Skip to main content
Beantwoord

Koptelefoon werkt niet met Soundbox omdat de TV geen geluid krijgt/doorgeeft via optisch

• August 4, 2025
  • 2 reacties
  • 46 keer bekeken

De soundbox van kpn schakelt uit tv geluid uit, maar ook werkt mijn optische uitgang niet meer waardoor ik mijn koptelefoon dus niet meer kan gebruiken is hier een oplossing voor?

groet Dirk

Beste antwoord door PeterG

Sinds kort vind je onder de instellingen (via tandwiel) bij Geluid de instelling: Geluid via HDMI. Dit zet het geluid van de box zelf uit! Maar voert wel weer geluid uit via HDMI naar de televisie. Waardoor er ook weer geluid komt uit een via Bluetooth of optisch aangesloten koptelefoon op die televisie.

Zie ook de uitleg hier

2 reacties

• August 4, 2025

Na meerdere van dit soort klachten is er een software aanpassing gedaan om dit op te lossen.
Hoe precies dat weet ik niet, er is een onderwerp over op dit forum, wie weet dat te vinden ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • August 5, 2025

Sinds kort vind je onder de instellingen (via tandwiel) bij Geluid de instelling: Geluid via HDMI. Dit zet het geluid van de box zelf uit! Maar voert wel weer geluid uit via HDMI naar de televisie. Waardoor er ook weer geluid komt uit een via Bluetooth of optisch aangesloten koptelefoon op die televisie.

Zie ook de uitleg hier