Skip to main content
Vraag

Korrelig en onscherp beeld bij voetbal wedstrijd op KPN TV ontvanger

• May 7, 2025
  • 7 reacties
  • 167 keer bekeken

Hallo,

ik heb wat korrelig en onscherp beeld bij voetbalwedstrijden. 
Dit geldt voor zowel espn als ziggo sport. 
De UHD zender van espn zit er wel fantastisch uit. 

De tv box instellingen staan op:

HDR op automatisch 

Resolutie: automatisch beste resolutie 

Multicast. 

Ook is het kastje bekabeld aangesloten. 

Hebben jullie tips wbt instellingen voor zowel de tv als tv + ontvanger. 

Mijn ouders hebben qua tv ongeveer de zelfde specs, maar daar is het beeld veel scherper. 
Wel is het zo dat hun pak en beet 10 sec achterlopen. 

ik heb de Samsung Neo QLED 65QN93C (2023) 

Alvast bedankt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

Multicast. 

Met deze opmerking concludeer ik dat je TV+ hebt met de DIW7022.

Ik raad je aan om alle '’beeldverbeteraars'’ van de tv zelf uit te zetten. Die zijn meer bedoeld voor de interne ontvangst via DVB-C, maar werken helaas ook op alle ingangen. Dat heeft bij mij het beeld verbeterd.

Zet ook HDR in de ontvanger op automatisch. Want dat werkt anders ook tegen bij de standaard HD zenders.

Zelf heb ik ook  de DIW7022 en heb de afgelopen dagen juist weer genoten van het prachtige beeld op ESPN en zeker ook op Ziggo Sport.

Om HD (1080i 50) goed te zien wordt een kijkafstand van 2 x de beelddiagonaal aanbevolen. Dichterbij gaat je meer de beeldpunten zien. Dat betekent dat je bij 65 inch een mooi HD beeld hebt vanaf 3,30 meter of verder.

Zelf heb ik 43 inch op ongeveer 2,3 meter. Dichterbij dan 2 meter ervaar ik tenminste wel het grovere beeld.

Bedankt voor uw reactie. 

klinkt heel stom maar hoe zet ik de beeldverbeteraars uit op mijn samsung tv? En wat bedoelt u met hdr op de ontvanger op automatisch zetten. 

ik ben niet heel handig in dit soort dingen haha.

Heeft het dan ook zin om de resolutie op 1080 i te zetten ipv beste resolutie want dan staat ie automatisch op 4k 50HZ. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

Bij mij zijn dat 

Clean digital view

Auto motion plus (vooral deze uit zetten)

contrastverbetering

Samsung TV - instellingen - beeld - Expert instellingen

HDR in de ontvanger op Automatisch

Ontvanger - instellingen - apparaat - apparaat voorkeuren - Weergave en geluid - schermresolutie - HDR instelling

Bijlages:

foto 1

foto 2

Bedankt! Dus dit allemaal uitzetten en dan moet het redelijk goed komen. 

Multicast aan laten staan?

Zou u ook ter inspiratie een foto kunnen maken van uw helderheid , contrast etc instellingen. 

Ik heb daar zulk slecht oog voor

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 7, 2025

Multicast aan laten staan?

Multicast EN beste kwaliteit. Dat is zelfs mooier dan bij Ziggo. Vind ik tenminste als ik mijn 43” vergelijk met de 50” via Ziggo bij de buurvrouw (ook een Samsung).

Fantastisch bedankt! 

Mijn laatste vraag. Is er een mogelijkheid om de TV iets achter te laten lopen zodat hij gebufferd is en dat de kwaliteit nog beter word?

aangezien mijn ouders 10 sec achter lopen met precies dezelfde middelen. 

Gamechanic
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • May 7, 2025

Fantastisch bedankt! 

Mijn laatste vraag. Is er een mogelijkheid om de TV iets achter te laten lopen zodat hij gebufferd is en dat de kwaliteit nog beter word?

aangezien mijn ouders 10 sec achter lopen met precies dezelfde middelen. 

Als je een buffer wilt, gewoon even pauzeren. Bij live tv kan je niet bufferen omdat het.. nja, live is.