Skip to main content

Zojuist bleek lijkt het door interne kortsluiting bij de batterijen dat de KPN afstandsbediening zo warm werd dat het plastic ging smelten!! We roken al een uurtje een brandlucht maar konden de geur niet plaatsen. Batterijen er snel uit gehaald. Is dit een bekend probleem? 

Goed gehandeld @Bloemenpracht ,

En nee, op het forum is dit (zover ik weet) nog nooit eerder gemeld. 

 

Je kunt nieuwe batterijen proberen. Maar om elk risico te vermijden, kun je ook een nieuwe afstandsbediening bestellen. Bestel dan een nieuwe KPN afstandsbediening via de online tool, door in te loggen met je KPN ID.

Let op: Je kunt per jaar maximaal drie gratis afstandsbedieningen bestellen. Heb je meer nodig? Bestel dan een afstandsbediening via apparatuurvoorthuis.kpn.com.

 


Ongelooflijk. Met maar 3 volt en zo lage stroom (milli ampère) dat het nauwelijks meetbaar is.

Bestel een nieuwe via de tool die @Noordzee linkt 😉.

En…. je bent de eerste die dit meldt sinds ik op het forum actief ben eind 2014.


Puur nieuwsgierigheid: wat voor batterijen waren het? De meegeleverde batterijen, of inmiddels iets anders? En geen oplaadbare denk ik, want dan had je dat wel geschreven?


Zoiets ben ik ruim een maand geleden ook tegengekomen op het forum, die afstandsbediening was gevallen, het lijkt daar ook om interne kortsluiting in de batterij te gaan:

 

Als het in beide gevallen om de meegeleverde batterijen gaat lijkt mij dat toch iets waar KPN achteraan moet gaan bij de leverancier.


Nog even over wat je hier gemeld hebt: ik heb navraag gedaan en dit is zeker geen bekend probleem. 

We ontvangen daarom ook graag de afstandsbediening en batterijen retour, zodat wij dit kunnen onderzoeken. Een kleine kans (en dat snap ik heel goed want we zijn al dagen verder) maar heb je de afstandsbediening en batterijen toevallig nog, @Bloemenpracht?