Skip to main content
Beantwoord

Kortstondig onderbrekingen in beeld en geluid bij gebruik KPN Soundbox

• July 8, 2025
  • 20 reacties
  • 191 keer bekeken

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Nu hebben wij dus nog een ouderwetse verbinding via een telefoonlijn. Al een paar dagen heb ik een hick-up in alle verbindingen. Vooral de tv is de pineut.

Bij stand op de radio hoor je de hick-up uiteraard heel goed, er valt 1 seconde telkens muziek uit. Op de tv heb ik het ook, zit je te kijken, krijg je een hick-up op je beeld. 

Of het er mee te maken heeft weet ik niet, maar dan loopt het geluid niet samen met het praten.

Het is echt irritant! 

Wifi gaat wel normaal, al zijn sommige website bijzonder traag. Ik heb 100MB internet verbinding.

Heb modem al opnieuw opgestart maar het komt telkens weer terug. Want waar ligt het probleem, in het modem of in die ouderwetse verbinding?

Wij hebben hier helaas in Franeker nog steeds geen glasvezel. Delta wel en als het nog lang duurt ga ik misschien wel over, maar wil dat eigenlijk niet. Wanneer staat het gepland in Franeker?

Beste antwoord door femke98

Zo, zit nu met KPN aan de lijn, en ik ga terug naar het oudere kastje. Dan maar weer mijn soundbar erop zetten.

Soundbox wordt omgeruild en andere krijg ik opgestuurd.

Kijken hoe lang dat gaat duren. 

20 reacties

• July 8, 2025

Is de tv ontvanger bekabeld aangesloten? Gebruik je een draadloze verbindingset misschien? Devolo's? DVS?

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 8, 2025

De tv beneden en boven zijn bekabeld aangesloten. Laptop in woonkamer op wifi.

Wel heb ik een Buffalo voor mijn werkkamer boven, zodat mijn werkcomputer ook bekabeld is. Want daar kan ik echt geen kabels naar toe boren.

Maar die Buffalo heb ik al maanden en dit is sinds een week of 2.

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 8, 2025

Nog even dit, heb nu al een uur de Buffalo eruit gehaald en de hick-ups blijven.

Lijkt wel erger geworden haha.

Kan het te maken hebben met mijn nieuwe kpn box met boxen? Weet even niet meer hoe deze heet.

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 8, 2025

Tweede update: boven hikt  er niets, en daar zit de normale kpn box tv. Dus zonder speakers 

Dus kpn, zeg het maar.

Via de app nogmaals het modem resetten en opnieuw op laten starten, helaas werkt dat niet.

Nieuw kpn box tv+ ?

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 9, 2025

Niemand, ook niet van de KPN zelf die het weet?

Anders bel ik de KPN wel om het sturen van een nieuw kastje TV+ (met sound). Want in mijn ogen ligt het daar gewoon aan.

Heb echt alles gedaan, boven is de tv normaal van geluid want daar staat geen nieuw kastje TV+ met sound. Buffalo uitgeschakeld (die trouwens boven is aangesloten en niet gelijk aan het modem), modem 3x gereset, kastje tv+ met geluid elders neergezet (al gaat dat hier niet echt voor altijd), je kan het zo gek niet benoemen, maar als dit allemaal niet werkt en de hick-up blijft in geluid wat zo irritant is, dat ik gisteren boven tv heb gekeken, dan moet het wel aan het kastje liggen.

Ik ben er even klaar mee. 6 euro per maand extra betalen is het momenteel niet waard. Eigenlijk helemaal niet.

• July 9, 2025

Heb je de kastjes al eens verwisseld? Tijdelijk om te testen?

Gebruik je misschien een switch in het netwerk? 

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 9, 2025

Kastje van beneden naar boven, kastje van boven naar beneden, hick-ups boven.

Switch in het netwerk alleen boven en in de meterkast. Maar weet je, dat staat er al 3 jaar hè. De geluidsbox heb ik recent aangeschaft. En het kastje van boven (de oudere zeg maar) doet het normaal. Ik heb echt alles gedaan om te testen wat het is. Ik dacht zelfs aan atmosferische storingen, maar dat is natuurlijk kolder, want het andere kastje doet het goed.

• July 9, 2025

In de instellingen van de Soundbox kun je kiezen voor unicast. Wat geeft dat voor resultaat? 

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 9, 2025

Update: na een week of 2 (wellicht langer) hik-ups in het geluid, heb ik het sinds vandaag niet meer gehoord.

Is er een update geweest voor het kastje met geluid? In de nacht? Dat zou het kunnen verklaren.

Voor nu weer een gelukkig mens, maar ik wacht het nog even een paar dagen af.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 11, 2025

Update: na een week of 2 (wellicht langer) hik-ups in het geluid, heb ik het sinds vandaag niet meer gehoord.

Is er een update geweest voor het kastje met geluid? In de nacht? Dat zou het kunnen verklaren.

Voor nu weer een gelukkig mens, maar ik wacht het nog even een paar dagen af.

Er is inderdaad een update geweest, ​@femke98 

Goed om te horen dat je daarna de hick-ups niet meer hoorde. Is dat nu nog steeds zo?

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 11, 2025

Ja, het is nog steeds weg! Zo fijn, want het was zo irritant!

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 19, 2025

Vandaag is het weer terug en nu veel erger dan eerder.

Ik word er simpel van, echt.

Ik ga morgen het modem maar weer eens opnieuw laten opstarten en als het dan niet weg is, wil ik gewoon het normale kastje weer terug. Want dit is zo erg, zo vervelend.

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 21, 2025

Het was weer weg en het is vandaag weer terug. Knettergek word ik ervan.

Denk dat ik vandaag maar eens ga bellen.

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • July 21, 2025

Zo, zit nu met KPN aan de lijn, en ik ga terug naar het oudere kastje. Dan maar weer mijn soundbar erop zetten.

Soundbox wordt omgeruild en andere krijg ik opgestuurd.

Kijken hoe lang dat gaat duren. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • July 28, 2025

Hoe is het nu, ​@femke98, met weer de TV+ Box in combinatie met je eigen Soundbar?

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 11, 2025

Ja, alles weer in orde. Geluid is helemaal goed.

Het lag dus echt aan de soundbox van KPN. Jammer wel, maar ja…...meer betalen voor iets wat niet goed werkt is ook zo wat.

Nu maar wachten op glasvezel in Franeker, kan nog 1 tot 2 jaar duren begreep ik. Ook jammer!

• August 11, 2025

Ik heb 100MB internet verbinding.

Nu maar wachten op glasvezel

Wat denk je daar mee op te schieten ?

(verstuurd met linux debian)

femke98
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 11, 2025

wat dacht je van beter beeld?

• August 11, 2025

Niets.
De hoogste doorvoer voor beeld is ruim beneden je huidige snelheid.

Ik reageer hier met name op omdat glasvezel vaak als de heilige graal wordt gezien.

• Deelnemer
  • December 5, 2025

Ja, alles weer in orde. Geluid is helemaal goed.

Het lag dus echt aan de soundbox van KPN. Jammer wel, maar ja…...meer betalen voor iets wat niet goed werkt is ook zo wat.

Nu maar wachten op glasvezel in Franeker, kan nog 1 tot 2 jaar duren begreep ik. Ook jammer!

heel herkenbaar, ik heb het ook sinds ik die soundbox heb, maandag kpn maar eens bellen, dan liever mn oude kastje terug