Skip to main content

Ik raak even de weg kwijt met het bedrag van het TV Pluspakket.

Op 3 oktober mijn ouders geholpen samen met de KPN meneer aan de deur als nieuwe klant bij KPN glasvezel waarop te zien is dat het TV Pluspakket €6,99 kost. Hier is diezelfde dag telefonisch alles bevestigd met de klantenservice. Zie hieronder:

Op 4 november was de overgangsdatum naar KPN en heb alles geïnstalleerd en kreeg die dag gelijk een factuur waar nu in staat dat het TV Pluspakket ineens €9,99 kost, terwijl we akkoord zijn gegaan met de bestelling van een maand geleden. Ik neem aan dat dit leidend is.

Zie hieronder:

Op de website van KPN staat dat het Pluspakket €9,99 kost en ik heb nog even mijn laatste factuur bekeken en daar staat dat het pluspakket €6,99 kost met een TV+ abonnement.

Aanvullend: Ik weet dat het pluspakket gratis is als je mobiel erbij doet, maar dat kan nog even een paar maandjes niet.

Wat gaat hier niet goed? Dit is een verschil van €3,- per maand.

Hallo @Sebas14 ,

De reden hiervoor is dat het pluspakket per 10 oktober 2024 duurder is geworden voor nieuwe klanten. 

Prijsaanpassing van het Pluspakket

Sinds 10 oktober 2024 is de prijs van het Pluspakket voor nieuwe klanten gewijzigd.
Het pakket kost voor nieuwe klanten €9,99 per maand.

Aangezien jouw ouders per 4 november 2024 klant zijn geworden, betalen ze de nieuwe prijs. 

De reden hiervoor is dat het pluspakket per 10 oktober 2024 duurder is geworden voor nieuwe klanten. 

Maar de bestelling is op 3 oktober geplaatst. Dus dan moet toch ook de prijsstelling van 3 oktober gehanteerd worden?

Prijsaanpassing van het Pluspakket

Sinds 10 oktober 2024 is de prijs van het Pluspakket voor nieuwe klanten gewijzigd.
Het pakket kost voor nieuwe klanten €9,99 per maand

Is er ergens een topic te vinden over wat er op 10 oktober allemaal gewijzigd is?

Nee, de aanvangsdatum is leidend. 

En er is geen topic over. Sinds 10 oktober 2024 staan de nieuwe prijzen op de website. Dat soort wijzigingen wordt bijgehouden op de website van KPN. 

Het pakket kost voor nieuwe klanten €9,99 per maand

Is er ergens een topic te vinden over wat er op 10 oktober allemaal gewijzigd is?

Niet voor nieuwe klanten maar voor alle klanten. De prijzen voor extra diensten (pakketten) mogen per maand aangepast worden en je mag ook per maand opzeggen

Oude tarieven

Nieuwe tarieven

Ik zie het nu op mijn factuur ook. Het kost nu bij mij ook € 9,99. Maar ik heb mobiel dus ik krijg het ook gelijk weer terug.

Ik vind de communicatie van KPN slecht naar de klant toe in dezen.

Als er prijsveragingen zijn of (tijdelijke) gratis diensten, wordt dit breed uitgemeten.

Nu gaat het om een verhoging van het pluspakket van €6,99 naar €9,99, een verhoging van meer dan 42%, dan wordt er niets vermeld, stiekum gedoe.

Nee, de aanvangsdatum is leidend. 

En er is geen topic over. Sinds 10 oktober 2024 staan de nieuwe prijzen op de website. Dat soort wijzigingen wordt bijgehouden op de website van KPN. 

Ik vind hier wel wat van. Je gaat een contract met een kortingsperiode van 12 maanden aan.

Je geeft akkoord en dan kan KPN even in de tussentijd het bedrag van het pluspakket verhogen met 43% zonder tegenbericht?

Dit zou toch echt niet mogen. Zeker niet in de 1ste 12 maanden? Dan heb je toch een kortingsbedrag afgesproken?

En even buiten dit euvel om.... de prijs met 43% verhogen en het pakket blijft inhoudelijk hetzelfde met TV zenders? Heel bijzonder....

Ik zie het nu op mijn factuur ook. Het kost nu bij mij ook € 9,99. Maar ik heb mobiel dus ik krijg het ook gelijk weer terug.

Totdat jij jouw mobiele abonnement(en) opzegt, dan ga je €9,99 betalen.

En weet je wat zeer oneerlijk is?

Abonnees die geen mobiel abonnement hebben maar al wel het Pluspakket hadden blijven zolang het contract loopt €6,99 betalen terwijl mensen die tijdens de prijswijziging wel een mobiel abonnement hadden maar deze later opzeggen vanaf dat moment €9,99 moeten gaan betalen.

Op de factuur van bestaande abonnees met zowel Pluspakket als een mobiel abonnement staat nu …

Pluspakket €9,99

Combivoordeel - Korting Pluspakket -€9,99

... waarbij de laatste regel komt te vervallen zodra het mobiele abonnement opgezegd wordt.

Op de factuur van een bestaande abonnee met Pluspakket maar zonder mobiel abonnement staat nu…

Pluspakket €9,99

Korting Pluspakket -€3,00

Ik zou dan verwachen dat de factuur als onderstaand zou zijn voor een bestaande abonnee met zowel Pluspakket als een mobiel abonnement ...

Pluspakket €9,99

Korting Pluspakket -€3,00

Combivoordeel - Korting Pluspakket -€6,99

... en dat alleen de laatste regel komt te vervallen bij het beëindigen van het mobiele abonnement zodat de kosten weer gelijk zijn aan de bestaande abonnees met een Pluspakket zonder mobiel abonnement.

Ik hoop en verwacht, wellicht tegen beter weten in 😣, dat KPN deze administratieve dwaling in gaat zien en gaat corrigeren.

Ik heb hier ook even telefonisch contact over gehad met de klantenservice. Mevrouw vond dit een twijfel. Ik ben wel 3x in de wacht gezet om dit na te vragen bij een collega.

Omdat dit te kort op mekaar zit (contract 3 oktober en verhoging op 10 oktober) had er eigenlijk een korting voor het pluspakket moeten staan van 3 euro. In ieder geval voor de periode dat er een vast contract is. Dat is niet gebeurd.

Ook zou de verhoging kenbaar gemaakt moeten zijn bij bestaande klanten in de vorige factuur. Nou bij mijzelf in ieder geval niet, maar dat zou misschien komen omdat ik ook mobiel heb en het pluspakket gratis is.

Ik zie nu bij de factuur die ik vandaag binnen krijg ook €9,99 staan en bij de vorige €6,99.

Het blijft een bijzondere situatie en heb ook een online formulier ingevuld om hier ook antwoord op te krijgen.

Hele rare communicatie naar de klant toe en zeker geen goede binnenkomer bij KPN als nieuwe klant.

In de eerste plaats: leuk om te lezen dat jouw ouders overgestapt zijn naar KPN, @Sebas14

Ik vind hier wel wat van. 

Ik ook, want 👇🏾

Maar de bestelling is op 3 oktober geplaatst. Dus dan moet toch ook de prijsstelling van 3 oktober gehanteerd worden?

De bevestiging is hier leidend. Dat het Pluspakket in de tussentijd voor nieuwe klanten verhoogd is, maakt in deze situatie niet uit.

Ik heb hier ook even telefonisch contact over gehad met de klantenservice. Mevrouw vond dit een twijfel. Ik ben wel 3x in de wacht gezet om dit na te vragen bij een collega.

Omdat dit te kort op mekaar zit (contract 3 oktober en verhoging op 10 oktober) had er eigenlijk een korting voor het pluspakket moeten staan van 3 euro. In ieder geval voor de periode dat er een vast contract is. Dat is niet gebeurd.

Dit zal wel zo moeten zijn, is dit intussen al gecorrigeerd? Anders kijk ik graag even mee en ontvang dan graag de klantgegevens van jouw ouders. Mag via jouw profiel of in een PB.

​​​​

De bevestiging is hier leidend. Dat het Pluspakket in de tussentijd voor nieuwe klanten verhoogd is, maakt in deze situatie niet uit.

Maar ook voor klanten die al langere tijd het Pluspakket hebben is de prijs van €6,99 naar €9,99 gegaan en hier zeg je eigenlijk dat dat niet zo had moeten zijn.

Dan wil ik, ondanks dat dit niet mijn topic is, toch graag ook nog even aandacht vragen voor mijn situatie.

De prijs voor mijn Pluspakket dat ik al vele jaren afneem is ook voor mij verhoogd van €6,99 naar €9,99.

Factuur oktober 2024.

Factuur november 2024.

Als KPN haar klanten gelijk wil behandelen dan had het Pluspakket als onderstaand op de factuur van november 2024 moeten staan.

Pluspakket                                                     9,99

Korting Pluspakket                                  -3,00

Combivoordeel - Korting Pluspakket    -6,99

Alleen dan zal de abonnee €6,99 blijven betalen als hij/zij onverhoopt het mobiele abonnement bij KPN zou opzeggen en dat is wel hoe het zou moeten zijn. In mijn situatie zou ik dus €9,99 gaan betalen als ik mijn mobiele abonnement zou opzeggen en dat is absoluut onterecht immers een bestaande klant die geen mobiel abonnement afneemt moet €6,99 blijven betalen.

Maar ook voor klanten die al langere tijd het Pluspakket hebben is de prijs van €6,99 naar €9,99 gegaan en hier zeg je eigenlijk dat dat niet zo had moeten zijn.

Ik heb het specifiek over de situatie van de ouders van Sebas14. 

Dan wil ik, ondanks dat dit niet mijn topic is, toch graag ook nog even aandacht vragen voor mijn situatie.

Je geeft het zelf al aan, dus je kunt al raden wat ik je vriendelijk wil gaan verzoeken, toch? 😉

Ik heb het specifiek over de situatie van de ouders van Sebas14. 

Wat is er anders aan de situatie van de ouders van Sebas14 t.o.v. mijn situatie?

Beiden hebben een abonnement inclusief Pluspakket aangegaan voor 10 oktober 2024, de datum waarop de prijs van het Pluspakket gewijzigd is.

Mijns inziens hebben beiden dan ook hetzelfde recht om €6,99 te blijven betalen voor het Pluspakket en t.a.v. de ouders van Sebas14 bevestig je dat ook. T.a.v. mij geven jullie in een ander topic (je weet wel welke) aan dat dat voor mij niet geldt en dat ik gewoon €9,99 ga betalen in het geval dat ik mijn mobiele abonnement zou opzeggen. Daar ben ik ZEER BOOS over want daarmee behandel je klanten verschillend en dat is iets waar ik een gruwelijke hekel aan heb. 

Ik ga dan ook niet in op jouw vriendelijke verzoek om een eigen topic te starten, ik heb immers al een ZEER ONBEVREDIGEND antwoord in een ander topic gekregen, een antwoord ook waar ik me ook niet bij zal neerleggen.

Ik hoop dat @Sebas14 het kostenoverzicht van de factuur van zijn ouders hier eens wil plaatsen nadat de boel gecorrigeerd is.

Ik ben er van overtuigd dat er dan het onderstaande op die factuur vermeld zal staan (dat geven jullie immers in dat andere topic aan):

Dat betekent dat ik evenveel recht heb op de korting van 3 euro en dat mijn factuur er dus als onderstaand zou moeten zien:

Combivoordeel - Korting Pluspakket    -6,99

En dan kan je zeggen … dat maakt toch niets uit, nu betaal je in totaal toch ook €0,- omdat je een combivoordeel van 9,99 euro krijgt. Dat klopt, maar na eventuele beëindiging van mijn mobiele abonnement dus niet want dan komt het combivoordeel te vervallen en betaal ik vanaf dat moment dus €9,99 i.p.v. €6,99.

@Marlon92, Dan geldt voor jou dus ook mijn voorgaande bericht en waarschijnlijk ook voor vele duizenden andere abonnees.  Zolang je het mobiele abonnement behoudt is er feitelijk niets aan de hand, maar als je jouw mobiele abonnement zou beëindigen dan ga je dus €3,- per maand extra betalen en dat is niet terecht.

In de eerste plaats: leuk om te lezen dat jouw ouders overgestapt zijn naar KPN, @Sebas14

Ik vind hier wel wat van. 

Ik ook, want 👇🏾

Dit zal wel zo moeten zijn, is dit intussen al gecorrigeerd? Anders kijk ik graag even mee en ontvang dan graag de klantgegevens van jouw ouders. Mag via jouw profiel of in een PB.

​​​​

Dank je. De overstap is vlekkeloos verlopen met de installatie.

Gisteren zijn mijn ouders teruggebeld door een medewerker van KPN nadat ik het onlineformulier had ingevuld op de KPN website. Ze krijgen eenmalig 36 euro gestort op de rekening. Dus alleen een vergoeding voor het 1ste kortingsjaar en niet het 2de jaar.

De medewerker kon dit niet aanpassen op de maandelijkse factuur dus ik heb geen aangepaste kostenoverzicht.

Maar begrijp ik nu @Shyrin van KPN  (corrigeer me als ik het fout heb) dat ze ook het 2de jaar €6,99 zouden moeten betalen voor het pluspakket? Immers zijn ze wel een 2 jarig contract aangegaan en hebben bij deze bestelling akkoord gegeven. Dan zou er het 2de jaar €3,- korting moeten staan bij het pluspakket. Zo ja, dan zorg ik even voor de klantgegevens die ik naar je toe stuur.

Maar begrijp ik nu @Shyrin van KPN  (corrigeer me als ik het fout heb) dat ze ook het 2de jaar €6,99 zouden moeten betalen voor het pluspakket? 

Niet alleen het 1e en 2e jaar maar die korting zou moeten gelden zolang het abonnement loopt.

Goed om te lezen dat de installatie vlekkeloos verlopen is! Ik vind het ook fijn om te lezen dat er teruggebeld is naar aanleiding van het ingevulde online formulier. Zo te lezen heeft mijn collega zijn/haar best gedaan binnen zijn/haar mogelijkheden.

De medewerker kon dit niet aanpassen op de maandelijkse factuur dus ik heb geen aangepaste kostenoverzicht.

Maar begrijp ik nu @Shyrin van KPN  (corrigeer me als ik het fout heb) dat ze ook het 2de jaar €6,99 zouden moeten betalen voor het pluspakket? Immers zijn ze wel een 2 jarig contract aangegaan en hebben bij deze bestelling akkoord gegeven. Dan zou er het 2de jaar €3,- korting moeten staan bij het pluspakket. Zo ja, dan zorg ik even voor de klantgegevens die ik naar je toe stuur.

Op basis van hoe ik het nu lees en begrijp  zou er €6,99 berekend worden zolang het abonnement loopt (onder voorbehoud van een eventuele prijswijziging). Of, als je ouders een mobiel abonnement combineren met het abonnement voor hun vaste diensten, dan is het Pluspakket gratis. Maar dat wist je al 😉.

Ik zie hun klantgegevens graag tegemoet: ik dubbelcheck het en zal ervoor zorgen dat het aangepast wordt.

Op basis van hoe ik het nu lees en begrijp  zou er €6,99 berekend worden zolang het abonnement loopt (onder voorbehoud van een eventuele prijswijziging).

En dat hoort dan dus te gelden voor alle bestaande abonnees, ook voor de bestaande abonnees die nu nog een mobiel abonnement hebben maar deze wellicht op gaan zeggen.

Op basis van hoe ik het nu lees en begrijp  zou er €6,99 berekend worden zolang het abonnement loopt (onder voorbehoud van een eventuele prijswijziging). Of, als je ouders een mobiel abonnement combineren met het abonnement voor hun vaste diensten, dan is het Pluspakket gratis. Maar dat wist je al 😉.

Ik zie hun klantgegevens graag tegemoet: ik dubbelcheck het en zal ervoor zorgen dat het aangepast wordt.

Dank je wel voor je bericht. Ze hebben geen mobiel abonnement bij KPN. Zitten nog vast bij Simyo en daar wel compleet aangezet. Zodra deze mogelijkheid er is gaan we daar nog naar kijken.

Ik heb je de klantgegevens via een bericht naar je toegestuurd.

Reageer