Skip to main content

Ik heb nu Ziggo maar zit te denken aan het overstappen naar KPN.

De enige reden wat mij tegenhoud is dat het geluid via HDMI via mijn Denon versterker moet lopen en niet naar mn tv.

Ik heb in mijn Ziggo tv kasje aangegeven dat het geluid via mijn versterker moet lopen via HDMI, kan dit ook bij KPN?

Als je het KPN kastje aanzet, gaat dan ook je versterker aan? En kun je met de volume harder en zachter zetten met je KPN afstandsbediening?

 

Gr Allard

 

Dag Allard

 

Ik ben net van Ziggo naar KPN glasvezel.. Onze Panasonic tv zit aangesloten op Denon soundbar met HDMI kabel. Via KPN TV ook met HDMI. Ik kan alles met KPN afstandsbediening regelen; dus aan en uit TV en de soundbar gaat automatisch mee aan en uit en  ook via de KPN afstandsbediening wordt  het volume geregeld. Dat is prima zo.

Dat werkte dus 2 maanden en sinds een paar dagen is het een puinhoop. Lijkt er op dat KPN een update heeft gedaan waardoor de soundbar  is ontkoppeld en de afstandsbediening laat zich niet meer koppelen met de tv. KPN klantenservice gebeld maar daar word je niet geholpen met een oplossing. kost alleen veel koffie en geduld. Onderhand met leverancier van Denon soundbar gebeld en die komen er ook niet uit.

Gaan nu met Optical kabel verbinding een oplossing maken maar dat betekent dat je dus weer met 2 afstandsbedieningen moet gaan werken.

 

Ja wat is wijsheid. Als het bij Ziggo nu werkt zou ik niet naar KPN overstappen.


Ik heb nu Ziggo maar zit te denken aan het overstappen naar KPN.

De enige reden wat mij tegenhoud is dat het geluid via HDMI via mijn Denon versterker moet lopen en niet naar mn tv.

Ik heb in mijn Ziggo tv kasje aangegeven dat het geluid via mijn versterker moet lopen via HDMI, kan dit ook bij KPN?

Als je het KPN kastje aanzet, gaat dan ook je versterker aan? En kun je met de volume harder en zachter zetten met je KPN afstandsbediening?

 

Gr Allard

 

hallo,

 

ik heb een onkyo receiver ertussen.

deze heeft dezelfde hdmiswitch als de denon erin.

​​​​​dekpntv+ stuurt standaard de audio mee via hdmi, kan oo optisch. dit werkt allemaal zeer goed.

hou er wel rekening mee in de tv+ box zitten nog bugs .ik heb bv een laag volumeuitgang tov andere apparatuur.

er wordt hard gewerkt aan verbeteringen.

maar.. ze hebben een top product met de tv+box. een mooie android kastje.

en het geluid is super wat er uit komt. goede bitrate ed.

 


Ik heb nu Ziggo maar zit te denken aan het overstappen naar KPN.

De enige reden wat mij tegenhoud is dat het geluid via HDMI via mijn Denon versterker moet lopen en niet naar mn tv.

Ik heb in mijn Ziggo tv kasje aangegeven dat het geluid via mijn versterker moet lopen via HDMI, kan dit ook bij KPN?

Als je het KPN kastje aanzet, gaat dan ook je versterker aan? En kun je met de volume harder en zachter zetten met je KPN afstandsbediening?

 

Gr Allard

 

hallo,

 

ik heb een onkyo receiver ertussen.

deze heeft dezelfde hdmiswitch als de denon erin.

​​​​​dekpntv+ stuurt standaard de audio mee via hdmi, kan oo optisch. dit werkt allemaal zeer goed.

hou er wel rekening mee in de tv+ box zitten nog bugs .ik heb bv een laag volumeuitgang tov andere apparatuur.

er wordt hard gewerkt aan verbeteringen.

maar.. ze hebben een top product met de tv+box. een mooie android kastje.

en het geluid is super wat er uit komt. goede bitrate ed.

 

simpel antwoord :ja hdmi cec zit erop.

 

remote kan je programeren voor bediening versterker. 


Ik heb de audioset aangesloten op de optische aansluiting van de tv. Dat werkt prima. Met de kpn afstandbediening kan het volume geregeld van de audio set worden. Wat ik ook graag wil is dat set tegelijkertijd aan gaat met de tv of het kpn kastje maar hoe dat werkt, weet ik niet. Heeft iemand hier ervaring mee. Met andere woorden, kan ik ook de audioset aan en uitzetten met de KPN afstandbediening?


De audioset aan- en uitzetten met de kpn afstandsbediening, dat gaat niet lukken, @Fredda. 

Wellicht kan je de instellingen van je audioset aanpassen dat wanneer de audioset op de optische ingang een audiostream detecteert, de audioset inschakelt en uitschakelt als er geen audiostream meer is.


het ligt er geheel aan. denon en onkyo zijn nagenoeg gelijk kwa specs.

je kan instellen ,mits je hdmi via de versterker laat gaan, dat de audio via de optische ingang is geselecteerd. dan zorgt hdmi cec voor de bediening en de audio gaat via de otische ingang. heb ik fehad maar audiokwaliteit van hdmi is beter dan die van de optische ingang. 


Ik had de audioset aangesloten via de optische ingang. Dat gaat goed echter je moet de audioset hiervoor wel apart aanzetten. Er zit op mijn  audioset ook een hdmi-arc aansluiting. Ik heb nu deze gebruikt en ja, hiermee gaat ook de audioset tegelijkertijd aan en uit met de TV. Dit werkt dus nu prima.   


Reageer