Skip to main content

Onlangs onze LG tv vervangen voor Sony.

de afstandsbediening KPN deed het prima. Paar dagen later de Sony soundbar aangesloten, ook prima gegaan

Echter na week ging de KPN AB uit het niets moeilijk doen in die zin dat opstarten niet goed gaat, de tv start dan op via het home scherm van de tv. Ik moet dan de originele Sony AB pakken, via input op hdmi 1 zetten ..daarna kan ik alles weer doen via de KPN AB. En dus zomaar van de ene op de andere dag uit het niets. Waar moet ik het probleem zoeken. AB KPN/ontvanger of tv zelf ? Heb geprobeerd de KPN AB te resetten maar dit is niet gelukt. Een keer ging het weer goed maar daarna weer zoals  boven beschreven. 

 

Goedemorgen @Lucy1957, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Dit probleem zou op te lossen moeten zijn en ik heb er ook alle vertrouwen in dat het ons lukt. Je geeft aan dat je ook hebt geprobeerd om de afstandsbediening te resetten maar dat dit niet is gelukt. Ik vermoed wel dat je daarmee op het goede spoor zat. Als de afstandsbediening eenmaal is gereset, kan hij daarna opnieuw worden gekoppeld met je televisie waarna alles weer zou moeten werken. Daarom mijn advies om dit artikel op onze kennisbank over de afstandsbediening van tv+ eens door te nemen. Hier vind je ook terug hoe je de afstandsbediening kunt resetten en opnieuw met je televisie kunt koppelen. Wil je ons laten weten of je er aan de hand van deze informatie uit bent gekomen?


Sorry voor de late reactie. Het antwoord was in spam terecht gekomen. Ik ga nogmaals met de aangeboden oplossingen aan de slag alhoewel ik enerzijds al veel daarvan geprobeerd heb en anderzijds bang ben het probleem groter te maken dan het nu is. Nu zet ik tv en ontvanger aan met kpn AB. Enige wat ik dan hoef te doen is AB Sony tv erbij nemen, kiezen voor imput.. dan HDMI 1 en verder kan ik daarna allles met de kpn AB…


Met de afstandsbediening lijkt me niets mis @Lucy1957, omdat die het zowel op je LG deed en op je nieuwe Sony TV het doet.

Ik denk dat je even met het menu van je Sony TV aan de slag moet. Vrijwel zeker is daar ergens een optie te vinden, waar je kunt instellen dat de TV niet met het Home Screen opstart maar op de HDMI1 poort. 

Maar, als de kpn afstandsbediening goed op je televisie is afgestemd, dan zou je met source toets ook naar de HDMI 1 kunnen gaan. 

Succes!


O wat vreselijk dom van mij. Het lukt idd ook met de sourceknop op de kpn AB 🤦‍♀️


Reageer