Skip to main content

Terug van weggeweest, We hebben een nieuwe tv gekocht en gelijk een nieuw contract bij KPN aangeschaft. Bij de tv zit natuurlijk een afstandsbediening die samen met de KPN afstandsbediening zou moeten werken zodat je er maar 1 nodig heb om te kiezen welke zender je wil kijken.

Dit lukt van geen meter en zitten nu nog steeds te modderen om te kiezen, de tv is van de Lidl en heet CHIQ is van Chinese makelij, een prachtig beeld en geluid maar alles moet je instellen met 2 afstandsbedieningen.

Is er iemand die ons kan helpen met het programmeren van de afstandsbedieningen? Het merk staat niet in de rij van andere merken! 

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt (oorspronkelijk topic)

Welkom terug @Rudolfo1 ,

Leuk zo'n goedkope TV van CHIQ. Maar ik ben bang dat de fabrikant dit niet heeft geregeld. Voorlopig dan maar twee afstandsbedieningen gebruiken. 

 


Misschien helpt dit als alternatief:

Je kunt overwegen om het volume te regelen op de TV+ Box zelf. En [...] televisie op een vaste geluidssterkte zetten. Kies dan “Uit” bij het instellen van de afstandsbediening:

Bedien je tv met de KPN afstandsbediening

...

Uit: bedien het volume van de TV+ Box met onze afstandsbediening. En bedien het volume van je tv met je eigen afstandsbediening.

Je ziet dan voortaan het groene lampje branden als je de volumeknoppen gebruikt (opdracht gaat met Bluetooth naar de TV+ Box), in plaats van het rode lampje (met infrarood naar een televisie of soundbar). En de TV+ Box laat dan ook een volumeregeling onderin in beeld zien.

Maar let op: helaas werken de “TV” en “bron” knoppen dan niet meer.

Als je dan ook nog “HDMI CEC” aanzet (en hopen dat je televisie dat goed ondersteunt) dan gaat de televisie ook aan/uit als je de TV+ Box aan/uit zet, en kiest dan hopelijk ook de goede HDMI ingang. (Uitleg voor de TV+ Box verborgen in Beeldinstellingen van de KPN TV+ Box en nog iets meer details in het topic dat ik hierboven noemde.)


Kijk hier eens:

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/kpn-afstandsbediening-koppelen-aan-chiq-tv-553382#:~:text=Beste%20antwoord%20door%20PeterG&text=Houdt%20source%20en%20ok%20knop,Werken%20die%2C%20ben%20je%20klaar.


Lang leve @PeterG !!!

Ik kan er nu van uitgaan dat jij de boel ook aan de praat hebt, @Guidovdb ?


@Erwin van KPN zat gewoon wat te kijken in het forum en kwam dit tegen, zelf heb ik meerdere Philips tv’s niet dit merk. Maar bedankt voor je reactie !


Goedemorgen allemaal,

Het programmeren van de CHIQ afstandsbediening van de Lidl, is gelukt.

Allemaal bedankt voor jullie hulp perfect.

Met de groetjes van Rudolfo


@Erwin van KPN zat gewoon wat te kijken in het forum en kwam dit tegen, zelf heb ik meerdere Philips tv’s niet dit merk. Maar bedankt voor je reactie !

Oops, ik dacht dat jij ook de TS was.   Super dat je de link even deelde en @Rudolfo1 : top!!