Skip to main content

De afstand bediening nu echt tig keer geprobeerd te koppelen aan mijn Sony Bravia tv met de code 3. Tijdens het instellen lijken de knoppen het te doen, maar na het indrukken van de ok knop doet de volume en mute knop het niet. Op deĀ originele afstands bediening van de Sony tv doet de volume het wel. De soundbar er al tussenuit gehaald en de arris( vip5202) rechtstreeks via de hdmi gekoppeld aan de tv. De tv ontvanger opgestart met een "frisse start"Ā  Ik weet even niet wat ik nog kan doen om de afstandsbediening teĀ koppelen. (De afstandsbediening deed het hiervoor trouwens wel gewoon goed, dus wat er nu fout gaat????)

Hoi @ChurchenaarĀ 
Ā 

Reset de afstandsbediening eerst even op deze manier:

Reset AB 5202

Druk de rode en de blauwe toets op de afstandsbediening tegelijk in en hou deze 3 seconden vast.

De Led wordt nu rood

Druk op OK

Stel nu de afstandsbediening opnieuw in.

Afstandsbediening programmeren

Richt de afstandsbediening op de TV en druk 5 seconden op de AV knop samen met de cijfertoets uit de snelcodelijstĀ tot de bovenste led rood wordt.

(De AV knop is de knop onder de 7)

Druk daarna op de snelvooruitspoel-toets Ā»

Controleer nu de toetsen voor volume en source (AV) en de TV-uit knop

En druk op OK

Snelcodelijst

1 Samsung

2 LG

3 Sony

4 Philips

5 Panasonic

6 Loewe

7 Grundig

8 Sharp

9 LTC

0 Hisense


Super het is gelukt!.šŸ‘šŸ» Bedankt voor de tip. Ik denk dat de reset de oplossing was, want de rest had ik al tig keer gedaan.Ā 


Ik heb hetzelfde probleem. Echter ook na reset lukt het niet. Het lijkt dan even te doen, maar na een keer of tweeĀ  zijn volume en tv aan uit niet te bedienen en moet ik steeds de oude en nieuwe KPN afstandsbediening samen gebruiken. Bij de oude werkt nu de terugvoeren niet. Wie weet een oplossing.


Ā Zoek je tv-code op in onderstaande lijst. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven. Begin met de eerste code.
2. Druk 5 seconden gelijktijdig op Ā  Het Pijltje onder de 7 en op OK
Het rode lampje op de afstandsbediening gaat branden.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. (340)Het lampje knippert nu 2 keer. Druk op Ā  OK
4. Controleer of het afstemmen goed is gegaan door je tv uit te zetten (op stand-by) door op:Knopje tvĀ 
te drukken en druk nogmaals op knopjeĀ om de tv weer aan te zetten.
ā€¢ Gaat de tv niet op stand-by? Doorloop stap 2, 3 (gebruik hier een nieuwe code)
en 4 opnieuw.
ā€¢ Gaat de tv wel op stand-by en daarna weer aan? Dan is het afstemmen gelukt.
Wel goed op TV censor richten.


Ik ben eruit. De stappen van huistijger werken, maar 1 stap was bij mij anders.

Ipv ffwd gebruikte ik de play button. Zie foto.

Ā 


Waarom wordt er op andere pagina's een andere code vermeld dan ā€œ3ā€ ??Ā  Zie foto

Ā 

Ā 


Dankzij de reset functie werkt het bij mij ook. In de geavanceerde instellingen eerst de decoder aanpassen naar HDMI CEC (sowieso handig), dan ab resetten en alle functionaliteit die je wenst doen het..


Reageer