Skip to main content

Hallo, 

ik krijg mijn oude plasma Panasonic tv niet gekoppelt met de kpn afstandsbediening. 

ik volg de stappen met code 5 en source knop tot het rode lampje brand en druk vervolgens op de pijltjes knop, maar kan alleen de zender zappen verder niks.   iemand die raad weet? 

Hallo,

Ik heb een Panasonic televisie, model TX-37LZD800. Sinds gisteren interactieve televisie van KPN met een nieuwe afstandsbediening (Tech4Home infrarood of Bluetooth).

Voor het koppelen van de AB aan de televisie heb ik alle beschikbare codes voor Panasonic geprobeerd: snelcode 5 en de zeven driecijfercodes voor Panasonic op https://kpn.com/w3/file?uuid=e3c261f0-1715-4097-9575-618ea294f43b&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=37925. Heb netjes de vereist stappen doorlopen (2 knopjes indrukken tot rode lampje brandt, enz.)

Geen van alle codes werken, helaas. Al mijn vorige AB’s werkten wel op deze televisie: een oude van Telfort (tot vorig jaar), daarvoor ook nog een van KPN gehad, en een oude van T-mobile (tot gisteren).

Zijn er meer codes die ik kan proberen voor deze televisie?


*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic


Goedemorgen @BraBo ivo en @jerombal, ik heb jullie topics even samengevoegd.
We zijn inmiddels al weer een week verder. Is het een van jullie nog gelukt de afstandbediening succesvol te koppelen?
@BraBo ivo welk modelnummer heeft jouw televisie?


Sluiten jullie het instellen met snelcode 5 wel af, na het testen, met de OK knop? Anders worden de instellingen niet bewaard namelijk.

En … probeer eens de 3-cijferige code 188.

 

W.b. de snelcode:

druk vervolgens op de pijltjes knop, maar kan alleen de zender zappen verder niks.

Werkt niet ‘alles’, dan nogmaals op de vooruitspoelknop drukken. Weer testen. Als alles werkt dan op OK knop om op te slaan! Anders nogmaals vooruitspoelknop … etc.

De snelcode is niet altijd in één keer raak.


Probeert u eens de code voor de Panasonic: 212, 143, 144, 211, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 220, 221, 231, 232, 235, 237, 397, 419, 424, 441, 446, 539, 810, 814


Ik weet niet hoe, maar ik heb heel veel keren geprobeerd het opnieuw te doen m.b.v. de handleiding op internet en met snelcode 5, en ineens deed hij het.

Ik had intussen op mijn telefonisch verzoek twee nieuwe afstandsbedieningen toegestuurd gekregen. Die zijn nu overbodig. Kan ik die terug sturen naar een antwoordnummer? Of inleveren bij een kpn-winkel?

 


Dat lijkt me geen probleem. Nog in de verpakking?

kpn.com/retouren (v.h. antw.nr.)
kpn.com/winkel (v. beschikbare winkel; ze zijn niet allemaal open)


@BraBo ivo is het jou ook nog gelukt?


is gelukt  thx vur dwn info


Na een nieuwe afstands ……….eindelijk met code 188 voor oudere Panasonic gelukt.Nieuwe afstandsbed.was waarschijnlijk niet nodig geweest Gr.volvi.


Ik weet niet hoe, maar ik heb heel veel keren geprobeerd het opnieuw te doen m.b.v. de handleiding op internet en met snelcode 5, en ineens deed hij het.

Ik had intussen op mijn telefonisch verzoek twee nieuwe afstandsbedieningen toegestuurd gekregen. Die zijn nu overbodig. Kan ik die terug sturen naar een antwoordnummer? Of inleveren bij een kpn-winkel?

 

Welke code heb je uiteindelijk gebruikt waarmee het werkte? 

Ik heb net mijn oude Samsung (2008) plasma omgeruild voor een (iets) minder oude (2012 of 2014) Panasonic plasma. En ik krijg ook de KPN AB niet gekoppeld met deze tv. Met de (oudere) Samsung werkte het wel. 

Alle codes in de KPN handleiding 3x geprobeerd. Geen succes. Ook met de genoemde 188 geen succes. 

 


Update: Net als de eerdere "oplossing" werkt het nu ineens wel. Bij poging 4 of 5 met code 328 of 629 (weet niet meer zeker welke het was).

Het enige dat ik misschien anders heb gedaan, is direct na het invoeren van de code snel op OK klikken ipv eerst testen of het werkt met de aan/uit knop zoals in de handleiding voorgeschreven wordt. Maar weet niet of dat het verschil heeft gemaakt. 


Update: Net als de eerdere "oplossing" werkt het nu ineens wel. Bij poging 4 of 5 met code 328 of 629 (weet niet meer zeker welke het was).

Het enige dat ik misschien anders heb gedaan, is direct na het invoeren van de code snel op OK klikken ipv eerst testen of het werkt met de aan/uit knop zoals in de handleiding voorgeschreven wordt. Maar weet niet of dat het verschil heeft gemaakt. 

Pffff… Om gek van te worden.

Een halfuur geleden de afstandsbediening gereset met de rode en blauwe knoppen, om mijn soundbar te ontkoppelen van de afstandsbediening.

En nu ben ik al een halfuur bezig met de TV weer gekoppeld te krijgen...😓

 

De vorige keer werkte het dus na talloze pogingen ineens wel. En nu al 10-20x met 328 en 10-20x met 629 geprobeerd, maar het wil maar niet lukken. TV geeft geen kik. Ik weet 100% zeker dat het een van deze twee codes was de vorige keer.

Het is me ook opgevallen dat na het invoeren van de code en het rode lampje 2x heeft geknipperd, soms na het klikken op OK het rode lampje nog een keer knippert. En soms (meestal) niet het rode, maar het groene lampje knippert en het zenderkeuzemenu op de KPN box opent. Kan niet verklaren waarom hij soms het ene doet en soms het ander.

Zoals gezegd, om gek van te worden. 😣

 


Kpn Afstandsbediening kapot gegaan.doet het heel vaag soms.

ik heb een oude panSonic plasma tv vorige keer was het al zoeken naar juiste 3cijferige koppelcode.

Inmiddels een nieuwe afstandsbediening ontvangen.

maar ik krijg hem niet gekoppeld. Geen 1 code werkt.

moet ik eerst de oude ontkoppelen?

tig codes geprobeerd maar niks werkt

bij 1 code werkt alleen volume n tv uit maar andere knoppen doen het dan niet.

Heeft iemand nog andere suggesties??

 

mvg, Sha


De oude ontkoppelen zou niet nodig moeten zijn. Zeker bij een oude TV is het niet gekoppeld aan de TV, maar is het gewoon een setje codes die ik de afstandsbediening opgeslagen zitten. 

Het is mij ook nog steeds niet gelukt helaas. De eerste keer lukte het na meerdere keren met dezelfde code proberen. Bij poging 4 of 5 werkte het ineens. 

En nu, na het resetten van de afstandsbediening, met geen mogelijkheid meer. Ik probeer het af en toe nog een paar keer, maar tot op heden steeds zonder succes. 😕 Ik zit alles bij elkaar waarschijnlijk aan de 100 pogingen inmidsels.

Het frustrerende is dat het wel heeft gewerkt in het verleden. Dus het KAN wel. 


Bedankt voor je reactie.

balen zeg 😩

 

ik blijf het proberen dan maar. 
 

 


Trouwens. 

Aan/uit, volume, mute en "hdmi kanaal kiezen" is ook het enige dat hij mij werkte. Meer hoort er ook naar mijn beste weten ook niet te werken. 

De rest van de knoppen (pijltjestoetsen en zender + en - bijvoorbeeld) blijven gewoon de kpn box bedienen. Anders zou je die niet meer kunnen bedienen als je eenmaal je tv gekoppeld hebt. 

Om door het TV menu te gaan e.d. zul je alsnog de originele afstandsbediening nodig hebben. 

 

Werkt het niet gewoon zoals het hoort met die ene code?

En mag ik vragen welk model Panasonic u heeft en met welke code het (deels) werkte? De mijne is Viera VT50 en werkte met code 328 of 629 (weet niet meer welke van de twee en durfde het niet opnieuw te gaan testen toen het eenmaal eindelijk werkte =p). 


Reageer