Skip to main content
Vraag

KPN afstandsbediening L8 werkt niet goed met Sony BRAVIA TV (2024)

• April 6, 2026
  • 2 reacties
  • 32 keer bekeken

Ik heb de afstandsbediening  L8 alle vele malen afgestemd op mijn Sony BRAVIA Smart tv ( 2024  ) Ook met behulp van kpn medewerkster  dat lukte na 30 minuten , maar als ik de tv uit zet en later aan zet dan werkt de de afstand bediening niet meer zo als het moet.  Als ik dan tv wil kijken zet ik de tv ontvanger  en de tv aan met de afstandsbediening van kpn , dan moet ik bij afstandsbediening van Sony de tv+ app aanklikken dan zie ik het tv + scherm met de zenders , dan moet ik op de kpn afstandsbediening de zender aantikken die ik wil zien , het geluid kan ik wel harder of zachter zetten , kpn zeg je alles met 1 Afstandsbediening doen , maar dat is echt niet mogelijk.ik de nieuwste tv + ontvanger en modem. 
Wie heb of had dat zelfde probleem, en is een oplossing voor.

Cor v d Mooren

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 6, 2026

moet ik bij afstandsbediening van Sony de tv+ app aanklikken dan zie

Als je de app in de tv gebruikt in plaats de ontvanger zul je de Sony afstandsbediening moeten gebruiken. Niet die van kpn.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Cornelis 100, welkom op onze community! Ik zie dat PeterG het al aanstipt maar voor de functies van jouw TV zelf zul je de sony afstandsbediening moeten hebben. Als je de TV ontvanger wilt bedienen kun je die van ons wel gebruiken natuurlijk, je kunt daarmee ook het volume, de source-knop en de aan-uit knop gebruiken om je TV zelf te bedienen.