Skip to main content
Beantwoord

KPN afstandsbediening vandaag driemaal gestopt met werken

• May 27, 2025
  • 2 reacties
  • 44 keer bekeken

Erwan
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik ben helemaal klaar met de updates van kpn. Vandaag 3 x een update voor de afstandsbediening gekregen. Druk 7 en 9 in. Werkt het volume. Klaar, zou je denken. Half uur later werkt de afstandsbediening niet goed meer, kan geen kanalen meer wijzigen. Dus stroom van het modem, even wachten, stroom er weer op en hij werkt weer. En dat vandaag al 3 keer. Wifi versterker brand ook oranje, zal mij benieuwen wanneer die ermee stopt. Als dat gebeurt kan ik alles opnieuw koppelen. Aansluiten bedraad op experiabox, half uur wachten en weer proberen. Stop gewoon met de updates en anders sla mij maar over. Dus als iemand weet of we kunnen instellen dat we geen updates meer ontvangen dan hoor ik het graag. Heb geen zin om iedere maand weer een bericht op het forum te zetten. Voor kpn, kijk maar eens na of er vandaag updates uitgegaan zijn.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Erwan 

Wat jij nu graag wilt, is helaas niet mogelijk.
Nieuwe updates voor modems van KPN, worden automatisch geïnstalleerd nadat ze die gepusht krijgen vanuit de KPN centrale.
Vaak gebeurt dat tijdens de nachtelijke uren, als jij aan het slapen bent.

Daarnaast is het ook niet mogelijk om alleen jouw adres over te slaan, omdat de centrale ziet waar een KPN modem staat en daar dan de nieuwste update naar toe stuurt.

Daarnaast is het belangrijk dat het modem en de WiFi versterkers up-to-date blijven, om problemen en verstoringen te voorkomen, maar ook om de beveiliging op het modem up-to-date te houden.
Dit werkt trouwens bij elke provider zou, zeker als het om het eigen modem gaat.

Bij een Fritz!Box kun je dit wel zelf regelen, of de update automatisch of handmatig dient te gebeuren, maar bij de modems van KPN kan dat dus niet.

Er valt niets aan te veranderen, behalve als je een eigen modem aanschaft zoals bijvoorbeeld een Fritz!Box.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Erwan 

Wat jij nu graag wilt, is helaas niet mogelijk.
Nieuwe updates voor modems van KPN, worden automatisch geïnstalleerd nadat ze die gepusht krijgen vanuit de KPN centrale.
Vaak gebeurt dat tijdens de nachtelijke uren, als jij aan het slapen bent.

Daarnaast is het ook niet mogelijk om alleen jouw adres over te slaan, omdat de centrale ziet waar een KPN modem staat en daar dan de nieuwste update naar toe stuurt.

Daarnaast is het belangrijk dat het modem en de WiFi versterkers up-to-date blijven, om problemen en verstoringen te voorkomen, maar ook om de beveiliging op het modem up-to-date te houden.
Dit werkt trouwens bij elke provider zou, zeker als het om het eigen modem gaat.

Bij een Fritz!Box kun je dit wel zelf regelen, of de update automatisch of handmatig dient te gebeuren, maar bij de modems van KPN kan dat dus niet.

Er valt niets aan te veranderen, behalve als je een eigen modem aanschaft zoals bijvoorbeeld een Fritz!Box.

• Nieuwkomer
  • May 31, 2025

Ik had hetzelfde euvel, meerdere keren per dag verbinding met afstandsbediening weg..

Heb de batterijen gewisseld (waren nog 1.3 volt.)

Probleem opgelost. Niet meer voorgekomen.