Skip to main content
Beantwoord

KPN afstandsbediening wil niet koppelen met de KPN TV+ Box

• July 17, 2026
  • 8 reacties
  • 69 keer bekeken

Ik krijg geen verbinding tussen de afstandsbediening en de KPN TV + kastje.
Het blauwe lampje op de afstandsbediening blijft knipperen.

Ik heb wel gekozen voor bekabeld TV kijken, niet via WiFi, weet niet of het daardoor kan komen.

Beste antwoord door RobbyBrts

7 seconden de knop op de KPN TV + box vasthouden was de oplossing. Staat wel in het boekje niet op de installatiehulp.
Misschien kan dat toegevoegd worden voor toekomstige installateurs.

8 reacties

• Auteur
  • Topper
  • July 17, 2026

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • July 17, 2026

7 seconden de knop op de KPN TV + box vasthouden was de oplossing. Staat wel in het boekje niet op de installatiehulp.
Misschien kan dat toegevoegd worden voor toekomstige installateurs.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 17, 2026

Fijn dat je het zelf al hebt gevonden, ​@RobbyBrts .

Waar kijk ik naar op de eerste foto? Lijkt wel een hele stellage voor je scherm. 

• Auteur
  • Topper
  • July 17, 2026

Fijn dat je het zelf al hebt gevonden, ​@RobbyBrts .

Waar kijk ik naar op de eerste foto? Lijkt wel een hele stellage voor je scherm. 

Ja inderdaad, alle kabels achter het zwarte glas, jarengeleden eens gekocht bij Ikea

• Auteur
  • Topper
  • July 17, 2026

inmiddels loopt deze controle al een paar uurtjes, ook al 2x opnieuw opgestart.

Belangrijk?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@RobbyBrts, laat ik beginnen met te zeggen dat ik jouw opstellingen van de tv erg strak vindt. Die is waardig voor het kijkje achter de voordeur topic in mijn ogen. Jammer dat de installatie dan even stroef verliep, dat is uiteraard niet wat we willen. Ook vreemd dat die controle niet doorliep. Als alles verder gewoon functioneert dan is de ontvanger in principe goed aangesloten. Het kan zij dat de tool dan even vastliep. 

Werkt op dit moment alles naar wens. Mochten er nog zaken openstaan waarbij we kunnen helpen dan doen we dat graag!

• Auteur
  • Topper
  • July 19, 2026

Alles werkt goed.

Ik had 1 verbeterpuntje neergezet hierboven, misschien kan u er iets mee. Het indrukken van de aan uitknop gedurende 7 seconden. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik heb genoteerd ​@RobbyBrts em we nemen hem mee in onze periodieke feedbackloop! Nogmaals dank voor het melden en post in de toekomst gerust nog eens een topic als we ergens bij kunnen helpen!