Skip to main content

Een tijd geleden ben ik over gestapt op KPN. Al snel bleekt dat de kpn-tv app niet logisch en overzichtelijk te werken. een voorbeeld DE Gids. Deze werkt via de tv-box prima een goed overzicht van de programma's in een regel overzicht. Via de tv-app kan je het vergeten. als je dan op de knop tv-gids (ab van tv) drukt werkt het niet en als je in de bovenbalk naar gids gaat krijg je grote tegels te zien per kanaal. werkt absolute niet.

Dit probleem zou eind maart al zijn opgelost volgens een kkpn medewerker maar helaas. tot op heden  geen verbetering.

Een tijd geleden ben ik over gestapt op KPN. Al snel bleekt dat de kpn-tv app niet logisch en overzichtelijk te werken. een voorbeeld DE Gids. Deze werkt via de tv-box prima een goed overzicht van de programma's in een regel overzicht. Via de tv-app kan je het vergeten. als je dan op de knop tv-gids (ab van tv) drukt werkt het niet en als je in de bovenbalk naar gids gaat krijg je grote tegels te zien per kanaal. werkt absolute niet.

Dit probleem zou eind maart al zijn opgelost volgens een kkpn medewerker maar helaas. tot op heden  geen verbetering.

Ik ben het volledig met je eens dat de gids van de smart-TV app volstrekt onbruikbaar is en qua gebruiksvriendelijkheid hooguit het cijfer 1 (voor de moeite) zou mogen krijgen. Ik snap ook oprecht niet hoe een UX designer tot een dergelijke rampzalige userinterface is kunnen komen.

Ik ben wel benieuwd welke KPN medewerker je verteld heeft dat dit eind maart al opgelost zou zijn.


Beste wjb ik ging ervanuit dat jjij een medewerker van kpn was. het antwoord welke ik toen van jou heb ontvangen was dat de app zou worden aangepast.  dus ergens in jouw archieven van antwoorden komt deze discussie voor. zie rond maart. jje hebt zelfs screenshots bijgevoegt om welke aanpassing het zou gaan. 

 


@John Brouns, In dat bericht (klik) gaf ik aan dat de app op jouw telefoon aangepast zou gaan worden, niet de app op een Android TV. Ik geef in hetzelfde bericht (onderaan) ook aan dat het nog niet bekend is wanneer de smart-TV app een update voor een horizontale gids zal krijgen.


ok, dan heb ik dat verkeerd begrepen sorry. maar een vraag ben jij wel medewerker van kpn op dit platvorm?

 


ps op de telefoon is de gids ook nog niet aangepast !!

 


ps op de telefoon is de gids ook nog niet aangepast !!

Dan zal dat binnenkort echt wel gaan gebeuren. Als je een Android telefoon hebt dan krijg je de update binnenkort vast wel aangeboden. Bij mij is dat een paar dagen terug gebeurd.

 

Ik ben net als jij “gewoon” een klant van KPN en lid van dit forum. 


Hallo @John Brouns, in ieder geval bedankt voor de feedback over de gids van de Smart TV app. Al dit soort feedback geven we door naar aan de techneuten.

Als het goed moet jij zeer binnenkort gaan beschikken over de nieuwe TV+ app voor smartphones en tablets. Iedereen met Andsroid of Apple zal in afzienbare tijd de beschikking krijgen over de nieuwe tv-app. 


Beste lezer, ik ben nog steeds aan het wachten op de nieuwe tv app van kpn voor mijn Philips android tv. 

het gaat mij hoofdzakelijk om de gids welke in deze app uit tegels bestaat ipv regels. weet iemand of er nog een update aankomt??

 


Beste lezer, ik ben nog steeds aan het wachten op de nieuwe tv app van kpn voor mijn Philips android tv. 

het gaat mij hoofdzakelijk om de gids welke in deze app uit tegels bestaat ipv regels. weet iemand of er nog een update aankomt??

Ik heb nog niets vernomen over de ontwikkeling van een smart-TV+ app of de aanpassing van de huidige smart-TV app.

Blijkbaar vindt KPN het geen enkel probleem dat de gids van de smart-tv app voor velen zo goed als onbruikbaar is. Ik ben het 100% met je eens dat de huidige "tegeltjes-gids" zo snel mogelijk vervangen zou moeten worden door een gids zoals op de TV+ Box of de TV+ app. Mijn cijfer voor gebruiksvriendelijkheid van de huidige "tegeltjes-gids" is een zware onvoldoende (een 1 voor de moeite).


Ik gebruik de app op een Nvidia Shield, zal wel dezelfde zijn als op een Android tv.

Laatst geüpdatet: 21 jun 2023

Huidige versie: 0.3.21

Idd jammer van die 'tegeltjes' Ik vrees dat, gezien de laatste update, er geen update meer verschijnt maar we gaan het zien.


Ik zit al vanaf begin dit jaar te wachten ja, inderdaad zal het niet gaan gebeuren. De ontwikkelaars van de software zouden eens naar de Odido app moeten kijken. Hier zitten veel voordelen in. Als ik geweten had hoe de kpn app werkte was ik niet weggegaan bij odido.


Reageer