Skip to main content

Ik word er wel een beetje naar van. De laatste weken en tenminste één keer per week als ik de KPN-app start op mijn Samsung TV, krijg ik de mededeling dat de pagina niet gevonden kan worden. Dan moet ik de app opnieuw installeren, waarna ik weer TV kan kijken. De andere apps (Netflix, Spotify, YouTube, Internet, Apple TV, Pathé etc.) doen het gewoon steeds zonder problemen.

Wat is dat toch met de KPN-app???

@marcia: ik weet niet of u wat aan deze gegevens hebt; de problemen begonnen een maand of vier, vijf geleden, maar gaandeweg gaf de app steeds hetzelfde probleem. Nu is het om de twee, drie dagen. Het komt zelfs voor dat de app netjes start, de TV weer uitgaat en een paar uur later de app weer weigert. 
Misschien dat uw technische mensen hier iets aan hebben?

Mijn collega vermoedt een probleem wat al een aantal maanden geleden als reactie op een andere gebruiker binnen de community is geplaatst. Ik deel de reactie en het betreffende topic hieronder. Het probleem kan dus momenteel alleen tijdelijk opgelost worden door het stroom er tijdelijk af te halen, maar komt daarna vermoedelijk weer terug. Het advies is inderdaad om te wachten op de nieuwe app, die eraan gaat komen.😓

Hoe vervelend ook: deze melding komt van de interne browser van het OS van de TV, waaraan onze app een url vraagt te resolven. En dat lukt die browser niet. Oftewel: dit komt voor als er voor de TV netwerkomstandigheden (veranderingen) hebben voorgedaan die ervoor zorgen dat smarttv.tv.kpn.com onbereikbaar is geworden voor de TV, ook in andere apps (maar die vragen die URL niet op).

De redenen kunnen legio zijn, van een cache in de netwerkkaart van de TV, tot het niet goed hebben kunnen afhandelen van een netwerk verandering (automatische Wifi netwerk verandering, of van Wifi naar LAN). Daarom meestal: powercycle (stroom eraf en erop) van de TV en het werkt weer. Blijft het daarna consistent, dan proberen de netwerkomstandigheid stabielerer te maken. Maar heb je verder in je lokale netwerk nooit problemen met andere apparaten (of websites), dan is de kans best aanwezig dat het van tijd tot tijd terugkomt omdat het dan in de TV zit. Dan lost een powercycle het weer op.

Tja, wat zal ik zeggen? Feit blijft dat de KPN-app meer dan vier jaar probleemloos heeft gefunctioneerd en nu constant juist problemen geeft. Aan mijn Samsung TV is in die tijd niets veranderd, dus wat heeft de KPN met de bestaande app dan gedaan???

Helaas zal de nieuwe app niet door mij gebruikt kunnen worden, want het schijnt dat mijn TV Tizen versie 5.0 heeft en de KPN zegt dat de nieuwe app Tizen 5.5 nodig heeft…

Al met al word ik er, wat de KPN betreft, niet vrolijker op…🙁

Zelfde hier. Tizen 5.0. In 2019 "speciaal" voor de app gekocht. Niet om te gebruiken want de decoder is en was beter. Zeker toen qua beeld. 

Maar om erover mee te kunnen oordelen op het forum. En om back-up te hebben indien kapotte ontvanger. Maar dat is nooit gebeurd 😉👍

Koop nu nog een chromecast Google-TV HD voor ze op zijn. Werkt ook nu al beter. Is maar <€ 50 en scheelt nieuwe tv.

Mediamarkt. € 49,99

Coolblue € 41,99

Reageer