Skip to main content
Beantwoord

KPN+ app op tv in Frankrijk: "Niet beschikbaar" ?

• July 4, 2025
  • 3 reacties
  • 81 keer bekeken

Als ik de KPN app wil downloaden op mijn smart tv in Frankrijk krijg ik de melding dat de app in Frankrijk niet beschikbaar is. 

Hoe kan ik alsnog de app op mijn Franse smart tv installeren?

Beste antwoord door PeterG

Niet.

Die is alleen vrijgegeven voor gebruik op het adres (IP) van het abonnement. 

De rechten van doorgifte zijn daarvoor namelijk niet gedekt door EU regels.

Alleen voor tablet, smartphone en browser tv.kpn.com. Mobiele apparaten die geen stopcontact nodig hebben om aan te staan dus.

Dit is ook het geval bij Ziggo, Odido, Delta.

Dat is de reden dat mijn neefje, die een vakantiehuis in Frankrijk heeft, tv kijkt met NLZIET. Dat heeft die beperking niet.

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 4, 2025

Niet.

Die is alleen vrijgegeven voor gebruik op het adres (IP) van het abonnement. 

De rechten van doorgifte zijn daarvoor namelijk niet gedekt door EU regels.

Alleen voor tablet, smartphone en browser tv.kpn.com. Mobiele apparaten die geen stopcontact nodig hebben om aan te staan dus.

Dit is ook het geval bij Ziggo, Odido, Delta.

Dat is de reden dat mijn neefje, die een vakantiehuis in Frankrijk heeft, tv kijkt met NLZIET. Dat heeft die beperking niet.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@RvM69, de TV+ App voor smart-tv is inderdaad alleen beschikbaar op je thuisadres. Wat wel kan is een van de opties die Peter noemt gebruiken:

Alleen voor tablet, smartphone en browser tv.kpn.com

En daarbij Chromecast of AirPlay gebruiken, afhankelijk van wat het apparaat en de tv ondersteunen, om het daarmee alsnog op tv te kunnen kijken. Direct op de smart tv kan niet.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 7, 2025

Welkom op de community ​@RvM69, de TV+ App voor smart-tv is inderdaad alleen beschikbaar op je thuisadres. Wat wel kan is een van de opties die Peter noemt gebruiken:

Alleen voor tablet, smartphone en browser tv.kpn.com

En daarbij Chromecast of AirPlay gebruiken, afhankelijk van wat het apparaat en de tv ondersteunen, om het daarmee alsnog op tv te kunnen kijken. Direct op de smart tv kan niet.

Kleine aanvulling.

Alleen casten vanaf de mobiel of tablet naar de Chromecast werkt.

De KPN tv+ app op de Chromecast werkt alleen als je thuis bent (dus met je eigen KPN netwerk).