Skip to main content
Vraag

KPN app werkt niet op Airplay iPhone

  • 7 September 2024
  • 12 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik ben een KPN klant met internet, tv en mobiel bellen.

  1. Air play werkt niet op KPN tv app.
    Op mijn nieuwe Samsung smart tv heb ik een KPN tv app geïnstalleerd en wil via Air Play van mijn iPhone navigeren d.w.z. switchen zenders terugkijken enzovoort maar dat werkt niet. Een enkele keer kreeg ik wel geluid en beeld bij keuze live tv programma.

Vreemd genoeg krijg ik bij Air play op iPhone geluid en beeld maar op mijn smart tv slechts geluid maar geen beeld. Ik heb de KPN app verwijderd en weer geïnstalleerd echter zonder resultaat.

Air play werkt wel op andere apps zoals HBO NOS NPO ..

  1. KPN tv app op mijn iPad streamt gebrekkig Op mijn iPad KPN tv geïnstalleerd echter deze geeft om de 4 seconden een bug, dwz beeld 2 sexonden terug en dan verder streamen enzovoort . Ook deze app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, zonder de resultaat. Na 5x te resetten ging het streamen vloeiend.

ik hoop dat iemand hiervoor een oplossing weet en daarvoor alvast bedankt voor uw tijd en hulp.

Vriendelijke groet,

Richard

Hoi @Richard020 .  Ik snap het nog niet helemaal dus ik hoop dat je me een beetje op weg kunt helpen.

Je hebt een Samsung smart tv.  En daar heb je onze smart tv app op gezet? Klopt het tot zover? Zo ja, werkt dat verder goed? Krijg je beeld etc.?

En nu begrijp ik dat je dat wilt besturen via je iphone?   Corrigeer me aub waar ik het verkeerd heb begrepen. 


Hoi Erwin,

Bedankt voor je reactie op vraag a.

Mijn reactie 

Tv app kpn via samsung smart tv werkt uitsluitend in beeld en geluid met samsung afstandsbediening en met samsung smartthing app op mijn iPhone werkt goed maar navigeert omslachtig

Mijn probleem is dat airplay op mijn iPhone wel geschikt voor HBO NPO en zo makkelijk te navigeren maar waarom lukt het niet  bij mijn kpn smart tv app?

Vraag b is voor wel duidelijk geformuleerd ? Ander hoor ik het graag 🙂

Vriendelijke groet, Richard

 

 

 

 

 

 


Klopt het dat je de smart-TV app van KPN op die Samsung televisie geïnstalleerd hebt? (Ja of Nee)


Ja


Wat is dan de reden om Airplay te moeten/willen gebruiken?

De TV+ app is niet gemaakt om de smart-TV app op de smart-TV te besturen, het is geen "afstandsbedieningsapp". Je zult dan "gewoon" de afstandsbediening van de televisie moeten gebruiken.


Je kan ook gewoon Samsung SmartThings App installeren en de TV bedienen


Je kan ook gewoon Samsung SmartThings App installeren en de TV bedienen

Maar daarvan schrijft @Richard020:

...en met samsung smartthing app op mijn iPhone werkt goed maar navigeert omslachtig


Air play op mijn iPhone werkt goed in beeld en geluid op live zenders van KPN , kijken naar gisteren en andere opties krijg ik wel geluid maar beeld. Rara ..


Smartthings app heb ik al… airplay vind ik makkelijker...


Je hebt dus wel de smart-TV app op jouw televisie geïnstalleerd staan alleen gebruik je hem niet omdat je streamen via Airplay vanuit de TV+ app op jouw iPhone makkelijker vindt?

Wat vind je daar dan makkelijker aan?


Beste  #wjb,

Allereerst bedankt dat je mij voort wit helpen. Super 👍🏻

Met Air Play kan ik  sneller navigeren in plaats van met SmartThings.

Vriendelijke groet, Richard
 


 


Maar is dat eigenlijk niet inherent aan navigeren "by touch" i.p.v. navigeren met een afstandsbediening?

Mijn advies zou zijn om toch echt te kijken naar het gebruik van de smart-TV app op de televisie zelf en gewoon de afstandbediening van de Samsung te gebruiken.


Reageer