Skip to main content

Ik heb sinds enkele dagen een KPN tv+ box. Deze had ik in eerste instantie aangesloten (net zoals mijn vorige KPN decoder) op een netgear switch zonder IGMP snooping en op een experia box v12. 

Het beeld en geluid bleef om de paar minuten hangen,terwijl ik met de vorige ontvanger nooit dergelijke problemen had. Rechtstreeks aansluiten van de box+ op de experia box werkt prima zonder onderbrekingen. 

Omdat ik er vanuit ging, dat het aan de netgear switch lag zonder IGMP snooping, heb ik een tp-link tl-sg108e gekocht met IGMP snooping. Het probleem blijft echter. Ik heb ook gekeken in de configuratie tool van tplink of IGMP snooping aanstaat en dat lijkt het geval.

Omdat KPN ook deze tplink switches verkoopt, ga ik ervan uit dat het geen probleem zou moeten opleveren.

Weet iemand misschien wat het probleem kan zijn?

 

Dat zou zeker moeten werken @drernie . Heb je misschien zonnepanelen met een omvormer van SMA?


@drernie Welkom op het forum. 

Wat balen dat het met een switch niet lukt om gewoon tv te kunnen kijken. 

Ik ben in dit geval met @Joep1965 eens dat als de switch IMGP snooping ondersteunt het zou moeten werken. 

Is er op de switch ook iets anders aangesloten dan alleen de tv ontvanger? En zo ja, om wat voor apparatuur gaat dit? 


Bedankt voor de input. Ik heb een paar lankabels in een andere poorten gestoken en momenteel werkt het, geen idee waarom. Misschien dat IGMP snooping op bepaalde poorten actief is?

Alleen na het opstarten van de box duurt het een aantal seconden (30sec?) voordat het ik ononderbroken beeld en geluid heb, neem aan dat dit zo hoort.

De prime video geeft trouwens stotterend beeld, maar kennelijk is dit een bekend probleem van de kpn boxen. De ingebouwde app van mjjn tv werkt prima, dus die gebruik ik dan maar.