Skip to main content

De einddatum van mijn huidig KPN contract voor internet TV is 2-3-2020.

Kan ik dit contract beëindigen en gelijk een nieuw contract afsluiten met de voordelen zoals die nu gelden met oa een nieuw sneller modem, korting en gratis Viaplay voor 9 maanden.

Alvast dank voor snelle antwoord!!

 

Gr. R.

 

Hoi @Valko 

Nee dat gaat niet.


Kun je dat uitleggen ?

 


Hallo @Valko ,

De einddatum van mijn huidig KPN contract voor internet TV is 2-3-2020.

Kan ik dit contract beëindigen en gelijk een nieuw contract afsluiten met de voordelen zoals die nu gelden met oa een nieuw sneller modem, korting en gratis Viaplay voor 9 maanden.

 

De door jou genoemde voordelen gelden voor nieuwe klanten. Iedere nieuwe klant krijgt eenmalig een voordeel aangeboden zoals nu bv gratis Viaplay of een korting. 

Je kunt natuurlijk wel jouw huidige abonnement opzeggen, maar dan geldt je daarna niet direct als een nieuwe klant. Je moet dan minimaal zes maanden lang geen KPN-klant geweest zijn. 

Wat betreft jouw modem: Als je een modem hebt wat ouder is dan de V9, dan wil KPN jouw modem vast wel op verzoek omruilen. Bel daarvoor met 0800-0402. Zelfs de V9 wordt soms al omgeruild, maar dat heb ik nog niet officieel ergens zien staan als beleid van KPN. 


Bedank !

 


Ja hoor bij het afsluiten van een nieuwe contract kun je wel degelijk een mooie tegemoetkoming of korting krijgen.

Ik sluit ieder jaar een nieuw contract af voor internet en tv.

En ik vraag om een mooie aanbieding, want anders ga ik weg.

En ik krijg al 5 jaar steeds een mooie aanbieding.

 


Dat wordt gelukkig wel steeds moeilijker hoor @Sjaantjuh 1967 . Het is namelijk zo oneerlijk tegenover andere vaste klanten. En de prijzen gaan dan weer omhoog want korting betaal je altijd zelf.


Tja. Daarom neem ik altijd een 1 jarig contract. Geen problemen mee ieder jaar. En zo wel dan stap ik over naar een andere provider.

 


Tja. Daarom neem ik altijd een 1 jarig contract. Geen problemen mee ieder jaar. En zo wel dan stap ik over naar een andere provider.

 

Hallo @Sjaantjuh 1967 voor thuisabo's bestaan niet eens meerjarige contracten bij KPN, altijd maar maximaal 1 jaar, dus zo bijzonder is dat niet dat jij een contract voor 1 jaar afsluit.

 


Tja. Daarom neem ik altijd een 1 jarig contract. Geen problemen mee ieder jaar. En zo wel dan stap ik over naar een andere provider.

Hallo @Sjaantjuh 1967 voor thuisabo's bestaan niet eens meerjarige contracten bij KPN, altijd maar maximaal 1 jaar, dus zo bijzonder is dat niet dat jij een contract voor 1 jaar afsluit.

Ik denk dat @Sjaantjuh 1967 bedoelt dat met het “nemen van een 1 jarig contract” een korting is verkregen.


Tja. Daarom neem ik altijd een 1 jarig contract. Geen problemen mee ieder jaar. En zo wel dan stap ik over naar een andere provider.

Hallo @Sjaantjuh 1967 voor thuisabo's bestaan niet eens meerjarige contracten bij KPN, altijd maar maximaal 1 jaar, dus zo bijzonder is dat niet dat jij een contract voor 1 jaar afsluit.

Ik denk dat @Sjaantjuh 1967 bedoelt dat met het “nemen van een 1 jarig contract” een korting is verkregen.

Dat kan wel zijn, maar er bestaat niets anders.


Ik vind het allemaal best. Ieder jaar krijg ik een mooie korting


Kun je de voordelen wel verkrijgen als een huisgenoot zich als nieuwe klant meldt en ik mijn zaken opzeg?


@MC1000 

Dat hoeft niet hoor! Ik heb vorige maand contact gehad. Ons contact is na 1 jaar maandelijks opzegbaar. Heb gebeld en gevraagd of ze me weer een  mooie aanbieding kunnen geven en dat ik anders over ga stappen elders. Mevrouw deed een voorstel wat ik vrij magertjes vond. Na overleg met haar leidinggevende een super mooi voorstel voor 1 jaar. Half jaar de helft en daarna ook nog half jaar €5,00 korting per jaar.

 


hallo,

heb soortgelijke vraag, krijg binnenkort glasvezel(ligt er al een jaar ook binnen, maar kpn vind het niet anderen wel ook dochter ondernemingen, nu eindelijk wel).

dus mijn vraag is, kan maandelijks opzeggen, maar niet gebruik maken van aanbiedingen, want je moet 6 maanden geen klant zijn terwijl het in wezen een nieuwe aansluiting is( nu vast met buitengebied ding).

best vreemd, zou ik nu de max snelheid willen halen betaal ik ook de max prijs, terwijl ik jaren, niet eens de snelheid haalde  die ik als abbo had, tv moet kijken in sd.

dus nu kan ik straks eindelijk, wel snelheid halen, betaal ik de aanbiedingen van anderen… lijkt me niet iets om klanten te behouden


@erikje2014 Je hoeft helemaal niets te doen. Je abonnement wordt automatisch omgezet. Ipv over het kopernetwerk met 4g modem krijg je het nu over glasvezel. De snelheden over het kopernetwerk zijn TOT snelheden dus tot wat maximaal technisch mogelijk is. Dus geen gegarandeerde snelheden. Dat is met glasvezel zo. Je krijgt een ander drager maar je bent dus geen nieuwe klant.  Als de glasvezelaansluiting actief is en je omgezet bent kan je proberen of je iets van korting kunt krijgen maar reken nergens op. Dit kan je proberen via de klantenservice 0800-0402. Hier op het forum wordt niets met prijzen gedaan. 


Het is toch van de zotten dat het loont om weg te gaan en terug te komen, in plaats van een loyale klant te zijn? 


@bsvndrvn het loont ook om voor de koopjes naar een andere supermarkt te gaan of slager of bakker. Of om van krant of tijdschrift te wisselen. Bedrijven doen er vanalles aan om nieuwe klanten te krijgen. 


@bsvndrvn het loont ook om voor de koopjes naar een andere supermarkt te gaan of slager of bakker. Of om van krant of tijdschrift te wisselen. Bedrijven doen er vanalles aan om nieuwe klanten te krijgen. 

Een vergelijking die dus nergens op slaat. Bij de supermarkt, slager of bakker betaald elke klant dezelfde prijs voor het zelfde product. De eerste supermarkt die ‘nieuwe’ klanten gratis producten geeft moet nog geopend worden.

Bij de bakker hier om de hoek worden trouwe klanten juist beloond. 


Het is toch van de zotten dat het loont om weg te gaan en terug te komen, in plaats van een loyale klant te zijn? 

Maar je hoeft niet altijd per se weg te gaan om korting te krijgen: Mijn krant heeft 3 jaar geleden korting gegeven toen ik mijn abo met 3 jaar verlengde. Mijn energieleverancier heeft mij regelmatig een verlengaanbod met korting gestuurd. En dat heeft KPN onlangs ook gedaan en daar ben ik op ingegaan. Dat leverde mij ook korting op. Niet veel, maar toch..


Een vergelijking die dus nergens op slaat. Bij de supermarkt, slager of bakker betaald elke klant dezelfde prijs voor het zelfde product. De eerste supermarkt die ‘nieuwe’ klanten gratis producten geeft moet nog geopend worden.

---

Dat is dan wel zo bij supermarkt, slager en bakker. Maar in sommige branches betalen klanten niet dezelfde prijs omdat daar ruimte is voor onderhandelen. Dat is het geval bij autodealers, keukenbedrijven, sanitairbedrijven. Ik heb het zelfs ooit gezien dat in een groot warenhuis een andere klant zwaar aan het onderhandelen was bij de aanschaf van een tuinset. En het lukte hem om korting te krijgen.


Reageer