Skip to main content
Beantwoord

KPN en The Frame afstandsbediening

• May 28, 2025
  • 7 reacties
  • 414 keer bekeken

Ik heb een paar vragen over KPN in combinatie met een Samsung The Frame. Ik heb een nieuwe tv uit 2024. 

1. Kun je, nadat je de tv aanzet, met een druk op de knop naar KPN televisie schakelen? Ik vind alleen een omslachtige manier via het ‘menu’. 

2. Klopt het dat je het KPN kastje niet kunt aanzetten met de Samsung afstandsbediening? Ik zie daar al een aantal topics over, maar blijkbaar verschilt de werking erg per versie. 

3. Als ik de pauzeknop indruk, komt er een weergave van de cirkel op de afstandsbediening in beeld, waardoor het lijkt alsof ik op de middelste knop moet drukken om te pauzeren. Dit werkt echter niet, ik moet nog een keer op de pauzeknop drukken. Lijkt me erg omslachtig. 

Hopelijk is iemand anders hierin thuis. Alvast bedankt. 

Beste antwoord door PeterG

Oh, mijn antwoord was een beetje 'geautomatiseerd’ inderdaad.

Kun je, nadat je de tv aanzet, met een druk op de knop naar KPN televisie schakelen? Ik vind alleen een omslachtige manier via het ‘menu’. 

Als je een Arris of Arcadyan hebt dan heb je alleen de “omslachtige” methode via het Samsung menu inderdaad.

Klopt het dat je het KPN kastje niet kunt aanzetten met de Samsung afstandsbediening? Ik zie daar al een aantal topics over, maar blijkbaar verschilt de werking erg per versie. 

Afstandsbedieningen van tv's hebben alleen een aan/uit knop voor de tv. Ook een Samsung.

Als ik de pauzeknop indruk, komt er een weergave van de cirkel op de afstandsbediening in beeld, waardoor het lijkt alsof ik op de middelste knop moet drukken om te pauzeren. Dit werkt echter niet, ik moet nog een keer op de pauzeknop drukken. Lijkt me erg omslachtig. 

Het is voor mij té lang geleden (35 maanden) dat ik een Arris op m'n Samsung had, dus dit weet ik niet meer.

Wat ik wel weet: met de Arris vond ik het prettiger gewoon m'n kpn afstandsbediening te gebruiken.

En voor de apps in de tv pakte ik de Samsung afstandsbediening. 

Je had er altijd maar één tegelijk nodig.

Heb je al eens '’gekeken'’ naar de KPN iTV app voor Samsung???

• Het is bijna onmogelijk om maar één afstandsbediening te gebruiken en de ander niet v.v.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• May 28, 2025

Welke afstandsbediening gebruik je? De afstandsbediening van KPN? 

• Auteur
  • Topper
  • May 28, 2025

Ik gebruik dus de Samsung afstandsbediening. Ik las ergens in de instructie dat je de KPN afstandsbediening ook niet meer nodig zou hebben, zelfs niet om dat kastje aan te zetten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2025

Arris / Arcadyan… bij de ingangskeuze van de Samsung “instellen universele afstandsbediening” selecteren. Volg daar de stappen. De ontvanger moet in het zicht van de onderzijde van het scherm staan. Daar komt het infrarood signaal uit voor de ontvanger.

KPN TV+ box DIW7022. Zorg dan HDMI CEC aanstaat in de tv. En in de DIW7022 minimaal CEC activeren (staat bij mijn weten standaard uit namelijk) én Automatisch starten AAN.

Als je Automatisch stand-by UIT laat kan de tv uit met radio luisteren via soundbar of versterker.

DIW7022 → tandwiel → apparaat → apparaat voorkeuren → weergave en geluid → HDMI CEC.

• Auteur
  • Topper
  • May 28, 2025

@PeterG sorry, ik heb een beetje moeite met het lezen van je tekst. En waarschijnlijk my bad voor het stellen van meerdere vragen in 1 post. Op welke vraag geef je nu antwoord?

De Samsung afstandsbediening staat denk ik wel goed ingesteld, want ik kan van zender switchen etc. Ook is hij goed gekoppeld toen ik de tv instelde. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 28, 2025

Oh, mijn antwoord was een beetje 'geautomatiseerd’ inderdaad.

Kun je, nadat je de tv aanzet, met een druk op de knop naar KPN televisie schakelen? Ik vind alleen een omslachtige manier via het ‘menu’. 

Als je een Arris of Arcadyan hebt dan heb je alleen de “omslachtige” methode via het Samsung menu inderdaad.

Klopt het dat je het KPN kastje niet kunt aanzetten met de Samsung afstandsbediening? Ik zie daar al een aantal topics over, maar blijkbaar verschilt de werking erg per versie. 

Afstandsbedieningen van tv's hebben alleen een aan/uit knop voor de tv. Ook een Samsung.

Als ik de pauzeknop indruk, komt er een weergave van de cirkel op de afstandsbediening in beeld, waardoor het lijkt alsof ik op de middelste knop moet drukken om te pauzeren. Dit werkt echter niet, ik moet nog een keer op de pauzeknop drukken. Lijkt me erg omslachtig. 

Het is voor mij té lang geleden (35 maanden) dat ik een Arris op m'n Samsung had, dus dit weet ik niet meer.

Wat ik wel weet: met de Arris vond ik het prettiger gewoon m'n kpn afstandsbediening te gebruiken.

En voor de apps in de tv pakte ik de Samsung afstandsbediening. 

Je had er altijd maar één tegelijk nodig.

Heb je al eens '’gekeken'’ naar de KPN iTV app voor Samsung???

• Het is bijna onmogelijk om maar één afstandsbediening te gebruiken en de ander niet v.v.

• Auteur
  • Topper
  • May 28, 2025

@PeterG 

Dank je! Ik zie nu inderdaad dat er Arris op mijn kastje staat, helaas. 

Ik ga die app even bekijken. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2025

Als ie nog niet op je toestel staat (meestal wel!), dan staat ie in ieder geval in de Samsung app store. In het menu APPS (die vier rondjes als een fornuis) bovenin zoeken gebruiken. Toegang met Samsung account. Indien je dat niet hebt gratis te maken via http://account.samsung.com .