Skip to main content

KPN introduceert KPN TV+

• September 27, 2022
  • 2271 reacties
  • 137011 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2271 reacties

• Topper
  • January 25, 2023

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

• De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer

Gezien dit er nog steeds staat, is het iemand al gelukt om voor 3,50 toegang tot netflix, disney+ videoland en prime video te krijgen?

• January 25, 2023

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

• De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer

Gezien dit er nog steeds staat, is het iemand al gelukt om voor 3,50 toegang tot netflix, disney+ videoland en prime video te krijgen?

Je hebt dan toegang tot de apps, voor een abo moet je natuurlijk zelf zorgen, staat ook vermeld.

• January 25, 2023

Als ik de laatste reacties nu goed op waarde schat is het gedrag in combinatie met de apps op deze box dus niet veel beter dan de andere boxen. Kortom nog even niet.

Dan mischien toch de Chromecast met GoogleTV overwegen. Om nu voor Skyshowtime een andere TV te kopen gaat me net iets te ver.

Forum|alt.badge.img+1

Beste forum leden,

Weet iemand waarom KPN de rare keuze heeft gemaakt dat je niet mag overstappen naar de nieuwe propositie als je nog in je jaar contract zit?

Het zou me qua geld niets schelen, qua draden werk wel 

En kpn mag me dan nog een jaartje vasthouden. 

Dus waarom de keuze gemaakt om een overstap onmogelijk te maken......vind ik raar.

wjb
Wijsgeer
  • January 25, 2023

Als ik de laatste reacties nu goed op waarde schat is het gedrag in combinatie met de apps op deze box dus niet veel beter dan de andere boxen. Kortom nog even niet.

Dat is natuurlijk niet gezegd, er is alleen een mogelijkheid geopperd maar daarmee is dat natuurlijk nog geen feit.

Ik heb heel wat meer vertrouwen in die apps voor Android TV dan voor de apps op getailorde linuxomgeveing o de andere TV ontvangers.

• January 25, 2023

Dat is natuurlijk niet gezegd, er is alleen een mogelijkheid geopperd maar daarmee is dat natuurlijk nog geen feit.

Ik heb heel wat meer vertrouwen in die apps voor Android TV dan voor de apps op getailorde linuxomgeveing o de andere TV ontvangers.

Het gaat in mijn ogen minder om de apps meer om de hardware. In de basis is Android ook Linux zover mij bekend.

Maar inderdaad die paar reacties hier zijn niet maatgevend.

wjb
Wijsgeer
  • January 25, 2023

Het gaat in mijn ogen minder om de apps meer om de hardware.

Wat is er volgens jou dan mis met de hardware?

TheMuk
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 25, 2023

@wjb Ik had de box op multicast staan en dan bij het wisselen van zender hoor je een soort piepje bij het begin van de stream. Schakel ik deze naar unicaat dan is die krak/piep weg. Het is echt heel kort maar wel vreemd. Enig idee?

Ook kan zomaar eens het geluid “passthrough” wegvallen. Doe een reboot en het is weer goed. Gereproduceerd op 2 boxen. 

Ik gebruik een Fritzbox 7590 met laatste firmware en het enige custom ding wat ik aan heb staan is DNS via NextDNS.

Heb jij of de community enige tips?

wjb
Wijsgeer
  • January 25, 2023

@wjb ... Enig idee?

Geen idee, dit lijkt me echt iets voor KPN.

Ik heb er zelf overigens geen last van maar mijn opstelling is ook vrij simpel, de TV+ box met een Sony full-HD televisie met stereo geluid van de televisie zelf.

TheMuk
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 25, 2023

@wjb ik hoop dat ze meelezen in het forum.

• January 25, 2023

Schrijf ik ergens dat daar iets mis mee zou zijn daar kan ik niks over schrijven gezien ik die box niet heb.

Het gedrag van een apparaat is toch de optelsom van Zowel hardware als software.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • January 25, 2023

Ook kan zomaar eens het geluid “passthrough” wegvallen. Doe een reboot en het is weer goed. Gereproduceerd op 2 boxen. 

Bedoel je met "passthrough" dat je hem bij geluidsinstellingen ook daarop hebt staan? Of op "Automatisch" (aanbevolen).

Hier staat hij op "passtrough" namelijk, omdat de "Automatische" stand problemen gaf met korte onderbrekingen bij het Dolby 5.1/Atmos geluid.

wjb
Wijsgeer
  • January 25, 2023

Schrijf ik ergens dat daar iets mis mee zou zijn daar kan ik niks over schrijven gezien ik die box niet heb.

Het gedrag van een apparaat is toch de optelsom van Zowel hardware als software.

Persoonlijk denk ik dat er heel weinig mis is met die TV+ Box anders dan dat de gebruiksvriendelijkheid van de TV+ "app" (Android TV launcher) mijns inziens nog wel wat te wensen overlaat.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@TheMuk Ik heb dergelijke signalen nog niet binnen gekregen en ik ben met mijn opstelling helaas ook niet in staat om dit te reproduceren. Het piepje wat je krijgt bij het wisselen van de zenders is dus consistent en niet incidenteel en treed alleen op wanneer je het geluid via een receiver laat verlopen of ervaar je het ook op de boxen van de tv?

@wjb Ik had de box op multicast staan en dan bij het wisselen van zender hoor je een soort piepje bij het begin van de stream. Schakel ik deze naar unicaat dan is die krak/piep weg. Het is echt heel kort maar wel vreemd. Enig idee?

Ik gebruik een Fritzbox 7590 met laatste firmware en het enige custom ding wat ik aan heb staan is DNS via NextDNS.

TheMuk
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 25, 2023

@Remco_  via beide.

box 1 loopt via passthrough en dan ongecomprimeerd via de TV met ARC naar de soundbar.

box2 loopt gewoon via de tv boxen. dus alleen HDMI kabel.

Via multicast heeft ie deze kraak bij wisselen zenders en bij unicast niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 25, 2023

Bij mij was het weg door het geluid op automatisch te zetten @TheMuk . Dat is ook de aanbevolen instelling.  Als ik weer naar pass trough ga is het kraken ook weer terug. 

Kies maar. 

Forum|alt.badge.img+1

Beste forum leden,

Weet iemand waarom KPN de rare keuze heeft gemaakt dat je niet mag overstappen naar de nieuwe propositie als je nog in je jaar contract zit?

Dus waarom de keuze gemaakt om een overstap onmogelijk te maken......vind ik raar.

Niemand?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 26, 2023

Maar blijkbaar heeft KPN haast.

Ik denk dat KPN ook verdere levering van gloednieuwe VIP5202 staakt. Van de 2260 en 2952 werden ook al langere tijd geen nieuwe meer van geproduceerd, ik denk vanaf de komst van de 5202.Misschien dat dat ook voor haast zorgt.

Maar deze box is duidelijk nog niet af, ik lees ook wat verhalen van herstartende boxen.

dat er gewoon geen keuze voor een oude ontvanger is, is zo jammer. Maar ik hoor verder niet dat andere behalve ik(en @wjb  dan)daar echt mee zitten helaas.

Wat bedoel @Verse Muntthee. 

De Aracadyan HMB 2260 en de Arris 2952 worden al heel lang niet meer gemaakt.

Dat zijn 2 “oude” KPN tv ontvangers, vooral de HBM2260

KPN knapt ze wel op en die leveren ze weer door (maar niet nieuw dus, maar refurbish).

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 26, 2023

Het gaat in mijn ogen minder om de apps meer om de hardware. In de basis is Android ook Linux zover mij bekend.

Maar inderdaad die paar reacties hier zijn niet maatgevend.

@Galdor68 

Wat bedoel je?

Android en Linux is software. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • January 26, 2023

Bij mij was het weg door het geluid op automatisch te zetten @TheMuk . Dat is ook de aanbevolen instelling.  Als ik weer naar pass trough ga is het kraken ook weer terug. 

Kies maar. 

Sinds de laatste update heb ik heb hier flinke problemen met lipsync. Dat is bij instelling “automatisch". Ik heb 'm daarom gisteren op “pass through” gezet. Dan is de lipsync beter (maar nog niet optimaal).  

TheMuk
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 26, 2023

Bij mij was het weg door het geluid op automatisch te zetten @TheMuk . Dat is ook de aanbevolen instelling.  Als ik weer naar pass trough ga is het kraken ook weer terug. 

Kies maar. 

Ik ga het proberen! Dank je.

Crunch
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • January 26, 2023

Hier geluid veel pro lemen sinds laatste update. Alles in instellingen al geprobeerd. Irritante dat blijft is het even wegvallen van geluid. Was in de testweek bij een aantal updates ook, daarna la g weggebleven, maar helaas terug.

TheMuk
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • January 26, 2023

Hier geluid veel pro lemen sinds laatste update. Alles in instellingen al geprobeerd. Irritante dat blijft is het even wegvallen van geluid. Was in de testweek bij een aantal updates ook, daarna la g weggebleven, maar helaas terug.

Hi, dan kun je dit vast nog wel melden naar intern hoop ik. Misschien dan sneller opgelost. 😀

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • January 26, 2023

Beste forum leden,

Niemand?

Zou ik ook wel willen weten.

Zou graag kastje willen bestellen

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • January 26, 2023

Maar blijkbaar heeft KPN haast.

Ik denk dat KPN ook verdere levering van gloednieuwe VIP5202 staakt.Van de 2260 en 2952 werden ook al langere tijd geen nieuwe meer van geproduceerd, ik denk vanaf de komst van de 5202.Misschien dat dat ook voor haast zorgt.

Maar deze box is duidelijk nog niet af, ik lees ook wat verhalen van herstartende boxen.

dat er gewoon geen keuze voor een oude ontvanger is, is zo jammer.Maar ik hoor verder niet dat andere behalve ik(en @wjb  dan)daar echt mee zitten helaas.

Nou, ik had al aangegeven dat ik geen box hoef die nog de nodige kinderziektes heeft, kpn had beter even kunnen wachten met deze uit te brengen tot de meeste problemen zijn opgelost.