Skip to main content

KPN introduceert KPN TV+

• September 27, 2022
  • 2271 reacties
  • 137020 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2271 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • January 26, 2023

Het gaat in mijn ogen minder om de apps meer om de hardware. In de basis is Android ook Linux zover mij bekend.

Maar inderdaad die paar reacties hier zijn niet maatgevend.

@Galdor68

Wat bedoel je?

Android en Linux is software. 

Wat hier naar wordt verwezen is dat Android op linux is gebasseerd, klopt ook deels maar in beiden is in het hart ervan gebasseerd om unix, linux is een varaint erop met een grafische schil erover heen, even heel simpel uitgelegd.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 26, 2023

Het gaat in mijn ogen minder om de apps meer om de hardware. In de basis is Android ook Linux zover mij bekend.

Maar inderdaad die paar reacties hier zijn niet maatgevend.

@Galdor68

Wat bedoel je?

Android en Linux is software. 

Wat hier naar wordt verwezen is dat Android op linux is gebasseerd, klopt ook deels maar in beiden is in het hart ervan gebasseerd om unix, linux is een varaint erop met een grafische schil erover heen, even heel simpel uitgelegd.

Hoi @Casper9561 

Ik bedoelde wat bedoel met Hardware? 

Want daarna ga je met software (Lunix, Unix, Android) verder. 😉

• Nieuwkomer
  • January 26, 2023

Is het ook mogelijk om meer zenders te verbergen dan alleen de erotiekzenders?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 26, 2023

Ik hoop van wel.

Want als ik hem zou nemen, dan verberg ik meteen de eerste 10 kanalen.

Ik wil alleen de HD glas kanalen zien, veel mooier beeld.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi @Basb2801, op dit moment is het enkel mogelijk om de erotiekzenders te verbergen. Je kunt favoriete kanalen regelen zodat je bepaalde kanalen niet ziet bij NU op TV.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Is het mogelijk om bijvoorbeeld door middel van een app een browser (Edge, Chrome, Firefox) op de KPN TV+-box te installeren, zodat er ook met de box internet op tv gekeken kan worden? Zo ja, hoe kan dan een URL worden ingevoerd?

• January 26, 2023

Maar blijkbaar heeft KPN haast.

Ik denk dat KPN ook verdere levering van gloednieuwe VIP5202 staakt. Van de 2260 en 2952 werden ook al langere tijd geen nieuwe meer van geproduceerd, ik denk vanaf de komst van de 5202.Misschien dat dat ook voor haast zorgt.

Maar deze box is duidelijk nog niet af, ik lees ook wat verhalen van herstartende boxen.

dat er gewoon geen keuze voor een oude ontvanger is, is zo jammer. Maar ik hoor verder niet dat andere behalve ik(en @wjb  dan)daar echt mee zitten helaas.

Wat bedoel @Verse Muntthee. 

De Aracadyan HMB 2260 en de Arris 2952 worden al heel lang niet meer gemaakt.

Dat zijn 2 “oude” KPN tv ontvangers, vooral de HBM2260

KPN knapt ze wel op en die leveren ze weer door (maar niet nieuw dus, maar refurbish).

De HMB2260 is vziw tot 2017 geproduceerd en de 2952 tot in 2019.Ik ga ervan uit dat de productie van de 2952 is gestopt toen de productie van de 5202 begon.Ik vermoed ook dat vanaf nu geen nieuwe 5202’s meer gemaakt worden, enkel 7022's.

Nou, ik had al aangegeven dat ik geen box hoef die nog de nodige kinderziektes heeft, kpn had beter even kunnen wachten met deze uit te brengen tot de meeste problemen zijn opgelost.

Er word vaak veels te vroeg gestart met de levering van nieuwe provider apparatuur helaas.Ik zou als klant gewoon altijd even wachten voordat je over gaat op het nieuwe, als de kinderziektes er eenmaal uit zijn.Kan vrij lang duren btw helaas.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Is het mogelijk om bijvoorbeeld door middel van een app een browser (Edge, Chrome, Firefox) op de KPN TV+-box te installeren, zodat er ook met de box internet op tv gekeken kan worden? Zo ja, hoe kan dan een URL worden ingevoerd?

Als de Play store op de TV+ box internetbrowsers bevat, dan kun je deze downloaden en vervolgens installeren als app @P.J.M. van der Vooren 

wjb
Wijsgeer
  • January 26, 2023

Ik hoop van wel.

Want als ik hem zou nemen, dan verberg ik meteen de eerste 10 kanalen.

Ik wil alleen de HD glas kanalen zien, veel mooier beeld.

Dat wil ik juist niet hoeven doen, ik wil gewoon vanaf kanaal 1 de HD-"Glas" zenders zien.

wjb
Wijsgeer
  • January 26, 2023

Er zijn browser apps beschikbaar voor Android/Google TV en je kunt een bluetooth keyboard koppelen aan de TV+ Box.

Forum|alt.badge.img+1

Beste forum leden,

Weet iemand waarom KPN de rare keuze heeft gemaakt dat je niet mag overstappen naar de nieuwe propositie als je nog in je jaar contract zit?

Het zou me qua geld niets schelen, qua draden werk wel 

En kpn mag me dan nog een jaartje vasthouden. 

Dus waarom de keuze gemaakt om een overstap onmogelijk te maken......vind ik raar.

Niemand?

@Jeroen_dB  ik zie veel reacties op de vragen die men heeft over de technische kant van de nieuwe propositie.
Ik zou eigenlijk ook wel een antwoord willen op mijn niet technische vraag.
kun je me die verschaffen?

Alvast dank.

• Deelnemer
  • January 26, 2023

Weet niet of het nog steeds mogelijk is, maar toen ik bij KPN  werkte was er een workaround om klanten toch een nieuw kastje te geven zonder de oude in te laten leveren.  Nou ja workaround omdat het systeem niet voorbereid was op bepaalde scenario’s waar klanten mee te maken hadden.

Was namelijk mogelijk om een extra stb aan te vragen voor een klant en deze extra stb een dag later weer op te zeggen.

Je kreeg dan gewoon een nieuwe toegestuurd en een terugzenddoos om een stb terug te sturen. 

Welke je terugstuurde maakte niet uit, zolang het er maar 1 was.

Kan zijn dat dat tegenwoordig nog optie meer is, maar als er voor nieuwe klanten altijd een TV+ stb gestuurd wordt, lijkt het me sterk dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen compleet nieuwe klanten en klanten die “nieuw” zijn door middel van een extra stb of wellicht overstappen van internet only naar internet+tv.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 26, 2023

Beste forum leden,

Weet iemand waarom KPN de rare keuze heeft gemaakt dat je niet mag overstappen naar de nieuwe propositie als je nog in je jaar contract zit?

Dus waarom de keuze gemaakt om een overstap onmogelijk te maken......vind ik raar.

Niemand?

@Jeroen_dB  ik zie veel reacties op de vragen die men heeft over de technische kant van de nieuwe propositie.

Alvast dank.

Dat is de keuze die wij hierin maken, @Dikkedikkie reist. Je bent op een bepaald moment een contract met ons aangegaan en die heeft nu eenmaal een looptijd. Daarnaast, als een bestaande klant overgaat naar een van de nieuwe internetabonnementen en TV+ is dat een nieuw jaarcontract maar geen actie. Als je nu een jaarcontract met een kortingsperiode hebt, en je zou binnen die tijd wel kunnen overstappen, dan verlies je de resterende kortingsperiode die je dan hebt. 

Er is helaas dan ook niets aan te doen dan afwachten tot je jaarcontract voorbij is.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 26, 2023

Kan zijn dat dat tegenwoordig nog optie meer is, maar als er voor nieuwe klanten altijd een TV+ stb gestuurd wordt, lijkt het me sterk dat er een onderscheid gemaakt wordt tussen compleet nieuwe klanten en klanten die “nieuw” zijn door middel van een extra stb of wellicht overstappen van internet only naar internet+tv.

Welke tv ontvanger je krijgt hangt af van welk abonnement je hebt. Dus een klant met een Hussel of ouder abonnement krijgt bij het aanvragen van een extra tv ontvanger een 5202. Een klant die een van de nieuwe abonnementen met TV+ heeft, krijgt bij het aanvragen van een extra tv ontvanger een TV+ Box. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 26, 2023

Is al bevestigd. Er zijn diverse apps voor '’internet'’. Zelf heb ik BrowseHere erop gezet.

• January 26, 2023

Hallo @wjb  en andere geïnteresseerden:

vandaag de decoder ontvangen en geïnstalleerd, kostte weinig moeite, mede omdat ik ook een paar maanden getest heb, dus de menu's kwamen me redelijk bekend voor. Alle updates keurig automatisch gedaan. Ondertiteling afgesteld naar mijn behoefte als slechthorende en even uitgevogeld hoe je dat per zender aan of uit kan zetten.

Ik heb de decoder via wifi aangesloten, als ik ook maar 1 keer stilstaand beeld of vertraging in beeld zie, sluit ik de decoder weer bekabeld aan en kijk dan of dat beter gaat.

Fijn dat de radio het ook doet zoals we willen, via de radioknop op de AB, tv uit, soundbar aan (aangesloten via SP/DIF op de tv-decoder) en radio luisteren.

De geplande en reeds opgenomen opnames staan er ook gewoon in.

Het moet voor mijn vrouw ook simpel te bedienen zijn.

Vanavond gaan we er voor zitten en zijn benieuwd of we kunnen kijken zoals we gewend waren via de 5202. Van Google heb ik niets geactiveerd, interesseert ons niet en de apps doen we ook niets mee. Daar hebben we niets mee. De apps op de smart-tv doen we ook nooit iets mee.

Forum|alt.badge.img+1

Beste forum leden,

Niemand?

Alvast dank.

Dat is de keuze die wij hierin maken, @Dikkedikkie reist. Je bent op een bepaald moment een contract met ons aangegaan en die heeft nu eenmaal een looptijd. Daarnaast, als een bestaande klant overgaat naar een van de nieuwe internetabonnementen en TV+ is dat een nieuw jaarcontract maar geen actie. Als je nu een jaarcontract met een kortingsperiode hebt, en je zou binnen die tijd wel kunnen overstappen, dan verlies je de resterende kortingsperiode die je dan hebt. 

Er is helaas dan ook niets aan te doen dan afwachten tot je jaarcontract voorbij is.

Erg spijtig.

Ik hoef geen kortingen. Ik wil van de dragen meuk af ;).

Ik wacht nog wel even een paar maandjes

wjb
Wijsgeer
  • January 26, 2023

Ik wil van de dragen meuk af 😉.

Ik neem aan dat je wel in de hoogste kwaliteit televisie wilt blijven kijken.

Als dat zo is, heb je dan een V12 en/of "super"wifi 2's in gebruik?

Als dat namelijk niet zo is dan zal je de TV+ Box bekabeld aan moeten sluiten en ben je dus nog steeds niet van die "draden meuk" af.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 26, 2023

@Dikkedikkie reist Als u nu nog in het jaarcontract zit, dan bent u nog niet zo lang klant, minder dan een jaar. Dan heeft u toch wel een VIP 5202 ontvanger? Die is toch niet traag?

wjb
Wijsgeer
  • January 26, 2023

Hoi @Basb2801, op dit moment is het enkel mogelijk om de erotiekzenders te verbergen. Je kunt favoriete kanalen regelen zodat je bepaalde kanalen niet ziet bij NU op TV.

Maar wie zal dat favorietenscherm bij "Nu op TV" ooit gaan gebruiken als je maar liefst acht ... ja echt ... acht klikken nodig hebt om van de lopende uitzending naar dat scherm te komen.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 26, 2023

Als dat namelijk niet zo is dan zal je de TV+ Box bekabeld aan moeten sluiten en ben je dus nog steeds niet van die "draden meuk" af.

Ow... ik dacht dat hij/zij "trage meuk" bedoelde…

Forum|alt.badge.img+1

Alles is mesh hier.

Streamen gaat hier hd kwaliteit, goed genoeg.

Ik bedoel idd de draden meuk ;)

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 26, 2023

Nou... het scheelt misschien 1 utp-kabeltje. Als het via WiFi werkt. De rest van de snoeren blijft gewoon hoor 😄

Forum|alt.badge.img+1

Nou... het scheelt misschien 1 utp-kabeltje. Als het via WiFi werkt. De rest van de snoeren blijft gewoon hoor 😄

Hier 2 stb's dus 2 kabels ;)

wjb
Wijsgeer
  • January 26, 2023

Alles is mesh hier.

Mesh van welk merk?

Als dat meash syateem geen multicast to unicast ondersteunt (en de kans daarop is heel groot) dan zal je geen multicast kunnen gebruiken en val je dus terug op het (online) unicast TV platform zonder HD-"Glas", Dolby 5.1 en met een lagere beeldkwaliteit voor de gewone HD zenders.