Skip to main content

KPN introduceert KPN TV+

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

• 0 reacties
  • 29 januari 2023

Jammer dat bij sommige,  vooral Duitse en Engelse zenders, de ondertiteling niet meer of nog niet werkt.

• 0 reacties
  • 29 januari 2023

Bij de oudere decoders kon je een programma in de toekomst aanklikken, zodat de decoder daar naar overschakelde.

Voorbeeld, je kijkt nu naar een programma op npo1 en je wilt dat er automatisch overgeschakeld wordt naar sbs6 op een later tijdstip, dat kan niet meer of nog niet.

Je kunt er nu alleen voor kiezen om een programma in de toekomst op te nemen,

Jammer.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 januari 2023

Hallo,

werkt tv+ in zuid Afrika? Heeft iemand daar ervaring mee?

• Topper
  • 17 reacties
  • 29 januari 2023

Hebben meer gebruikers van de 7022 dat als je via de knop met het huisje op de afstandsbediening naar het menu gegaan bent je alleen weer terug naar de tv uitzending kunt gaan door de betreffende zender opnieuw te selecteren?

volgens het bijgeleverde boekje zou je met de terug toets (links naast het huisje) weer terug moeten gaan maar bij mij werkt dat niet. 

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 29 januari 2023
Sjammat schreef:

werkt tv+ in zuid Afrika?

TV+ werkt, net als de gewone TV ontvangers, alleen op het thuisnetwerk.

Als je televisie van KPN in Zuid-Afrika wilt kijken, gebruik dan een tablet of telefoon met een goede VPN verbinding naar een Europese VPN server of de smart-TV app op een Chromecast Google TV waarbij deze een goede VPN verbinding met jouw thuisnetwerk zal moeten hebben.

• 0 reacties
  • 29 januari 2023
JanD schreef:

Bij de oudere decoders kon je een programma in de toekomst aanklikken, zodat de decoder daar naar overschakelde.

Voorbeeld, je kijkt nu naar een programma op npo1 en je wilt dat er automatisch overgeschakeld wordt naar sbs6 op een later tijdstip, dat kan niet meer of nog niet.

Je kunt er nu alleen voor kiezen om een programma in de toekomst op te nemen,

Jammer.

Dat is inderdaad zeer jammer, dat maakt de afweging weer.anders. Nu zal ik toch nog een paar weken moeten wachten voordat ik die knoop kan doorhakken.

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 29 januari 2023
Danny881 schreef:

Hebben meer gebruikers van de 7022 dat als je via de knop met het huisje op de afstandsbediening naar het menu gegaan bent je alleen weer terug naar de tv uitzending kunt gaan door de betreffende zender opnieuw te selecteren?

volgens het bijgeleverde boekje zou je met de terug toets (links naast het huisje) weer terug moeten gaan maar bij mij werkt dat niet. 

Klopt, dat werkt inderdaad nog niet. Er werkt helaas wel meer nog niet (vlekkeloos).

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 29 januari 2023
Galdor68 schreef:

Dat is inderdaad zeer jammer, dat maakt de afweging weer.anders. Nu zal ik toch nog een paar weken moeten wachten voordat ik die knoop kan doorhakken.

Persoonlijk vind ik dat een zeer verstandige keuze, leer eerst van de ervaringen van anderen alvorens een keuze te maken waarbij geen weg terug beschikbaar is.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12962 reacties
  • 29 januari 2023
Galdor68 schreef:
JanD schreef:

Dus wat is dan de toegevoegde waarde? 

Hallo @joop2011 dat de nieuwste decoder ook via wifi kan, ideaal, weer een kabel minder achter de tv.

Achter de TV maakt weinig verschil door het huis langs een plint in zicht is een ander geval.

Met een TV die is opgehangen is het visueel uiteraard ook minder mooi. Zelf ga ik toch altijd voor bekabeld. Via een kabel binder gebundeld dan is het ook minder storend.

“off topic”

Ook achter de tv, naar beneden, kan je een mooie kleine kabelgoot plaatsten.

Dat is mooier dan losse kabels.

Verder heb ik alle kabels in de buizen en onder de plint (bij leggen laminaat met nieuwe plinten) gedaan en zijn overal bij ons volledig uit zicht.😉

“off topic” 

“on topic”

Voordeel: Dus de meerwaarde voor mij is vooral dat hij veel sneller is.

Als de buren tijdens vakantie oppassen kunnen ze makkelijk ook de streaming app's kijken                        (waar ik een abonnement op heb.😉

Door de Bleutooth kan ik hem in de kast eronder zetten bovenop de Blu-Ray speler en

Netgear Switch. 

Nadeel:    Maar HD glas kanalen zitten er helaas nog niet op.

Kinderziektes (die zijn er ook nog zo te lezen.

Je krijgt de Box12, hoe goed is het WIFI signaal van de Box12 t.o.v. de

Experiabox v10?

Geen ondertitels op o.a. BBC

Programma wat later begint kan je niet instellen dat de decoder automatisch

op die tijd naar die zender gaat. (en soms is dat best wel handig)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12962 reacties
  • 29 januari 2023
wjb schreef:
peter-keetfm schreef:

Ik denk echt dat dat stopt. 

Zolang er live televisie bestaat zal dat bij KPN als multicast via een apart vlan gedistribueerd worden. Dat is immers veel efficiënter.

@wjb 

Kan dit ook via het nieuwe VLAN? VLAN 6?

En kan KPN ze, totdat het vervalt, de 2 niet naast elkaar gebruiken?

Ik begrijp dat de stream kleiner kan zijn met een beter beeld.

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 29 januari 2023
joop2011 schreef:

Kan dit ook via het nieuwe VLAN? VLAN 6?

En kan KPN ze, totdat het vervalt, de 2 niet naast elkaar gebruiken?

Dat kan, maar dat zal KPN niet gaan doen omwille van beveiliging (vlan 4 is alleen binnen het KPN netwerk beschikbaar) en QoS (vlan 4 heeft voorrang op vlan 6).

P.S. Er is geen nieuw vlan, vlan 6 wordt altijd al gebruikt voor Internet.

joop2011 schreef:

Ik begrijp dat de stream kleiner kan zijn met een beter beeld.

Nee, een TV stream zal daardoor niet kleiner zijn. Een stream kan kleiner zijn als KPN zou kiezen om geen h.264 maar h.265 (hevc) of zelfs av1 te gebruiken als codec maar dat is een andere discussie.

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 29 januari 2023
joop2011 schreef:

Als de buren tijdens vakantie oppassen kunnen ze makkelijk ook de streaming app's kijken                        (waar ik een abonnement op heb.😉

Door de Bleutooth kan ik hem in de kast eronder zetten ...

Er ervaar absoluut niet dat de TV+ Box sneller is dan de 5202.

Gaan de buren dan echt bij jou via streaming apps kijken? En als ze dat doen, zouden ze dat dan niet liever onder hun eigen account doen?

Een 5202 kan ook in een kast geplaatst worden.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12962 reacties
  • 29 januari 2023
Sjammat schreef:

Hallo,

werkt tv+ in zuid Afrika? Heeft iemand daar ervaring mee?

Nee, de KPN tv decoder werkt, net zoals de oude, alleen op je eigen netwerk.

In het buitenland kan je gebruik maken van de KPN app op o.a. de mobiele telefoon.

Dat is hetzelfde zoals het nu is.😉

• 0 reacties
  • 29 januari 2023
joop2011 schreef:

Je krijgt de Box12, hoe goed is het WIFI signaal van de Box12 t.o.v. de

Experiabox v10?

@joop2011 ,

Bereik is minder.De maximale snelheid ligt waarschijnlijk hoger, maar ik vermoed dat jij gewoon met de 5GHZ wifi van de V10 al prima je snelheid haalt.

Btw, de V10 zit gewoon beter in elkaar qua software.Weinig bugs.Box 12 heeft wel een aantal bugs, en is stuk minder stabiel.Ik zou zelf absoluut de V10 houden.Staat wel algemeen bekend dat deze beter is.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12962 reacties
  • 29 januari 2023
wjb schreef:
joop2011 schreef:

Door de Bleutooth kan ik hem in de kast eronder zetten bovenop de Blu-Ray speler

Er ervaar absoluut niet dat de TV+ Box sneller is dan de 5202.

Gaan de buren dan echt bij jou streaming apps kijken? En als ze dat doen, zouden ze dat dan niet liever onder hun eigen account doen?

Een 5202 kan ook in een kast geplaatst worden.

@wjb 

Ik heb de Arris 2952 en de Arcadyan HMB 2260

En een 4K abonnement voor de 5202, dat vind ik te duur en dat is de reden dat ik dat niet doet.

Als wij op vakantie zijn, passen onze buren op de kat.

En dan kijkt zij ook wel eens tv (hebben wij geen probleem mee).

Mijn vrouw doet dat ook als zij bij de buren op de katten past tijdens de vakantie.😉

• Helper
  • 37 reacties
  • 29 januari 2023
joop2011 schreef:
wjb schreef:
joop2011 schreef:

Was niet relevant, excuus

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12962 reacties
  • 29 januari 2023

@Twanneman

Wat bedoel je? 

Scrol iets naar boven, dit was naar aanleiding van mijn reactie over de nadelen en voordelen die ik momenteel zie voor de KPN tv+ box abonnement.😉

• Helper
  • 37 reacties
  • 29 januari 2023

Ik heb TV+ sinds vrijdgavond in gebruik. Ik had hiervoor de 5202. 

Ik ben er blij mee, zou niet meer terug willen.

Voordelen:

• Installeren externe apps (VLC, TiviMate), hierdoor alleen nog maar dit kastje nodig
  • Veel sneller vooruitspoelen. Heeft me voorheen altijd mateloos geërgerd. 
  • Chromecast (ook voor de Apple-fanboy)
  • Wifi
  • Het ziet er allemaal leuk uit

Nadelen

• Als je iets zit terug te kijken en je gaat even naar menu of gids, dan valt het geluid weg, en het is een “gedoe” om weer terecht te komen waar je was.
  • Gids is niet lekker responsive
  • Geen gids van een individuele zender waar je even snel doorheen kunt lopen. 
  • Niet kunnen koppelen van 2e fysieke afstandsbediening.

Groet

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12962 reacties
  • 29 januari 2023

Door de Bleutooth kan ik hem in de kast eronder zetten bovenop de Blu-Ray speler en

Netgear Switch. 

Nadeel:    Maar HD glas kanalen zitten er helaas nog niet op.

Kinderziektes (die zijn er ook nog zo te lezen.

Je krijgt de Box12, en het WIFI signaal van de Box12is minder t.o.v. de

Experiabox v10?

Geen ondertitels op o.a. BBC

Programma wat later begint kan je niet instellen dat de decoder automatisch

op die tijd naar die zender gaat. (en soms is dat best wel handig)

Kopie van een eerder bericht van mij, maar duidelijker (denk ik). 

• 0 reacties
  • 29 januari 2023

Mijn/onze afweging is vooral het Android stukje dus de apps. Echter die keren dat we lineaire TV kijken willen we wel de functionaliteit hebben die de 5202 heeft. 

Tot nu toe lijken de huidige aanwezige nadelen de voordelen te overschaduwen.

• Helper
  • 37 reacties
  • 29 januari 2023

Ik kan een een bluetooth hoofdtelefoon koppelen. 
Echter, dan geen geluid bij (sommige) live uitzendingen.
Wel in de diverse (streaming) apps en als je een programma terugkijkt of hebt opgenomen.

Weet iemand een oplossing?

• 0 reacties
  • 29 januari 2023

Ik vind het een tekortkoming dat je de screensaver maar voor maximaal 2 uur uit kunt zetten, moet je permanent uit kunnen zetten, vind ik, t.a.v. KPN.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12962 reacties
  • 29 januari 2023

@Twanneman 

Kan je de koptelefoon koppelen met de tv? 

Misschien is dat een oplossing.😉

• 0 reacties
  • 29 januari 2023
Twanneman schreef:

Ik kan een een bluetooth hoofdtelefoon koppelen. 
Echter, dan geen geluid bij live uitzendingen.
Wel in de diverse (streaming) apps en als je een programma terugkijkt of hebt opgenomen.

Weet iemand een oplossing?

Klinkt als een software probleem waarbij het live kijken die mogelijkheid gewoonweg nog niet ondersteund.

Als je de ITV app installeert zal het vermoedelijk wel werken.

Voor de duidelijkheid de hoofdtelefoon is aan de box zelf gekoppeld.

• Helper
  • 37 reacties
  • 29 januari 2023
joop2011 schreef:

@Twanneman

Kan je de koptelefoon koppelen met de tv? 

Misschien is dat een oplossing.😉

Joop, nee helaas, dat gaat niet. Mijn TV’s zijn daarvoor te oud denk ik. En, ik wil ook alleen maar de KPN afstandsbediening gebruiken.