Skip to main content

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Ik kan een een bluetooth hoofdtelefoon koppelen. 
Echter, dan geen geluid bij live uitzendingen.
Wel in de diverse (streaming) apps en als je een programma terugkijkt of hebt opgenomen.

Weet iemand een oplossing?

Klinkt als een software probleem waarbij het live kijken die mogelijkheid gewoonweg nog niet ondersteund.

 

Als je de ITV app installeert zal het vermoedelijk wel werken.

 

Ik bedoel niet via een app.

Maar letterlijk via de tv.

Ik heb een LG Oled tv en kan de koptelefoon gewoon met bluetooth op de tv zelf koppelen.


Ik kan een een bluetooth hoofdtelefoon koppelen. 
Echter, dan geen geluid bij live uitzendingen.
Wel in de diverse (streaming) apps en als je een programma terugkijkt of hebt opgenomen.

Weet iemand een oplossing?

Klinkt als een software probleem waarbij het live kijken die mogelijkheid gewoonweg nog niet ondersteund.

 

Als je de ITV app installeerd zal het vermoedelijk wel werken.

 

Een (dirty) fix is ook het programma een paar seconden pauzeren en dan verder kijken. Dan werkt het ook.
Maar is natuurlijk niet helemaal zoals het hoort.


Nadelen

  • Niet kunnen koppelen van 2e fysieke afstandsbediening.

Je kunt jouw telefoon als 2e "fysieke" afstandsbediening gebruiken.

 


@Twanneman

Kan je de koptelefoon koppelen met de tv? 

Misschien is dat een oplossing.😉

Joop, nee helaas, dat gaat niet. Mijn TV’s zijn daarvoor te oud denk ik. En, ik wil ook alleen maar de KPN afstandsbediening gebruiken. 

 

Het mooie is, dat je dan het volume met de KPN ab kan gebruiken.

Maar je tv moet het inderdaad wel ondersteunen.

En persoonlijk vind ik 2 ab op tafel geen probleem.😉


Ik kan een een bluetooth hoofdtelefoon koppelen. 
Echter, dan geen geluid bij live uitzendingen.
Wel in de diverse (streaming) apps en als je een programma terugkijkt of hebt opgenomen.

Weet iemand een oplossing?

Klinkt als een software probleem waarbij het live kijken die mogelijkheid gewoonweg nog niet ondersteund.

 

Als je de ITV app installeert zal het vermoedelijk wel werken.

 

Ik bedoel niet via een app.

Maar letterlijk via de tv.

Ik heb een LG Oled tv en kan de koptelefoon gewoon met bluetooth op de tv zelf koppelen.

 

Dat begrijp ik. Mijn TV’s zijn wat ouder. Op 1 ervan kan ik bluetooth koppelen, maar dat moet ik elke keer via menu van TV aanschakelen. Dan heb ik dus afstandsbediening nodig.
Op andere zit receiver tussen. Dus dat schiet ook niet op. 


Nadelen

  • Niet kunnen koppelen van 2e fysieke afstandsbediening.

Je kunt jouw telefoon als 2e "fysieke" afstandsbediening gebruiken.

 


WJB, dat weet ik, daarom schreef ik specifiek “fysiek”.  Ik heb hier een gezin. Die maken eerst de afstandsbedieningen kwijt en daarna weigeren/vergeten ze ook een app te gebruiken. En dan gaan ze zeuren. 
Tja, ik weet het, ik heb geen enkele invloed hier ;-)

Maar bedankt voor het meedenken!


    .....

 

Als je de ITV app installeert zal het vermoedelijk wel werken.

 

Ik bedoel niet via een app.

Maar letterlijk via de tv.

Dat was wel duidelijk ik benoem een andere optie, niet elke TV heeft die mogelijkheid ons beestje uit 2018 ook niet.

 

Dit probleem lijkt in de schil van deze box te zitten dus puur een software probleem. Daarom het voorstel uit te proberen wat de ITV app doet. Als daarmee met 'live' uitzendingen dit probleem zich niet voordoet weten we waar het probleem zit.


Ik kan een een bluetooth hoofdtelefoon koppelen. 
Echter, dan geen geluid bij live uitzendingen.
Wel in de diverse (streaming) apps en als je een programma terugkijkt of hebt opgenomen.

Weet iemand een oplossing?

Klinkt als een software probleem waarbij het live kijken die mogelijkheid gewoonweg nog niet ondersteund.

 

Als je de ITV app installeerd zal het vermoedelijk wel werken.

 

Een (dirty) fix is ook het programma een paar seconden pauzeren en dan verder kijken. Dan werkt het ook.
Maar is natuurlijk niet helemaal zoals het hoort.

Dan weet ik vrijwel zeker dat het komt doordat je koptelefoon geen dd 5.1 geluid ondersteund maar alleen stereo. Zet de geluids instelling op de box maar eens op stereo. Dan werkt het waarschijnlijk wel.


Ik kan een een bluetooth hoofdtelefoon koppelen. 
Echter, dan geen geluid bij live uitzendingen.
Wel in de diverse (streaming) apps en als je een programma terugkijkt of hebt opgenomen.

Weet iemand een oplossing?

Klinkt als een software probleem waarbij het live kijken die mogelijkheid gewoonweg nog niet ondersteund.

 

Als je de ITV app installeerd zal het vermoedelijk wel werken.

 

Een (dirty) fix is ook het programma een paar seconden pauzeren en dan verder kijken. Dan werkt het ook.
Maar is natuurlijk niet helemaal zoals het hoort.

Dan weet ik vrijwel zeker dat het komt doordat je koptelefoon geen dd 5.1 geluid ondersteund maar alleen stereo. Zet de geluids instelling op de box maar eens op stereo. Dan werkt het waarschijnlijk wel.

 

had ik al geprobeerd. Is niet de oplossing.
En, ik heb zowel de Apple Airpods Pro en Sony WH1000XM5 geprobeerd. Als het daarmee niet werkt, waarmee dan wel?


Ik kan een een bluetooth hoofdtelefoon koppelen. 
Echter, dan geen geluid bij (sommige) live uitzendingen.
Wel in de diverse (streaming) apps en als je een programma terugkijkt of hebt opgenomen.

Weet iemand een oplossing?

Nee, geen oplossing. Maar ik heb dit probleem ook, met een BT soundbar. Live (via Multicast streams) werkt het haast nooit, tijdens terug kijken of apps (dus met unicast streams) werkt het altijd. Dit heb ik een tijdje geleden al opgegeven, en dit is dus ook al doorgegeven aan de developers. Helaas nog geen oplossing, maar misschien zet het een beetje meer druk erop als hier meer mensen tegenaan lopen... 😏


Ik kan een een bluetooth hoofdtelefoon koppelen. 
Echter, dan geen geluid bij live uitzendingen.
Wel in de diverse (streaming) apps en als je een programma terugkijkt of hebt opgenomen.

Weet iemand een oplossing?

Klinkt als een software probleem waarbij het live kijken die mogelijkheid gewoonweg nog niet ondersteund.

 

Als je de ITV app installeerd zal het vermoedelijk wel werken.

 

Een (dirty) fix is ook het programma een paar seconden pauzeren en dan verder kijken. Dan werkt het ook.
Maar is natuurlijk niet helemaal zoals het hoort.

Klopt, logisch dat het dan werkt. Omdat dan schakel je van Multicast na unicast streams (zelfde als opnames kijken of apps gebruiken)  - en met unicast streams heb je dit probleem niet.


Ik kan een een bluetooth hoofdtelefoon koppelen. 
Echter, dan geen geluid bij live uitzendingen.
Wel in de diverse (streaming) apps en als je een programma terugkijkt of hebt opgenomen.

Weet iemand een oplossing?

Klinkt als een software probleem waarbij het live kijken die mogelijkheid gewoonweg nog niet ondersteund.

 

Als je de ITV app installeerd zal het vermoedelijk wel werken.

 

Een (dirty) fix is ook het programma een paar seconden pauzeren en dan verder kijken. Dan werkt het ook.
Maar is natuurlijk niet helemaal zoals het hoort.

Dan weet ik vrijwel zeker dat het komt doordat je koptelefoon geen dd 5.1 geluid ondersteund maar alleen stereo. Zet de geluids instelling op de box maar eens op stereo. Dan werkt het waarschijnlijk wel.

Nope, helpt niet. Is niet het probleem. Het is ook niet zo, dat het nooit werkt. Bij mij bijvoorbeeld gaat het na het koppelen van de soundbar goed - tot ik een keer van zender wissel. En dan is het afgelopen met de pret (voor live kijken dan).


Ik kan een een bluetooth hoofdtelefoon koppelen. 
Echter, dan geen geluid bij live uitzendingen.
Wel in de diverse (streaming) apps en als je een programma terugkijkt of hebt opgenomen.

Weet iemand een oplossing?

Klinkt als een software probleem waarbij het live kijken die mogelijkheid gewoonweg nog niet ondersteund.

 

Als je de ITV app installeerd zal het vermoedelijk wel werken.

 

Een (dirty) fix is ook het programma een paar seconden pauzeren en dan verder kijken. Dan werkt het ook.
Maar is natuurlijk niet helemaal zoals het hoort.

Dan weet ik vrijwel zeker dat het komt doordat je koptelefoon geen dd 5.1 geluid ondersteund maar alleen stereo. Zet de geluids instelling op de box maar eens op stereo. Dan werkt het waarschijnlijk wel.

 

had ik al geprobeerd. Is niet de oplossing.
En, ik heb zowel de Apple Airpods Pro en Sony WH1000XM5 geprobeerd. Als het daarmee niet werkt, waarmee dan wel?

Heb het even voor je getest. Heb nl ook de wh1000xm5 koptelefoon. Het werkt inderdaad niet ook niet met de instelling op stereo. Wat wel werkt is de box veranderen van multicast naar unicast. Dan werkt de koptelefoon opeens wel.


Nadelen

  • Niet kunnen koppelen van 2e fysieke afstandsbediening.

Je kunt jouw telefoon als 2e "fysieke" afstandsbediening gebruiken.

 

Hmm. Dat is anders dan op mijn telefoon 

 


Ik kan een een bluetooth hoofdtelefoon koppelen. 
Echter, dan geen geluid bij live uitzendingen.
Wel in de diverse (streaming) apps en als je een programma terugkijkt of hebt opgenomen.

Weet iemand een oplossing?

Klinkt als een software probleem waarbij het live kijken die mogelijkheid gewoonweg nog niet ondersteund.

 

Als je de ITV app installeerd zal het vermoedelijk wel werken.

 

Een (dirty) fix is ook het programma een paar seconden pauzeren en dan verder kijken. Dan werkt het ook.
Maar is natuurlijk niet helemaal zoals het hoort.

Dan weet ik vrijwel zeker dat het komt doordat je koptelefoon geen dd 5.1 geluid ondersteund maar alleen stereo. Zet de geluids instelling op de box maar eens op stereo. Dan werkt het waarschijnlijk wel.

 

had ik al geprobeerd. Is niet de oplossing.
En, ik heb zowel de Apple Airpods Pro en Sony WH1000XM5 geprobeerd. Als het daarmee niet werkt, waarmee dan wel?

Heb het even voor je getest. Heb nl ook de wh1000xm5 koptelefoon. Het werkt inderdaad niet ook niet met de instelling op stereo. Wat wel werkt is de box veranderen van multicast naar unicast. Dan werkt de koptelefoon opeens wel.

Dat zeg ik. 😆 Het zit hem in het geluid van de Multicast streams via BT. Sluit ik dezelfde soundbar aan via Toslink ipv BT heb ik er geen probleem meer, ook niet met Multicast streams. Maar ja, ik wil die Toslink verbinding van mijn soundbar in principe voor iets anders gebruiken, vandaar dat ik blij was dat TV+ ook BT heeft. Maar als het niet werkt...


Hmm. Dat is anders dan op mijn telefoon 

Jij gebruikt de Google TV app. Die app wil ik niet gebruiken omdat die veel meer wil.doen dan alleen voor afstandbedining spelen.

Ik heb een bloedhekel aan apps die mij dingen proberen op te dringen waar ik totaal geen behoefte aan heb. 

Alleen al het feit dat de Google TV app met het onderstaande scherm opstart is voor mij genoeg om deze links te laten liggen. Ik heb geen enkele interesse in Disney+ en "De beste keuzes voor jou" slaan helemaal nergens op, geen enkele suggestie komt overeen met mijn interesses en ik heb geen abonnement bij de bijbehorende aanbieders (Prime video, HBO Max, Disney+, ...)

 

Dit is ook waarom ik geen fan ben van de TV+ Box. Het draait te veel om commercie en marketing en te weinig om de abonnee.

 

Mijn screenshot is afkomstig uit de onderstaande app.

Bron

Overigens ga ik die ook niet aanschaffen.


Ah. Dank wjb duidelijk. Misschien dat ik die app ook ga downloaden maar kan alles via Home doen.

Ik gebruik Google home 

En die start bij mij niet met al die reclame maar zo

 


@PeterG , je gebruikt die Google Home app, wjb had het over de Google TV App. Dat zijn twee verschillende dingen. In de Google Home app heb je inderdaad geen reclame.


Ik kan een een bluetooth hoofdtelefoon koppelen. 
Echter, dan geen geluid bij live uitzendingen.
Wel in de diverse (streaming) apps en als je een programma terugkijkt of hebt opgenomen.

Weet iemand een oplossing?

Klinkt als een software probleem waarbij het live kijken die mogelijkheid gewoonweg nog niet ondersteund.

 

Klopt, logisch dat het dan werkt. Omdat dan schakel je van Multicast na unicast streams (zelfde als opnames kijken of apps gebruiken)  - en met unicast streams heb je dit probleem niet.

Unicast of multicast zou daar in mijn beleving geen verschil in moeten maken. Of zie ik iets over het hoofd? 

Dolby vs stereo klinkt dan logischer echter lijkt dat het ook niet te zijn aan de andere kant als ik het goed heb gelezen wat verder terug in dit topic zit er wel verschil in het audio signaal tussen Unicast en multicast.


@PeterG , je gebruikt die Google Home app, wjb had het over de Google TV App. Dat zijn twee verschillende dingen. In de Google Home app heb je inderdaad geen reclame.

Maar als je in Google Home de tv-box wil bedienen, schakel je toch automatisch over naar de Google TV-app? Of kan het ook op een andere manier?


Unicast of multicast zou daar in mijn beleving geen verschil in moeten maken. Of zie ik iets over het hoofd? 

Dolby vs stereo klinkt dan logischer echter lijkt dat het ook niet te zijn aan de andere kant als ik het goed heb gelezen wat verder terug in dit topic zit er wel verschil in het audio signaal tussen Unicast en multicast.

Dolby vs stereo klinkt inderdaad veel logischer en daarmee lijkt het erop dat de TV+ "app" (Android TV launcher) de geluidsinstellingen van de Box niet respecteert.


Unicast of multicast zou daar in mijn beleving geen verschil in moeten maken. Of zie ik iets over het hoofd? 

Dolby vs stereo klinkt dan logischer echter lijkt dat het ook niet te zijn aan de andere kant als ik het goed heb gelezen wat verder terug in dit topic zit er wel verschil in het audio signaal tussen Unicast en multicast.

Dolby vs stereo klinkt inderdaad veel logischer en daarmee lijkt het erop dat de TV+ "app" (Android TV launcher) de geluidsinstellingen van de Box niet respecteert.

Mee eens, maar... waarom werkt het dan eerst (na BT koppelen) wel met Multicast / live streams en Dolby, maar zodra je van zender wisselt niet meer? Ook niet, als je meteen na de originele zender terug gaat. Pas na opnieuw koppelen en herstart. 


@PeterG , je gebruikt die Google Home app, wjb had het over de Google TV App. Dat zijn twee verschillende dingen. In de Google Home app heb je inderdaad geen reclame.

Maar als je in Google Home de tv-box wil bedienen, schakel je toch automatisch over naar de Google TV-app? Of kan het ook op een andere manier?

Nee. Als ik in de Google Home app die TV+ box kies en dan links onder 'Afstandsbediening' gebruik (zie hieronder) dan krijg ik precies dezelfde AB als in de screenshot van PeterG. Zelf met de Google TV App geïnstalleerd (net expres nog eens gedaan om te testen).

 


 

Jij gebruikt de Google TV app. Die app wil ik niet gebruiken omdat die veel meer wil.doen dan alleen voor afstandbedining spelen.

Ik heb een bloedhekel aan apps die mij dingen proberen op te dringen waar ik totaal geen behoefte aan heb. 

Alleen al het feit dat de Google TV app met het onderstaande scherm opstart is voor mij genoeg om deze links te laten liggen. Ik heb geen enkele interesse in Disney+ en "De beste keuzes voor jou" slaan helemaal nergens op, geen enkele suggestie komt overeen met mijn interesses en ik heb geen abonnement bij de bijbehorende aanbieders (Prime video, HBO Max, Disney+, ...)

 

 

Heeft de Google TV in het menu van de 7022 dan niet de volgende keuzeoptie? Instellingen → Accounts en inloggen → ‘je account’ → Modus ‘alleen apps’ ? Dan zie je namelijk alleen maar de ‘apps’ die je wilt zien of gebruiken. 

 

Dan verdwijnt iig op mijn Google TV alle ‘reclame’ of kijkaanbevelingen Maar ik stoor me daar niet zo heel erg aan. 

Edit: Werkt indd niet in de app,… 

 


Unicast of multicast zou daar in mijn beleving geen verschil in moeten maken. Of zie ik iets over het hoofd?

Dolby vs stereo klinkt inderdaad veel logischer en daarmee lijkt het erop dat de TV+ "app" (Android TV launcher) de geluidsinstellingen van de Box niet respecteert.

Mee eens, maar... waarom werkt het dan eerst (na BT koppelen) wel met Multicast / live streams en Dolby, maar zodra je van zender wisselt niet meer? Ook niet, als je meteen na de originele zender terug gaat. Pas na opnieuw koppelen en herstart. 

 Dan moet eerst duidelijk worden wat het verschil is, wordt via Unicast alleen stereo doorgegeven dan lijkt mij het antwoord duidelijk. Zo niet dan zit het voor mijn gevoel echt in die launcher zoals wjb ook aangeeft.

Bij het van zender wisselen lijkt dan een bluetooth pairing probleem op te leveren. Dus kom ik weer op een software bug uit.