Skip to main content

KPN introduceert KPN TV+

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 31 januari 2023

@Calispera 

De Experiabox V8 is al heel erg oud.

Ik heb de V10 en daarvoor had ik ook de V8.

WIFI van de V10 is veel en veel beter dan de V8.

De box12 is wel veel en veel nieuwer.

Wat is de afstand van de Experiabox naar de 2de KPN tv ontvanger? 

• 0 reacties
  • 31 januari 2023

Hallo @Steffen14 

2 kan ik als ik op vakantie ga de box meenemen?

Nee, dat kan  niet, werkt alléén in je eigen thuisomgeving via je thuisinternetabo.

tjiplub
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 42 reacties
  • 31 januari 2023

4 dagen geleden gepost in het algemene iTV topic: Gisteren heb ik mijn oude trouwe Arris VIP 2952 V2 verwisseld voor de Sagem DIW7022 die hoort bij een TV+ abonnement. Beeld en geluid zijn zeer goed, en hij “spoelt” heen en weer alsof er een harde schijf in zit. Maar de TV+ app heeft twee eigenschappen die hem onbruikbaar maken: 1) hij speelt geen op de ARRIS gemaakte opnamen af van de GLAS kanalen (661 e.v.); 2) hij staat geen lijst toe met favoriete zenders. Ik zal dus de Arris blijven gebruiken totdat TV+ bruikbaar is. Mijn vraag: hoe kom ik t.z.t. erachter dat TV+ bruikbaar is geworden? Van de marketing pagina’s van KPN iTV moet ik het blijkbaar niet hebben. 
Intussen heb ik bedacht dat kanalen ook selecteerbaar zijn met de cijfertoetsen. Dus heb ik een tabel afgedrukt met favorieten en kanaalnummers. Maar intussen dreigt iets anders: KPN vraagt uiteraard mijn Arris terug. Maar die heb ik nog nodig zolang ik nog enkele tientallen GLAS opnamen heb staan. Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn Arris mag blijven gebruiken totdat de GLAS opnamen afspeelbaar zijn op de SAGEM? En hoe kom ik het te weten als dat zover is? 

Forum|alt.badge.img
tjiplub schreef:

4 dagen geleden gepost in het algemene iTV topic: Gisteren heb ik mijn oude trouwe Arris VIP 2952 V2 verwisseld voor de Sagem DIW7022 die hoort bij een TV+ abonnement. Beeld en geluid zijn zeer goed, en hij “spoelt” heen en weer alsof er een harde schijf in zit. Maar de TV+ app heeft twee eigenschappen die hem onbruikbaar maken: 1) hij speelt geen op de ARRIS gemaakte opnamen af van de GLAS kanalen (661 e.v.); 2) hij staat geen lijst toe met favoriete zenders. Ik zal dus de Arris blijven gebruiken totdat TV+ bruikbaar is. Mijn vraag: hoe kom ik t.z.t. erachter dat TV+ bruikbaar is geworden? Van de marketing pagina’s van KPN iTV moet ik het blijkbaar niet hebben. 
Intussen heb ik bedacht dat kanalen ook selecteerbaar zijn met de cijfertoetsen. Dus heb ik een tabel afgedrukt met favorieten en kanaalnummers. Maar intussen dreigt iets anders: KPN vraagt uiteraard mijn Arris terug. Maar die heb ik nog nodig zolang ik nog enkele tientallen GLAS opnamen heb staan. Hoe zorg ik ervoor dat ik mijn Arris mag blijven gebruiken totdat de GLAS opnamen afspeelbaar zijn op de SAGEM? En hoe kom ik het te weten als dat zover is? 

Een hele goede vraag die kpn ook niet weet te antwoorden want heb al herhaaldelijk gebeld.

• 0 reacties
  • 31 januari 2023

Hallo @tjiplub heb je al bericht gehad dan van KPN dat de decoder retour moet? Ik heb de nieuwe decoder sinds afgelopen donderdag, de decoders ingepakt klaar liggen, maar nog geen verzoek tot terugzenden gehad. Eerder stuur ik ze ook niet terug.

Tot die tijd kun je de glas-opnamen nog gewoon bekijken en daarna verwijderen.

Ingeplande opnamen kun je aanpassen via kanaal 1 t.e.m. 10 en dan de geplande opnamen van de glaszenders weer verwijderen en kun je de oude box terug sturen.

Simpel toch? Zo heb ik het ook gedaan.

Forum|alt.badge.img

Hallo @JanD ,

Nee Kpn hoort gewoon te zorgen de glas zenders worden doorgevoerd tot die tijd zijn gebruikers niets verplicht terug te sturen.

• 0 reacties
  • 31 januari 2023

KPN moet helemaal niets

CharleyR
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 49 reacties
  • 31 januari 2023

Ok, leuke discussie.
Als potentiele KPN klant, wacht ik toch maar even om mijn abbo van mijn huidige provider te gaan verwisselen voor een in potentie andere/betere provider.
Als het normaal zappen, afspelen GLAS streams en andere begin ziektes van TV+ zijn opgelost, zal ik wellicht de overstap gaan wagen.

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 167 reacties
  • 31 januari 2023

Net een software update gehad van de nieuwe tv ontvanger enig idee wat er is veranderd en waar kan je dit zien bijhouden is er een pagina waar dit staat 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 31 januari 2023
tjiplub schreef:

1) hij speelt geen op de ARRIS gemaakte opnamen af van de GLAS kanalen (661 e.v.); 2) hij staat geen lijst toe met favoriete zenders. Ik zal dus de Arris blijven gebruiken totdat TV+ bruikbaar is. Mijn vraag: hoe kom ik t.z.t. erachter dat TV+ bruikbaar is geworden?  

De HD glas kanalen worden binnenkort toegevoegd.

Als dat gebeurd is, geeft de moderater (medewerker KPN) in deze topic een seintje dat ze erop staan.

Tot die tijd kan je helaas de HD glas en de opnames van HD glas niet zien.

Maar het mooiere beeld van de HD glas kanalen komt eraan.

Eric89
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • 330 reacties
  • 31 januari 2023
Mike2165 schreef:

Net een software update gehad van de nieuwe tv ontvanger enig idee wat er is veranderd en waar kan je dit zien bijhouden is er een pagina waar dit staat 

https://forum.kpn.com/product-updates/kpn-tv-update-naar-android-os-build-0-14-0-kpn-menu-1-87-2-583629

Mike2165
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 167 reacties
  • 31 januari 2023
Eric89 schreef:
Mike2165 schreef:

https://forum.kpn.com/product-updates/kpn-tv-update-naar-android-os-build-0-14-0-kpn-menu-1-87-2-583629

Dankjewel 

tjiplub
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 42 reacties
  • 31 januari 2023

Vanmorgen kreeg ik het verzoek om de Arris terug te sturen. Ik belde de klantenservice met de vraag of ik hem kan blijven gebruiken totdat de oude GLAS opnamen afspeelbaar zijn. Resultaat: er is een ticket voor me aangemaakt. Wordt vervolgd…😑

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 615 reacties
  • 31 januari 2023

Ik heb net even update 1.87.2 geïnstalleerd. Wat mij opvalt is dat de lokale radiozenders er ook niet tussen staan. Ik kan de kanaalnummers ook niet invoeren. Dan gaat hij naar de eerst volgende zender. Dat is dan een lokale TV zender. De lokale TV zenders staan wel in het overzicht, maar als ik die selecteer heb ik zwart beeld en geen geluid. Ook nog een probleem dat opgelost moet worden?

En als ik heel goed naar het beeld kijkt van de opnames en terugkijken op een TV zender, is het geen fijn beeld. Bij veel beweging in het beeld zie je duidelijk dat niet dezelfde streams gebruikt worden als op de VIP5202. 

Hetzelfde als je de TV+ box op Unicast zet dat de beeldkwaliteit ook minder wordt.

• Topper
  • 23 reacties
  • 31 januari 2023

Heb nog een vast contract tot September bij KPN. Kan dus niet over stappen naar KPN TV + met een jaar verlenging. In September kijk ik wel of KPN of Ziggo mij de beste aanbieding doet. KPN en Ziggo zijn allebei goed.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 31 januari 2023

@Sebas14 

Zo te lezen is er nog veel werk aan de winkel voor de nieuwe KPN tv decoder 7022

En zolang de HD glas zenders er niet op staan, is hij voor ons niet interessant.

Hopelijk komen die snel en graag meteen vanaf 1.

En KPN het lijkt mij dat het op deze box mogelijk moet zijn om alle HD kanalen in de originele (dus beste stream) erop te zetten en meteen een echte concurrent voor Ziggo.😉😊

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Community Manager
  • 7085 reacties
  • 31 januari 2023
JanD schreef:

KPN moet helemaal niets

Nou, daar zijn de meningen over verdeeld, @JanD! 😅😉

Voor zover mij bekend is, is het zo dat als een bestaande klant overstapt naar KPN TV+ de huidige tv ontvangers retour gestuurd moeten worden. Ik dubbelcheck dat even.

Zodra er een update te melden is over de HD Glaszenders op KPN TV+ laten we het in dit topic weten, @tjiplub en @Marcomestreech

@Mike2165 ik zie dat je al geholpen bent met een linkje naar het juiste topic: top!
Alle updates van onze producten en diensten zijn te vinden in onze Product updates. Feedback en vragen over een bepaalde update zijn welkom onder het relevante topic: plaats je daar ook jouw reactie @Sebas14? Alvast bedankt!

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 31 januari 2023

“Gelukkig” neem ik al een tijd op van “HD” en niet HD"glas”. Want anders kan ik in mijn bedje sommige opnamen niet kijken. Android-TV daar Sony tv (2017) met Nokia box.

Gelukkig is HDglas kwaliteit alleen nodig (vind ik) met natuuropnamen. NPO heeft mooie natuurducumentaires. Bv ook Gevaarlijke wegen.

Talkshows opnemen e.d. hier altijd al gewoon via “HD” van af 1. Films van bv Veronica eigenlijk ook. Die zijn soms zelfs kennelijk SD wat HG"glas” niet rechtvaardigt.

Wel stom met HD"glas” via TV+. Wat dat betreft is ie voor overstappers van bv Alles in 1 of Hussel ietsje (...) te vroeg geïntroduceerd. Verder prima ding.

reinventor
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 231 reacties
  • 31 januari 2023

Dus ondersteuning voor de Apple TV kan er niet vanaf bij KPN en hier zien we de reden, ze hebben hun eigen streamboxje dat geplugd moet worden. Ik bedank.

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 31 januari 2023

@joop2011 schrijft:

Wat zijn mit kastjes?

Wat betekend mit??

MI tv stick (of box, kan ook). Zie hier.

@Steffen14 schrijft:

2 kan ik als ik op vakantie ga de TV+ box meenemen? dat doe ik nu met de mitvstick die ik los heb.

3 bij een mitv box kan ik alles verberfen wat ik niet gebruik. bv disney+ , dit lukt mij niet bij deze tv+box is dit wel mogelijk? ook de volgorde aanpassen van de apps in favorieren lukt mij niet.

2 nee dat kan niet. Hij werkt alleen op de aansluiting thuis.

3 Als je de MI meeneemt buiten de deur werkt ook de Android-TV app daarop niet.

• 0 reacties
  • 31 januari 2023
PeterG schreef:

@Steffen14 schrijft:

2 kan ik als ik op vakantie ga de TV+ box meenemen? dat doe ik nu met de mitvstick die ik los heb.

3 bij een mitv box kan ik alles verberfen wat ik niet gebruik. bv disney+ , dit lukt mij niet bij deze tv+box is dit wel mogelijk? ook de volgorde aanpassen van de apps in favorieren lukt mij niet.

2 nee dat kan niet. Hij werkt alleen op de aansluiting thuis.

3 Als je de MI meeneemt buiten de deur werkt ook de Android-TV app daarop niet.

Wat de KPN Android-TV app mee eens, de overige apps op de MI werken wel. Feitelijk zouden alle op deze box geïnstalleerde apps ook op een niet KPN netwerk moeten functioneren. 

Als deze box wordt afgenomen met het stream abonnement zou er feitelijk geen restrictie mogen zijn. Hooguit voor het stukje films en series.

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 31 januari 2023
Galdor68 schreef:

Wat de KPN Android-TV app mee eens, de overige apps op de MI werken wel.

Die KPN Android-TV app (smart-TV app) kan buitenshuis wel werken mits je de Mi een VPN verbinding laat opzetten met jouw thuisnetwerk.

• 0 reacties
  • 31 januari 2023
wjb schreef:
Galdor68 schreef:

Wat de KPN Android-TV app mee eens, de overige apps op de MI werken wel.

Die KPN Android-TV app (smart-TV app) kan buitenshuis wel werken mits je de Mi een VPN verbinding laat opzetten met jouw thuisnetwerk.

Klopt, maar daar gaat het niet om. Mag KPN een Androidbox dusdanig limiteren dat deze niet buitenshuis(lees een niet kpn netwerk)  bruikbaar is?

Zou het internet er uit liggen en men heeft een KPN mobiel abonnement dan zou een hotspot op een smartfoon ook niet werken. Dat is dan weer jammer, begrijpelijk mischien maar toch jammer.

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 31 januari 2023
Galdor68 schreef:

Mag KPN een Androidbox dusdanig limiteren dat deze niet buitenshuis(lees een niet kpn netwerk)  bruikbaar is?

Waarom niet, een gewone TV ontvanger werkt toch ook alleen in het thuisnetwerk?

Ik zou niet weten waarom dat voor de TV+ Box niet zou mogen gelden.

Overigens kan je de TV+ Box prima buitenshuis gebruiken alleen niet om televisie van KPN te kijken.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2683 reacties
  • 31 januari 2023
wjb schreef:

---

Overigens kan je de TV+ Box prima buitenshuis gebruiken alleen niet om televisie van KPN te kijken.

En als je zelf op de tv+ box de itv-app (dus uit de store) hebt geïnstalleerd. Kan het dan ook niet? (Ik weet dat je daarmee een mindere kwaliteit hebt.)