Skip to main content

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Hebben jullie wel eens gehoord van functionele testen

Wat je hier op het forum leest zijn voornamelijk enkele klanten die er denk ik een veel hogere verwachting van hadden ofzo. En nu enkele puntjes enorm op lopen te blazen.

Ik dacht dat in de forum regels stond dat je niet op andere klanten of moderators mocht afgeven. Waarom wordt hier niet op gemodereerd? Dit is nu al de zoveelste alleen al in dit topic 😭 

Mijns inziens is daar geen enkele reden toe, er is wat mij betreft niets mis met de reactie van @Nick83

Je opmerkig voegt net als mijn opmerking hierover (en deze) niets toe aan dit topic. Maar ondertussen staat dit topic vol met dit soort opmerkingen van zoals het in TotaalTV genoemd wordt Superklanten. En moderators bevestigen dan nog een keer de stelling van TotaalTV over de provider forums door deze van een like te voorzien. Maar ik zal me in ieder geval aan de regels houden en hierover in dit topic niets meer schrijven. 


Het internet deel is een drama, want coax is nog steeds het laatste stuk van de verdeelkast naar de gebruiker en juist daar is de bottleneck omdat de kabels vaak van slechte kwaliteit zijn, waardoor het regelmatig voorkomt dat een verbinding er met een T3 timeout, uitgaat, wel heel even, maar toch merkbaar voor veel klanten.

Dat kan ik beamen, ik heb zakelijk een abonnement bij Ziggo en inderdaad zie ik daar veel meer korte verbrekingen van de verbinding. Overigens is dat via een enkele jaren terug aangelegd coax verbinding en spreken we dus niet over oude kabels. Bij mijn privé glasvezelaansluiting van KPN zie ik eigenlijk nooit verbrekingen vsn de verbinding.


Zappen “of er wat is” vind ik al helemaal nutteloos. Eerst in de gids kijken of er, op dat moment (...), wat is en dan naar de zender blijft handiger.

Het gaat er mijns inziens om wat de abonnee wil en niet wat een individu daar van vindt. Als er mensen zijn die graag door de zenders heen zappen dan moet je ze dat vooral laten doen, dat is prima. Mensen zijn verschillend en dat is maar goed ook.

Nu is het zo dat, naar ik begrepen heb, zappen heel traag gaat als de video-mode op multicast staat maar er om wat voor een reden dan ook geen multicast ontvangen kan worden. Ik begrijp dat er dan bij elke keer zappen eerst geprobeerd wordt om een multicast verbinding op te zetten waarbij na een timeout teruggevallen wordt op unicast.

Mijn vraag zou dan ook zijn hoe die TV+ Box aangesloten is, bekabeld of via wifi en direct op de Experia/KPN Box of op een eigen router.

De box is bekabeld aangesloten. Dus rechtstreeks naar de experiabox. Ik heb serieus 7 sec tussen de zenders en dan moet het geluid er nog bij komen. En ja, ik zal graag van zender naar zender en wil dan meteen zien én horen wat er gaande is. Of wie de gasten zijn bij een eventuele talkshow. Via de startknop krijg je alleen de naam van het programma te zien.

Ik heb echt geen 1 sec ertussen en hoor graag hoe dat te verbeteren? Want dit is geen doen! En ik heb een kleine, normale Philips tv zonder poespas. 


En waar staat de Video-mode op ingesteld?

Zie Instellingen -> Informatie -> Naar beneden scrollen -> Video mode.


weet iemand ook of ik een bluetooth controller kan aansluiten op de tv+ box?

 


Hoi @NicolevandenBroek62 .

Ik heb even wat dingen geprobeerd. Ik heb op de eerste 10 en mischien wel meer zenders ook dat het minstens 6 seconden duurt voordat de zender start. Ik kan me voorstellen dat het bij zappen bloedirritant is. Bij hogere nummers (3 cijferige) had ik er geen last van….

Ook heb ik even getest met Video mode Unicast. Dan is ie zo snel met zappen dat je geeneens tijd hebt om met je ogen te knipperen.

Menu (tandwiel) - informatie - helemaal onder aan Video mode wijzigen dus.😎.

Ik houd 'm op multicast vanwege het wat mooiere beeld op de 43 inch 4k televisie hier.

 


Ik houd 'm op multicast vanwege het wat mooiere beeld op de 43 inch 4k televisie hier.

En ook met multicast hoort zappen gewoon vlot te gaan. Zelf ervaar ik geen problemen met zappen, ook zappen tussen de zenders 1 t/m 10 gaat snel.


Hebben jullie wel eens gehoord van functionele testen

Wat je hier op het forum leest zijn voornamelijk enkele klanten die er denk ik een veel hogere verwachting van hadden ofzo. En nu enkele puntjes enorm op lopen te blazen.

En wat bedoel jij  @Nick83  met die enkele puntjes die sommige hier enorm op blazen?

 


Hebben jullie wel eens gehoord van functionele testen

Wat je hier op het forum leest zijn voornamelijk enkele klanten die er denk ik een veel hogere verwachting van hadden ofzo. En nu enkele puntjes enorm op lopen te blazen.

En wat bedoel jij  @Nick83  met die enkele puntjes die sommige hier enorm op blazen?

 

 

@CharleyR 

Hoe goed je ook test, er komen in de praktijd altijd nieuwe dingen aan het ligt.

Want dan heb je ineens heel veel mensen die hem hebben en dingen zien die bij het testen niet zijn opgevallen of over het hoofd zijn gezien.

Dat is altijd en bij alle apparaten, software, etc. 

 

@Sebas14 

Opblazen moet kunnen, belangrijkste is dat de moderater ze ziet en doorgeeft en dat er een oplossing voor komt.😉


Kan ik de huidige 5202 ook vervangen voor de nieuwe decoder, waar ik ook aan meetstaat heb?

Als je als bestaande klant gebruik wil maken van TV+, dan dien je jouw abonnement om te zetten naar de nieuwe propositie zoals die vanaf heden op de KPN website wordt aangeboden. Binnen jouw bestaande abonnement kun je niet de ontvanger omruilen. @JanD 

Ik zie dit niet in de veelgestelde vragen terug, dus een vraag:
Ik wil echt absoluut geen KPN TV+ in m’n netwerk. Ik wil derhalve gewoon m’n VIP5202 behouden. Als ik overga naar de nieuwe propositie, ben ik dan verplicht om een KPN TV+ box af te nemen of krijg ik de keuze om de VIP5202 te behouden? Dan weet ik namelijk of ik TV moet gaan opzeggen of niet. 🙂 (Sowieso de overweging waard ivm gebrek TvOS-support.)

Het is jammer dat de app voor LG een slechtere beeldkwaliteit van jullie meekrijgt dan de ontvanger en dat jullie ook bizar genoeg nog altijd geen TvOS-app hebben (het wordt echt tijd dat KPN dit z.s.m. uitbrengt). Als die problemen niet speelde had ik het eventuele KPN TV+ kastje gewoon lekker in de kast kunnen leggen zonder hem ooit aan te sluiten en lekker kunnen kijken via de Apple TV of desnoods direct via de LG.

Alvast bedankt! :) 


Ik zie dit niet in de veelgestelde vragen terug, dus een vraag:
Ik wil echt absoluut geen KPN TV+ in m’n netwerk. Ik wil derhalve gewoon m’n VIP5202 behouden. Als ik overga naar de nieuwe propositie, ben ik dan verplicht om een KPN TV+ box af te nemen ...

Ja. De 5202 moet u terug sturen. U gaat ook €12,50 betalen voor tv.

Dus voor u: gewoon niet overgaan. Als u niets doet kunt u nog jaren de 5202 blijven gebruiken. 


Ik zie dit niet in de veelgestelde vragen terug, dus een vraag:
Ik wil echt absoluut geen KPN TV+ in m’n netwerk. Ik wil derhalve gewoon m’n VIP5202 behouden. Als ik overga naar de nieuwe propositie, ben ik dan verplicht om een KPN TV+ box af te nemen ...

Ja. De 5202 moet u terug sturen. 

Dank voor je snelle reactie. Ai! 😞 Als dat daadwerkelijk het geval is, dan zeg ik m’n TV-abonnement op en ga ik over op de diensten van de concurrentie. Dan meteen ook ondersteuning voor het TvOS-platform, wat ook een enorm voordeel is. :)

Echt jammer, vond het altijd wel handig alles op één plek! Maar dat apparaat komt echt m’n netwerk niet op, dus als je gedwongen wordt: jammer, maar dan moet ik helaas overstappen. Wel raar, want die box die ik nu heb staan is eigenlijk net nieuw. 😕 (1.5 jaar oud ofzo.) 

Zonde dat KPN dit doet, maar het zij zo. 


Ik zie dit niet in de veelgestelde vragen terug, dus een vraag:
Ik wil echt absoluut geen KPN TV+ in m’n netwerk. Ik wil derhalve gewoon m’n VIP5202 behouden. Als ik overga naar de nieuwe propositie, ben ik dan verplicht om een KPN TV+ box af te nemen ...

Ja. De 5202 moet u terug sturen. U gaat ook €12,50 betalen voor tv.

Dus voor u: gewoon niet overgaan. Als u niets doet kunt u nog jaren de 5202 blijven gebruiken. 

Als dit dit vooraf geweten had....baal als een stekker... 

Zappen is op alle kanalen niet te doen helaas...ook niet met bovengenoemde tips.

Baal baal. Dus lekker bij uw huidige pakket blijven!


Ik zie dit niet in de veelgestelde vragen terug, dus een vraag:
Ik wil echt absoluut geen KPN TV+ in m’n netwerk. Ik wil derhalve gewoon m’n VIP5202 behouden. Als ik overga naar de nieuwe propositie, ben ik dan verplicht om een KPN TV+ box af te nemen ...

Ja. De 5202 moet u terug sturen. U gaat ook €12,50 betalen voor tv.

Dus voor u: gewoon niet overgaan. Als u niets doet kunt u nog jaren de 5202 blijven gebruiken. 

 

Baal baal. Dus lekker bij uw huidige pakket blijven!

Jammer om te horen over je slechte ervaringen met de box. Daar had ik eigenlijk nog niet eens naar gekeken haha, maar als dat vaker performance problemen geeft komt dag nog bovenop mijn andere lijst aan bezwaren om dit Trojaanse paard in huis te halen. 😉 Dank voor de aanvullende info! :) 

Je kan gelukkig TV er weer uitgooien als het niet bevalt.


Had een vraagje  ben tester geweest van dit. Kpn+ kastje heb hem nog steeds  maar hoe zit het  nu alle testen klaar zijn moet ik hem dan terug geven of kan ik hem blijven gebruiken is namelijk echt een fijn kastje zou jammer zijn als ik weer op me oude kastje moet gaan kijken

 


 

 

@Sebas14

Opblazen moet kunnen, belangrijkste is dat de moderater ze ziet en doorgeeft en dat er een oplossing voor komt.😉

Dat weet ik, maar ik was even benieuwd welke puntjes er bedoeld worden. Dan praat ik graag mee. Verduidelijking noemen we dat i.p.v. iets in de wilde weg gaan roepen.

En kritische testers mogen er ook zeker tussen zitten. Die kijken wat verder dan de gemiddelde tester. Daar leert KPN hopelijk ook van bij een volgende test.


Had een vraagje  ben tester geweest van dit. Kpn+ kastje heb hem nog steeds  maar hoe zit het  nu alle testen klaar zijn moet ik hem dan terug geven of kan ik hem blijven gebruiken is namelijk echt een fijn kastje zou jammer zijn als ik weer op me oude kastje moet gaan kijken

 

Je krijgt hier vanzelf een email over @Jukkie26 . Toevallig heb ik die vandaag ontvangen dus nog even geduld 😊


Heb je de mail "de test is afgelopen" nog niet? Die is vandaag aan alle testers verzonden namelijk @Jukkie26 .


Al enige idee wanneer alle klanten er gebruik van kan maken met TV+ voor bestaande abonnees ?

 

En krijg je de KPN Box 12 bij i.v.m. WIFI 6 om draadloos TV te kijken i.p.v. kabels te gebruiken ? omdat je een internet 2023 voor een jaar aan gaat.

 

Zou KPN hier meer toe kunnen lichten wat hou het nieuwe abonnement in en wat krijg je en moet je de huidige apparatuur omruilen e.t.c. e.t.c. Betreft: Internet 2023 en TV+ abonnement.

 

Hier op het forum word veel dingen benoemd maar niet duidelijk genoeg gespecificeerd zodat alles zo beknopt uitgelegd is.


Heb je de mail "de test is afgelopen" nog niet? Die is vandaag aan alle testers verzonden namelijk @Jukkie26 .

Jawel maar er staat niks over terug sturen ofzo staat alleen dat je een email krijgt


Heb je de mail "de test is afgelopen" nog niet? Die is vandaag aan alle testers verzonden namelijk @Jukkie26 .

Jawel maar er staat niks over terug sturen ofzo staat alleen dat je een email krijgt

Klopt, dat mailtje krijg je nog binnen de komende twee weken. Daar staat dan in wat de opties zijn. Dus nog effe afwachten....


Ik heb voor mijzelf weer een vinkje kunnen zetten die mij mogelijk doen overstappen naar de nieuwe box dat is namelijk de NPO app, op de vip5202 ontbreken enkele opties zoals de live beelden van de radiostations.

De reguliere NPO app heeft die optie wel dus ideaal voor de volgende Top 2000.

 

Dat zappen wat ik lees is deels jammer, echter wij kloppen ook meteen het kanaal nummer in van de vier of vijf veel gekeken kanalen. Daarom is het voor ons jammer dat deze nog niet op een eigen volgorde zijn in te delen zoals dit wel kan bij Ziggo waar het de app betreft.


Al enige idee wanneer alle klanten er gebruik van kan maken met TV+ voor bestaande abonnees ?

 

En krijg je de KPN Box 12 bij i.v.m. WIFI 6 om draadloos TV te kijken i.p.v. kabels te gebruiken ? omdat je een internet 2023 voor een jaar aan gaat.

 

Zou KPN hier meer toe kunnen lichten wat hou het nieuwe abonnement in en wat krijg je en moet je de huidige apparatuur omruilen e.t.c. e.t.c. Betreft: Internet 2023 en TV+ abonnement.

 

Hier op het forum word veel dingen benoemd maar niet duidelijk genoeg gespecificeerd zodat alles zo beknopt uitgelegd is.

@007KPN007 alle klanten, mits contractvrij, kunnen hier inmiddels gebruik van maken. Je krijgt er geen KPN Box 12 bij als je dit nu bestelt. Mocht je willen weten wat het inhoudt, dan kan je de abonnementen op onze website vinden. Als je over wilt stappen, kan je bellen met 0800-0402. Mijn collega's helpen je graag!

Heb je de mail "de test is afgelopen" nog niet? Die is vandaag aan alle testers verzonden namelijk @Jukkie26 .

Jawel maar er staat niks over terug sturen ofzo staat alleen dat je een email krijgt

Klopt, dat mailtje krijg je nog binnen de komende twee weken. Daar staat dan in wat de opties zijn. Dus nog effe afwachten....

@Jukkie26 dit klopt helemaal!


Ik heb het nieuwe kastje ook getest en heb vandaag de mail gehad dat de testperiode voorbij is.

Voordeel van het nieuwe kastje is dat de zenders in 4K worden aangeboden, dus scherper beeld dan met het oude kastje.

Wat ik het grootste nadeel vind, is dat de afstandsbediening via Bluetooth werkt. Ik heb een Logitech Harmony waarmee ik alle apparaten bedien, maar het nieuwe kastje daarmee bedienen gaat niet lukken. Of heb ik het mis? Of heeft iemand een oplossing?


Voordeel van het nieuwe kastje is dat de zenders in 4K worden aangeboden, dus scherper beeld dan met het oude kastje.

Dat is niet zo, ook op de nieuwe TV+ Box worden de zenders in de gewone HD kwaliteit aangeboden en niet in 4K. Ook is de HD kwaliteit bij glasvezelabonnees momenteel minder dan op de oude TV ontvanger omdat de HD-"Glas" zenders nog ontbreken. Die komen over twee à drie maanden alsnog beschikbaar (met een nieuwe naam en nog iets hogere bitrate) dus dat komt wel goed. Ja, er vindt upscaling naar 4K plaats als je dat instelt masr ook dat kan je beter aan de 4K televisie overlaten, die zijn daar vrijwel altijd beter in.