Skip to main content

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Ik zie de laatste dagen regelmatig reclame  van KPN met de beroemde kat en dat de decoder dan bediend wordt met iets op de telefoon, wie weet daar meer van?

Volgens mij gaat hij met de MijnKPN app in de reclame alleen maar entertainment opties aan- of uit zetten, meer niet. Apps zelf staan op de box, activeren kun je ze met de MijnKPN app. Maar, je kunt wel het eea doen met de Google Home app, gebruiken als afstandsbediening, zoals wjb net zei.


@PeterG is ook bekend dat de ondertiteling niet goed werkt bij het terugkijken van een lopend programma?

Zap-snelheid is bekend, maar bij NPO 1, 2 en 3 is het prima. Andere zenders erg traag, Net5 (zender 😎 laadt soms helemaal niet.

Geluid valt weg als je naar het menu gaat, soms wil je blijven luisteren als je iets wilt instellen.

HDMI-SEC werkt niet als je vanuit de eco-stand de box opstart. Vanuit de normaalstand werkt het prima bij mijn philips TV (TV gaat aan bij het inschakelen van de box en moet de TV zelf uitschakelen als ik de box uitzet). Dat is hoe ik het wil.

Op mijn tweede TV (Samsung) werkt HDMI SEC ook niet vanuit de eco-stand. Bij normaalstand kan ik alleen maar instellen dat de TV aangaat bij het aanzetten van de box en de box gaat uit als ik de TV uitzet. Dat laatste wil ik juist niet. Niet handig als je radio wilt luisteren via je stereo-set. Instellen dat de TV alleen aangaat bij het aanzetten van de box gaat dus niet. Tips?


@PeterG Ik bedoel HDMI CEC


@TonM1965 

Als hij niet in de Eco stand staat, zet de tv dan de 7022 zowel aan als uit?

En werkt het dan ook perfect?


@joop2011 Klopt zowel aan als uit. Ik krijg het niet zo ingesteld dat de box de TV moet aanzetten en niet bij uitschakelen dat de box gewoon aanblijft. Alle mogelijke instellingen geprobeerd!


is ook bekend dat de ondertiteling niet goed werkt bij het terugkijken van een lopend programma?

@TonM1965 . Mij niet maar bij deze. Het Ontwikkelteam van de box leest hier mee.

Wat HDMI CEC betreft: gebruik je dan alleen de kpn afstandsbediening? Dan is CEC niet per se nodig, want het aan / uit knopje voor de tv zit er ook op. Het is voor mij al een totaal automatische handeling om die 2 knopjes te gebruiken. Al zolang ik KPN Televisie (sinds maart 2011 😉) heb.

Maar goed. Ook dat moet werken zoals bedoeld.

Ik zou dan juist de box willen kunnen bediening met de tv-afstandsbediening maar dat werkt met de Samsung hier niet volledig genoeg.
Met de oude Philips uit 2013 wel, dus neem aan met jouw Philips afstandsbediening ook.

Het stroomverbruik van de box is overigens zeer laag.


Ik zie de laatste dagen regelmatig reclame  van KPN met de beroemde kat en dat de decoder dan bediend wordt met iets op de telefoon, wie weet daar meer van?

Volgens mij gaat hij met de MijnKPN app in de reclame alleen maar entertainment opties aan- of uit zetten, meer niet. Apps zelf staan op de box, activeren kun je ze met de MijnKPN app. Maar, je kunt wel het eea doen met de Google Home app, gebruiken als afstandsbediening, zoals wjb net zei.

Klopt, @JanD , @Joris62 .

Het is zoals Joris62 vermeld:

 


Erg mooie en leuke kat.

Zo'n soort kat komt wel eens bij ons in de tuin.

Wij vinden het niet erg, maar onze eigen kat wel.😉😊


Als nieuwe klant krijg je gratis en jaar lang tv gratis er bij als ik als bestaande klant over stap naar kpn+ krijg ik dat jaar er dan ook bij. Zo niet dan ga ik kwa prijs op achter uit 


...als ik als bestaande klant over stap naar kpn+ krijg ik dat jaar er dan ook bij.

Nee.


Als nieuwe klant krijg je gratis en jaar lang tv gratis er bij als ik als bestaande klant over stap naar kpn+ krijg ik dat jaar er dan ook bij. Zo niet dan ga ik kwa prijs op achter uit 

 

Nee dat is bij geen enkele provider.

 

Als ik nu zou overstappen:

Ik ga bij 200/200 € 0,50 meer per maand betalen.

Als ik 100/100 had gehad, had ik € 2,50 minder per maand gaan betalen.

 

Ik weet niet welk abonnement u heeft en wat u nu betaald per maand.

En wat er in uw pakket zit.

En of u wel of geen Mobiel abonnement van KPN heeft.


Mooie intro, als het ook echt zo mooi zou werken als het word beschreven…..

De praktijk is helaas anders. Problemen met audio omzetting, HDMI signaal lijkt te zwak zodat meeste TV's niet eens automatisch worden omgezet naar de juiste bron. En soms zelfs als je de juiste bron selecteerd, zegt de tv of cinema set dat er geen signaal aanwezig is..

Prima, maar los dit even snel op, anders stuur ik alles weer terug...


Mooie intro, als het ook echt zo mooi zou werken als het word beschreven…..

De praktijk is helaas anders. Problemen met audio omzetting, HDMI signaal lijkt te zwak zodat meeste TV's niet eens automatisch worden omgezet naar de juiste bron. En soms zelfs als je de juiste bron selecteerd, zegt de tv of cinema set dat er geen signaal aanwezig is..

Prima, maar los dit even snel op, anders stuur ik alles weer terug...

Nou, zo erg hoeft het niet te zijn. Zou je ons willen aangeven hoe alles is aangesloten? Van apparaat tot apparaat en via welke kabel?


Androidbox zit met bijgeleverde HDMI kabel in mijn Yamaha versterker. Deze stuurd het videosignaal naar mijn 4k samsung tv.  Meer is er niet. Met oude kpn box nooit geen problemen gehad, maar met deze android box lijkt het er op dat videosignaal te zwak is om HDMI poort open te schakelen.

Zelfs met oude HDMI kabel getest, probleem blijft hetzelfde. Moet bron nu vaak eerst naar een andere bron schakelen om de juiste bron weer aktief te krijgen. Dit geld ook voor het dolby signaal, wat vrij veel weg valt..


Hoi, @Afterburner . Vervelend dat je slechte ervaring hebt met de box. De klacht dat er geen signaal komt via hdmi is tijdens de test ( 6 maanden) niet naar voren gekomen. Gebruik je wel de meegeleverde hdmi kabel ?! En direct in de TV. Een tv decoder via versterker is vragen om problemen.

Dolby  naar versterker dan vervolgens met de ARC uitgang van de tv naar versterker.

Ik heb de box ook niet via de versterker. De HDCP handshake werkt dan meestal niet. (20 ms) en krijg je geen beeld inderdaad.

Mijn tv staat standaard al op de hdmi ingang met de box, dus dat '’schakelen naar'’ kan ik niet beoordelen. Bovendien heb ik HDMI CEC uit. Dat zal mijn leeftijd zijn. Bedien graag wat ik wil bedienen😉.


Hoi, @Afterburner . Vervelend dat je slechte ervaring hebt met de box. De klacht dat er geen signaal komt via hdmi is tijdens de test ( 6 maanden) niet naar voren gekomen. Gebruik je wel de meegeleverde hdmi kabel ?!

Mijn tv staat standaard al op de hdmi ingang met de box, dus dat '’schakelen naar'’ kan ik niet beoordelen. Bovendien heb ik HDMI CEC uit. Dat zal mijn leeftijd zijn. Bedien graag wat ik wil bedienen😉.

Jazeker, en heb het zelfs getest met een HDMI kabel van over de 100 euro. blijft gewoon hetzelfde.

Met de oude kpn box nooit geen problemen gehad, en nu niets anders dan….

Heb 3 kpn+ boxen hier, de eerste gaf om de 5 seconden geluid, en viel daarna weer eens uit met het geluid. Allerlei instellingen getest, om dit goed te krijgen. Werkte niet. Tweede box, werkt een stuk beter, maar ook nog niet perfect, maar beter dan de eerste versie. Het lijkt er op, om even niet te praten over de bron selectie maar over de dolby audio, de het gecodeerde signaal van de dolby niet aan de standaard eisen voldoet, waardoor mijn yamaha verterker begint te trippen. En ja wanneer ik hem op PCM audio zet, komt dit niet voor, maar ga geen stereo geluid aanbieden aan een dolby set… dat moet ik mijn verterker op emu zetten, dat is niet wat ik zoek.. Dolby signaal moet gewoon volgens specs van dolby labs worden aangeboden… en dat is waarschijnlijk het probleem, dat er zoveel cinema sets problemen hebben met het aangeboden signaal.. Denk niet dat Yamaha in de catogory pruts versterker valt wel?


Het werkt hier uitstekend met Dolby. En beeld op de tv.

Maar dan wel met de ontvanger direct in de TV. En van de TV (ARC) naar de versterker.

Je kunt ‘alles’ aansluiten via een versterker maar nou net niet een tv ontvanger. Dat werkt hier ook niet.

Ik heb ook nog een optische kabel van de ontvanger naar de versterker. Voor radio zonder tv aan.


Je kunt ‘alles’ aansluiten via een versterker maar nou net niet een tv ontvanger. 

Dat kan wel maar vaak zien we dan problemen met de HDCP 2.2 handshake waardoor er geen beeld doorkomt. Daar lijkt hier echter geen sprake van te zijn.


Androidbox zit met bijgeleverde HDMI kabel in mijn Yamaha versterker. Deze stuurd het videosignaal naar mijn 4k samsung tv.  Meer is er niet. Met oude kpn box nooit geen problemen gehad, maar met deze android box lijkt het er op dat videosignaal te zwak is om HDMI poort open te schakelen.

Zelfs met oude HDMI kabel getest, probleem blijft hetzelfde. Moet bron nu vaak eerst naar een andere bron schakelen om de juiste bron weer aktief te krijgen. Dit geld ook voor het dolby signaal, wat vrij veel weg valt..

Hmm, dit is precies wat ik ook thuis heb, een Yamaha dan. Gek genoeg zonder problemen. 

Zou je het kastje eens willen resetten? Door het resetgaatje ingedrukt te houden met een tandenstoker tot je op het scherm ziet dat de reset doorgaat? 


Vrijwel iedereen is juist minder kwijt onder het nieuwe '’Combivoordeel'’ abonnement.

Iedereen die een 200Mbps Hussel abonnement had is duurder uit met een 200Mbps TV+ abonnement. Ik denk dat dat best een aanzienlijke groep is.

Oh, nou dan zou ik lekker niks wijzigen. Husselaars hebben sowieso al de 5202 die wel goed met de aanwezige apps overweg kan.


Oh, nou dan zou ik lekker niks wijzigen. Husselaars hebben sowieso al de 5202 die wel goed met de aanwezige apps overweg kan.

Hoezo hebben husselaars sowieso al een 5202? Ik ken voldoende husselaars die een 2952, 2260 en/of 8001 hebben.


Oh ja. Zij die van een eerder abonnement naar Hussel zonder 4k pakket gingen hebben hun HD ontvangers gehouden. Die groep was ik even vergeten. 


Androidbox zit met bijgeleverde HDMI kabel in mijn Yamaha versterker. Deze stuurd het videosignaal naar mijn 4k samsung tv.  Meer is er niet. Met oude kpn box nooit geen problemen gehad, maar met deze android box lijkt het er op dat videosignaal te zwak is om HDMI poort open te schakelen.

Zelfs met oude HDMI kabel getest, probleem blijft hetzelfde. Moet bron nu vaak eerst naar een andere bron schakelen om de juiste bron weer aktief te krijgen. Dit geld ook voor het dolby signaal, wat vrij veel weg valt..

Hmm, dit is precies wat ik ook thuis heb, een Yamaha dan. Gek genoeg zonder problemen. 

Zou je het kastje eens willen resetten? Door het resetgaatje ingedrukt te houden met een tandenstoker tot je op het scherm ziet dat de reset doorgaat? 

Kastje net gereset, maakt geen verschil..

Duurt nu nog steeds 3 tot 4 seconden voordat ik geluid heb. En bron op versterker moet ik bij het snel starten van de android box nog steeds een keer op een andere bron schakelen om beeld te krijgen. Dit is idem voor de andere 2 android boxen op deze versterker. Rechtstreeks op de tv heb ik dit niet, maar dan stuurt hij ook geen dolby, maar pcm audio.


Androidbox zit met bijgeleverde HDMI kabel in mijn Yamaha versterker. Deze stuurd het videosignaal naar mijn 4k samsung tv.  Meer is er niet. Met oude kpn box nooit geen problemen gehad, maar met deze android box lijkt het er op dat videosignaal te zwak is om HDMI poort open te schakelen.

Zelfs met oude HDMI kabel getest, probleem blijft hetzelfde. Moet bron nu vaak eerst naar een andere bron schakelen om de juiste bron weer aktief te krijgen. Dit geld ook voor het dolby signaal, wat vrij veel weg valt..

Hmm, dit is precies wat ik ook thuis heb, een Yamaha dan. Gek genoeg zonder problemen. 

Zou je het kastje eens willen resetten? Door het resetgaatje ingedrukt te houden met een tandenstoker tot je op het scherm ziet dat de reset doorgaat? 

Kastje net gereset, maakt geen verschil..

Duurt nu nog steeds 3 tot 4 seconden voordat ik geluid heb. En bron op versterker moet ik bij het snel starten van de android box nog steeds een keer op een andere bron schakelen om beeld te krijgen. Dit is idem voor de andere 2 android boxen op deze versterker. Rechtstreeks op de tv heb ik dit niet, maar dan stuurt hij ook geen dolby, maar pcm audio.

Dan lijkt het toch te gaan om loop via de versterker. Zou ik van je mogen weten welke receiver/versterker je hebt? Merk en modelnummer? 


Afterburner schrijft: Duurt nu nog steeds 3 tot 4 seconden voordat ik geluid heb.

Dat hebben velen met de 7022. Probleem is bekend bij het team. 

Hier duurt het vaak dik 6 seconden voordat beeld en geluid doorkomen van een zender.