Skip to main content

KPN introduceert KPN TV+

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Joris62
Superuser
Forum|alt.badge.img+9
  • Superuser
  • 1160 reacties
  • 7 februari 2023
JanD schreef:

Ik zie de laatste dagen regelmatig reclame  van KPN met de beroemde kat en dat de decoder dan bediend wordt met iets op de telefoon, wie weet daar meer van?

Volgens mij gaat hij met de MijnKPN app in de reclame alleen maar entertainment opties aan- of uit zetten, meer niet. Apps zelf staan op de box, activeren kun je ze met de MijnKPN app. Maar, je kunt wel het eea doen met de Google Home app, gebruiken als afstandsbediening, zoals wjb net zei.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 166 reacties
  • 8 februari 2023

@PeterG is ook bekend dat de ondertiteling niet goed werkt bij het terugkijken van een lopend programma?

Zap-snelheid is bekend, maar bij NPO 1, 2 en 3 is het prima. Andere zenders erg traag, Net5 (zender 8) laadt soms helemaal niet.

Geluid valt weg als je naar het menu gaat, soms wil je blijven luisteren als je iets wilt instellen.

HDMI-SEC werkt niet als je vanuit de eco-stand de box opstart. Vanuit de normaalstand werkt het prima bij mijn philips TV (TV gaat aan bij het inschakelen van de box en moet de TV zelf uitschakelen als ik de box uitzet). Dat is hoe ik het wil.

Op mijn tweede TV (Samsung) werkt HDMI SEC ook niet vanuit de eco-stand. Bij normaalstand kan ik alleen maar instellen dat de TV aangaat bij het aanzetten van de box en de box gaat uit als ik de TV uitzet. Dat laatste wil ik juist niet. Niet handig als je radio wilt luisteren via je stereo-set. Instellen dat de TV alleen aangaat bij het aanzetten van de box gaat dus niet. Tips?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 166 reacties
  • 8 februari 2023

@PeterG Ik bedoel HDMI CEC

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12930 reacties
  • 8 februari 2023

@TonM1965 

Als hij niet in de Eco stand staat, zet de tv dan de 7022 zowel aan als uit?

En werkt het dan ook perfect?

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 166 reacties
  • 8 februari 2023

@joop2011 Klopt zowel aan als uit. Ik krijg het niet zo ingesteld dat de box de TV moet aanzetten en niet bij uitschakelen dat de box gewoon aanblijft. Alle mogelijke instellingen geprobeerd!

PeterG
Superuser
  • 61018 reacties
  • 8 februari 2023

is ook bekend dat de ondertiteling niet goed werkt bij het terugkijken van een lopend programma?

@TonM1965 . Mij niet maar bij deze. Het Ontwikkelteam van de box leest hier mee.

Wat HDMI CEC betreft: gebruik je dan alleen de kpn afstandsbediening? Dan is CEC niet per se nodig, want het aan / uit knopje voor de tv zit er ook op. Het is voor mij al een totaal automatische handeling om die 2 knopjes te gebruiken. Al zolang ik KPN Televisie (sinds maart 2011 😉) heb.

Maar goed. Ook dat moet werken zoals bedoeld.

Ik zou dan juist de box willen kunnen bediening met de tv-afstandsbediening maar dat werkt met de Samsung hier niet volledig genoeg.
Met de oude Philips uit 2013 wel, dus neem aan met jouw Philips afstandsbediening ook.

Het stroomverbruik van de box is overigens zeer laag.

PeterG
Superuser
  • 61018 reacties
  • 8 februari 2023
Joris62 schreef:
JanD schreef:

Ik zie de laatste dagen regelmatig reclame  van KPN met de beroemde kat en dat de decoder dan bediend wordt met iets op de telefoon, wie weet daar meer van?

Volgens mij gaat hij met de MijnKPN app in de reclame alleen maar entertainment opties aan- of uit zetten, meer niet. Apps zelf staan op de box, activeren kun je ze met de MijnKPN app. Maar, je kunt wel het eea doen met de Google Home app, gebruiken als afstandsbediening, zoals wjb net zei.

Klopt, @JanD , @Joris62 .

Het is zoals Joris62 vermeld:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12930 reacties
  • 8 februari 2023

Erg mooie en leuke kat.

Zo'n soort kat komt wel eens bij ons in de tuin.

Wij vinden het niet erg, maar onze eigen kat wel.😉😊

Renate1990Renate
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Als nieuwe klant krijg je gratis en jaar lang tv gratis er bij als ik als bestaande klant over stap naar kpn+ krijg ik dat jaar er dan ook bij. Zo niet dan ga ik kwa prijs op achter uit 

wjb
Superuser
  • 74488 reacties
  • 8 februari 2023
Renate1990Renate schreef:

...als ik als bestaande klant over stap naar kpn+ krijg ik dat jaar er dan ook bij.

Nee.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12930 reacties
  • 8 februari 2023
Renate1990Renate schreef:

Als nieuwe klant krijg je gratis en jaar lang tv gratis er bij als ik als bestaande klant over stap naar kpn+ krijg ik dat jaar er dan ook bij. Zo niet dan ga ik kwa prijs op achter uit 

Nee dat is bij geen enkele provider.

Als ik nu zou overstappen:

Ik ga bij 200/200 € 0,50 meer per maand betalen.

Als ik 100/100 had gehad, had ik € 2,50 minder per maand gaan betalen.

Ik weet niet welk abonnement u heeft en wat u nu betaald per maand.

En wat er in uw pakket zit.

En of u wel of geen Mobiel abonnement van KPN heeft.

• Topper
  • 23 reacties
  • 8 februari 2023

Mooie intro, als het ook echt zo mooi zou werken als het word beschreven…..

De praktijk is helaas anders. Problemen met audio omzetting, HDMI signaal lijkt te zwak zodat meeste TV's niet eens automatisch worden omgezet naar de juiste bron. En soms zelfs als je de juiste bron selecteerd, zegt de tv of cinema set dat er geen signaal aanwezig is..

Prima, maar los dit even snel op, anders stuur ik alles weer terug...

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 8 februari 2023
Afterburner schreef:

Mooie intro, als het ook echt zo mooi zou werken als het word beschreven…..

De praktijk is helaas anders. Problemen met audio omzetting, HDMI signaal lijkt te zwak zodat meeste TV's niet eens automatisch worden omgezet naar de juiste bron. En soms zelfs als je de juiste bron selecteerd, zegt de tv of cinema set dat er geen signaal aanwezig is..

Prima, maar los dit even snel op, anders stuur ik alles weer terug...

Nou, zo erg hoeft het niet te zijn. Zou je ons willen aangeven hoe alles is aangesloten? Van apparaat tot apparaat en via welke kabel?

• Topper
  • 23 reacties
  • 8 februari 2023

Androidbox zit met bijgeleverde HDMI kabel in mijn Yamaha versterker. Deze stuurd het videosignaal naar mijn 4k samsung tv.  Meer is er niet. Met oude kpn box nooit geen problemen gehad, maar met deze android box lijkt het er op dat videosignaal te zwak is om HDMI poort open te schakelen.

Zelfs met oude HDMI kabel getest, probleem blijft hetzelfde. Moet bron nu vaak eerst naar een andere bron schakelen om de juiste bron weer aktief te krijgen. Dit geld ook voor het dolby signaal, wat vrij veel weg valt..

PeterG
Superuser
  • 61018 reacties
  • 8 februari 2023

Hoi, @Afterburner . Vervelend dat je slechte ervaring hebt met de box. De klacht dat er geen signaal komt via hdmi is tijdens de test ( 6 maanden) niet naar voren gekomen. Gebruik je wel de meegeleverde hdmi kabel ?! En direct in de TV. Een tv decoder via versterker is vragen om problemen.

Dolby  naar versterker dan vervolgens met de ARC uitgang van de tv naar versterker.

Ik heb de box ook niet via de versterker. De HDCP handshake werkt dan meestal niet. (20 ms) en krijg je geen beeld inderdaad.

Mijn tv staat standaard al op de hdmi ingang met de box, dus dat '’schakelen naar'’ kan ik niet beoordelen. Bovendien heb ik HDMI CEC uit. Dat zal mijn leeftijd zijn. Bedien graag wat ik wil bedienen😉.

• Topper
  • 23 reacties
  • 8 februari 2023
PeterG schreef:

Hoi, @Afterburner . Vervelend dat je slechte ervaring hebt met de box. De klacht dat er geen signaal komt via hdmi is tijdens de test ( 6 maanden) niet naar voren gekomen. Gebruik je wel de meegeleverde hdmi kabel ?!

Mijn tv staat standaard al op de hdmi ingang met de box, dus dat '’schakelen naar'’ kan ik niet beoordelen. Bovendien heb ik HDMI CEC uit. Dat zal mijn leeftijd zijn. Bedien graag wat ik wil bedienen😉.

Jazeker, en heb het zelfs getest met een HDMI kabel van over de 100 euro. blijft gewoon hetzelfde.

Met de oude kpn box nooit geen problemen gehad, en nu niets anders dan….

Heb 3 kpn+ boxen hier, de eerste gaf om de 5 seconden geluid, en viel daarna weer eens uit met het geluid. Allerlei instellingen getest, om dit goed te krijgen. Werkte niet. Tweede box, werkt een stuk beter, maar ook nog niet perfect, maar beter dan de eerste versie. Het lijkt er op, om even niet te praten over de bron selectie maar over de dolby audio, de het gecodeerde signaal van de dolby niet aan de standaard eisen voldoet, waardoor mijn yamaha verterker begint te trippen. En ja wanneer ik hem op PCM audio zet, komt dit niet voor, maar ga geen stereo geluid aanbieden aan een dolby set… dat moet ik mijn verterker op emu zetten, dat is niet wat ik zoek.. Dolby signaal moet gewoon volgens specs van dolby labs worden aangeboden… en dat is waarschijnlijk het probleem, dat er zoveel cinema sets problemen hebben met het aangeboden signaal.. Denk niet dat Yamaha in de catogory pruts versterker valt wel?

PeterG
Superuser
  • 61018 reacties
  • 8 februari 2023

Het werkt hier uitstekend met Dolby. En beeld op de tv.

Maar dan wel met de ontvanger direct in de TV. En van de TV (ARC) naar de versterker.

Je kunt ‘alles’ aansluiten via een versterker maar nou net niet een tv ontvanger. Dat werkt hier ook niet.

Ik heb ook nog een optische kabel van de ontvanger naar de versterker. Voor radio zonder tv aan.

wjb
Superuser
  • 74488 reacties
  • 8 februari 2023
PeterG schreef:

Je kunt ‘alles’ aansluiten via een versterker maar nou net niet een tv ontvanger. 

Dat kan wel maar vaak zien we dan problemen met de HDCP 2.2 handshake waardoor er geen beeld doorkomt. Daar lijkt hier echter geen sprake van te zijn.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 8 februari 2023
Afterburner schreef:

Androidbox zit met bijgeleverde HDMI kabel in mijn Yamaha versterker. Deze stuurd het videosignaal naar mijn 4k samsung tv.  Meer is er niet. Met oude kpn box nooit geen problemen gehad, maar met deze android box lijkt het er op dat videosignaal te zwak is om HDMI poort open te schakelen.

Zelfs met oude HDMI kabel getest, probleem blijft hetzelfde. Moet bron nu vaak eerst naar een andere bron schakelen om de juiste bron weer aktief te krijgen. Dit geld ook voor het dolby signaal, wat vrij veel weg valt..

Hmm, dit is precies wat ik ook thuis heb, een Yamaha dan. Gek genoeg zonder problemen. 

Zou je het kastje eens willen resetten? Door het resetgaatje ingedrukt te houden met een tandenstoker tot je op het scherm ziet dat de reset doorgaat? 

PeterG
Superuser
  • 61018 reacties
  • 8 februari 2023
wjb schreef:
PeterG schreef:

Vrijwel iedereen is juist minder kwijt onder het nieuwe '’Combivoordeel'’ abonnement.

Iedereen die een 200Mbps Hussel abonnement had is duurder uit met een 200Mbps TV+ abonnement. Ik denk dat dat best een aanzienlijke groep is.

Oh, nou dan zou ik lekker niks wijzigen. Husselaars hebben sowieso al de 5202 die wel goed met de aanwezige apps overweg kan.

wjb
Superuser
  • 74488 reacties
  • 8 februari 2023
PeterG schreef:

Oh, nou dan zou ik lekker niks wijzigen. Husselaars hebben sowieso al de 5202 die wel goed met de aanwezige apps overweg kan.

Hoezo hebben husselaars sowieso al een 5202? Ik ken voldoende husselaars die een 2952, 2260 en/of 8001 hebben.

PeterG
Superuser
  • 61018 reacties
  • 8 februari 2023

Oh ja. Zij die van een eerder abonnement naar Hussel zonder 4k pakket gingen hebben hun HD ontvangers gehouden. Die groep was ik even vergeten. 

• Topper
  • 23 reacties
  • 8 februari 2023
Alex_P schreef:
Afterburner schreef:

Hmm, dit is precies wat ik ook thuis heb, een Yamaha dan. Gek genoeg zonder problemen. 

Zou je het kastje eens willen resetten? Door het resetgaatje ingedrukt te houden met een tandenstoker tot je op het scherm ziet dat de reset doorgaat? 

Kastje net gereset, maakt geen verschil..

Duurt nu nog steeds 3 tot 4 seconden voordat ik geluid heb. En bron op versterker moet ik bij het snel starten van de android box nog steeds een keer op een andere bron schakelen om beeld te krijgen. Dit is idem voor de andere 2 android boxen op deze versterker. Rechtstreeks op de tv heb ik dit niet, maar dan stuurt hij ook geen dolby, maar pcm audio.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 8 februari 2023
Afterburner schreef:
Alex_P schreef:
Afterburner schreef:

Kastje net gereset, maakt geen verschil..

Duurt nu nog steeds 3 tot 4 seconden voordat ik geluid heb. En bron op versterker moet ik bij het snel starten van de android box nog steeds een keer op een andere bron schakelen om beeld te krijgen. Dit is idem voor de andere 2 android boxen op deze versterker. Rechtstreeks op de tv heb ik dit niet, maar dan stuurt hij ook geen dolby, maar pcm audio.

Dan lijkt het toch te gaan om loop via de versterker. Zou ik van je mogen weten welke receiver/versterker je hebt? Merk en modelnummer? 

PeterG
Superuser
  • 61018 reacties
  • 8 februari 2023

Afterburner schrijft: Duurt nu nog steeds 3 tot 4 seconden voordat ik geluid heb.

Dat hebben velen met de 7022. Probleem is bekend bij het team. 

Hier duurt het vaak dik 6 seconden voordat beeld en geluid doorkomen van een zender.