Skip to main content

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

Na enkele dagen testen zelfde problemen als hier boven beschreven door @Afterburner 

 Pioneer vsx-LX503

 de huidige 4K boxen nog geen probleem met audio

 nu met de tv+ box bij opstarten duurt het wel 20 seconden of langer voordat er een HDMI sync komt valt steeds weg box probeer dit keer of 6 soms 10 en dan doet hij het en blijft het doen

 2e box zelfde probleem , alles aangesloten met originele 8 k kabel die er bij zit.

 Helpt niks ook eigen kabel, signaal of handshake protocol is te zwak ?? Oude box er op een totaal geen probleem net als 5 anderen apparaten Nvidia shield , appletv Android box , Blu-Ray , Xbox x etc.

 

 

 frame rate sync kent de box niet want alles wordt op 50HZ  af gespeeld , Netflix films schokken zijn vaak 24hz, YouTube 4K 60 frames schokken natuurlijk ook.

 

 Gaan we hier ook nog wat aan doen niet om aan te zien zo slecht.

Hoop echt op grote updates HDMI sync oplossen, audio en frame rate synchroon aan wat de bron aanbied.

 

 

Kan je aangeven of de frame rate sync problemen, (wellicht is dit zichtbaar als micro stuttering), zich manifesteert, als de box rechtstreeks op de hdmi van je tv is aangesloten of via de reciever?
Daarnaast hebben de meeste android boxen een instelling om automatisch de beste resolutie te kiezen en vanaf android 12 moet er ook AFR ter beschikking zijn (Auto frame Rate), echter kan iemand uitsluiting geven over welke android versie er op de TV+ boxjes is geinstalleerd?
 

Maakt niet uit de resolutie blijft 4K 50HZ en Netflix films zijn 4K24Hz en YouTube vaak 4K 60 fps 50 naar 60 geeft schokken om de paar seconden maar Netflix schokt continue.

 Afspelen op de Apple TV 4K of de tv zelf gaat het goed die synct ook afr zit ook niet in het menu.

 Echter zo net ook weer de box aangezet en duurt het meer dan 2 min voor ik beeld heb want zeker 10x gaat hij synchroniseren? En op eens doet hij het dan en blijft het doen tot je hem weer uit zet.

 

 Geluid weg vallen lijkt minder, signaal van de box is zwak of de handshake protocol is corrupt ?

 Sluit ik oude box of gebruik ik de anderen apparaten totaal geen probleem ook nooit gehad.

 

 Getest nu op 3 tv’s sony Samsung Philips en zelfde probleem.

 Heb een reciver omdat ik al jaren Netflix 4K dolby atmos in 7.2.1 luistert.

 

kpn Admin/ technisch personen aub zorg dat de handschake goed werkt en afr er op staat.

 


Na enkele dagen testen zelfde problemen als hier boven beschreven door @Afterburner 

 Pioneer vsx-LX503

 de huidige 4K boxen nog geen probleem met audio

 nu met de tv+ box bij opstarten duurt het wel 20 seconden of langer voordat er een HDMI sync komt valt steeds weg box probeer dit keer of 6 soms 10 en dan doet hij het en blijft het doen

 2e box zelfde probleem , alles aangesloten met originele 8 k kabel die er bij zit.

 Helpt niks ook eigen kabel, signaal of handshake protocol is te zwak ?? Oude box er op een totaal geen probleem net als 5 anderen apparaten Nvidia shield , appletv Android box , Blu-Ray , Xbox x etc.

 

 Dit zit zoals boven gezegd 100% in de nieuwe tv+ box

 de ene box doet het meer dan de anderen.

 Geluid valt regelmatig weg, alles staat op automatisch , audio op 2.0 zetten lost audio uitval wel op.

 Spontane crash van de box start dan de tv app opnieuw, vage fout meldingen random bij spoelen  live tv en inderdaad in menu geluid wegvallen

baal enorm als je het hier leest en zelf ervaar veel problemen die voor dit op de markt kwam opgelost hadden moeten zijn.

Geforceerd HDR geeft ook overbelicht beeld wat niet klopt bij menige programs ,2.0 audio bij opnames

 frame rate sync kent de box niet want alles wordt op 50HZ  af gespeeld , Netflix films schokken zijn vaak 24hz, YouTube 4K 60 frames schokken natuurlijk ook.

 

 Gaan we hier ook nog wat aan doen niet om aan te zien zo slecht.

Hoop echt op grote updates HDMI sync oplossen, audio en frame rate synchroon aan wat de bron aanbied.

 

 

 

Is er een optie om framerate en bitrate te bekijken?

Ik kan dat zien voor de versterker die geeft advies aan zoals geluid wat er in komt welke resolutie welke hz en welke kleuren norm met bit diepte

 


Ik heb net de kpn box geïnstalleerd. Eerste grote ergenis is er al. Is hier al meermaals aangegeven dat het seconden duurt voordat je beeld hebt bij zappen. Geluid volgt zelfs later.

Nu heb ik mijn favorieten gemarkeerd maar hoe kan ik nu zappen in alleen mijn favorieten?

Op de oude box druk je op ok en kan je gelijk door de zenders scrollen. Hier moet je naar home (op zich net zo snel) maar ik zie hier alle zenders.ik moet dus langs zenders scrollen die ik nooit kijk.  Ook bleef je bij de oude box gewoon tv kijken op je zender en kon je kijken via de balk wat er op een andere zender is. Hier verdwijnt je huidige zender (je kijkt niet verder) terwijl je even snel wil kijken wat er op andere zenders is. Dit kan wel maar dan moet je weer op ok drukken naar alle zenders klikken (pijltje naar beneden onder ok) maar dit is weer een klik extra tov van de oude box. Maar hier kan jeniet door de zenders scrollen, ze zijn gelocked.

Je kan ook alleen 1 programma op de huidige zender verder zien wat er komt. Je kan niet op de zender verder kijken op de avond wat er is. Ook wil ik vaak terug in de tijd kijken wat er op de zender was om snel een programma terug te kijken, ook weg.

Ik ben 20 min bezig en dit soort bazale zaken is niet naar boven gekomen bij het testen? Echt waardeloos. Ik installeer mijn oude box weer en ga deze niet terug sturen totdat dit fatsoenlijk werkt.

 


Ik heb net de kpn box geïnstalleerd. Eerste grote ergenis is er al. Is hier al meermaals aangegeven dat het seconden duurt voordat je beeld hebt bij zappen. Geluid volgt zelfs later.

Nu heb ik mijn favorieten gemarkeerd maar hoe kan ik nu zappen in alleen mijn favorieten?

Op de oude box druk je op ok en kan je gelijk door de zenders scrollen. Hier moet je naar home (op zich net zo snel) maar ik zie hier alle zenders.ik moet dus langs zenders scrollen die ik nooit kijk.  Ook bleef je bij de oude box gewoon tv kijken op je zender en kon je kijken via de balk wat er op een andere zender is. Hier verdwijnt je huidige zender (je kijkt niet verder) terwijl je even snel wil kijken wat er op andere zenders is. Dit kan wel maar dan moet je weer op ok drukken naar alle zenders klikken (pijltje naar beneden onder ok) maar dit is weer een klik extra tov van de oude box. Maar hier kan jeniet door de zenders scrollen, ze zijn gelocked.

Je kan ook alleen 1 programma op de huidige zender verder zien wat er komt. Je kan niet op de zender verder kijken op de avond wat er is. Ook wil ik vaak terug in de tijd kijken wat er op de zender was om snel een programma terug te kijken, ook weg.

Ik ben 20 min bezig en dit soort bazale zaken is niet naar boven gekomen bij het testen? Echt waardeloos. Ik installeer mijn oude box weer en ga deze niet terug sturen totdat dit fatsoenlijk werkt.

 

Jammer dat het bij jou ook niet echt goed werkt. Ik heb de boxen terug gestuurd maar daar heb ik spijt van ik had net als u moeten doen  afwachten en de oude nog even gebruiken.


Ja de standaard zaken als zappen, even verder kijken war er op een zender is of terugkijken wat er was, beeld wat doorloopt terwijl je dat doet. Ongelooflijk dat dat niet werkt. Ook door zenders scrollen die je nooit kijkt. Enige voordeel is dat mijn abonnement goedkoper is geworden.

Edit: als ik op ok druk pijltje naarbeneden dan kom ik in de zenders waar ik kan kijken wat er op andere zenders is. Deze was de hele tijd gelocked (beeld gefreezed) maar doet het nu. Hier met de pijltjes door de tijd vooruit en terug scrollen zodat we kunnen zien wat er later en eerder op deze zenders is. Ook wil ik alleen de zenders zien die ik als favoriet heb.


Vanavond pauzeerde vrouwlief een tv programma. Vervolgens wil ze in de reclame vooruit spoelen hopt de spoelbalk weer vele minuten terug..... Wat belachelijk veel ergernissen geeft deze kpn tv+ "dienst",  we mogen als eind gebruikers wel geld toe krijgen omdat we als proefkonijn fungeren . Ik heb al meerdere problemen opgesomd in dit topic. 


Heb ook nog een nieuwe fout ontdekt. Beeld word zwart, en box reboot in zijn geheel. Tijdens het terug kijken van een opgenomen film. En dit is niet door een update!!! 


Sinds vandaag kan ik met de MijnKPN app het nieuwe abonnement bestellen, via de website heb ik die optie (nog) niet. Toch wacht ik ermee tot de kinderziektes er uit zijn en HD+ beschikbaar is. Wel vroeg ik mij af of de afstandsbediening naast bluetooth ook nog een IR signaal kan sturen zoals bijvoorbeeld de Google TV afstandsbediening ook kan.


Mijn favorieten gevonden, home, pijltje omhoog, pijltje naar rechts, ok, pijltje omhoog, pijltje naar rechts,ok. Jawel ik zit in mijn favorieten zenderlijst. Slechts 7! klikken en je kan er niet eens zien wat er na het huidige programma komt.....  echt ongelooflijk.


Nee ,dit dan.. 

Loopt lekker zo'n android box…

 

Bron opnieuw moeten selecteren  om beeld weer normaal te krijgen .... werkt goed Kpn.. krijg ik ook korting op alle ergenis die dit met zich mee brengt... 

Moet nog even zo door gaan    ........


Ik zou graag een dagje tv komen kijken bij de ontwikkelings afdeling. Dan kunnen ze live zien wat een ellende box dit is. Wat testen ze bij kpn voordat zoiets op de markt komt?


Ik zou graag een dagje tv komen kijken bij de ontwikkelings afdeling. Dan kunnen ze live zien wat een ellende box dit is. Wat testen ze bij kpn voordat zoiets op de markt komt?

Dat doen ze hetzelfde als met de klantenservice met zo'n droidbot.  Ik denk dat er nog heel wat te verbeteren valt… en niet zo'n klein beetje ook… hoop dat ze dubbele shifts gaan draaien om dit allemaal op te lossen, anders gaan ze hiermee zeker klanten verliezen…. 


Na enkele dagen testen zelfde problemen als hier boven beschreven door @Afterburner 

 Pioneer vsx-LX503

 de huidige 4K boxen nog geen probleem met audio

 nu met de tv+ box bij opstarten duurt het wel 20 seconden of langer voordat er een HDMI sync komt valt steeds weg box probeer dit keer of 6 soms 10 en dan doet hij het en blijft het doen

 2e box zelfde probleem , alles aangesloten met originele 8 k kabel die er bij zit.

 Helpt niks ook eigen kabel, signaal of handshake protocol is te zwak ?? Oude box er op een totaal geen probleem net als 5 anderen apparaten Nvidia shield , appletv Android box , Blu-Ray , Xbox x etc.

 

 frame rate sync kent de box niet want alles wordt op 50HZ  af gespeeld , Netflix films schokken zijn vaak 24hz, YouTube 4K 60 frames schokken natuurlijk ook.

 

 Gaan we hier ook nog wat aan doen niet om aan te zien zo slecht.

Hoop echt op grote updates HDMI sync oplossen, audio en frame rate synchroon aan wat de bron aanbied.

Kan je aangeven of de frame rate sync problemen, (wellicht is dit zichtbaar als micro stuttering), zich manifesteert, als de box rechtstreeks op de hdmi van je tv is aangesloten of via de reciever?
Daarnaast hebben de meeste android boxen een instelling om automatisch de beste resolutie te kiezen en vanaf android 12 moet er ook AFR ter beschikking zijn (Auto frame Rate), echter kan iemand uitsluiting geven over welke android versie er op de TV+ boxjes is geinstalleerd?

Maakt niet uit de resolutie blijft 4K 50HZ en Netflix films zijn 4K24Hz en YouTube vaak 4K 60 fps 50 naar 60 geeft schokken om de paar seconden maar Netflix schokt continue.

 Afspelen op de Apple TV 4K of de tv zelf gaat het goed die synct ook afr zit ook niet in het menu.

 Echter zo net ook weer de box aangezet en duurt het meer dan 2 min voor ik beeld heb want zeker 10x gaat hij synchroniseren? En op eens doet hij het dan en blijft het doen tot je hem weer uit zet.

 

 Geluid weg vallen lijkt minder, signaal van de box is zwak of de handshake protocol is corrupt ?

 Sluit ik oude box of gebruik ik de anderen apparaten totaal geen probleem ook nooit gehad.

 

 Getest nu op 3 tv’s sony Samsung Philips en zelfde probleem.

 Heb een reciver omdat ik al jaren Netflix 4K dolby atmos in 7.2.1 luistert.

 

kpn Admin/ technisch personen aub zorg dat de handschake goed werkt en afr er op staat.

Dank voor de uitgebreide info en je testen, @Fast Peter71.
@CharleyR, Androidversie van de Box is 11. Je kunt dit en alle andere versienummers vinden via Instellingen > Informatie


Vanavond pauzeerde vrouwlief een tv programma. Vervolgens wil ze in de reclame vooruit spoelen hopt de spoelbalk weer vele minuten terug..... Wat belachelijk veel ergernissen geeft deze kpn tv+ "dienst",  we mogen als eind gebruikers wel geld toe krijgen omdat we als proefkonijn fungeren . Ik heb al meerdere problemen opgesomd in dit topic. 

 

Dit kan voorkomen, @BryanWolters, als je probeert te spoelen in een programma waar je de reclames niet mag skippen. Begin Gemist is in die zin vergelijkbaar aan Terugkijken. Als je consequent reclames wilt kunnen doorspoelen is opnemen de beste keus. 

 

Nee ,dit dan.. 

Loopt lekker zo'n android box…

 

Bron opnieuw moeten selecteren  om beeld weer normaal te krijgen .... werkt goed Kpn.. krijg ik ook korting op alle ergenis die dit met zich mee brengt... 

Moet nog even zo door gaan    ........

Kun je eens een andere HDMI poort proberen, @Afterburner, of een andere kabel? Dit soort dingen zijn vaak een teken van HDMI problemen in de zin van kapotte kabel of poort, of niet ver genoeg ingeplugd.

 

Ik heb net de kpn box geïnstalleerd. Eerste grote ergenis is er al. Is hier al meermaals aangegeven dat het seconden duurt voordat je beeld hebt bij zappen. Geluid volgt zelfs later.

Nu heb ik mijn favorieten gemarkeerd maar hoe kan ik nu zappen in alleen mijn favorieten?

 Favorieten zijn te bereiken via het menu onderdeel Nu op TV. Als je daarheen gaat vind je een tabblad voor je favorieten, @beekp.

 

Ik zou graag een dagje tv komen kijken bij de ontwikkelings afdeling. Dan kunnen ze live zien wat een ellende box dit is. Wat testen ze bij kpn voordat zoiets op de markt komt?

We hebben deze Box, naast de gebruikelijke interne testgroep, met ruim 10.000 klanten getest. Een deel van de dingen die jij beschrijft zijn niet per sé een probleem dat opgelost moet worden. Maar meer een botsing tussen jouw verwachting en wat het product daadwerkelijk doet. Als bestaande klant ben je gewend aan een bepaalde interface en manier van gebruiken. Dat is niet verkeerd. Maar dit is een hele nieuwe manier van TV kijken en van een TV Box gebruiken. Daar gaat, voor overstappers zoals jij, wat gewenning in zitten.

Voor de overige zaken die jij ervaart kun je, als dit aanhoudt en een reset lost het niet op, het beste een eigen topic aanmaken. Dan kunnen we beter met je meekijken.

Dit laatste geldt voor iedereen in dit topic die problemen ervaart.


@Erik_ 

Jij vind het dus normaal, een andere manier van kijken of hoe je het wilt noemen, normaal dat je iedere x 7x moet klikken om in je favorieten zenderlijst te komen.....Dit is gewoon rechtpraten wat krom is.

Er is gewoon functionaliteit uitgehaald tov van mijn vorige box. Jij noemt dat een andere manier van kijken ik noem dat achteruitgang. Je had een auto nu een fiets ja dat is puur een andere manier van verplaatsen, daar moet je aan wennen. Sorry maar wat een kansloze uitleg. 


Het kan bij nlziet gewoon wel gelijk zien wat er eerder en later op tv is. Zoiets moet toch mogelijk zijn bij kpn. 


Sorrie maar dit ligt niet aan mijn hdmi poort of kabel.

Werk niet sinds afgelopen week met hdmi, maar al vanaf de introductie hiervan. Ala de kabel of de poort een probleem zou veroorzaken is dit blijvend, en niet een enkele keer. Hoe verklaar je een spontane reboot van die android box... ga je huis werk doen man.. wat een bullshit.. android box is gewoon bagger tot het tegendeel word bewezen...  lekker compatible allemaal getest bij 20000 klanten..  en die zitten zeker niet te klagen hier..?


..  en die zitten zeker niet te klagen hier..?

Sorry, maar hier doet het ding het prima. Wat u daar laat zien heb ik nog nooit gezien. 


Ik heb net de kpn box geïnstalleerd. Eerste grote ergenis is er al. Is hier al meermaals aangegeven dat het seconden duurt voordat je beeld hebt bij zappen. Geluid volgt zelfs later.

Nu heb ik mijn favorieten gemarkeerd maar hoe kan ik nu zappen in alleen mijn favorieten?

Op de oude box druk je op ok en kan je gelijk door de zenders scrollen. Hier moet je naar home (op zich net zo snel) maar ik zie hier alle zenders.ik moet dus langs zenders scrollen die ik nooit kijk.  Ook bleef je bij de oude box gewoon tv kijken op je zender en kon je kijken via de balk wat er op een andere zender is. Hier verdwijnt je huidige zender (je kijkt niet verder) terwijl je even snel wil kijken wat er op andere zenders is. Dit kan wel maar dan moet je weer op ok drukken naar alle zenders klikken (pijltje naar beneden onder ok) maar dit is weer een klik extra tov van de oude box. Maar hier kan jeniet door de zenders scrollen, ze zijn gelocked.

Je kan ook alleen 1 programma op de huidige zender verder zien wat er komt. Je kan niet op de zender verder kijken op de avond wat er is. Ook wil ik vaak terug in de tijd kijken wat er op de zender was om snel een programma terug te kijken, ook weg.

Ik ben 20 min bezig en dit soort bazale zaken is niet naar boven gekomen bij het testen? Echt waardeloos. Ik installeer mijn oude box weer en ga deze niet terug sturen totdat dit fatsoenlijk werkt.

 

Ik was 1 van de testers en heb dit elke keer dat er een vragenlijst was aangegeven als grootste irritatie en gemis, ik heb er mijn redenen voor dat ik niet alle zenders in de gids wil zien (bijvoorbeeld geen kids dus waarom word ik doodgegooid met al die kinderzenders, laat me die verbergen)
Favorieten vinden is een hel, omslachtig.
Dan heb je die gevonden en dan geeft de gids al je god mag weten hoeveel zenders je hebt weer, wat je niet wilt.

Helaas lijkt KPN dit geen bal te boeien maar heb ik ook geen keus om het oude systeem te gebruiken. Ik word gedwongen dit te gaan gebruiken, zodra oude kastje kapot gaat.

En bedankt want dat vind ik niet fijn, je bent iets gewend.
Het is niet beste KPN medewerkers dat we iets verwachten wat onredelijk is : Namelijk  weten hoe je je tv kast kan gebruiken zonder extra omslachtigheden en op een manier die logisch is en simpel, nu is het moeilijker gemaakt in verhouding met het oude kastje.

De feedback die jullie vroegen is weinig mee gedaan mijns inziens en dat is jammer vooral als ik zie dat de problemen die ik de gehele testperiode had en heb nog steeds, zich ook bij anderen voordoet in de officiele release voor nieuwe klanten.

Dit is schandalig en voel me als tester waardeloos ondanks dat we alles wat hier wordt aangekaart hebben aangegeven, dit is niet verwijtbaar aan de testers maar aan KPN die hier niet diep genoeg in is gedoken om het goed op te lossen voor release als nieuw enige keus abonnementskastje.

Hoop dat de functie favorieten gaat verbeteren/veranderen minstens met de gids dat die klopt als je favorieten hebt ingesteld dat je alleen die gaat zien in de gids, dat zou al helpen, maar zal wel tegen dovemansoren gezegd zijn.

Met knopje favo op de afstandsbediening als we toch bezig zijn...


Zelfs de website werkt vriendelijker dan dit kastje.
En kan favoerieten in degids herkenne zonder al die extra onzinzenders die je niet wilt zien.
Neem daar voorbeeld aan.


Vanavond pauzeerde vrouwlief een tv programma. Vervolgens wil ze in de reclame vooruit spoelen hopt de spoelbalk weer vele minuten terug..... Wat belachelijk veel ergernissen geeft deze kpn tv+ "dienst",  we mogen als eind gebruikers wel geld toe krijgen omdat we als proefkonijn fungeren . Ik heb al meerdere problemen opgesomd in dit topic. 

 

Dit kan voorkomen, @BryanWolters, als je probeert te spoelen in een programma waar je de reclames niet mag skippen. Begin Gemist is in die zin vergelijkbaar aan Terugkijken. Als je consequent reclames wilt kunnen doorspoelen is opnemen de beste keus. 

.

Kan allemaal wel zijn ,maar dit is een verschrikkelijk vervelende fout, met voorgaande ontvangers vrijwel nooit problemen gehad met spoelen van gepauzeerde uitzendingen 

 


Ik begrijp die negativiteit niet zo,... Dit is toch een mooie manier van tv-kijken! Tv via Android tv launcher, dus hop je hebt ineens al je kanalen,... Biljkomstigheid is dat het nu als Google tv werkt. Je kun hiernaast al je overige apps installeren die je ook maar wilt. Het heeft gewoon een kpn schil. 

Mensen die klagen dat ze het allemaal niks vinden qua interface, hadden dan beter de oude propositie kunnen behouden en een chromecast met google tv moeten aanschaffen (maar meestal was dát dan weer te duur) 

Echt geeft kpn een kans,... Maar terwijl er in de testfases issues zijn ontdekt en hersteld, is kpn nog steeds bezig met verbeteringen en updates. Anderzijds lees ik hier ook problemen, die totaal niet gerelateerd lijken te zijn aan de ontvanger, dan is het weer kijken naar je thuissituatie maar dat is altijd blijkbaar perfect 🙄

Openstaan voor veranderingen is belangrijk, we zijn tenslotte 2023. Is het allemaal niks, kunt blijven klagen maar tot 1 april is een ieder na berichtgeving contract vrij, dan zijn er nog wel andere providers die volgens de 'oude' manier kijken. Vergeet niet dat je als persoon zelf hebt gekozen voor kpn tv+. 

Ivm een Sony Google tv heb ik geen kpn tv+ ontvanger, is ook niet nodig. Afgezien van het reguliere tv kijken (kijken we toch niet) , zou ik ivm het Google tv echter never nooit meer terug willen naar de oude propositie. Dat is gewoon weer ouderwets verschrikkelijk kijken en eeuwig zappen,... Tv start hier altijd op in het Google tv scherm. 


Mensen worden hier behandeld alsof ze onnozel zijn. Zal aan je hdmi kabel liggen, kan voorkomen (dat met spoelen) alsof mensen zelf geen zaken als een hdmi kabel uitsluiten. Nogmaals het zijn normale zaken waar hier over wordt gesproken die niet goed/logisch werken. Het feit dat Chris en Fem testers waren die exact die zaken aangeven die ik ook ervaar zegt mij genoeg hoe serieus kpn haar klanten neemt. Ik heb een nl ziet proefabonnement afgesloten om eens te vergelijken. Als dit beter werkt dan zeg ik mijn kpn op. Ik betaal voor een inferieur product dat is gewoon niet ok.


Sorrie maar dit ligt niet aan mijn hdmi poort of kabel.

Werk niet sinds afgelopen week met hdmi, maar al vanaf de introductie hiervan. 

 

Als de HDMI kabel er niet goed inzit, heb je ook dit soort problemen.

En dan af en toe goed of niet goed.

Ook kan een HDMI kabel een defect na verloop van tijd krijgen, vooral bij de connector doordat de kabel daar meestal naar beneden hangt.

 

Probeer een nieuwe goede HDMI kabel en of kijk of de HDMI connector er goed inzit.


 

Kan je aangeven of de frame rate sync problemen, (wellicht is dit zichtbaar als micro stuttering), zich manifesteert, als de box rechtstreeks op de hdmi van je tv is aangesloten of via de reciever?
Daarnaast hebben de meeste android boxen een instelling om automatisch de beste resolutie te kiezen en vanaf android 12 moet er ook AFR ter beschikking zijn (Auto frame Rate), echter kan iemand uitsluiting geven over welke android versie er op de TV+ boxjes is geinstalleerd?

 

Dank voor de uitgebreide info en je testen, @Fast Peter71.
@CharleyR, Androidversie van de Box is 11. Je kunt dit en alle andere versienummers vinden via Instellingen > Informatie

 

Goedemorgen,
ik ben helaas , (nog) GEEN klant van KPN, maar lees aandachtig mee, omdat ik wel van plan ben om evt. te gaan overstappen vanuit Ziggo naar KPN.
Ik heb wat ervaring met testen van nieuwe software/apps vanuit het Ziggo test klantendeel, want daar ben ik sinds kort actief met testen nieuwe functionaliteten voor de Next en Next mini.

Nu weer on topic,
Om te beginnen is nergens het gras groener, echter zie ik wel een aantal zaken, die voor verbetering vatbaar zijn!

Ik vermoed, dat ergens in het testtraject, met name niet zorgvuldig is gekeken naar de gebruikers beleving.
Als een product in een pre relase staat, zal er ergens een Go/NoGo worden gegeven aan de hand van een uitgebreide test, zowel vanuit KPN als de gebruikersgroep die daar actief in betrokken is of zou moeten zijn.
Het lijkt mij, dat er:
1. Of teweinig is geluisterd naar input vanuit de gebruikers
2. Het testtraject te globaal is verlopen
3. Er GEEN uitgebreid testplan voor gebruikers is benut

Uit de berichtgeving, zie ik berichten van “testers”, dat bepaalde issues niet zijn ondervonden, terwijl na in productiename, dit zich wel manifesteert
Ook zijn er diverse issues niet eens getest, maar komt dit dus proefondervindelijk in productie voor.

Reden temeer om zorg te dragen dat er een lijst met “known erros, bugs ed” in dit topic of een separaat topic wordt vermeld.
Op dit moment zie ik alleen een herhaling van klachten, niet zo handig voor dit topic en als men de klachten duidelijk centraliseert, wordt het voor zowel de forumleden als ook de KPN deskundigen, veel inzichtelijker en kan men evt. nieuwe “bugs”direct op deze lijst zetten.
in deze lijst kan met ook een evt. verachte oplosdatum zetten of bv “in progress oid)

Tot zover mijn reslaas en excuses omdat ik , (nog), geen kpn klant ben en mij misschien bemoei met zaken die mij niet aan gaan  ;-)


Ik begrijp die negativiteit niet zo,... Dit is toch een mooie manier van tv-kijken! 

Als het goed en eenvoudig zou werken dan zou ik je gelijk geven maar daar schort het nogal aan.

De lijst met "known issues" is aanzienlijk en de gebruiksvriendelijkheid laat mijns inziens sterk te wensen over.

 

Mensen die klagen dat ze het allemaal niks vinden qua interface, hadden dan beter de oude propositie kunnen behouden ...

Maar nieuwe abonnees hebben die keuze niet.

 

Ivm een Sony Google tv heb ik geen kpn tv+ ontvanger, is ook niet nodig. 

Heb je dan überhaupt ervaring met de TV+ want als dat zo is dan zou ik verwachten dat je enige empathie zou hebben met de mensen die de fout gemaakt hebben met een overstap naar de nieuwe propositie.

Mijn advies: Wacht eerst de ontwikkelingen van de komende tijd (maanden) af en kijk of stabiliteit en functionaliteit voldoende verbeteren alvorens de overstap naar TV+ te maken.