Skip to main content

KPN introduceert KPN TV+

• September 27, 2022
  • 2271 reacties
  • 137103 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2271 reacties

• Nieuwkomer
  • February 22, 2023

Pas in augustus kan ik mijn abbonement verlengen. Op welke manier zou ik toch eerder aan deze kastjes kunnen komen? Het is voor mij een uitkomst. Hoor het graag

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 22, 2023

Pas in augustus kan ik mijn abonnement verlengen. Op welke manier zou ik toch eerder aan deze kastjes kunnen komen? Het is voor mij een uitkomst. Hoor het graag

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

Een moderater (KPN medewerker) kijkt ook mee en helpt ook, maar kan volgens mij geen abonnement via het forum aanpassen.

Als het goed is, heb je een mail van KPN gehad, dat de voorwaarden zijn veranderd.

Je kan dan, via 0800-0402 (gratis) je abonnement omzetten.

MAAR als je nog een korting of zo hebt lopen, dan vervalt deze bij het omzetten van je abonnement. 

• Nieuwkomer
  • February 22, 2023

Maar omdat de algemene voorwaarden zijn aangepast zou ik dus mijn abbonement kunnen veranderen? Ik heb hier een mail van gehad inderdaad. Bij de klantenservice geven ze dus aan dat dit per augustus kan.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • February 22, 2023

Ik heb meegedaan met het testen van de nieuwe TV+ ontvanger.

Helaas is de beeldkwaliteit vrij slecht.. Helaas nog niet verbeterd.

Ik heb nu toch een TV+ abonnement afgesloten maar de beeldkwaliteit is helaas niet beter..

Philips 4k oled tv  en LG 4k oled tv.

Alles is goed ingesteld maar beeldkwaliteit “onder de maat” helaas..

Stuur binnen 2 weken de tv+ ontvangers retour..

Bestaande 4k ontvangers weer geinstalleerd en weer een perfect beeld !!
Zijn er meer “klanten” van KPN TV+ die ook deze ervaringen hebben ??
UITERAARD HEEL GRAAG REACTIE.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 22, 2023

@Ffocus

Heb je hem wel op unicast staan?

Ik las in deze topic dat dat een groot verschil is.

Unicast gaat via VLAN6

Multicast gaat via VLAN4 (waar ook het standaard internet verkeer overheen gaat) en dan heb je ITV kwaliteit en die is lager.

(ik hoop dat ik ze niet verwisselt hebt, maar dat hoor ik snel genoeg van @wjb )😉😊😉

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • February 22, 2023

Bedankt voor je reactie..

unicast… ? Hoe eh..waar kan ik dat controleren ?
Waar vind ik deze instelling / mogelijkheden  ?
Bij voorbaat dank voor je reactie !

wjb
Wijsgeer
  • February 22, 2023

Unicast gaat via VLAN4

Multicast gaat via VLAN6 (waar ook het standaard internet verkeer overheen gaat) en dan heb je ITV kwaliteit en die is lager.

Precies andersom, multicast gaat over vlan 4 en unicast gaat over vlan 6.

wjb
Wijsgeer
  • February 22, 2023

Instellingen -> Informatie -> helemaal naar beneden scrollen -> Video mode.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 22, 2023

@wjb

bedankt, ik heb het aangepast.

@Ffocus

Sorry, ik heb de DIW7022 nog niet.

Zie instructies van @wjb 😉

Ik dacht wel VLAN 4, dus wat ik van @wjb begrijpt moet hij dank op Multicast staan. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 22, 2023

Maar omdat de algemene voorwaarden zijn aangepast zou ik dus mijn abbonement kunnen veranderen? Ik heb hier een mail van gehad inderdaad. Bij de klantenservice geven ze dus aan dat dit per augustus kan.

Nee hoor. Als jij die mail hebt gehad ben je '’contractvrij'’ tot en met 31 maart. En kun je tot dan je abonnement (al) naar de nieuwe propositie wijzigen. 

Staat ook in de mail dat je contractvrij bent. Wijs de medewerker (...) daar maar op als je belt.

Tel. 0800-0402 . Maandag t/m vrijdag 08:00 - 18:00; zaterdag tot 1700

Quote uit de mail:

Wil je door deze verandering liever iets aanpassen aan je abonnement(en) of opzeggen? Dan kan dit zonder kosten, schriftelijk of via onze Klantenservice. Je kan ons gratis bellen op 0800-0402.

• February 22, 2023

0800-0402 bellen en dan opzeggen inspreken. Daarna uitleggen wat je vraag is aan de medewerker. Vaak krijg je ook nog een mooie verlengkorting.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • February 22, 2023

Hij sond op multicast..

Lijkt mij wel de juiste instelling toch ?

wjb
Wijsgeer
  • February 22, 2023

Hij sond op multicast..

Lijkt mij wel de juiste instelling toch ?

Klopt.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • February 22, 2023

Dat is dus helaas ook niet de oplossing..

Terugsturen lijkt de beste oplossing en de 4K (witte)ontvangers weer toepassen..

Uitstekende beeldkwaliteit dan weer..

Helaas voorlopig geen TV + ..🫤

wjb
Wijsgeer
  • February 22, 2023

Terugsturen lijkt de beste oplossing en de 4K (witte)ontvangers weer toepassen..

Maar als jij overgestapt bent op TV+ van KPN dan is er geen weg terug meer. 😖

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • February 22, 2023

Terug is binnen 14 dagen altijd mogelijk..

Terug naar bestaande situatie dus..

wjb
Wijsgeer
  • February 22, 2023

Terug is binnen 14 dagen altijd mogelijk..

Terug naar bestaande situatie dus..

Nee, helaas. Binnen 14 dagen kan je jouw nieuwe abonnement kostenloos annuleren maar KPN is niet verplicht jouw oude abonnement weer te activeren.

Ik heb er al meerdere keren voor gepleit dat KPN de mogelijkheid om terug te gaan naar het oude abonnement wel gaat bieden aan spijtoptanten en ik hoop dan ook oprecht dat ze in jouw situatie coulant zullen zijn.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • February 22, 2023

Inmiddels al “geregeld”..
Graag geen negatieve info via dit medium verstrekken.. Wjb..

• February 22, 2023

Ik moet zeggen dat kpn (retentie afd) mij ook telefonisch mededeelde dat ik kpn tv+ kan gaan proberen en als het niet bevalt, ik binnen 14 dagen terug kan naar mijn oude abonnement.

wjb
Wijsgeer
  • February 22, 2023

Ik moet zeggen dat kpn (retentie afd) mij ook telefonisch mededeelde dat ik kpn tv+ kan gaan proberen en als het niet bevalt, ik binnen 14 dagen terug kan naar mijn oude abonnement.

Dat is een goede zaak. Ik hoop dat dit voor alle spijtoptanten van toepassing en niet alleen voor abonnees die contact hebben gehad met de afdeling retentie nadat ze gedreigd hebben hun abonnement op te zeggen.

• February 22, 2023

Dat is een goede zaak. Ik hoop dat dit voor alle spijtoptanten van toepassing en niet alleen voor abonnees die contact hebben gehad met de afdeling retentie nadat ze gedreigd hebben hun abonnement op te zeggen.

Nee hoor. Gewoon gevraagd of ik het kon proberen of het iets voor mij is en of ik het anders binnen 14 dagen kon opzeggen en terug naar mijn oude abonnement. Dat was geen probleem.
Medewerker was erg meedenkend en klantvriendelijk. 

wjb
Wijsgeer
  • February 22, 2023

Nee hoor. Gewoon gevraagd of ik het kon proberen ...

Waarom noem je dan de afdeling retentie?

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 22, 2023

Dit geldt toch niet voor de TV+ diw7022?

wjb
Wijsgeer
  • February 22, 2023

Dit geldt toch niet voor de TV+ diw7022?

Jawel hoor.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • February 22, 2023

Is er iets bekend waarom het niet mogelijk is Apple TV+ te installeren op de KPN TV+ Box?

Kan ik de Apple TV+ app installeren op mijn KPN TV+ Box ontvanger?

Kun je het niet via een apk downloden? en anders ben je afhankelijk van KPN de tv+ box moet het ondersteunen en werken, zelfde als met tv's ben je afhankelijk van de fabrikant door updates. 

Weet niet hoe openlijk de tv+ box van KPN is en hoe afhankelijk je bent van KPN en beperkt is dichtgetimmerd.

@J.E Sideloaden is inderdaad mogelijk. Nu dus ook Apple TV+ op mijn KPN TV+ Box (DIW7022).