Skip to main content

KPN introduceert KPN TV+

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 2 maart 2023
joop2011 schreef:

@PeterG

Heb jij al de HD+ kanalen, begrijp ik? 

Euh, die staan toch duidelijk bij de puntjes (aangegeven met een x) die nog moeten komen, toch? @joop2011 .

Als de punten er wél zijn komt er geen x maar een ☑ bij 😁😉.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 2 maart 2023

@PeterG 

Ik zie het nu, mijn excuus. 😉

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 2 maart 2023
PeterG schreef:

@PeterS26

- Geluid werkt alleen op stereo, dolby 5.1 (passthrough vaak of auto soms) stottert of klinkt vervormd

Hier had ik ook dezelfde geluidsproblemen. Maar sinds een dag of 10 niet meer sinds ik:

De box bedraad op de Experia v10 op LAN poort 3 heb gezet, was 1.
Geluid van Passthrough op Automatisch heb gezet. 
De box is optisch naar de HTS verbonden.

Beeldinstelling op 2160p met 50 Hz. Dus niet 59,94 Hz en al helemaal niet die rond de 30 Hz.

Bedankt voor je settings; ik heb ze zo goed als allemaal al hetzelfde staan. Alleen het geluid stond (bewust) op Stereo, die zal ik eens opnieuw op Auto proberen (dat leverde eerder na een tijdje problemen op). De eerste indruk is nu alleen dat er een groot verschil in sterkte is tussen dolby en stereo-kanalen, wat mijn HTS maar deels compenseert.
Overigens, ik heb zelf een Experia box v10a, waarop - toevallig - de TV box wel op poort 3 zit.

PeterG schreef:

- zou fijn zijn als je bij radio het beeld weer kunt uitschakelen (ipv het groen, blauwe kruis met kanaal/tijd)

Dat kan. Roep de infobalk op (pijltje omlaag of gele toets) en druk terwijl ie er is op het kromme terug pijltje.

Hm, die optie kende ik nog niet; ga ik gebruiken, dank! Op de oude was het overigens een ‘default’ instelling...

PeterG schreef:

Aangezien je een abonnement had (...) met de VIP5202, en die beviel goed, waarom dan een nieuw abonnement nemen. Waarbij je dus sinds 23 januari de DIW7022 erbij krijgt? Waarvan publiek op het forum de glitches gewoon te lezen zijn.

Snap ik; deze heb ik (zoals ik in het andere topic ook al aan je had aangegeven 😉) eind januari verlengd omdat dat prijstechnisch interessant was (korting); ik heb me toen -helaas- niet verdiept in de nieuwe TV-box zelf, maar deze werd door de medewerkster aangeprezen als de “nieuwe, verbeterde box met 4K, HDR en geïntegreerd netflix, disney+ etc”, dus dat klonk als “wat ik al had plus meer”. Ik ging er toen vanuit dat dit inderdaad een verbetering was. Pas bij gebruik kwam ik achter de huidige beperkingen en vond ik de meldingen op het forum. Maar goed… de potentie is er wel, maar eerst dan nog maar even wat fixes en updates afwachten komende weken (een andere optie heb ik toch niet 😂)...

PeterG
Superuser
  • 61045 reacties
  • 2 maart 2023

@PeterS26 schrijft: De eerste indruk is nu alleen dat er een groot verschil in sterkte is tussen dolby en stereo-kanalen, wat mijn HTS maar deels compenseert.

Dat klopt. Op mijn versterker is het een verschil van zo’n 16 à 18 dB.

Ik mag hopen dat kpn dat verschil nog wel gaat verkleinen. Is/was op de Arris VIP2952 veel kleiner. Zo'n 12 dB. En bij die kon je ook nog instellen dat stereo 8 dB zachter werd waarbij het verschil dan nog maar zo'n 4 dB is.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 85 reacties
  • 2 maart 2023

Sinds vandaag de kpn + box. Mooie aanbieding, waardoor ik stuk goedkoper uit ben dan bij oude abonnement en meer flexibel ben. 
Kastje uitgeprobeerd. Zit veel potentie in, maar…tv zenders laden duurt ff, bij oude kastje was dat niet zo. Wordt dat nog verbeterd?

En dan het meest jammere tot nu toe…ik kan kiezen uit hdr-continue of sdr. Het beeld met hdr is veel fletser, of het nou een reguliere tv uitzending is, of je streamt via netflix in 4k en hdr. Als ik dat vergelijk met de samsung tv apps die ik heb…heb nu maar sdr aanstaan, dat haalt de fletsheid weg…maar ja, dan geen hdr meer. 
Dat de hdr niet goed werkt bij een sdr uitzending snap ik, maar dat het dan ook zo flets blijft bij hdr content…ik snap niet waarom. Iemand een idee wat ik anders kan doen? Alle instellingen van de tv zijn het zelfde als bij de tv-apps, dus daar kan het niet aan liggen. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 2 maart 2023

Sluit me graag aan bij bovenstaande,  vis37, heb gisteren kpn + box  geïnstalleerd. 

Opgenomen programma's zoeken en programma's opnemen gaat veel lastiger dan met de oude box. Weet iemand of er een uitgebreide handleiding is?

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 2 maart 2023
Cor16850 schreef:

Weet iemand of er een uitgebreide handleiding is?

Misschien kan je hier (klik) wat vinden.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 3 maart 2023

@Vis37 en @Cor16850 

Zie hier.

Hier zie je aan welke problemen nog hart gewerkt wordt en hopelijk snel een update komt.

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 3 maart 2023
joop2011 schreef:

Zie hier.

Hier zie je aan welke problemen nog hart gewerkt wordt en hopelijk snel een update komt.

Ik neem aan dat er ook hard gewerkt wordt aan de andere problemen die niet in dat overzicht vermeld worden.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 3 maart 2023
wjb schreef:
joop2011 schreef:

Zie hier.

Ik neem aan dat er ook hard gewerkt wordt aan de andere problemen die niet in dat overzicht vermeld worden.

Goede vraag, hopelijk kan een moderator ons hiermee helpen.

En wanneer komt HD+????

En wanneer regelt KPN dat je ook de HD glas kanalen (in HD natuurlijk) ook op de DIW7022 kan zien.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
joop2011 schreef:
wjb schreef:
joop2011 schreef:

Zie hier.

Goede vraag, hopelijk kan een moderator ons hiermee helpen.

En wanneer komt HD+????

En wanneer regelt KPN dat je ook de HD glas kanalen (in HD natuurlijk) ook op de DIW7022 kan zien.

Ik heb daar op dit moment geen concrete tijdskaders of updates over. Maar dit staat op de radar. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 85 reacties
  • 3 maart 2023
joop2011 schreef:

@Vis37 en @Cor16850 

Zie hier.

Over het zappen staat er wat. Maar ik zie niks over de fletse kleuren. De tv staat goed ingesteld, gezien de native tv-apps die vol kleur zijn. De kpn tv + box is erg mat qua kleur. Het kastje wilde ik juist om snel tussen tv en apps te kunnen schakelen, maar op deze manier kies ik voor de native tv apps. 

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 3 maart 2023
Vis37 schreef:

Over het zappen staat er wat. Maar ik zie niks over de fletse kleuren. 

Zo missen er wel meer "bekende bevindingen". 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 maart 2023
Vis37 schreef:
joop2011 schreef:

@Vis37 en @Cor16850 

Zie hier.

Over het zappen staat er wat. Maar ik zie niks over de fletse kleuren. De tv staat goed ingesteld, gezien de native tv-apps die vol kleur zijn. De kpn tv + box is erg mat qua kleur. Het kastje wilde ik juist om snel tussen tv en apps te kunnen schakelen, maar op deze manier kies ik voor de native tv apps. 

Dat had ik ook. Heb zelf een uhd tv en het tv+ kastje stond op automatisch. Tv kreeg 4K2K 59.94hz aangeleverd. Beed erg flets. 

Heb nu het tv+ kastje op 1080P 50hz ingesteld en het beeld is nu prima.

Upscaling doet de tv dus duidelijk beter.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 85 reacties
  • 3 maart 2023
Paul_tft schreef:
Vis37 schreef:
joop2011 schreef:

@Vis37 en @Cor16850 

Zie hier.

Dat had ik ook. Heb zelf een uhd tv en het tv+ kastje stond op automatisch. Tv kreeg 4K2K 59.94hz aangeleverd. Beed erg flets. 

En hdr op continu staan? 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 maart 2023
Vis37 schreef:
Paul_tft schreef:
Vis37 schreef:
joop2011 schreef:

@Vis37 en @Cor16850 

Zie hier.

En hdr op continu staan? 

Ja. 

• 0 reacties
  • 3 maart 2023
joop2011 schreef:
Pvdh14 schreef:

• De bitrate van de videostream zal omhoog gaan (betere kwaliteit). We noemen dit vanaf heden dan ook HD+ en niet meer HD-Glas

Is dit alleen voor de eerste 10 kanalen of worden alle zenders (discovery, eurosport, Belgische) ook in 14mbps aangeboden?

In eerste instantie, zover ik weet, alleen de eerste 10 zenders.

Ik hoop ook dat KPN het voor alle HD zenders gaat doorvoeren.

@kpn kunnen jullie een reactie geven op deze vraag. We willen graag weten of alle zenders op 14 mbps aangeboden gaan worden.

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 3 maart 2023
Pvdh14 schreef:
joop2011 schreef:
Pvdh14 schreef:
  • “De bitrate van de videostream zal omhoog gaan (betere kwaliteit). We noemen dit vanaf heden dan ook HD+ en niet meer HD-Glas

Is dit alleen voor de eerste 10 kanalen of worden alle zenders (discovery, eurosport, Belgische) ook in 14mbps aangeboden?

In eerste instantie, zover ik weet, alleen de eerste 10 zenders.

Ik hoop ook dat KPN het voor alle HD zenders gaat doorvoeren.

@kpn kunnen jullie een reactie geven op deze vraag. We willen graag weten of alle zenders op 14 mbps aangeboden gaan worden.

Is nog niet bekend, komen we op terug zodra we meer weten.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 3 maart 2023

@Erik_ 

Is er ook al iets meer bekend i.v.m. gemaakte opnames op 661-670 (HD glas kanalen)

Dat je die, in HD natuurlijk, ook op de nieuwe DIW7022 (KPN tv+ box) kan zien?

Ik en vele anderen zouden dat super op prijs stellen.

Mijn dank is alvast groot. 😉

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 3 maart 2023
joop2011 schreef:

@Erik_

Is er ook al iets meer bekend i.v.m. gemaakte opnames op 661-670 (HD glas kanalen)

Volgens mij is meerdere keren gezegd dat die opnames niet beschikbaar gemaakt gaan worden.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 3 maart 2023
richard4353 schreef:
joop2011 schreef:

@Erik_

Volgens mij is meerdere keren gezegd dat die opnames niet beschikbaar gemaakt gaan worden.

Ik heb wel gelezen dat ze niet beschikbaar zijn.

Maar waarom zou KPN ze niet beschikbaar maken.

Ik las in een mail van @wjb dat het intern wel gebeurd, maar dat ze niet worden vrijgegeven. En dat is volgens mij makkelijk te doen.

@wjb het klopt toch wat ik hier zeg?

Alvast mijn hartelijke dank. 

wjb
Superuser
  • 74509 reacties
  • 3 maart 2023
joop2011 schreef:

Ik heb wel gelezen dat ze niet beschikbaar zijn.

Maar waarom zou KPN ze niet beschikbaar maken.

Ik las in een mail van @wjb dat het intern wel gebeurd, maar dat ze niet worden vrijgegeven. En dat is volgens mij makkelijk te doen.

Of het makkelijk te doen is weet ik niet maar dat er ook een HD opname vastgelegd wordt als een HD-"Glas" zender opgenomen wordt is wat mij betreft wel bewezen.

Het is zelfs zo dat de apps en site op de hoogte zijn van geplande HD-"Glas" opnames immers het opname ikoontje wordt dan in de gids bij die uitzending weergegeven. In het onderstaande voorbeeld zie je in de iTV app dat 2 voor 12 vanavond opgenomen wordt. Dat is echter een opname van NPO 2 HD-"Glas" op kanaal 662.

• 0 reacties
  • 3 maart 2023
Paul_tft schreef:
Vis37 schreef:
joop2011 schreef:

@Vis37 en @Cor16850 

Zie hier.

Ik heb deze nu ook even op 1080p/50 gezet en inderdaad geen artifacts meer en scherper beeld. Nadeel is alleen dat 4k apps nu naar 1080p geschaald worden en weer naar 4k terug.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12937 reacties
  • 3 maart 2023

@Pvdh14 en @Paul_tft 

Vreemd dat de stand “automatisch” niet goed werkt.

Nu zijn er bij KPN maar 2 4K zenders, maar Disney+, HBO max, etc. hebben wel veel in 4K.

J.E
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 199 reacties
  • 3 maart 2023
Paul_tft schreef:
Vis37 schreef:
joop2011 schreef:

@Vis37 en @Cor16850 

Zie hier.

Gisteren toevallig op fam. visite geweest, ze hadden ook het tv+ kastje van KPN maar het beeld op een Oled Android tv het beeld slecht en flets en niet mooi om te zien.

We hebben een kleine test gedaan met CC 4k ultra HD met een Fire TV Stick 4K Max ultra en via de Android van de tv het content  Disney+ Netflix en prime video. in 4k HDR ultra en zonder deze met een oudere film.

Via de de tv+ van KPN gaf het slechtste resultaat zowel het beeld als het geluid het beste beeld gaf de Fire TV Stick van Amazon  op 2 de CC 4k van google en 3 via Android via de tv, onderling  lichte verschillen, maar wel een grote verschil met de tv + in weergave.

Verder de normale zenders niet kunnen vergelijken  NLziet hebben ze niet  dat kunnen we niet vergelijken met onderlinge verschil.

Of de tv+ met komende updates beter wordt zowel het beeld algemeen en geluid weet ik niet of toch een bepaalde beperking heeft, maar je ziet wel degelijk het verschil onderling waar je het content op afspeelt.