Skip to main content

KPN introduceert KPN TV+

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 6 maart 2023

Jazeker, ik heb al een warme reset en een koude (stroom eraf) gedaan. Dat haalt werkelijk niks uit. Ik zie hem ook niet altijd in de lijst van apparaten die kunnen casten staan. Dat is op zich ook heel vreemd soms wel en soms niet. 

Nog heel even terugkomend op m’n wijze van antwoorden, ik ben systeem/netwerkbeheerder geweest , doe dat nu op kleine schaal en ik snap alles van het netwerk wel. Dat kan een ander niet ruiken natuurlijk. Wellicht dat het daarom soms wat nukkig overkomt, maar dat is zeker niet zo bedoeld.  

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 162 reacties
  • 6 maart 2023

Op een ander device dezelfde issues? Of heb je die niet, dat kan natuurlijk ook 😅

Apple en Google kunnen niet altijd even goed door een deur, maar het irritante is dat het bij mij dus wel gewoon goed werkt met m'n iPhone 😔

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 6 maart 2023
Raver099 schreef:

Op een ander device dezelfde issues? Of heb je die niet, dat kan natuurlijk ook 😅

Apple en Google kunnen niet altijd even goed door een deur, maar het irritante is dat het bij mij dus wel gewoon goed werkt met m'n iPhone 😔

Ja vreemd allemaal. Apple en Google werken in principe perfect samen voor. Heb op m’n Mac Google Drive geïnstalleerd en dat werkt voortreffelijk. 

Een ander device heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, maar dan zou het ook niet moeten werken met de YouTube app op m’n smart-TV en die gaat als een speer (letterlijk). 

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 6 maart 2023
ronvmeijer schreef:

Een ander device heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd, maar dan zou het ook niet moeten werken met de YouTube app op m’n smart-TV en die gaat als een speer (letterlijk). 

Staat op jouw smart-TV de gast-modus wellicht aan binnen de Chromecast functionaliteit.

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 6 maart 2023

Nee, want m’n account staat er ook. Ik heb een Google  account met m’n eigen avatar en dat zie ik wanneer ik op de TV cast ook in beeld. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 162 reacties
  • 6 maart 2023
ronvmeijer schreef:
Raver099 schreef:

Dat laatste is een aanname, dat doen we in de ict niet toch 😉. Hiermee kan je in ieder geval pinpointen of het toch (een setting in) de iPhone is, of de Android doos gewoon niet goed werkt.

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 6 maart 2023
ronvmeijer schreef:

Nee, want m’n account staat er ook. Ik heb een Google  account met m’n eigen avatar en dat zie ik wanneer ik op de TV cast ook in beeld. 

De gast-modus is ervoor om zonder een wifi verbinding met het netwerk waar de Chromecast op aangesloten is toch te kunnen casten. Het heeft dan ook niets met Google accounts te maken.

• 0 reacties
  • 7 maart 2023

Ik lees zojuist in TotaalTV dat bij het aangaan van een TV+ abo terugkeer naar de oude propositie definitief niet meer mogelijk is.

Het is misschien verstandig dit feit ook op te noemen in het introductieverhaal van TV+, want ik lees hier regelmatig vragen over binnen dit topic omdat men spijt heeft en weer terug wil.

KPN: na migratie TV+ terug naar Interactieve TV niet mogelijk | Totaal TV

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 7 maart 2023
JanD schreef:

Ik lees zojuist in TotaalTV dat bij het aangaan van een TV+ abo terugkeer naar de oude propositie definitief niet meer mogelijk is.

TotaalTV schreef:

Gerd de Smyter laat namens KPN aan Totaal TV weten dat bij de eerste ingebruikname van de TV+ decoder een automatische migratie naar TV+ wordt uitgevoerd. Hierdoor is terugkeer naar het oude Interactieve TV-platform niet meer mogelijk.

Ik ga er vanuit dat via de afdeling retentie nog altijd van alles te regelen is en al helemaal binnen de eerste 14 dagen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12965 reacties
  • 7 maart 2023
JanD schreef:

Het is misschien verstandig dit feit ook op te noemen in het introductieverhaal van TV+, want ik lees hier regelmatig vragen over binnen dit topic omdat men spijt heeft en weer terug wil.

KOP bij het artikel op totaal tv:

KPN: na migratie TV+ geen terugweg naar Interactieve TV

Maar tv op de DIW7022 is toch ook interactieve TV?

Ik weet natuurlijk wel wat ze bedoelen, je kan niet meer terug naar KPN Hussel of zo en niet naar de Arris 5202 etc. 😉

• 0 reacties
  • 7 maart 2023

Het is een zooitje bij kpn. De ene medewerker zegt dat je terug kan. De andere weer niet. 

Voor nu heb ik besloten even naar Ziggo te gaan. Even weer normaal tv kijken zonder problemen. Kijk over een jaar wel weer of tv+ “bug” vrij is en of het weer overstappen waard is of dat dit weer mijn nieuwe club is/blijft😁

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 135 reacties
  • 7 maart 2023

@ronvmeijer ik heb wel eens chromecast problemen vanaf mijn ipad.

Probeer eens iets heel simpels wat bij mij af en toe werkt….even wifi op je iphone/ipad uitzetten, 10s wachten en dan weer aanzetten, dan nog eens proberen.

Als dit niet werkt probeer je modem even 30s uit te zetten en opnieuw op te starten en dan nog eens proberen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12965 reacties
  • 7 maart 2023

Zie ook hier, artikel Totaal tv, i.v.m. update.

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 7 maart 2023
HE1 schreef:

@ronvmeijer ik heb wel eens chromecast problemen vanaf mijn ipad.

Probeer eens iets heel simpels wat bij mij af en toe werkt….even wifi op je iphone/ipad uitzetten, 10s wachten en dan weer aanzetten, dan nog eens proberen.

Dat hoeft niet meer. Ik heb inmiddels een nieuwe KPN+ box gekregen en alles werkt voortreffelijk. Casten, Netflix en noem maar op. 

TvG2016
Helper
  • 423 reacties
  • 7 maart 2023
joop2011 schreef:
JanD schreef:

KOP bij het artikel op totaal tv:

KPN: na migratie TV+ geen terugweg naar Interactieve TV

Maar tv op de DIW7022 is toch ook interactieve TV?

Ik weet natuurlijk wel wat ze bedoelen, je kan niet meer terug naar KPN Hussel of zo en niet naar de Arris 5202 etc. 😉

Interactieve TV (iTV) is de naam van het platform met decoders als 2952 en 5202. TV+ is de naam van het platform met de Android TV box.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 7 maart 2023

Maar, is het echt een ander platform? Of is alleen de tv-decoder anders en het platform hetzelfde?

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 7 maart 2023

Blijkbaar was het oorspronkelijk de bedoeling om ook met een mixed abonnement te komen want waarom zou je anders de onderstaande functionaliteit introduceren op de "oude" TV ontvangers.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • 2692 reacties
  • 7 maart 2023

Interessante bevinding wjb. Dat had ik nog niet gezien. 😀

Vraagje: als jij daar (dus bij Favorieten op Android tv-ontvanger) favorieten instelt, is er dan echt niets wat op de tv+ box verandert?

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 7 maart 2023
Katana321 schreef:

Interessante bevinding wjb. Dat had ik nog niet gezien. 😀

Vraagje: als jij daar (dus bij Favorieten op Android tv-ontvanger) favorieten instelt, is er dan echt niets wat op de tv+ box verandert?

Ik zal later vanavond eens kijken wat er gebeurt. Momenteel heb ik geen favorieten ingesteld op de TV+ Box omdat dat mijns inziens, in zijn huidige vorm, volstrekt zinloos is.

Als ik op de "oude" TV ontvangers nu kies voor de favorieten van de Android-TV dan krijg ik alle kanalen. 

PeterG
Superuser
  • 61152 reacties
  • 7 maart 2023

Ik zie daar inderdaad vinkjes bij de zenders die op de Android-TV box in de favorieten lijst staan. @Katana321 

Maar ja. Vind het inderdaad maar vreemd op de Arris die je met het TV+ abonnement niet eens hebt. 

En zoals favorieten nu werkt bij TV+ is nogal nutteloos. Dan is het in de app op de smart-tv al iets handiger. 

wjb
Superuser
  • 74624 reacties
  • 7 maart 2023

Wijzigingen die je op de "oude" TV ontvangers in de favorietenlijst doorvoert worden na een herstart van de TV+ Box ook daar doorgevoerd.

Wijzigingen die je op de TV+ Box in de favorietenlijst doorvoert worden direct op de "oude" TV ontvangers doorgevoerd.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23409 reacties
  • 7 maart 2023

Dat is me ook nog niet opgevallen wjb, interessant inderdaad. Ik ga dit hier ook navragen want ik ben zelf ook benieuwd. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 85 reacties
  • 7 maart 2023

Rtl 7 avondje champions league. Hapert beeld, geluid valt voortdurend weg. Was vanmiddag bij npo1. 

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 7 maart 2023

Vandaag een nieuwe KPN+ box mogen ontvangen. Wat een verademing. Alles werkt perfect. Netflix, Casten … alles.

Als wens heb ik nog wel: het veranderen van kanalen mag wat sneller en het geluid is niet altijd even hard. Ik neem aan dat dit ook op het wensenlijstje van KPN staat. 

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+8
TvG2016 schreef:

Interactieve TV (iTV) is de naam van het platform met decoders als 2952 en 5202. TV+ is de naam van het platform met de Android TV box.

Er is geen ander platform. Het is gewoon het bestaande platform. Het enige verschil is het abonnementstype (propositie) die je hebt. En dat is een administratief ding, niet een technisch ding.

Je kunt inderdaad niet terug naar Hussel. Maar je kunt technisch prima een Linux box gebruiken als je een TV+ propositie hebt. Dat zie je ook aan de mensen die overstappen naar TV+ maar hun oude ontvangers nog een tijdje blijven gebruiken.