Skip to main content

Live tv-kijken en streaming op 1 plek. Dat is KPN TV+. Met de KPN TV+ Box brengen we al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek samen. Met 2 abonnementen en eindeloos veel entertainment heb jij het voor het kiezen.

 

 

Twee soorten KPN TV+ abonnementen 

KPN TV+ met tv-zenders 

Kijk je graag tv? Maar ben je ook fan van streaming? Dan is KPN TV+ met tv-zenders perfect voor jou. Met ruim 65 zenders zit je altijd goed. En wil je ongestoord een film kijken of je favoriete serie bingen? Dan kan dat natuurlijk ook. Met KPN TV+ heb je alles op 1 plek. 

KPN TV+ met tv-zenders kost €12,50 per maand.
 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

KPN TV+ alleen streamen kost €3,50 per maand.


Wat krijg je met KPN TV+?

Alles op 1 scherm
Al je favoriete entertainment overzichtelijk op 1 plek met de KPN TV+ Box.

Makkelijk zoeken
Zoek makkelijk door al jouw entertainment met 1 afstandsbediening.

Nergens aan vast

Zet met KPN je extra streamingsabonnement(en) of zenderpakketten maandelijks makkelijk aan of uit.

 

En verder:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Meer dan 65 tv-zenders incl. ESPN
  • Toegang tot apps als: Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app
  • Doe meer op je tv met je stem. Druk op de Google Assistent-knop op je afstandsbediening om live tv te zoeken, een serie aan te zetten, je opname in te stellen, een app te openen en aanbevelingen te krijgen die bij je stemming passen of smarthome-apparaten te bedienen.
  • Met Chromecast built-in kan je al je favoriete films, series, apps en games rechtstreeks naar je tv sturen.
  • HD+ zenders. 

 

Kies je voor een alleen streamen abonnement?

Dan krijg je:

  • De KPN TV+ Box met afstandsbediening
  • Toegang tot Netflix, Disney+, Videoland, Prime Video en meer
  • Series en films uit ons Pluspakket
  • Makkelijk zoeken door al je streamingapps met 1 afstandsbediening
  • Een flexibel abonnement: je zit nergens aan vast

 

De KPN TV+ Box

Een kleine én krachtige box die werkt op Android TV. Werkt perfect samen met Google, de Google Play Store en Chromecast built-in. Gemaakt van 100% gerecycled plastic en brengt al je entertainment samen op 1 plek.

 

Toegang tot al je favoriete apps

Standaard zijn de volgende apps geïnstalleerd: Netflix, YouTube, Videoland, Disney+, HBO Max, Viaplay, Prime Video, NPO Start en Spotify*

Mis je nog apps? Via de Google Play Store heb je toegang tot meer dan 5.000 apps en games*

*Let op: om streamingapps te kunnen gebruiken is in sommige gevallen een apart (betaald) abonnement nodig.
 

Praat met Google en doe meer met je tv

Met de Google Assistent gebruik je je stem om te zoeken wat er nu te zien is. Of om te zappen naar een andere zender, apps te openen of antwoorden te krijgen: vraag het gewoon aan Google.
 

Ingebouwde Chromecast

Schakel makkelijk van je telefoon, tablet of laptop naar je tv. Met Chromecastbuilt-in stuur je al je foto’s, video’s of games rechtstreeks naar je tv.
 

Aansluiten via wifi

Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken. En dankzij de bluetooth afstandsbediening plaats je ‘m makkelijk uit ‘t zicht.
 

Superscherpe beeldkwaliteit

Met de KPN TV+ Box heb je superscherp en levensecht beeld door de 4K Ultra HD én HDR-ondersteuning met Dolby Vision, HDR10, HDR10+ en HLG.
 

De allerbeste geluidskwaliteit

Heb je Dolby Atmos? Je KPN TV+ Box heeft ‘t ook. Voor een echte bioscoopervaring bij je thuis.
 

Milieuvriendelijker

De box is laag in energieverbruik, klein én gemaakt van gerecycled plastic. Door de ecostand is de KPN TV+ Box milieuvriendelijker en verbruik je minder energie.

 

Updates, Bekende Bevindingen & de Kennisbank

Wil je meer weten over hoe de TV+ Box werkt? Of heb je hem in huis en heb je vragen over hoe dingen werken? Check de TV+ categorie in de Kennisbank.

Ook hebben we in de Kennisbank een overzicht kunnen plaatsen van bekende bevindingen rondom TV+. Hier kun je zien wat er speelt, wat er aan te doen is, en in welke update(s) het opgelost is/wordt.

 

Verder zal de TV+ Box ook regelmatig updates krijgen. We maken topics voor elke update. Check hiervoor onze Product Updates. Je kunt je hier ook op abonneren (met de blauwe knop bovenaan). Je krijgt dan een mail als er een nieuwe Product Update is.

 

Veelgestelde Vragen

Zitten streamingabonnementen inbegrepen met een TV+ abonnement?

Nee.
Je hebt via de TV+ Box toegang tot allerlei apps van streamingdiensten. Daarvan kun je bij de installatie al een keuze maken welke je geïnstalleerd zou willen hebben. Daarna kun je via de Google Play Store zelf nog meer streamingapps installeren als je wilt .Je hebt dan wel zelf een account nodig bij die streamingdiensten. En voor de meesten betekent het hebben van een account dat je een betaald abonnement moet afnemen. Voor bepaalde streamingdiensten kun je dit abonnement ook via ons afnemen. Dit heeft als voordeel dat alle abonnementen op één factuur staan, en je ook makkelijk op één plek je verschillenden abonnementen kunt aan- en uitzetten.

 

Zitten de “HD-Glas” zenders ook op de TV+ Box?

Ja, en nee.

De TV+ Box heeft HD+ kwaliteit zenders voor de meest bekeken zenders. Dit zijn dezelfde zenders die op de oudere ontvangers als HD Glas aangeduid werden.

Deze zenders zijn op de TV+ Box vanaf kanaal 1 te bekijken (in plaats van vanaf 661). En ook nog eens voor iedereen met voldoende bandbreedte, ook als je geen glasvezel hebt. En daarnaast zijn ze ook nog in betere kwaliteit dan HD Glas is. 

 

Dit betekent helaas wel dat HD Glas opnames niet zullen gaan werken op de TV+ Box. Wil je als huidige klant dan ook overstappen naar TV+, en heb je HD Glas opnames? Kijk deze dan voor je overstapt. En begin met het opnemen vanaf het reguliere HD kanaal.

 

 

 Hoe zit het met Teletekst(ondertiteling)?

Teletekst kun je lezen met de aparte Teletekst app. Deze is te downloaden via de Google Play Store. Op een later moment voegen we deze ook toe aan de app keuze bij de installatie.

 

Gaat het je om ondertiteling? Gebruik dan onze ingebouwde optie :)
Druk tijdens het tv kijken op de OK-knop op de afstandsbediening, of op de pijltoets naar beneden. Dit opent de infobalk. Ga met de pijltoetsen dan naar het icoon van een tekstballon. Dit is ondertiteling. Activeer het door op de OK knop op de afstandsbediening te drukken. 
Het voordeel van deze ondertiteling over teletekstondertiteling is dat je kunt zappen terwijl de ondertiteling aanstaat. Eenmaal aangezet blijft dat zo tot je het weer uitzet. Dit doe je door weer naar het icoon te gaan en nog een keer op OK te drukken. 

 

Laatste tekstupdate: 06-09-2023

TV+ box met v10 op unicast is dat alleen met wifi? ik had mijn tv+ met kabel aan v10 maar is gewoon multicast bij mij.

Klopt maar @JobM heeft zijn TV+ Box via wifi aangesloten en daar reageerde ik op.


IGMP aanzetten op een wifi apparaat betekent multicast gebruik toch?

De wifi van de v10 ondersteunt geen Multicast en gaat dat ook niet doen. Zal wel hardware matig dingetje zijn.

Met de Super wifi 2 (die zijn zwart) gaat het wel i.c.m. de v10. De wifi van de v10 wordt dan zelf niet gebruikt. Eén schotel moet dan via LAN op de v10. Andere draadloos via eerste. En de apparaten natuurlijk ook draadloos op die schotels).


Wat ik nu merk, is dat het geluid van tv vrij zacht is. Wanneer ik op pauze druk tijdens de live uitzending, heel even wacht en dan weer verder kijk is het volume helemaal goed. 
Audio via een stereo versterker. Ik weet dus niet hoe het in 5.1 is. 
 

Verder werkt alles prima


Wat ik nu merk, is dat het geluid van tv vrij zacht is. Wanneer ik op pauze druk tijdens de live uitzending, heel even wacht en dan weer verder kijk is het volume helemaal goed. 
Audio via een stereo versterker. Ik weet dus niet hoe het in 5.1 is. 

Zou het kunnen zijn dat jouw versterker dolby 5.1 geluid accepteert. Hetgeen jij beschrijft is typisch een fenomeen van het verschil in volume tussen dolby 5.1 (bij live kijken) en stereo (bij uitgesteld kijken).

Zet op de TV+ Box de geluidsinstelling eens op stereo.


Wat ik nu merk, is dat het geluid van tv vrij zacht is. Wanneer ik op pauze druk tijdens de live uitzending, heel even wacht en dan weer verder kijk is het volume helemaal goed. 
Audio via een stereo versterker. Ik weet dus niet hoe het in 5.1 is. 

Zou het kunnen zijn dat jouw versterker dolby 5.1 geluid accepteert. Hetgeen jij beschrijft is typisch een fenomeen van het verschil in volume tussen dolby 5.1 (bij live kijken) en stereo (bij uitgesteld kijken).

Zet op de TV+ Box de geluidsinstelling eens op stereo.

Uitgesteld kijken is toch ook Unicast dat geluid is sowieso ook harder dan met multicast.


IGMP aanzetten op een wifi apparaat betekent multicast gebruik toch?

De wifi van de v10 ondersteunt geen Multicast en gaat dat ook niet doen. Zal wel hardware matig dingetje zijn.

Met de Super wifi 2 (die zijn zwart) gaat het wel i.c.m. de v10. De wifi van de v10 wordt dan zelf niet gebruikt. Eén schotel moet dan via LAN op de v10. Andere draadloos via eerste. En de apparaten natuurlijk ook draadloos op die schotels).

Dankjewel, dat ga ik overwegen! Toch de box via ethernet aangesloten, ook aangezien ik merkte dat Netflix iets happerde. Nu weer opgelost.


Uitgesteld kijken is toch ook Unicast dat geluid is sowieso ook harder dan met multicast.

Dat heeft niet met unicast of multicast te maken maar met dolby 5.1 en stereo.

Op het moment is het nog zo dat de unicast streams geen dolby 5.1 ondersteunen en zijn derhalve stereo. Dat is waarom het geluid harder is. KPN heeft aangegeven dat er gewerkt wordt om de unicast streams ook van dolby 5.1 te gaan voorzien.


Oké hele duidelijke taal. 
Mijn versterker (Onkyo TX-8250) accepteert geen Dolby 5.1 dan hoor je een hele harde ruis. Ik heb in de Box op ‘stereo’ staan (5.1 sound converteren naar stereo). De audio van de box gaat via HDMI naar de tv die het via Toslink weer naar de versterker stuurt. 
 

Maar is het nou zo dat ik hem beter op unicast kan zetten? Ik las daar over wel dat dan de beeldkwaliteit juist minder zou worden. 


Maar zeggen jullie nou dat ik hem beter op unicaat kan zetten?

Dat heb je mij niet horen zeggen. Voor mij is er maar één instelling de juiste en dat is multicast, multicast en multicast.

 

De audio van de box gaat via HDMI naar de tv die het via Toslink weer naar de versterker stuurt. 

Kan het zijn dat jouw televisie wel dolby 5.1 accepteert?


Nee hoor gewoon op multicast laten staan... Beste kwaliteit stream, ook al gebruik je de dolby functie niet. Als je pauzeert of terugkijkt gebruik je de unicast stream. Dat gaat automatisch... 


Oke thanx. 


IGMP aanzetten op een wifi apparaat betekent multicast gebruik toch?

Met de Super wifi 2 (die zijn zwart) gaat het wel i.c.m. de v10. De wifi van de v10 wordt dan zelf niet gebruikt. Eén schotel moet dan via LAN op de v10. Andere draadloos via eerste. En de apparaten natuurlijk ook draadloos op die schotels).

Ik heb 3x een TPLink Deco M4 staan. Ik kan helaas niet exact vinden of die het ondersteunen. Maakt op zich niet veel uit. Ik heb de kabel maar aangesloten, die ligt er toch. Overigens is de tv hd ready, dus ik verwacht dat het verschil uni/multi niet heel groot is..... 


Ik krijg ook het idee dat wanneer ik dan op ‘terugkijken’ sta, de geluidskwaliteit beter is, maar dat kan ook komen omdat het natuurlijk harder is. 


Ik krijg ook het idee dat wanneer ik dan op ‘terugkijken’ sta, de geluidskwaliteit beter is, maar dat kan ook komen omdat het natuurlijk harder is. 

As je een stereo geluidsinstallatie hebt of het geluid van de televisie zelf gebruikt dan zal je dat zeker zo ervaren. Gebruik je echter een home cinema system of een soundbar met sattelite speakers dan zal je stereo geluid snel als beduidend slechter ervaren. Dolby 5.1 kan echt heel veel toevoegen aan de beleving van een film.


Dat weet ik, maar ik ben een echte muziekliefhebber ( ik heb boven een geluidsstudio met daarin een zelfbouw buizenversterker (zonder enige vorm van toonregeling)) en dat klinkt niet over een 5.1 systeem. Heb er diverse gehad, kan er dus over mee praten. Inderdaad voor een film vaak perfect, maar voor muziek minder, ook al zet je de 5.1 op 2.0


Vandaag de nieuwe Update TV+ app gedaan, mijn bevindingen zojuist na wat testen

Inderdaad zappen in de juiste kwaliteit multicast duurt bij ned 1 tot 3 ongeveer 1 a 2 seconden.,
echter al de anderen zenders vanaf 4 en verder duurt het nog steed een 4 seconden voor je beeld hebt maar wat me opvalt is dat het dan kort stil staat of bij trekt en nog eens 2 a 3 seconden voor je geluid hebt.

Dat geluid wisselt want soms valt hij als er beeld en geluid is ook nog eens kort weg of probeert hij lip sync te doen en valt het nog eens kort weg.

Hoe zit het nu met beeld sync nog steeds is er maar 1 stand in je menu en dat is voor NL beeld 50 HZ en dan 2 of 4K (ligt aan je TV) , HDR aan geeft op niet HDR zenders (zijn ze allemaal niet bij KPN) te fel beeld.
Maar erger nog elke TV app youtube / netflix hebben content in 24HZ heel veel en 60HZ en dat schokt behoorlijk omdat die vast op 50HZ staat.

Wanneer wordt dit opgelost, netflix schokt als de Hel en je hebt dan geen HDR omdat dat ook niet zoals bij een appel tv automatisch beeldsnelheid (HZ) en video modus HDR / SDR / DOLBY ViSION

Geef wel aan de een kant hulde voor de updates zo snel maar de ergste problemen in beeld / geluid en sync zijn nog steeds niet opgelost.

Maar met al de fouten die er in zitten en natuurlijk al een paar opgelost te zijn snap ik nog steeds niet dat wij dit thuis hebben staan.
2 maanden meer en beter testen of een grotere groep want er zijn zo veel bugs nog na de testen dat ik denk…. wat testen die testers

Goed we zitten op weg KPN TEAM !
 


---
Maar met al de fouten die er in zitten en natuurlijk al een paar opgelost te zijn snap ik nog steeds niet dat wij dit thuis hebben staan.
2 maanden meer en beter testen of een grotere groep want er zijn zo veel bugs nog na de testen dat ik denk…. wat testen die testers
---

@Fast Peter71 Maar wie zegt dat de testers klaar waren met testen en dat zij groen licht hebben gegeven voor de uitrol van de tv+ box? Die beslissing is door kpn genomen, niet door de testgroep. Sowieso gaat daar de testgroep niet over, want de testers waren/zijn “gewoon” kpn-klanten.

(Ook ik zat in de testgroep.)


---
Maar met al de fouten die er in zitten en natuurlijk al een paar opgelost te zijn snap ik nog steeds niet dat wij dit thuis hebben staan.
2 maanden meer en beter testen of een grotere groep want er zijn zo veel bugs nog na de testen dat ik denk…. wat testen die testers
---

@Fast Peter71 Maar wie zegt dat de testers klaar waren met testen en dat zij groen licht hebben gegeven voor de uitrol van de tv+ box? Die beslissing is door kpn genomen, niet door de testgroep. Sowieso gaat daar de testgroep niet over, want de testers waren/zijn “gewoon” kpn-klanten.

(Ook ik zat in de testgroep.)

Val ook de testers niet aan maar mee het concept idd van de test, en kon me anders ook niet inbeelden dat anderen dit niet gemerkt hadden.

Echt jammer dat van boven vandaan er gewoon doorgezet worden en dan half op de markt brengen om concurrentie voor of gelijk mee te staan (op papier).
Denk als er nog 1 a 2 maand goed getest en gesleutel was het een heel anderen beleving was

Als alles werkt zoals in het begin beloofd is het ook echt een super apparaat!  


---
Echt jammer dat van boven vandaan er gewoon doorgezet worden en dan half op de markt brengen om concurrentie voor of gelijk mee te staan (op papier).

---

@Fast Peter71 Ik weet niet of het van bovenaf is doorgedrukt.

Ik denk dat voor het geven van “groen licht” toen door veel verschillende afdelingen een “go” gegeven moest worden. Ik denk aan: techneuten/ontwikkelaars, logistiek, helpdesk, directie, kpn-winkels, forummoderatoren, en wie al niet meer. Er zijn gewoon veel verschillende partijen bij betrokken.

Zelf vind ik het een mooi apparaat met veel potentie, maar er moet wel nog een en ander verbeterd worden. En dan komt het vast en zeker goed.


Ik denk dat voor het geven van “groen licht” toen door veel verschillende afdelingen een “go” gegeven moest worden. Ik denk aan: techneuten/ontwikkelaars, logistiek, helpdesk, directie, kpn-winkels, forummoderatoren, en wie al niet meer. Er zijn gewoon veel verschillende partijen bij betrokken.

En daarbij is de vraag welke "macht" bepaalde afdelingen hebben binnen een organisatie. Ik denk ook niet dat iedere afdeling een "Go" moet geven maar dat op basis van de input (en "macht") van de verschillende afdelingen uiteindelijk het management een beslissing neemt.


Al met al ben ik na 2weken wel erg blij met de TV+ box.

Ik vind ‘nu op tv’ en de kleine versie daarvan als je live kijkt en pijl-onder vasthoudt erg mooi, dus 30 zenders langszappen is al niet meer nodig, alleen daarom zou ik niet meer terug willen naar de oude box.

Beeld van alle zenders vindt ik erg goed op mijn philips 4k tv.

Alle problemen zijn al genoemd hier, maar Ik heb geen problemen die onoverkomelijk zijn (lip sync zou b.v. een no-go zijn).

Afgelopen weekend de f1 wedstrijd met de viaplay app gekeken en ging foutloos, Kan altijd terugvallen op de viaplay app in de tv zelf (android tv) of de apple tv.

Youtube app en kodi loopt niet soepel , maar kan voor beide dezelfde app in de android tv gebruiken die werkt wel goed.

Ook netflix in tv+ box loopt prima soepel in 4k.

Naast de kleine onhebbelijkheden, waar je ook nog eens aan gewend raakt ben ik tevreden, en het zal alleen maar beter worden.


Heb kpn + na update valt het beeld af en toe op zwart beeld echter irritant 


Ik neem aan dat je viaplay  nog wel lineair kan kijken  op kanaal 225 in het weekend?


Vandaag de nieuwe Update TV+ app gedaan, mijn bevindingen zojuist na wat testen


Hoe zit het nu met beeld sync nog steeds is er maar 1 stand in je menu en dat is voor NL beeld 50 HZ en dan 2 of 4K (ligt aan je TV) , HDR aan geeft op niet HDR zenders (zijn ze allemaal niet bij KPN) te fel beeld.
Maar erger nog elke TV app youtube / netflix hebben content in 24HZ heel veel en 60HZ en dat schokt behoorlijk omdat die vast op 50HZ staat.

Wanneer wordt dit opgelost, netflix schokt als de Hel en je hebt dan geen HDR omdat dat ook niet zoals bij een appel tv automatisch beeldsnelheid (HZ) en video modus HDR / SDR / DOLBY ViSION

 

Normaliter kan je afhankelijk van de android versie die geinstalleerd is op je tv box , de framerate evt. handmatig aanpassen, maar volgens mij is er vanaf android 12 een AFR mogelijkheid aanwezig, (Auto framerate),die stuttering / micro stuttering kan voorkomen.
Ik weet niet of KPN dit in de “pen” heeft staan en daarnaast zal dit fenomeen zich niet op alle tv's manifesteren, meestal komt dit voor op de LG oledd's en andere hoogwaardige tv systemen. (met name in UHDR/4K/HDR content)
Ik heb bv een Nokia Streamer 8000  en daar moet ik bv bij 1 bepaalde app, de video instellingen vast zetten op 2,7K23
Het is wel zaak om dit kenbaar te maken, want bij Ziggo bv is er ook bij een bepaalde app micro stuttering waarneembaar, echter is de app gewoon gereleased voo alle klanten, ondanks dat een kleine groep bij testen dit heeft ervaren.
Ik wacht nog even totdat tv+ vervolmaakt is.
Succes met de struggle!
 


---
Maar met al de fouten die er in zitten en natuurlijk al een paar opgelost te zijn snap ik nog steeds niet dat wij dit thuis hebben staan.
2 maanden meer en beter testen of een grotere groep want er zijn zo veel bugs nog na de testen dat ik denk…. wat testen die testers
---

@Fast Peter71 Maar wie zegt dat de testers klaar waren met testen en dat zij groen licht hebben gegeven voor de uitrol van de tv+ box? Die beslissing is door kpn genomen, niet door de testgroep. Sowieso gaat daar de testgroep niet over, want de testers waren/zijn “gewoon” kpn-klanten.

(Ook ik zat in de testgroep.)

Val ook de testers niet aan maar mee het concept idd van de test, en kon me anders ook niet inbeelden dat anderen dit niet gemerkt hadden.

Echt jammer dat van boven vandaan er gewoon doorgezet worden en dan half op de markt brengen om concurrentie voor of gelijk mee te staan (op papier).
Denk als er nog 1 a 2 maand goed getest en gesleutel was het een heel anderen beleving was

Als alles werkt zoals in het begin beloofd is het ook echt een super apparaat!  

Je vraagt je af wat doen die testers  als  klant  bij KPN voordat het uitgerold wordt.

KPN is geen tweakers en veel klanten ook niet dit buiten beschouwing gelaten, maar de selectie en vooraankondiging hoe dat gaat als tester met een nieuwe ontvanger op de markt, en welke bepaalde eisen je aan moet voldoen voor een selectie als tester om het nieuwe apparaat grondig te kunnen testen en op zekere hoogte verstand van hebben en dan pas op de markt en uitdelen naar klanten, dan ga je wat diepgaand in een test dan oppervlakkig willekeurig onder klanten laten testen en de problemen hier maar op het forum vermelden en hopen dat ze er wat aan doen zal vast wel.

Maar wel een verschil in testen diepgaand of willekeurig.