Skip to main content

KPN introduceert KPN TV+

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2271 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
Jozjo schreef:

Ik neem aan dat je viaplay  nog wel lineair kan kijken  op kanaal 225 in het weekend?

Ik heb geen berichten gezien dat dit niet het geval is. Daarnaast is er altijd de optie om de app te installeren natuurlijk.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12975 reacties
  • 9 maart 2023
wjb schreef:
MennoG78 schreef:

Uitgesteld kijken is toch ook Unicast dat geluid is sowieso ook harder dan met multicast.

Dat heeft niet met unicast of multicast te maken maar met dolby 5.1 en stereo.

Op het moment is het nog zo dat de unicast streams geen dolby 5.1 ondersteunen en zijn derhalve stereo. Dat is waarom het geluid harder is. KPN heeft aangegeven dat er gewerkt wordt om de unicast streams ook van dolby 5.1 te gaan voorzien.

Ik vraag me af waarom de opnames en uitgesteld kijken ook niet gewoon in multicast is.

Dat beeld is mooier en op o.a. de Arris 2952 is dat toch ook zo?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 maart 2023
joop2011 schreef:

Ik vraag me af waarom de opnames en uitgesteld kijken ook niet gewoon in multicast is.

Dan kan toch niet want voor multicast moet iedereen tegelijkertijd naar hetzelfde kijken en dat is bij uitgesteld kijken uiteraard niet het geval.

PeterG
Superuser
  • 61224 reacties
  • 9 maart 2023

Dat beeld is mooier en op o.a. de Arris 2952 is dat toch ook zo?

@joop2011 . Opnames, terug kijken e.d. is op de Arris VIP2952 ook unicast. Want het is een stream die exclusief naar die éne ontvanger wordt gestuurd. Alleen komen opnames voor de Arris en Arcadyan decoders (nog) van een ander platform.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 maart 2023

PeterG schreef:

Alleen komen opnames voor de Arris en Arcadyan decoders (nog) van een ander platform.

KPN zou er verstandig aan doen om de TV+ Box juist ook bij uitgesteld kijken haar streams van het gewone TV platform op vlan 4 te laten betrekken.

Dat zal zeer zeker tot minder haperingen leiden immers verkeer op vlan 4 heeft voorrang op Internet verkeer (vlan 6). Iedereen weet dat het online TV platform veel gevoeliger is voor haperingen en daar speelt het ontbreken van die voorrang dus mede een rol bij.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12975 reacties
  • 9 maart 2023

Dank je @PeterG dat wist ik niet.

Maar HD glas kanalen zie je wel als HD glas bij opnames op de Arris 2952 toch?

Hopelijk zijn straks ook de HD+ kanalen na het opnemen in HD+ te zien.

En hopelijk gaat KPN de stream van de unicast verhogen, want ook een opname wil je toch in de mooiste kwaliteit zien. 😊

En in Dolby horen, maar daar wordt aan gewekt als ik het goed heb. 😉😊

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 maart 2023
joop2011 schreef:

En hopelijk gaat KPN de stream van de unicast verhogen, want ook een opname wil je toch in de mooiste kwaliteit zien. 😊

Dat zal uiteraard (moeten) gaan gebeuren maar mijn advies aan KPN zou zijn om bij unicasts ook vlan 4 te gebruiken en niet vlan 6. Zie ook mijn vorige bericht.

PeterG
Superuser
  • 61224 reacties
  • 9 maart 2023

Joop2011 schrijft: 

Ja, maar ook dat is dan op dat moment een unicast stream.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 135 reacties
  • 9 maart 2023
Jukkie26 schreef:

Heb kpn + na update valt het beeld af en toe op zwart beeld echter irritant 

had ik ook, probeer even het volgende:

• hdmi kabel uit je tv
  • beide stroom eraf
  • beide stroom erop en wachten tot opgestart
  • hdmi kabel weer in je tv

laat maar weten of het hielp

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 135 reacties
  • 9 maart 2023

Fast Peter71 schreef:

Maar erger nog elke TV app youtube / netflix hebben content in 24HZ heel veel en 60HZ en dat schokt behoorlijk omdat die vast op 50HZ staat.

Mijn tv+ box staat in 4k2k-50Hz en alle content incl. 4k in Netflix draait heel soepel zoals het hoort. Hoe is dit te rijmen?

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 9 maart 2023
joop2011 schreef:

Dank je @PeterG dat wist ik niet.

Hopelijk zijn straks ook de HD+ kanalen na het opnemen in HD+ te zien.

En in Dolby horen, maar daar wordt aan gewekt als ik het goed heb. 😉😊

Ik snap wat je bedoeld, maar er zijn maar weinig tot geen uitzendingen in Dolby AC3. Allemaal opgewaardeerd naar…

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 85 reacties
  • 9 maart 2023

Na gisteren constant wegvallend geluid op rtl7 te hebben gehad, nu weer bij veronica. Kastje herstarten heeft geen zin. Wat kan ik verder nog doen?

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 85 reacties
  • 9 maart 2023
Vis37 schreef:

Na gisteren constant wegvallend geluid op rtl7 te hebben gehad, nu weer bij veronica. Kastje herstarten heeft geen zin. Wat kan ik verder nog doen?

Geluidsinstellingen van ‘passthrough’ naar automatisch gezet en dat lijkt te werken; geen idee waarom maar wel fijn:). 

Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28435 reacties
  • 9 maart 2023

Automatisch is ook de standaard instelling, Vis. Hierbij communiceert de TV+ Box met je tv en eventuele geluidsapparatuur om de doorgifte zo te doen dat het past bij wat je hebt. We raden ook aan om alleen andere instellingen te proberen als je problemen ervaart op ‘automatisch’.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 85 reacties
  • 9 maart 2023
Erik_ schreef:

Automatisch is ook de standaard instelling, Vis. Hierbij communiceert de TV+ Box met je tv en eventuele geluidsapparatuur om de doorgifte zo te doen dat het past bij wat je hebt. We raden ook aan om alleen andere instellingen te proberen als je problemen ervaart op ‘automatisch’.

Alleen op automatisch loopt geluid bij ESPN niet helemaal synchroon altijd…

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 162 reacties
  • 9 maart 2023
Erik_ schreef:

KPN moet natuurlijk niet bepalen dat automatisch de beste instelling is, want daar ben ik het volstrekt mee oneens. Mijn versterker kan veel beter bepalen wat met de stream te doen.... Ik verwacht dus ook dat dat wel op de 'fixlist' staat.... 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 maart 2023
Raver099 schreef:

Mijn versterker kan veel beter bepalen wat met de stream te doen....

Dat is precies wat die instelling "automatisch"  zou moeten bewerkstelligen.

Hé versterker, wat kan jij allemaal?

Hé TV+ Box, wacht dacht je van Dolby Atmos?

Goed plan ... daar komt ie ...

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 9 maart 2023

Ik bemerk hier dat stereo (PCM 2.0) beter werkt. Wanneer de box op automatisch staat stottert het geluid en valt het steeds weg. Nu zet ik hem op “Dolby AC3 omzetten naar Stereo” en dat gaat goed, alleen is de audio veel te zacht. 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 627 reacties
  • 9 maart 2023
ronvmeijer schreef:

Ik snap wat je bedoeld, maar er zijn maar weinig tot geen uitzendingen in Dolby AC3. Allemaal opgewaardeerd naar…

Ik mis het momenteel wel hoor op de TV+ box. Zit je een mooie actiefilm te kijken op RTL7 of Veronica met vette geluiden uit je achterspeakers, neem je hem vervolgens op vanwege dat je hem niet af kan kijken.

Start je volgende dag de opnames om het af te kijken en is je geluidseffecten op de achterste speakers ineens weg en krijg je minder kwaliteit beeld.

Das pech, hopelijk is die update niet meer ver weg.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 162 reacties
  • 10 maart 2023
wjb schreef:
Raver099 schreef:

Mijn versterker kan veel beter bepalen wat met de stream te doen....

Dat is precies wat die instelling "automatisch"  zou moeten bewerkstelligen.

Hé versterker, wat kan jij allemaal?

Hé TV+ Box, wacht dacht je van Dolby Atmos?

Goed plan ... daar komt ie ...

Ik wil niet dat die box daar over nadenkt. Als passthrough zou werken, zouden dts (x) streams ook gewoon doorgezet worden naar m'n versterker, wat nu niet het geval is. Waardoor het ook niet mogelijk is op veel van mijn films via de box af te spelen. Derhalve staat mijn Shield er nog steeds naast.... 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12975 reacties
  • 10 maart 2023

@Sebas14 

Opnames en uitgesteld kijken (o.a. terugkijken) gaan via unicast en via VLAN6 en ik heb gelezen dat de beeldkwaliteit (helaas) en het geluid (nog) in stereo is.

TV live kijken gaat via Multicast en VLAN4

Hopelijk lost KPN deze problemen snel op.

Betere tv stream bij opnames en dolby en via VLAN4.😉

@Raver099 

Meestal is automatisch de beste instelling, omdat apparatuur met elkaar communiceert over de beste instellingen zowel voor beeld als geluid.

Bij “oudere” apparatuur kan je inderdaad beter kiezen, omdat die niet communiceren met andere apparatuur. 

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 633 reacties
  • 10 maart 2023
Sebas14 schreef:
ronvmeijer schreef:

Ik mis het momenteel wel hoor op de TV+ box. Zit je een mooie actiefilm te kijken op RTL7 of Veronica met vette geluiden uit je achterspeakers, neem je hem vervolgens op vanwege dat je hem niet af kan kijken.

Start je volgende dag de opnames om het af te kijken en is je geluidseffecten op de achterste speakers ineens weg en krijg je minder kwaliteit beeld.

Das pech, hopelijk is die update niet meer ver weg.

Dat hoop ik ook niet. Inderdaad een drama wanneer je iets terugkijkt de kwaliteit minder is. 

Foto: Elke ochtend is het “Plug and Pray” hoe en of hij opstart, nu weer met dit scherm, geen beeld, geen geluid. Echt heel waardeloos. Ik begrijp werkelijk niet dat deze box vrijgegeven is. Ik vroeg het gisteren al “KPN wat gaan jullie hier aan doen”. Ondertussen kan ik een heel verhaal schrijven over wat ik allemaal niet heb moeten doen. Daardoor is het plezier in TV kijken wel tot onder nul gedaald. Start hij op, is het geluid een beetje goed, werkt alles … allemaal van die vragen wanneer ik de tv aanzet. Kastje aan, stroom eraf, resetten etc. allemaal zaken waar een consument zich niet mee bezig hoort de houden. En hoezeer de helpdesk/webcare ook hun best doet is dit niet de weg zoals die moet gaan. De ontwikkeling is nog helemaal niet afgerond en de box is al beschikbaar. Nogmaals het is een heel mooi concept en als het allemaal werkt is het prachtig, maar dat doet het allemaal niet. 
Dus nogmaals de vraag “KPN (die toch een hele goede naam heeft) wat gaan jullie hier aan doen?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12975 reacties
  • 10 maart 2023

Zie ook hier, voor lopende zaken.

Zie ook hier, voor het volgen van updates.

Zie hier voor de laatste update.

Deze topic begint aardig onoverzichtelijk te worden.

Misschien belangrijke problemen in een nieuwe topic zetten.

Zelf denk ik om hem half april te nemen. 

Ik denk dat de HD+ kanalen er dan helaas nog niet zijn.

Maar ik kan dan met 100/100 toch 5 x KPN veilig hebben en het scheelt dan € 7,-- per maand.

Een hoop geld en 100/100 is voor ons ruim voldoende.😉😊

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12975 reacties
  • 10 maart 2023

Zie hier, een nieuwe update.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 162 reacties
  • 10 maart 2023
joop2011 schreef:

Zie hier, een nieuwe update.

Een beetje teleurstellend dat er slechts 1 ding geüpdate wordt, waar bovendien niet iedereen gebruik van maakt (waaronder ik)...