Skip to main content

KPN introduceert KPN TV+

• September 27, 2022
  • 2271 reacties
  • 137106 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2271 reacties

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • March 12, 2023

Ik zou graag in een dergelijke test groep willen plaatsnemen omdat ik alles wel uit zou proberen, maar ook weer terug kan gaan naar een ontvanger/box die ook gewoon werkt (voor de dames thuis). 

Ik had ook nog genoeg uit willen proberen, maar daar werd ineens spontaan een einde aan gemaakt. Er is gewoon niet goed naar iedereen geluisterd.

Zal wel op hogere hand doorgedrukt zijn doordat waarschijnlijk de campagnes en introductie al vast stonden om te starten. 

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 12, 2023

Dat lijkt er wel op. Een product leveren wat nog niet af is , is nou niet echt goed voor je image lijkt mij. Tenzij je denkt dat het allemaal wel losloopt, maar dan komt er een soort van arrogantie om de hoek kijken en dat verwacht ik toch niet. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 12, 2023

ik snap je verhaal , maar de vraag is waarom sommige er wel last van hebben en anderen niet.

Mijn tv+box staat in 4k2k-50Hz en ALLE content die ik afspeel in netflix draait volkomen soepel, ook bij horizontale of verticale panning.

Wat jij beschijft gaat wel op als ik de youtube app van tv+ gebruikt, daar speel alle 25hz en 50hz content soepel en 30hz content b.v. niet. De vraag is nu waarom dit verschil er is en ook bij gebruikers die Netflix kijken.

Niet alle tv's zijn hier gevoelig voor, met name oled tv's en sommige 4K tv's zijn hier gevoelig voor.
Daarnaast kan het zijn, dat het ook persoons afhankelijk is, jazeker niet iedereen zal dit opmerken of zien. 

Ik ben er iig erg gevoelig voor, de kleinste hapering en ik merk het. Heb nog geen content op netflix kunnen vinden die niet 100% soepel beweegt tijdens panning.

En als je al op dit forum verschijnt ben je al een bovengemiddelde gebruiker en die ziet dat.

• Topper
  • March 13, 2023

De TV+ Box heeft ontzettend veel potentie, ik zag dat hij zelfs AV1, WiFi6 en Dolby Vision ondersteunt.

AV1 wordt gezien als de 30% efficiëntere open source opvolger van h.265 

Zelfs de veel geprezen Nvidia Shield Android TV boxen ondersteunen geen AV1. 

Als KPN zorgt dat hun TV platform er goed op werkt, ze de box updaten naar minimaal Android TV 12 en Auto Refresh Rate switching implementeren voor Apps dan gaan bij mij de 5202, de Shield en de Chromecast met Google TV er allemaal uit.

Auto refresh rare switching heb je nog niet zoveel aan. Ik heb ook een Chromecast met Google TV, deze ondersteunt Android 12 met auto refresh rate switching, echter ondersteunen maar heel weinig apps dit vooralsnog.

• Helper
  • March 13, 2023

Allerlei zaken die ik ook heb aangegeven komen bij nieuwe bezoekers aan dit draadje gewoon ook weer naar voren. Inmiddels zit ik me er al een ruime maand aan te ergeren. Geluid valt zomaar weg, geluid niet synchroon, ik heb dat ook met overal wel synchroon behalve espn. Haperingen via de netflix app op kpn+ maar dat doe ik  gelukkig via de app op de tv. Vastlopers in het menu, alleen de stekker eruit helpt dan (meerdere malen per week). Aanzetten decoder en dan in het opstartscherm blijven hangen. Vreselijk haperen beeld bij opnames of uutgesteld kijken.

Het is gewoon hopen dat dit opgelost wordt maar ik heb er weinig vertrouwen in. Enige wat er (bij mij) gebeurd is dat er een appart topic wordt gemaakt van wat ik hier plaats. Daar worden work arrounds geopperd die als oplossing worden gebracht. Het is gewoon een drama. Mijn gezinsleden worden gek van dit produkt.

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 13, 2023

Hier staat de box elke avond wel enkele uren aan, zonder enige problemen met geluid of anders genoemd. Ik kijk ook regelmatig een film of serie via de Emby app (van eigen server) zonder enig probleem (ook weer terug naar lineaire tv zonder problemen). Ook de F1 TV app werkte het eerste F1 weekend perfect op de box.

Begrijp me niet verkeerd, ik realiseer me dat jouw problemen (en die van anderen) daadwerkelijk plaatsvinden. Het blijft me echter verbazen dat het per geval, per box, per manier van aansluiten, per type aangesloten apparaat zo verschillend kan zijn! 

Sterkte!

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 13, 2023

Het enige probleem wat ik nog heb is met het stereo-geluid wat veel te zacht is (multicast). Verder lijkt alles te werken en wordt het steeds leuker zo. 

• Helper
  • March 13, 2023

Het enige probleem wat ik nog heb is met het stereo-geluid wat veel te zacht is (multicast). Verder lijkt alles te werken en wordt het steeds leuker zo. 

Bij mij is met de stereo instelling op de ontvanger en de audio instellingen op mijn Samsung TV op automatisch te zetten het lip sync probleem vrijwel opgelost. Ik herken wel wat je zegt dat ik het volume een stuk harder moet zetten dan bij unicast.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • March 13, 2023

Ook de F1 TV app werkte het eerste F1 weekend perfect op de box.

@Raver099 de officiële f1 tv app is toch niet te downloaden in de google playstore?

Eric89
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 13, 2023

Ook de F1 TV app werkte het eerste F1 weekend perfect op de box.

@Raver099 de officiële f1 tv app is toch niet te downloaden in de google playstore?

Op android tv's inderdaad niet nee maar op android tv streaming box/dongel wel. En dus ook op de kpn+ box.

ronvmeijer
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 13, 2023

Jawel hoor, gewoon in de Google Playstore

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 14, 2023

Ik heb een aantal reacties afgesplitst van dit topic en verplaatst naar eigen topics. 

Dit algemene topic is voor algemene discussie van het TV+ product. Je kunt hier vragen stellen, met elkaar en met ons in gesprek, etc.

Maar als je het wilt hebben over het oplossen van problemen die je zelf ervaart, maak daarvoor een eigen topic aan. Dit topic is te groot en onoverzichtelijk om problemen te kunnen troubleshooten.

@Vis37, jouw berichten heb ik verplaatst naar hier.

@Lucas8899, jouw berichten heb ik verplaatst naar hier.

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 14, 2023

Kpn adverteert met;

"Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken."

Maar tegelijkertijd wordt hier gezegd "Gebruik wifi alleen als je een Box 12 hebt of SuperWifi 2.0."

Krijgen klanten die een TV+ box krijgen ook automatisch een Box12 thuisgestuurd? 

• March 14, 2023

Kpn adverteert met;

"Verbind de KPN TV+ Box draadloos met je wifi thuis. Zo hoef je geen extra kabels te trekken."

Maar tegelijkertijd wordt hier gezegd "Gebruik wifi alleen als je een Box 12 hebt of SuperWifi 2.0."

Krijgen klanten die een TV+ box krijgen ook automatisch een Box12 thuisgestuurd? 

Hallo @j3roentje , nee, maar dat is ook niet aan de orde. KPN ondersteunt alleen de wifi-verbinding met de door jou aangehaalde setting.

Zie onderstaande link voor de optimale aansluitingen met de verschillende modems die KPN ondersteunt:

De KPN TV+ Box aansluiten via wifi en het aansluitbeleid | KPN Community

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • March 14, 2023

Maar als ik hem draadloos wil gaan gebruiken en ik heb een oude type modem (geen box 12) zal ik dus zelf nog eens SuperWifi 2.0. moeten aanschaffen? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 14, 2023

Klopt, @j3roentje.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • March 14, 2023

Maar, ondersteunen ze ook allemaal IPGM Snooping of te wel VLAN4 of te wel Multicast naar de DIW7022?

De Box12 wel volgens mij.

De anderen betwijfel ik.

In dat geval zou KPN naar die klanten op verzoek een Box12 moeten sturen. 

Tevens wordt bij gebruik van de SuperWifi2 bij de V10 en lager de Wifi van de V10 of lager uitgeschakeld en gaat alleen via het Wifi punt.

En ook daar ben je dan niet blij mee, in de meeste gevallen.

Ook hier heeft de Box12 geen problemen mee, die blijft wel doorwerken. 

wjb
Wijsgeer
  • March 14, 2023

Maar, ondersteunen ze ook allemaal IPGM Snooping of te wel VLAN4 of te wel Multicast naar de DIW7022?

De Box12 wel volgens mij.

De anderen betwijfel ik.

Al die aansluitconfiguraties ondersteunen IGMP snooping en “Multicast to Unicast”. 

Jozjo
Slimmerik
  • Slimmerik
  • March 14, 2023

Vraag aan de medewerkers van KPN: waarom niet de mogelijkheid voor bestaande klanten mer meerdere ontvangers om 1 "normale" ontvanger om te ruilen voor 1 tv+ ontvanger? Voor de klant een veilig gevoel en voor jullie de mogelijkheid om nieuwe klanten de keuze te geven of ze ook 2 of meer verschillende kastjes willen. Ik zou het direct doen.

wjb
Wijsgeer
  • March 14, 2023

Ik zou het direct doen.

Ik zou het ook doen als ik KPN was. Ik heb deze vraag dan ook al meerdere keren en via verschillende kanalen bij KPN neergelegd. Zie bijvoorbeeld het onderstaande bericht.

Ik hoop oprecht dat KPN dit serieus in overweging zal willen nemen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • March 14, 2023

@wjb

Komen de klachten en problemen van de DIW7022 meer voor bij koperklanten of ook op glasvezel of is het (zoals ik verwacht) geheel wispelturig? 

wjb
Wijsgeer
  • March 14, 2023

Komt dit meer voor bij koperklanten of ook op glasvezel of is het (zoals ik verwacht) geheel wispelturig? 

Wat zou er meer voor moeten komen?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • March 14, 2023

@wjb 

Sorry, ik heb de tekst aangepast. 😉

wjb
Wijsgeer
  • March 14, 2023

Komen de klachten en problemen van de DIW7022 meer voor bij koperklanten of ook op glasvezel of is het (zoals ik verwacht) geheel wispelturig? 

Ik denk niet dat er een verschil zit t.a.v. issues met de TV+ Box tussen koper- en glasabonnees. Ik denk niet dat beschikbare bandbreedte een rol speelt bij die issues.

Zijn er al oplossingen voor de wanprestaties van de plusbox? Heb een state of the art Samsung, die zelf alles kan behalve “gewone” tv-programma s (denk ik nu) kpn kast moet via een denon Av 4K reciever, dat is de hub voor directe AirPlay, blu-ray enz. Alles werkte perfect met het oude kastje. Het nieuwe plus zou maken dat de kpn ab ook de tv zou kunnen bedienen, of minstens aan en uitzetten… 

wat er vooral is dat iedere dag het geluid van de gewone tv zenders weg is en ik de kpn kast moet resetten. 
wat een prutsers zou je zo denken.