Skip to main content

Ik heb de bose solo 5 via een optische kabel rechtstreeks op de arris tv ontvanger aangesloten, echter het geluidsvolume is niet met de kpn afstandsbediening te regelen, hoe kan ik dat regelen ?

hoi @RRG, het geluid van de soundbar veranderd niet begrijp ik als je het volume van de ontvanger veranderd? Alleen het tv geluid? 

Welke afstandsbediening heb je? Het kan namelijk alleen met de Bluetooth afstandsbediening van de 4K ontvanger.  Het gaat dan als volgt:

Afstemmen op de home cinema set of soundbar

  1. Zoek de snelcode voor de home cinema set of soundbar op in onderstaande lijst

     Snelcodelijst 

     Denon  1
     Harman/Kardon  2
     Marantz  3
     Philips  4
     Onkyo  5
     Panasonic  6
     Sony  7
     Yamaha  8
     Bose  9
     JBL  0
  2. Druk 3 seconden op de knop MUTE-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in. Het LED-lampje op de afstandsbediening brandt nu rood.
  3. Druk 1 keer op de knop FastForWard-knop. Het LED-lampje op de afstandsbediening knippert 1 keer rood.
  4. Controleer of de home cinema set of soundbar reageert op de volgende knoppen op je afstandsbediening: volume harder, volume zachter en mute.

    Let op! Het kan voorkomen dat de home cinema set of soundbar wel reageert op de volume harder en zachter knop, maar andersom reageert (dus bij volume harder gaat het geluid zachter en andersom). Test dan de volgende code door stap 2 en 3 opnieuw uit te voeren, net zolang totdat de volume harder knop ook het volume op het apparaat harder instelt.
  5. Werken de knoppen goed? Druk dan op de OK-knop. Het LED-lampje op de afstandsbediening knippert 2 keer rood. De afstandsbediening is nu afgestemd op de Home Cinema Set of soundbar.
    Werken de knoppen niet of niet goed? Test dan de volgende snelcode door nogmaals stap 3, 4 en 5 te doorlopen. De afstandsbediening probeert nu de volgende sub-code van het gekozen apparatuurmerk, waarna de klant opnieuw moet testen of de afstandsbediening nu wel goed werkt.

 

Heb je een andere afstandsbediening, dan gaat het niet. Je zou dan de soundbar nog aan de tv kunnen koppelen met HDMI Arc. Dan pakt deze het volume van de tv als het goed is. 


Goedenavond,

Was blij te zien dat er een oplossing is aangezien de andere zoekresultaten op Google niet hebben geholpen. Wil eigenlijk maar 1 afstandbediening...

Dus heb bovenstaande aantal keer gedaan maar enige wat ik bereik is het lampje van bose solo 5 van groen naar oranje te veranderen met de mute knop op de kpn afstandsbediening

Heb de sound output kabel in tv en arris gedaan. 

Heeft iemand nog tips?


Hoi, @Alain123 ,

Heb je wel de Arris vip5202 met de BT afstandsbediening? 


Dag @PeterG 

Excuus, had ik er niet bij gezet maar ja de 5202

 

Groet, Alain


@Bart_Z , Hoe zet je de soundbar of home cinema set aan en uit zonder ook de televisie aan en uit te zetten?


.


@Alain123, als geen van de codes gepakt wordt, ben ik bang dat er geen is. 

 

@Bart_Z , Hoe zet je de soundbar of home cinema set aan en uit zonder ook de televisie aan en uit te zetten?

Heb ik dat ergens gezegd? Want dat kan volgens mij niet, alleen als de set aan de tv gekoppeld is. Dan gaat deze uit of aan tegelijk met de tv. 


Dan probeer ik die andere codes ook nog gewoon. en dan hopen dat het werkt.

 

Als jullie mij niet meer horen dan heeft het niet gewerkt.

Als ik een code gevonden hebt die wel werkt schrijf ik dat hier nog.


wjb schreef:

Bart_Z , Hoe zet je de soundbar of home cinema set aan en uit zonder ook de televisie aan en uit te zetten?

Heb ik dat ergens gezegd? Want dat kan volgens mij niet, alleen als de set aan de tv gekoppeld is. Dan gaat deze uit of aan tegelijk met de tv. 

Nee, dat heb je nergens gezegd maar het is wel één van de lacunes waardoor je bij vele soundbars en home cinema sets toch nog een tweede afstandsbediening nodig hebt.


Laat ik de vraag om draaien

Heeft iemand een soundbar die ze bedienen met de kpn itv afstandsbediening? Zo ja welke? :-)

 

Groetjes AlainÂ