Skip to main content

Ik heb een chromecast kabel voor televisie te kijken en gebruik hierbij de KPN iTV app.

Verbonden met wifi en bereik is prima.

Maar ik zit met het volgende probleem; namelijk erg slecht beeldkwaliteit.. gewoon bijna niet leesbaar (zie foto’s).. tevens loopt het beeld soms vast/staat stil. begrijp er helemaal niks van en wat ik ook doe, niks helpt!

Stekker chromecast/televisie eruit gehaald, app opnieuw gedownload en uit/ingelogd, chromecast gereset, andere apparaat bij tv weggehaald wat misschien kan storen.

 

De beeldkwaliteit is alleen slecht mbt de chromecast KPN. Met andere apps zoals Netflix of Videoland heb ik perfect beeld.

 

Wie kan mij helpen?!

 

 

Hoop dat deze reacties de verbetering weer een zetje geven. Ik had even de indruk dat het beter ging...maar helaas het lek is nog niet boven.


Zet nu 21.48 de tv aan...Lazio - Feyenoord. Idd dramatisch beeld....lijkt wel 8-bits Mario voetbal....


Ik kijk op een Google chromecast HD met afstandsbediening.

Net lazio Feyenoord gekeken via de kpn app op de chromecast en erg slecht beeld!

nu kijk ik via mijn mobiel op de kpn app en cast ik dat naar mijn televisie. Beeld stukke beter! Echter om de paar minuten moet hij even bij bufferen! 


Het leek goed te gaan, maar toch weer niet dus! Met de tijdstippen die jullie erbij genoemd hebben zal @TV Apps Team kunnen kijken of er op die momenten iets te zien is. Ik hoop dat daarmee een stap gezet kan worden.


We hebben maatregelen genomen na gisteravond, we hebben duidelijker in beeld wanneer het mis gaat. Helaas de exacte reden nog niet, maar wel aanpassingen gedaan zodat die drempel niet meer geraakt wordt wanneer het mis lijkt te gaan. We hopen heel erg dat vanavond met PSV-Lens het door die maatregelen daarom goed gaat.
Mocht het toch misgaan en je komt in dit topic terecht en de kwaliteit is weer veel te ver terug gegaan zonder duidelijke reden vanuit het huis, het heeft door deze tijdelijk maatregel wél zin om even weg te zappen en terug (stream opnieuw laten beginnen). En dan misschien nog één of twee keer zappen. Dat is tijdelijk, normaliter heeft dat vrijwel geen effect namelijk.


We hebben maatregelen genomen na gisteravond, we hebben duidelijker in beeld wanneer het mis gaat. Helaas de exacte reden nog niet, maar wel aanpassingen gedaan zodat die drempel niet meer geraakt wordt wanneer het mis lijkt te gaan. We hopen heel erg dat vanavond met PSV-Lens het door die maatregelen daarom goed gaat.
Mocht het toch misgaan en je komt in dit topic terecht en de kwaliteit is weer veel te ver terug gegaan zonder duidelijke reden vanuit het huis, het heeft door deze tijdelijk maatregel wél zin om even weg te zappen en terug (stream opnieuw laten beginnen). En dan misschien nog één of twee keer zappen. Dat is tijdelijk, normaliter heeft dat vrijwel geen effect namelijk.

Wat lijkt nu het probleem te zijn dan? Of waar gaat het mis? 


Vanavond is het bij mij de hele avond al belabberd. Ook na het opnieuw opstarten van tv en app, wisselen van zenders, e.d. Echter zojuist om 22:20 is het beeld weer zoals het zou moeten zijn. 

Misschien helpt het jullie in jullie zoektocht. 

 

Ik hoop dat het snel permanent opgelost is.

Vriendelijke groet .


Vanavond is het bij mij de hele avond al belabberd. Ook na het opnieuw opstarten van tv en app, wisselen van zenders, e.d. Echter zojuist om 22:20 is het beeld weer zoals het zou moeten zijn. 

Misschien helpt het jullie in jullie zoektocht. 

 

Ik hoop dat het snel permanent opgelost is.

Vriendelijke groet .

Helaas... :(

Ik verander van zender om 22:30 en het is weer r*k..

Mocht het van belang zijn. NatGeo was goed maar bijvoorbeeld RTL7 of Discovery zijn slecht.


Inmiddels minuut 85, PSV-Lens. 22:47 uur. Beeld is belabberd. Gaat van superslechte kwaliteit naar iets beter, naar weer superslecht. Is hele avond al zo. Zappen helpt niet. 
Ik kijk met de app van kpn itv op mijn tv. 


@Gff7 en @Sander O Zouden jullie jullie gegevens willen invullen op je profiel? Dan kunnen we onderzoeken waarom het bij jullie nog niet goed gaat of dat er iets niet ging. 

Er was namelijk gisteren (08-11) een normaal aantal verzoeken van apps voor de laagste bitrates, net zoals elke reguliere avond zonder champions league, dit in groot contrast met de avond dáárvoor (07-11 avond), toen was dat buitensporig veel meer (factor 10 keer sprong zodra de wedstrijd begon) en was er overduidelijk een issue. 

Gezien de vorige keren waren er veel (twee handen vol) gebruikers die binnen een uur het melden en nu niet, komt dat op zich overeen met wat we monitoren. Behalve dan jullie twee meldingen van gisterenavond. En begrijp me niet verkeerd, we willen jullie ook helpen, maar in dit geval lijkt het niet te maken te hebben met die grotere storing. Maar om dat vast te stellen, hebben we jullie gegevens nodig, vandaar verzoek je profiel in te vullen (als dat nog niet is gedaan). Zodra ingevuld, geef maar een like op dit bericht bv, dan checken we het één en ander.


@Sander O Het gaat inderdaad bar en boos richting jouw TV, het gros inderdaad op de laagst mogelijke resolutie. Gelukkig veel data in afgelopen dagen, ook in de ochtend om 7 uur een sessie. Heel veel sessies ook, over veel machines. Terwijl het generieke issue wat speelde vooral op één machine per regio speelde en alleen piekuren en nooit 7 uur 's ochtend als de machines en het netwerk niets voor de kiezen krijgen. In jouw geval wijst alles op een lokale netwerkstoring, oftewel vaak dan de wifi. In ieder geval niet gerelateerd aan het grotere issue (hoe vervelend dat misschien ook mag klinken, maar dan weet je waar je aan toe bent)

Wel is het zo dat we volgende week een kleine update brengen voor de smarttv app die optimaliseert hoe om te gaan met slechtere kwaliteit en die beter kan bepalen wanneer weer omhoog te schakelen. Gaat om kleine optimalisaties, gevonden tijdens onderzoek van dit issue. Verwacht geen wonderen, het vereist nog steeds een goede verbinding. 

@Gff7 Iets minder data om te analyseren, maar volgens mij ging het gisteravod nog slechter dan d avonden ervoor terwijl er gisteren veel minder load was op het hele platform en ook op geen enkele machine een verhoging (t.o.v. normaal) van lagere bitrate pakketjes te zien waren. Ook vrij zeker om te zeggen: ongerelateerd aan dat wat wij aan het onderzoeken zijn, vrees dat je dat ook lokaal moet zoeken op basis van deze data (oftewel meestal de lokale verbinding/Wifi niet stabiel).


Dank je voor je antwoord. 

Dan weet ik waar het aan ligt. Hopelijk helpt die verbetering mij ook.

Aan de andere kant is het wel heel raar. Ik heb al zeker een half jaar dezelfde wifi opstelling en niks toegevoegd of veranderd. En nu sinds een paar weken heb ik slecht beeld.

Dus lijkt het mij logischer dat er "iets" aan jullie kant veranderd/ mis is.

Eerder heb ik niet gemeld omdat ik dacht dat het een incident was en niet wist waar ik dit kon "melden". Maar nu het nig steeds en langer duurt ben ik rond gaan zoeken op internet. 

 

Gr,

Sander.


Dank je voor je antwoord. 

Dan weet ik waar het aan ligt. Hopelijk helpt die verbetering mij ook.

Aan de andere kant is het wel heel raar. Ik heb al zeker een half jaar dezelfde wifi opstelling en niks toegevoegd of veranderd. En nu sinds een paar weken heb ik slecht beeld.

Dus lijkt het mij logischer dat er "iets" aan jullie kant veranderd/ mis is.

Eerder heb ik niet gemeld omdat ik dacht dat het een incident was en niet wist waar ik dit kon "melden". Maar nu het nig steeds en langer duurt ben ik rond gaan zoeken op internet. 

 

Gr,

Sander.

@TV Apps Team,

Ik heb inmiddels mijn euvel gevonden.

Ik schreef dat ik niks aan mijn (wifi) netwerk had veranderd de afgelopen tijd. Maar naar nog een extra zoekslag kwam ik er achter dat m'n TV overgeschakeld was naar mijn wifi mesh netwerk dat van mindere kwaliteit is. Geen idee hoe dat is gekomen. 

Maar iig is het nu opgelost en dank voor het onderzoek en het aangeven van de richting. 


Ik heb nu een uur topics zitten lezen over slecht beeld bij gebruik van chromecast met Google tv maar nergens een oplossing kunnen vinden. 
 

mijn aansluiting:

Google cromecast met Google tv, aangesloten met HDMI op mijn tv, via wifi (sterk signaal)

hbo, prime, Netflix, YouTube allemaal perfect en kpn app zeer slecht beeld (springt om de paar seconden naar pixels, slecht leesbare ondertiteling en geregeld stops. Dit op alle zenders)

 

is of komt hier een oplossing voor?

 


Ik heb nu een uur topics zitten lezen over slecht beeld bij gebruik van chromecast met Google tv maar nergens een oplossing kunnen vinden. 
 

mijn aansluiting:

Google cromecast met Google tv, aangesloten met HDMI op mijn tv, via wifi (sterk signaal)

hbo, prime, Netflix, YouTube allemaal perfect en kpn app zeer slecht beeld (springt om de paar seconden naar pixels, slecht leesbare ondertiteling en geregeld stops. Dit op alle zenders)

 

is of komt hier een oplossing voor?

 

Na de aanpassing van rond 8 november zijn er geen generieke problemen gemeld door klanten of geconstateerd door ons, met terugzakken van de kwaliteit tot gevolg en dit monitoren we sinds die klachten in de dagen/weken ervoor ook veel scherper.
Wat je beschrijft lijkt wel het normale gedrag van de adaptieve bitrate regeling in de app die reageert op momenten van minder bandbreedte. En even later weer wel genoeg bandbreedte. Daar reageren VOD diensten zoals je noemt nu éénmaal een stuk beter op door een heel groot lokaal buffer (90 sec).

Maargoed, dit blijft speculeren met de huidig gegeven info. Een makkelijke check in zo'n geval zou zijn op je computer/laptop, eventueel met kabel, waarop je zeker een constant stabiele verbinding hebt (elke speedtest die je doet op elk willekeurig moment geeft b.v. minimaal 30 Mbit met een lage latency), daarop tegelijk tv.kpn.com dezelfde zender te laten lopen (Chrome of Edge). Zet die dan op beelkwaliteit instelling hoog, dan vraag je een identieke (maar ook een eigen unieke) stream als die je app op je GoogleTV ook opvraagt.
Gaat je smarttv app haperen en je computer/pc blijft netjes in hoge kwaliteit doorspelen, dan weet je dat de wifi naar je GoogleTV toch niet zo optimaal is en dat daar dan het probleem zit. Hierbij wel even de aanname dan je WAN verbinding (tot het modem) in ieder geval over ruim voldoende bandbreedte beschikt en niet nog een ADSL verbinding is b.v. 

Omdat er echt geen generieke issues meer zijn en gemeld worden na 8 november en jij ze wel hebt, zou ik sterk aanraden een nieuw eigen topic te openen als je toch twijfels hebt hieraan en zoveel mogelijk info daarin geven.