Skip to main content
Vraag

KPN iTV app hapert op Samsung Frame bij live tv, andere apps werken goed

• February 18, 2026
  • 3 reacties
  • 34 keer bekeken

Als ik live TV kijk via de KPN iTV app op mijn Samsung Frame (2023) hapert het beeld steeds kort eventjes. Dit is erg vervelend.

De Samsung box was voorheen verbonden via wifi maar is inmiddels bedraad aangesloten op het netwerk. We hebben glasvezel.

Met apps als Netflix en NLziet heb ik dit probleem niet.

Samsung Frame is up to date.

KPN iTV heb ik al verwijderd en weer opnieuw geïnstalleerd en de app is ook up to date.

Wat kan ik nog proberen?

3 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@MP040, welkom op onze community! Ik zit zelf niet zo in de Samsung TV's maar volgens mij heeft de Frame ook TizenOS. Op dit moment draait daar nog de oude app op. We zijn druk bezig met het kijken naar een nieuwe. 
Ik zag hier eerder ook een topic over voorbij komen: 

en ik raad jou eigenlijk hetzelfde aan, er komt nog wel een nieuwe app. Als je die tzt wilt testen voor ons kun je je aanmelden voor de beta:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 20, 2026

Bedankt voor je reactie ​@Thomas van KPN Ik meld me meteen aan voor de Bèta.

Ik ben naar de app overgestapt vanwege problemen met mijn KPN decoder. Zou ik een nieuwe decoder kunnen krijgen/aanvragen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2026

Welke problemen ervaar je? En met welke ontvanger?

De huidige app, uit 2020, voor Tizen OS is inderdaad instabiel. De app maakt nog gebruik van de aanwezige internet browser en die koppeling gaat vanaf Tizen 7.0 niet lekker. 

De nieuwe app zal 'op zichzelf staand' gaan functioneren. Maar die is nog in ontwikkeling. 

BTW de ontvanger geeft sowieso een wat mooier beeld. Ik zie op m'n 43" Samsung het verschil wel. 

Via glasvezel met de oudere ontvangers (661-670) én met TV+ vanaf een bandbreedte van 45 Mbps is het verschil behoorlijk. 

Kpn

Smart-tv App 6,2 Mbps 

Unicast ontvanger 7,2

Multicast én Arris/Arcadyan op glas 14,2