Skip to main content
Vraag

KPN iTV app op LG geeft vreemde tijdsindicatie

• June 10, 2026
  • 9 reacties
  • 107 keer bekeken

Hoi,

Sinds kort krijg ik bij het terugkijken van programma’s via de KPN TV app op een LG TV een vreemde tijdsindicatie van waar het programma begint of eindigt. De app is bijgewerkt tot de meest recente versie en het lijkt structureel te gebeuren. Ik weet niet precies sinds wanneer, maar ik denk een week of twee.

Zie bijgaande screenshots; iemand een idee wat dit kan zijn?

9 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Korakal, dat lijkt een hele lange uitzending te zijn aan dat getal te zien! Ik ga er vanuit dat de aflevering niet zo is maar dat het iets anders is. Er is recent geen nieuwe update geweest voor de iTV app voor WebOS (LG). Waar merk je dit? Is het bij rechtstreeks tv kijken, of bijvoorbeeld bij terugkijken van programma's?

@TV Apps Team, heb jij een idee wat dit kan zijn?

• Auteur
  • Topper
  • June 12, 2026

Hi Jasper,

Dit heb ik tot nu toe uitsluitend bij terugkijken gehad. De getallen van huidig tijdstip en duur zijn dan telkens bizar groot. Het zijn verschillende programma’s geweest, hoewel we meestal Journaal of 1Vandaag terugkijken (en het zeer waarschijnlijk op verschillende dagen daarvan is geweest). Je ziet in het screenshot de precieze datum en tijd van dit geval.

groet, Mark

Jasper van KPN
Moderator

Die uitzendingen lijken heel lang inderdaad, dat is zo'n 8300 uur. Zo lang zal een uitzending nooit zijn denk ik. Dat het alleen bij terugkijken is scheelt voor het normaal tv kijken. Al kijk je ook veel terug als ik je goed begrijp, waardoor het opvalt. Speelt het programma wat je terugkijkt wel goed af op dat moment, geen haperingen of andere dingen tijdens het kijken?

• Auteur
  • Topper
  • June 15, 2026

Hi Jasper,

Wij kijken inderdaad vrijwel uitsluitend terug, bijna niet live. De uitzendingen spelen wel goed af zonder haperingen. Het gebeurt overigens niet bij ieder programma; gisteren was er ook een normale tijdweergave bij...

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • June 15, 2026

Nog geen idee wat dit kan zijn... ​@Korakal Zou je van wo 10 juni 18:00 uur het NOS Journaal en 18:30 EenVandaag (zelfde datum)  beide nog eens willen testen nu of straks? Even om te verifiëren of het issue nog steeds speelt op die items; net geprobeerd hier en geen issue met die items (en vele andere). 

En wat als je vooruit spoelt naar volgens de indicatie, kan dat uberhaupt? Wat als die helemaal naar het einde gaat en dan laat afspelen.

Erg gek dit. Welk modelnr LG?

• Auteur
  • Topper
  • June 15, 2026

Hi ​@TV Apps Team 

Zojuist even geprobeerd; de betreffende uitzending van 18 juni van het 18.00 NOS Journaal en 1Vandaag geeft nu normale tijden weer. Ik kan dus niet (meer) naar de onmogelijke tijden scrollen.

Ook een paar andere dagen eromheen geprobeerd, geen afwijkende tijden te zien nu!

Het is overigens een LG OLEDG1RLA (Gallery G1).

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN TV apps
  • June 16, 2026

Ok, dank. Tot heden was dit ook het enige signaal dat ons bereikte. Glitch in the Matrix 😅 Nou ja, duidelijk is dat de berekening mis ging consequent dus op je appraat, er zal dan ergens één component binnen die berekening verkeerd hebben gestaan, maar of dat binnen WebOS was of onze backend… In dat laatste geval verwacht ik overigens tientallen anderen met hetzelfde probleem, dat wel. Afijn, laat het horen mocht het weer gebeuren.
Ik ga er ook vanuit dat recente item van gisteren etc dan ook nu goed gaan en je het nergens meer kan reproduceren? 

• Auteur
  • Topper
  • June 16, 2026

Correct - ik kon het ook met uitzendingen van gisteren niet reproduceren. Ik denk ook dat het een glitch in the matrix was 😅 Mocht het toch nog weer terugkomen dan laat ik het hier weten!

Jasper van KPN
Moderator

Als het niet meer is voorgekomen lijkt het inderdaad alsof het een incident was, laten we hopen dat de tijden nu blijven kloppen 🤞 En anders weet je ons te vinden inderdaad!