Skip to main content

Sinds kort kan ik geen kpn itv meer kijken op mijn tablet en lrijg de melding : kan video niet avspelen.

Dit probleem heeft zich precies een jaar ook voorgedaan (zie hetĀ gesloten topic) en dat is door kpn toen opgelost. Ik heb nog steeds dezelfde gegevens en tablet. En kan wel kijke n via kpnitv: start.

Ik h

Verneem graag van u.

Sorry voor de typfoutjes.Ā 

Ik hoor graag van kpn wanneer zij dit oplossen, opgelost hebben.

Albert


Er staat trouwens: deze video is niet beschikaar

Terwijl ik wel de app kan openen en kom tot aan "nu kijken"


Hallo @albion-2014, in het oude topi heb ik even teruggelezen. Ik zie dat destijds @TV Apps TeamĀ het op afstand heeft kunnen oplossen. Hopelijk hebben zij ook in dit geval weer de oplossing.Ā 


Dan wacht ik nog ff op hun reactie.

Albert.


Destijds lag het aan een specifieke android versie en veel gebruikers. Daar lees ik nu niets van, dus klinkt het aannemelijker als iets anders. Als het oude weer stuk zou gaan, zouden alle Android 5.0 gebruikers dit nu weer hebben namelijkā€¦Ā Daar heb ik geen notie van nu?

Individueel incident dus wellicht, andere aanpak. Welke tablet is het exact? Merk en exacte modelnummer (Samsung SM-G930FĀ als voorbeeld)? Heb je je profielgegevens op dit forum ingevuld @albion-2014Ā ?


Als het oude weer stuk zou gaan, zouden alle Android 5.0 gebruikers dit nu weer hebben namelijkā€¦

Maar de KPN TV app ondersteunt toch al tijden geen Android 5.0 meer, volgens mij is minimaal Android 7.0 benodigd.


Tot ca een week of drie geleden kon ik nog zonder problemen kijken. Nu start de app gewoon op, gids kan ik openen en de uitzending selecteren. Maar dan krijg ik de melding dat hij de video niet kan afspelen. De app verwijderen en opnieuw installeren kan niet omdat hij niet meer in de store staat.

De gegevens zijn:

Samsung Galaxy SM-P900
Android versie 5.0.2

Voldoende zo?

Albert

Ā 


Er is minimaal Android 7.0 benodigd voor de KPN TV app.

Dat de app het op jouw Samsung nog deed verbaast mij eigenlijk beetje want Android 5.0 ondersteunt niet de benodigde DRM instellingen.

Ā 


Nou, tot voor kort dus nog wel. Wanneer is dit dan ingegaan?Ā 


Nou, tot voor kort dus nog wel. Wanneer is dit dan ingegaan?Ā 

Naar mijn weten al heel lang terug.


Ik heb het even uitgezocht en de reden dat het nu niet meer werkt op je toestel is dat deze inderdaad android 5.0.x draait. Dit is dezelfde reden als vorig jaar, heel goed gevonden of onthouden.

Ā Vorig jaar was Android 5.0Ā inderdaad eigenlijk ook al niet meer ondersteund, maar konden we het relatief eenvoudig en snel oplossen. Onder de noemer best-effort, konden we toen nog eenvoudig een kleine groep gebruikers blij maken dat hun oude device er weer even tegenaan kon.

Nu kunnen we dat niet meer zo eenvoudig herstellen helaas zoals vorig jaarĀ en stopt de ondersteuning. Android 5.0 is ook al bijna 9Ā jaar oud.Ā 


Het is wel er raar met de i Tv app. Sinds 1 dag kan ik op mā€™n TV (LG tv webos 3.5) boven alleen nog npo 1 t/m 3 kijken via de smarttvapp; alle andere zenders niet. Zowel de tv gereset als de app opnieuw geĆÆnstalleerd.

what is wrong?


Zelfde probleem hier sinds gisteren met Kodi, alleen NPO 1-2-3 en regionale zenders, rest geen geluid en bufferen, werkte voorheen perfect...


Spelen deze problemen nog altijd @eelbij?Ā 


Helaas nog steeds zelfde probleem, behalve NPO 1-2-3, alle regionale zenders en beleef KPN..


Helaas nog steeds zelfde probleem, behalve NPO 1-2-3, alle regionale zenders en beleef KPN..

Op wat voor een apparaat (merk en type) kan je via de KPN TV app alleen NPO 1, 2 en 3 bekijken?


KPN app op telefoon geen problemen. Dit probleem heb ik op de raspberry pi3. Platform osmc met Kodi, de addon: Webbie Player. Precies hetzelfde op mijn linux-laptop met Kodi. Voorheen nooit problemen met Kodi..

Met de browser, Firefox, op mijn laptop ook geen problemen..


Dus het probleem dat jij ervaart heeft niets met de KPN TV app te maken en ook niet metĀ tv.kpn.com, klopt dat?


Dat klopt, er is sinds een paar dagen blijkbaar iets veranderd aan jullie streams en daardoor is dit probleem ontstaan..


Dat klopt, er is sinds een paar dagen blijkbaar iets veranderd aan jullie streams en daardoor is dit probleem ontstaan..

Ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en medelid van dit forum.

Je zegt dat KPN blijkbaar iets veranderd heeft aan de streams maar wat heeft KPN te maken met de NPO streams die je vanuit Kodi bij NPO betrekt?


Alles, deze streams zijn van KPN, niet de streams van de NPO website..


Hoop dat een KPN medewerker deze draad leest en dat ze de andere zenders weer op dezelfde manier gaan doorgeven als de NPO en regionale zenders..


Ik heb het zelfde probleem kan alleen 1 2 3 kijken op tablet de rest is zwart en geen geluidĀ  maaaaar ik kan wel alles terug kijkenĀ  heb alles al grdaan opdats zijn goed tv ook alleen tablet nietĀ  is zins 1 dec onderhoudĀ  kreeg 8k een mail van kpnĀ  maarĀ  na 1 dec is het begonnen


Spelen deze problemen nog altijdĀ @eelbij?Ā 

Beste Jeroen, hoop dat je alles gelezen hebt en dat jullie de andere streams net zo gaan doorgeven als de NPO en de regionalen.., zoals voorheen..


Alles, deze streams zijn van KPN, niet de streams van de NPO website..

Hoe staan die streams dan ingesteld in Kodi, want je gebruikt toch Kodi of begrijp ik je verkeerd?

Klopt het dat je de "Webbie playerā€ add-on gebruikt?

Die ā€œWebbie Playerā€ is geen officiĆ«le player van KPN en ik kan me persoonlijk heel goed voorstellen dat KPN de streams van de commerciĆ«le zenders niet via die Player mag distribueren i.v.m. het kunnen garanderen dat er voldaan wordt aan de kopieerbeveiliging (DRM).