Als je thuis een FRITZ!Box of Synology NAS hebt dan zou je die als Wireguard of OpenVPN VPN server kunnen configureren en dan kan je op de Android TV de Wireguard of OpenVPN VPN client kunnen installeren die je een verbinding met VPN server thuis laat opzetten.
Dat heb ik dus niet gewoon de stanaard server van KPN.
Dat heb ik dus niet gewoon de stanaard server van KPN.
Dan gaat dat niet lukken, je zult thuis toch echt een VPN servertje moeten draaien.
Je kunt ook thuis een computer aan laten staan met daarop Wireguard, OpenVPN of TailScale maar de vraag is of je dat wel wil.
Je zou overigens wel vanuit de TV+ app op een telefoon of tablet naar die Android TV kunnen casten.
Heb je op de camping een goede aansluiting via wifi of moet je via 4/5G televisie kijken?
Is die camping in Nederland?
Heb je een unlimited mobiel abonnement?
Jammer, dat wordt me te kostbaar. We gas wel gewoon casten. Had ik alleen geen android tv hoeven kopen. Nou ja die is dan handig voor Netflix, want dat werkt wel zonder problemen.
Hotspot gebruiken van je telefoon werkt niet, want dan kan je niet casten.
Jammer, dat wordt me te kostbaar. We gas wel gewoon casten. Had ik alleen geen android tv hoeven kopen. Nou ja die is dan handig voor Netflix, want dat werkt wel zonder problemen.
Voordeel van die Android TV is dat die ingebouwde Chromecast functionaliteit heeft waar je vanuit de TV+ app naar kunt casten.
Hotspot gebruiken van je telefoon werkt niet, want dan kan je niet casten.
Je kunt prima casten als je de televisie ook op jouw hotspot aansluit.
Je hoeft overigens geen hotspot te gebruiken maar dan moet de wifi op die camping wel goed genoeg zijn.
Vandaar ook mijn vragen:
Heb je op de camping een goede aansluiting via wifi of moet je via 4/5G televisie kijken?
Is die camping in Nederland of is die camping ergens anders in de EU?
Verschillende campings. Als we een slechte verbinding hebben dan werken we met een hotspot en de mobiele wifi. Ik heb vandaag eerst maar eens de tv opnieuw geinstallleerd. En ga dat met de hotspot nog een keer proberen.
Anders toch maar een abonnementje voor NLziet. Ik vindt het erg vreemd dat die KPN app op een android tv niet werkt, terwijl het op de laptop of telefoon gewoon werkt.
Ik vindt het erg vreemd dat die KPN app op een android tv niet werkt, terwijl het op de laptop of telefoon gewoon werkt.
Ik vind dat niet zo vreemd. Het is voor het kijken op een groot scherm toch een stuk makkelijker om een app op de televisie zelf te kunnen gebruiken dan om te moeten casten vanaf een telefoon, tablet of computer. Ik denk dat dat ook de reden is waarom jij de smart TV app zou willen gebruiken. Dat is echter ook precies de reden waarom die smart TV app alleen op/via het eigen thuisnetwerk te gebruiken is immers anders zou het contract-sharing in de hand kunnen werken waarbij je familie, kennissen of de buren via de app op jouw abonnement laat meeliften. En dat willen providers natuurlijk tege gaan. Ook providers zoals Ziiggo blokkeren de hun smart TV apps voor gebruik buitenshuis.
Dat snap ik helemaal, maar dasr is best een controle voor in te bouwen dat doet Netflix immers ook. Goed we gaan maar voor een NLziet abonnementje. Had nog even azm digitenne gedacht, maar dat kan je alleen nin NL zien.
Dat snap ik helemaal, maar dasr is best een controle voor in te bouwen dat doet Netflix immers ook.
Dat klopt maar ook die controle is niet waterdicht en waarschijnlijk ook een stuk duurder dan de controle die nu door KPN gehanteerd wordt.
Hallo @Celia61, ik zie dat jouw vragen al zeer goed zijn beantwoord door een mede community lid. De TV+ app is er inderdaad voor telefoons en tablets en kan worden gebruikt om van daar te streamen via een chromecast. De smart tv app die ook op Android TV beschikbaar is, die kan niet buitenshuis worden gebruikt.