Skip to main content

Beste KPN,

Sinds twee weken heb ik een nieuwe Samsung smart-tv. Hierop heb ik de iTV app van KPN. Dit is echt prettig! Echter werkt het terugspoelen in de aflevering niet en kan bij een live uitzending de knop “naar begin van de aflevering teruggaan” niet goed worden gebruikt. Er komt dan een laad-cirkeltje in beeld die niet meer weggaat. Ook kan na een van deze twee opties te knoppen voor besturing (heen/terugspoelen, pauze/Play) niet meer gebruikt worden. Zou hier op korte termijn naar gekeken kunnen worden en dat de app nog beter werkt? Ik kan eventueel een video maken van het probleem om het te verduidelijken?

Groeten!

Daan

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo Daan! Welkom op ons KPN Forum. Bedankt voor je feedback. Heeft de app goed gefunctioneerd of speelt het probleem sinds het begin? 

Welke softwareversie van de Smart TV app is geïnstalleerd? Die vind je rechts onderin in ‘Instellingen’.
Ben ook benieuwd welke Samsung Smart tv je hebt. Welk type?

Sluit je de app helemaal af na het kijken of druk je de tv uit? 

Deel vooral een video! Altijd goed om ons een beeld te geven van het probleem. Mocht het nodig zijn, zet ik die door :relaxed:


Ik heb precies hetzelfde probleem als Daan. Ik heb net twee weken een nieuwe Samsung frame gekocht en daarop de kpn itv app geïnstalleerd versie 2.8.64. Zou heel fijn zijn als jullie hiervoor een oplossing hebben


Hallo Daan! Welkom op ons KPN Forum. Bedankt voor je feedback. Heeft de app goed gefunctioneerd of speelt het probleem sinds het begin? 

Welke softwareversie van de Smart TV app is geïnstalleerd? Die vind je rechts onderin in ‘Instellingen’.
Ben ook benieuwd welke Samsung Smart tv je hebt. Welk type?

Sluit je de app helemaal af na het kijken of druk je de tv uit? 

Deel vooral een video! Altijd goed om ons een beeld te geven van het probleem. Mocht het nodig zijn, zet ik die door :relaxed:

@Dion K Goed dat je het hier meldt. Kun je mij voorzien van de antwoorden op mijn vragen? Dan kan ik wat met jouw ervaring:blush:


Ik heb een Samsung The Frame tv laatste versie. en daarop de kpn itv app geïnstalleerd versie 2.8.64. Ik sluit de app altijd af na het kijken. Maar ook als ik dat niet doe dan werkt het niet. De mogelijkheid tot het uploaden van een video biedt dit platform niet volgens mij. 


Dankjewel! Het is duidelijk. Je kunt wel een video delen hier. Bovenin het reactie veld zie je [ ]. Als je hierop klikt verschijnt er o.a. een paperclipje. Als je hierop klikt krijg je de mogelijkheid een bestand te uploaden.
Kun je trouwens nog je klantgegevens toevoegen aan je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Je postcode en huisnummer met abonneenummer of klantnummer is voldoende. 


hi,

Ik heb eveneens dit probleem. onlangs een samsung Qled 4k 55q74a gekocht. De app is perfect maar kan inderdaad ook niet terug naar begin middels de ITV app. ook hier komt dan een laad-cirkeltje in beeld die niet meer weggaat. Ook kan na een van deze twee opties te knoppen voor besturing (heen/terugspoelen, pauze/Play) niet meer gebruikt worden.

versie smart tv app: 2.8.64


Ik zal in de loop van volgende week een video uploaden om te laten zien wat ik bedoel. Ik heb er dit weekend helaas geen tijd voor. Dank voor jullie reacties tot dusver. Hopelijk vinden we snel een oplossing. :)


Ik heb mijn profiel aangepast. Een video uploaden lukt niet via mijn mobiel 

 


Het is heel eenvoudig wat jullie willen

Sluit een externe harde schijf aan op de  USB ingang van je TV en formateer die via je TV, de meeste TV's hebben deze mogelijkheid.
Dan kun je interne signalen zoals van de app opnemen.

Het normale opnemen gaat In the cloud en dat is niet mogelijk met de app.
Wel met een externe harde schijf.

Update:
Het voordeel is dan ook nog dat je het programma zolang als je wilt kunnen bewaren je zit niet meer aan dat jaar bewaren vast.
Het nadeel is dat je de TV niet kunt ruilen voor een andere want dan zijn je opnames definitief weg. Probeer ze ook niet over te zetten op de computer want dat gaat niet lukken en dan moet je bij terugzetten van de schijf deze eerst weer formatteren.


Geen probleem @Dion K. Bedankt voor je gegevens. Ik zet het door. 


Dit is het probleem dat ik ondervindt. Dit lijkt dus een fout in de programmering van de app. Dit heeft niets te maken met het willen opnemen van programma’s. Ik wil op mijn tv in de iTV-app live televisie willen kijken en terugkunnen naar het begin van het programma zoals ik dat ook kan op een TV met een televisie-kastje eraan. Dat heb ik in mijn huiskamer. Maar op de slaapkamer hebben we geen tv aansluiting en kijk ik dus via de app via Wifi. Mijn vraag heb ik in onderstaand filmpje nogmaals proberen toe te lichten. Ik denk dat een aantal bugs in de app tweaken het probleem makkelijk kan verhelpen:

 


Mijn KPN iTV-app versie: 2.9.41
Mijn Samsung smart-tv softwareversie: T-KSU2EDEUC-1807.2


Hoi @DaanJo 
Zoals ik al eerder zei dat gaat niet, de app kan niet in the cloud opnemen en er zit geen harde schijf of geheugenkaart ingebouwd.
Dus als er op je TV een mogelijkheid is om een externe harde schijf of een geheugenstick op aan te sluiten dan kun je met de afstandsbediening van je TV spoelen heen  en weer, pauzeren en opnemen.


Maar waarom kan het dan wel bij live programma's die ik aan het kijken ben dat ik terug kan spoelen? Dat zou dan toch ook niet moeten kunnen? Als ik terugspoelen speelt hij wel af, alleen blijft het laad-cirkeltje in beeld staan. Als dat weggehaald wordt is het probleem verholpen toch?


Omdat bij het laden moet hij het teruggespoelde weer ophalen, maar er is niets opgenomen dus blijft hij maar laden en zoeken naar iets wat er niet is.


Ik snap het nog steeds niet. In mijn ogen is het laad icoontje weghalen het probleem opgelost.

Als ik trouwens iets aan het terugkijken ben via de tv decoder en ik stop het terugkijken halverwege het programma, kan ik het in de iTV app van KPN weer oppakken waar ik gebleven was. Dus ergens is hier wel een koppeling.

Maar als ik een Usb-stick in de tv stop, dan zou het probleem opgelost moeten zijn? Alvast bedankt voor jouw hulp tot op heden!


Zojuist beide geprobeerd: Zowel een lege externe harde schijf als een leeg Usb-stick je van 30GB veranderen het probleem niet. Iemand die nu nog een idee heeft? Misschien dat KPN het ook eens aan de app-developpers kan voorleggen? Groeten! Daan


Hoi @DaanJo 
Je TV moet het wel ondersteunen en je moet de usbstick of de harde schijf eerst formateren via je TV,.
Op de computer formateren werkt niet je moet hem echt via de TV formateren.
Kan dat niet? Dan ondersteund jouw TV het niet en kun je het wel vergeten.
Welk merk en type TV heb je?


@huistijger Hoe kom je hier precies bij? Onze opnames worden te allen tijde opgeslagen in de cloud. Juist daarom kun je opnames ook terugkijken op andere tv-ontvangers of via de KPN TV apps. Check ook ons verzameltopic

 

@DaanJo Dankjewel! Duidelijk filmpje. Ik zet het intern door. Hopelijk vinden we de oorzaak. Je hoort van me.


Dank voor het antwoord. Ter aanvulling: Als men bij live tv kijken via de iTV app twee tellen terugspoelt, ontstaat hetzelfde probleem. Tijdens terugkijken niet.

In afwachting van jullie antwoord. 👍🏼


 

 

Als ik het filmpje goed bekijk ... dan start je een live tv uitzending. Je valt daarbij ergens halverwege een programma er in. En je wilt vervolgens meteen terug spoelen naar een moment eerder in het programma wat je nog niet gezien hebt.

Begrijp ik het zo goed?

Dat kan niet. Bij de tv ontvanger kan dat ook niet. Je kan alleen terug spoelen naar het moment dat je ingeschakeld hebt. 

Dus als je eerst een kwartier live kijkt, dan kun je vervolgens een kwartier terug spoelen. Niet verder.

En je kan nooit langer dan 1 uur terug spoelen. Dus bij een lange film van 3 uur die je helemaal vanaf het begin bekeken hebt kan je op 2,5 uur terug spoelen naar 1,5 uur, verder niet.

Je kan wel bij het begin beginnen met kijken. Dat noemt KPN "begin gemist". Dat zie je dus op het filmpje gebeuren, dat doet die app automatisch. De tv ontvanger niet. Die stopt met terug spoelen tot het moment waarop je ingeschakeld hebt en gaat dan afspelen. 


Ze doen dat beide niet. De knop “terug naar begin programma” maar ook terugspoelen doen het niet tijdens een live uitzending. Hiermee bedoel ik dat het terugspoelen wel lukt, het afspelen wel lukt, alleen blijft het laad icoontje in beeld staan. Dat is irritant. Als men dat weg zou halen, is het hele probleem opgelost.


... alleen blijft het laad icoontje in beeld staan. Dat is irritant. Als men dat weg zou halen, is het hele probleem opgelost.

Dat is niet wat u laat zien op het filmpje.


@DaanJo Het heeft even geduurd, maar ik heb een reactie ontvangen. De app-versie die je gebruikt is teruggedraaid vanwege de problemen. Je zou nu versie 2.8.X moeten hebben. Dit had automatisch teruggedraaid moeten worden. Kun je de tv langere tijd stroomloos maken en de app eventueel opnieuw installeren? Hopelijk triggert dit het terugdraaien van de app-versie. Niet getreurd als het niet lukt. Er komt een update aan komende maand, versie: 2.9.54

 


Ik heb ook dit probleem met app 2.8.64. Hoe komen we erachter zodra de nieuwe versie klaar staat om te updaten?