Skip to main content

Ik heb een Google Chromecast gekocht zodat m’n zoontje via de normale tv BabyTV kan kijken ipv via de iPad. Als ik op de KPN iTV app wil inloggen krijg ik de melding dat ik niet met een KPN netwerk verbonden ben. Dit krijg ik zowel op m’n KPN hotspot als via de wifi van het vakantiepark. 
 

Op mijn telefoon en iPad werkt de KPN iTV gewoon prima, ongeacht met welk netwerk ik verbonden ben. Weet iemand of het mogelijk is om via de Chromecast de KPN iTV app te gebruiken?
 

ik maak gebruik van de Google Chromecast met Google-TV

@KPN iTV op Google Chromecast KPN iTV App op Chromcast vereist een thuis verbinding en dat heb je niet op een vakantiepark. Je moet via VPN verbinding met een VPN server thuis. Of je kijk via een web browser, of je installeer via omweg de KPN iTV voor Android (niet voor Android TV).


Hallo @KPN iTV op Google Chromecast ,

Via jouw TV-ontvanger werkt dat alleen op jouw thuisadres. 
 

Ergens anders (dus ook in een vakantiepark) kun je kijken via de apps op jouw telefoon en tablet. 


Wat u probeert werkt alleen thuis. Voor buitenshuis heeft KPN dat geblokkeerd. Bij Ziggo werkt dat precies op dezelfde manier. Alleen de app op de mobiel/tablet werkt buitenshuis. 


Waarom werkt het dan wel op die nieuwe KPN kastjes via een hotspot maar niet op een Chromecast. Dacht handige oplossing, maar moet de volgende keer dus gewoon m’n KPN kastje meenemen 🤔


Waarom werkt het dan wel op die nieuwe KPN kastjes via een hotspot ...

Nee, dat werkt helemaal niet. Niet buitenshuis, niet via hotspot. Hoe komt u er bij dat da zou werken?


Waarom werkt het dan wel op die nieuwe KPN kastjes via een hotspot maar niet op een Chromecast. Dacht handige oplossing, maar moet de volgende keer dus gewoon m’n KPN kastje meenemen 🤔

Nee, gebruik jouw telefoon of jouw tablet. Daarmee kun je wel een verbinding leggen met een TV.


Waarom werkt het dan wel op die nieuwe KPN kastjes via een hotspot ...

Nee, dat werkt helemaal niet. Niet buitenshuis, niet via hotspot. Hoe komt u er bij dat da zou werken?

Omdat toen ik een glasvezelstoring had ik wel via m’n hotspot tv kon kijken. Op advies van KPN zelf


Omdat toen ik een glasvezelstoring had ik wel via m’n hotspot tv kon kijken. Op advies van KPN zelf

Met de TV+ ontvanger? Dit zou niet horen te werken. Hotspot op uw mobiel? Of had u iets van een noodpakket van KPN gekregen?


Via jouw TV-ontvanger werkt dat alleen op jouw thuisadres. 
 

Ergens anders (dus ook in een vakantiepark) kun je kijken via de apps op jouw telefoon en tablet. 

Of, zoals @TDN terecht opmerkt, met de smart-TV app via een VPN verbinding met jouw thuisnetwerk. Iedereen die thuis een FRITZ!Box gebruikt kan dit zeer eenvoudig realiseren. Maar ook mensen met een (Synology) NAS kunnen vrij eenvoudig een VPN server realiseren.


Tip: via de browser app TV BRO werkt de browser versie http://tv.kpn.com wel op de chromecast. Tikkie lastig bedienen met de ring + ok knop want gemaakt voor een cursor. Maar het kan wel.

Wat betreft ‘normaal’ gebruik. Zie onlangs gemaakt artikel van me i.v.m. de vakanties.

Breedbeeldweetjes: Televisie app werkt alleen thuis en gebruik van de mobiele apps.


Omdat toen ik een glasvezelstoring had ik wel via m’n hotspot tv kon kijken. Op advies van KPN zelf

Bij storing wordt de blokkade van noodpakket niet actief, je heb ook een thuis ip-adres via hotspot. 


Ook de KPN TV+ app voor Android/iOS doet dat niet. Ze hebben vakkundig (kots) het onmogelijk gemaakt dat je met je smartphone/android TV/Fire(?) stick buitenshuis via 4/5G of WiFi bepaalde zenders kunt zien/opnames afspelen. Wil je dat toch, dan denk ik dat je een VPN nodig hebt.


Reageer