Skip to main content

9 van de 10 x als ik via de kpn it tv wil kijken via de chroomkast dan lukt dit alleen met nl 1,2,3. Alle andere zenders pakt ie niet. Wanneer ik de chroomkast los koppel doen alle zenders het wel via de app. Het ligt niet aan de internet verbinding want die is heel snel. Het ligt ook niet aan de chroomkast want we hebben er meerdere in huis en werkt dan op geen enkele chroomkast. Soms gaat het een paar dagen goed en dan weer een hele tijd niet. 
 

is hier een oplossing voor?

Is er inmiddels zicht op een oplossing voor de KPN ITV app? Ik zag op een forum van concurrent Ziggo dat ze hun app hebben geüpdate en er een oplossing is, maar na alles te updaten heb ik nog steeds het zelfde probleem met mijn Philips tv in combinatie met de KPN app (op verschillende apparaten).

Bij het updaten merkte ik overigens dat ik de 'chromecast built-in' app, die standaard op de Philips tv geïnstalleerd is, niet kan updaten. Na de download geeft hij bij installatie telkens een foutmelding.

Inmiddels een app voor Fox sport geïnstalleerd (hier doet chromecast het wel) en NPO1-3 kijk ik via de KPN app. Maar workarounds zouden niet nodig moeten zijn.


Is er inmiddels zicht op een oplossing voor de KPN ITV app? Ik zag op een forum van concurrent Ziggo dat ze hun app hebben geüpdate en er een oplossing is, maar na alles te updaten heb ik nog steeds het zelfde probleem met mijn Philips tv in combinatie met de KPN app (op verschillende apparaten).

Bij het updaten merkte ik overigens dat ik de 'chromecast built-in' app, die standaard op de Philips tv geïnstalleerd is, niet kan updaten. Na de download geeft hij bij installatie telkens een foutmelding.

Inmiddels een app voor Fox sport geïnstalleerd (hier doet chromecast het wel) en NPO1-3 kijk ik via de KPN app. Maar workarounds zouden niet nodig moeten zijn.

Hi Ruud, 

We zijn nog steeds met Philips bezig. Mag ik weten welk modelnummer jij precies hebt van Philips? 


Het gaat om een PHILIPS The One 58PUS7304/12


Hi, ik heb dit probleem inmiddels ook ervaren met mijn Philips the One 50pus7304/12 (Hetzelfde model als die van Ruud p). Het bekende “klaar om te casten” scherm en de rest is in de vorige pagina’s terug te lezen. Is hier inmiddels een oplossing gekomen vanuit KPN/Philips? Er wordt trouwens gecast met een Samsung S8. 

Ik hoor graag van jullie.


Hi Wendy, ik vraag dit weer na en heb ook jouw combinatie doorgegeven. Ik kom hierop terug zodra ik een antwoord heb.


Vandaag geprobeerd te casten v.u. de laptop (dus G. Chrome en tv.kpn.com). De eerste 10 zenders ging nog maar meesten inderdaad 'klaar om te casten'.
Of komt het doordat ik tv.kpn.com gebruikte met mijn ab.nr. maar bij iemand anders?

Had het overigens ook als ik de app in mijn Android phone gebruikte.

N.B.

Mijn ab.nr. maar elders.
Philips TV.


Hallo,

Ik heb problemen met de itv app op mijn I phone 7, ik heb wel een cast icoontje, als je die aanklikt krijg ik geen keuze om of de chromecast of Philips the One 50pus7304/12 aan te vinken.

Bij de youtube app en de Netflix app is dit geen probleem.

Groet, Bas.


Slecht nieuws. Volgens mij zit het probleem nog steeds in de Philips TV.

Kan hier ook niet casten van af diverse andere sites naar de Philips. TV NH (nhnieuws.nl) lukt wel.
Nu de stream van de berging van de tram in Spijkenisse, via RTV Rijnmond, geeft een fout bij het casten.

(laptop; google chrome)


Sinds vandaag werkt de losse chromecast niet meer met de Itv app, klaar om te casten en dan een zwart scherm. Alles is geüpdatet, netflix werkt normaal maar KPN itv sinds vandaag niet meer. Ook daarvan de laatste versie geïnstalleerd. Jammer heeft jaren goed gewerkt en nu eveneens niet meer

 


heeft jaren goed gewerkt

@EANK, ik constateer hier ook dat het met m'n pasgekochte Chromecast ook niet werkt. Balen. Geen tv in de slaapkamer nu.

 


Ik heb geen problemen met casten vanaf mijn Android telefoon en tablet.

Zowel naar een Chromecast 2 als naar een Sony Android TV werkt het probleemloos.


Ik heb hetzelfde  probleem,  zowel via mijn IPhone als via mijn IPad .  Klaar om te casten en vervolgens zwart beeld. Dat op mijn beide  Chrome cast apparaten. NPO app en You tube  geen probleem. Chrome cast gereset en opnieuw ingesteld en KPN APP geïnstalleerd, helaas geen resultaat. 


Deze nieuwe storing, wel gelijk aan dit topic, is nu sinds 18 november 2020 het geval. Tot die datum werkte het prima. Het is inmiddels een ‘echte’ storing, want als zodanig nu gemeld op het forum door KPN moderator.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/storing-chromecast-v3-zwart-beeld-517913


Sinds gisteren werkt KPN iTV  app niet meer in combinatie met mijn chromecast. Andere apps zoals Netflix, YouTube ed werken wel. App start met casten, beeld gaat na verloop van tijd op zwart. Op meerdere chromecasts geprobeerd en ook via diverse devices. Probleem blijft bestaan. Betreft chromecast in combinatie met Samsung televisies.


Hoe kan het dit dat al maanden speelt zonder oplossing? Ook wij kunnen niet chromecasten vanaf onze tablet naar onze Philips tv met ingebouwde chromecast. Precies hetzelfde zoals iedereen hier al heeft gemeld. Wanneer is dit opgelost?? 


Hoe kan het dit dat al maanden speelt zonder oplossing? Ook wij kunnen niet chromecasten vanaf onze tablet naar onze Philips tv met ingebouwde chromecast. Precies hetzelfde zoals iedereen hier al heeft gemeld. Wanneer is dit opgelost?? 

Nee, het probleem met jouw Philips TV is een heel ander probleem dan het probleem dat sinds 18 november speelt.


Waarom is dat anders? Symptomen zijn precies hetzelfde? Voorheen kon ik wel casten met deze tv.


Waarom is dat anders? Symptomen zijn precies hetzelfde? Voorheen kon ik wel casten met deze tv.

Het klopt dat de symptomen hetzelfde zijn al zou het kunnen dat jij op die Philips wel NPO 1, 2 en 3 kunt kijken maar niet de commerciële zenders.

Het issue met niet kunnen casten naar verschillende type Chromecasts is iets van de laatste dagen.


Waarom is dat anders? Symptomen zijn precies hetzelfde? Voorheen kon ik wel casten met deze tv.

Het klopt dat de symptomen hetzelfde zijn al zou het kunnen dat jij op die Philips wel NPO 1, 2 en 3 kunt kijken maar niet de commerciële zenders.

Het issue met niet kunnen casten naar verschillende type Chromecasts is iets van de laatste dagen.

Ik zal het eens testen met de NPO zenders. Maarrrr ik kon eerder wel commerciële zenders casten met de app naar mn Philips tv. Dus iets is er wel veranderd ineens. Toch?

 

EDIT: heb het getest met NPO 1 2 3. Lukt niet. Precies dezelfde problemen. Dus ik durf toch wel te stellen dat het precies uit probleem is sinds 18 nov. Zeker omdat we dus eerst wel commerciële zenders konden casten met de Philips tv. 


Hallo kpn,

 

een chromecast aangeschaft en krijg alles werkend inc YouTube en Netflix maar kpn iTV krijg ik niet werkend. Het beeld geeft aan dat hij klaar is om te casten en het beeld lijkt ook te gaan laden, groene balk, naam programma en plaatje programma maar daar stopt het. Daarna wordt beeld zwart. Graag jullie reactie 

 

Meerdere keren alles verwijderd, gereset, en terug gezet naar fabrieks instellingen maar maakt geen verschil 


Hallo kpn,

 

een chromecast aangeschaft en krijg alles werkend inc YouTube en Netflix maar kpn iTV krijg ik niet werkend. Het beeld geeft aan dat hij klaar is om te casten en het beeld lijkt ook te gaan laden, groene balk, naam programma en plaatje programma maar daar stopt het. Daarna wordt beeld zwart. Graag jullie reactie 

Renee: zie hier https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/storing-chromecast-v3-zwart-beeld-517913/index2.html


Waarom is dat anders? Symptomen zijn precies hetzelfde? Voorheen kon ik wel casten met deze tv.

Het klopt dat de symptomen hetzelfde zijn al zou het kunnen dat jij op die Philips wel NPO 1, 2 en 3 kunt kijken maar niet de commerciële zenders.

Het issue met niet kunnen casten naar verschillende type Chromecasts is iets van de laatste dagen.

Ik zal het eens testen met de NPO zenders. Maarrrr ik kon eerder wel commerciële zenders casten met de app naar mn Philips tv. Dus iets is er wel veranderd ineens. Toch?

 

EDIT: heb het getest met NPO 1 2 3. Lukt niet. Precies dezelfde problemen. Dus ik durf toch wel te stellen dat het precies uit probleem is sinds 18 nov. Zeker omdat we dus eerst wel commerciële zenders konden casten met de Philips tv. 

NB tv is van Sony. Was even niet scherp.


Zelfde probleem losse chromecast LG TV maakt verbinding krijg cast logo maar zwart beeld werkt wel gewoon met YouTube en Netflix 


Er is een storing bij heel veel klanten op dit moment op dit gebied. KPN is het aan het onderzoeken.


Er is een storing bij heel veel klanten op dit moment op dit gebied. KPN is het aan het onderzoeken.

Ook maar even het topic erbij dat de moderators zelf gestart zijn:

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/storing-chromecast-zwart-beeld-517913