Skip to main content

Ik heb op 2 plekken een KPN+ settop box staan. In beide gevallen de volgende issues : 

  1. Aanzetten vanuit standby duurt lang. Hij doorloopt een complete bootsessie zoals een PC door. In vergelijk met het vorige - Arcadyan - kastje: dat was direct aan vanuit standby. 
  2. Iedere zender die gekozen wordt, loopt na 3-30 seconden vast en loopt dan door of blijft vast staan totdat van zender gewisseld wordt. 
  3. wisselen van zender - dus zappen - duurt minimaal 5-10 seconden. 

Zowel bedraad/draadloos komen deze problemen in dezelfde mate voor. 

De mogelijkheden en lay-out zijn prima, maar bovenstaande levert de nodige irritatie op. Te meer, omdat andere producten, zoals bijvoorbeeld een Apple TV 4k probleemloos streamt en ook direct volledig ‘aan’ is bij inschakelen. Ook streamen/wisselen van kanaal van KPN+ via de laptop verloopt (draadloos)  ook probleemloos.

Graag advies/oplossing. 

Hoi @redfive, welkom op ons forum!

Bedankt voor je feedback!
Deze issues zijn bekend en wordt aan gewerkt en heeft hoge prioriteit. Meer informatie hierover kun je vinden in het onderstaande topic. Als er straks een update komt zul je die hier vinden: productupdates

 


Beste KPN, 

We zijn nu 2 maanden verder en het probleem is er nog niet minder op geworden, eerder erger. Het beeld via de TV+ kastjes blijft vastlopen, of ik het nu via ethernet of wifi verbind, reboot, etc.., terwijl TV+ via de PC streamen en andere  directe streamingdiensten wel probleemloos werken. 

 

Wanneer gaat dit probleem opgelost worden ? 


Hoi @redfive, inmiddels zou het al een stuk beter moeten zijn geworden. 

  • Welke softwareversie heb je op dit moment?
  • Als je meerdere ontvangers hebt, heb je dit op beide ontvangers?
  • Wanneer heb je hem voor het laatst een factory reset gegeven? zie: kpn.com/frissestart
  • Wat voor snelheden haal je als je je internetsnelheid test? Dit kun je meten via kpn.com/speedtest
  • Hoe heb je je netwerk verder ingericht?
    • Gebruik je naast je experiabox en TV ontvanger nog andere netwerkapparatuur?
    • Hoe heb je alles op elkaar aangesloten zitten?

 

Heb je hierover ook al contact gehad met 0800-0402 om de lijn uit te laten lezen?


  1. SW : zie foto
  2. Ja en ja. 
  3. vandaag. Probleem blijft bestaan
  4. zie de foto vd Devolo kastjes. WiFi is minder snel, maar op de locatie vd TV+ box 100 MBs up/down. 
  5. Zie de foto's voor de aanvullende informatie. Ik heb een 1 GB/s verbinding met achter de Experia V10 een Nighthawk AX12 als Wifi accesspoint waar ik de TV+ box op aan kan sluiten. Daarnaast heb ik een ethernet verbinding via Devolo Magic 2 Powerline internet kastjes naar de TV+box. Elk Devolo kastje heeft 2 ethernet aansluitingen. De 2e is aangesloten op een AppleTV 4k. (die overigens probleemloos streamt, zonder haperingen.) . Het andere TV+ kastje is via het 2e Devolo kastje aangesloten. 

 


heb een 1 GB/s verbinding met achter de Experia V10 een

Aha. Zet in combinatie met een v10 Video mode ( onder informatie)op unicast en de genoemde problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Verbinding met de tv+ boxen direct bedraad op de v10 of de wifi van de v10 met instelling unicast.

Geen verbinding naar de tv+, bedraad danwel wifi, via andere dan door kpn ondersteunt. Dat gaat niet werken. 


Hi Peter, 

Bedankt voor je hulp, dus als ik het goed begrijp moet ik in de V10 instellingen: 

  • de WiFI aanzetten
  • Onder informatietab een videosetting wijzigen naar unicast
  • Vervolgens de TV+kastjes via WiFi verbinden met de V10+ kastjes 

Ga ik proberen. Wellicht moet ik even kijken welke kanalen de nighthawk gebruikt en voor de kastjes andere nemen (als dat kan), want ik heb dan in feite 2 WiFi netwerken, dus wil ik zorgen dat dit niet  elkaar stoort. 

Zou een alternatief kunnen werken : De 'hoofd’ devolo zit in de meterkast en - weet ik even niet uit mijn hoofd - het kan zijn dat die via ethernet aan de Nighthawk zit (staat op de meter kast). Als dat zo kan ik die omprikken naar een port op de V10 en kijken of die verbinding dan werkt. 

 

Nogmaals dank voor je hulp.


  • A de WiFI aanzetten
  • B Onder informatietab een videosetting wijzigen naar unicast
  • C Vervolgens de TV+kastjes via WiFi verbinden met de V10+ kastjes 

A Die staat toch sowieso aan?

B Als je de box wel via wifi wilt gebruiken, want dat omzeilt ook problemen voor i-TV binnen je netwerk, zet de Video mode in de TV+ box dan op unicast. 

C inderdaad. De TV box gaat naar wifi als je de LAN kabel eruit trekt. Dan mogelijk wel koppelen met je wifi wachtwoord indien niet gedaan bij installatie.

Ondersteuning / mogelijkheden met de v10

Bedraad aansluiten, Video mode kan op Multicast (mits DSL hoger dan 20 Mb/s)

Via Wifi met Video mode op Unicast.

Video mode vind je onder tandwiel - informatie - en dan helemaal onderaan.

Multicast of Unicast is voor live kijken. Andere vormen van kijken zullen wel werken bij verstoorde Multicast.


PeterG, het duurde even voordat ik tijd het af te maken. Ik dacht trouwens dat de tab Informatie op de V10 zat, maar dat was dus op het TV+ kastje😉. Op het TV+ kastje dus de instelling veranderd van multicast naar unicast en de TV+ kastjes verbonden met de V10 WiFi in plaats van bedraad en….

Alles werkt!!! Het beeld is op elke zender goed!! Geen vastlopers meer! 

Bij deze nogmaals dank voor al je hulp. 👌


Graag gedaan. Geniet van tv kijken.📺


Dat unicasten werkt dus direct. Hopelijk gaat kpn wel SNEL hier hun klanten bij helpen. 

Die zogenaamde hulp via die app werkt voor geen meter en geen aanwijzing voor de unicast. Slechte zaak...zo raak je klanten kwijt...jammer...hebben zooo uitgekeken naar glasvezel. 

 


Reageer