Skip to main content

KPN-klanten kunnen via omweg naar alle regionale omroepen kijken (Vanaf 2026)

• December 11, 2025
  • 6 reacties
  • 85 keer bekeken

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Halle allemaal,

Goed nieuws, voor alle KPN klanten die graag naar alle regionale omroepen willen kunnen kijken.
Zoals bekend kun je bij KPN TV+ alleen de regionale omroepen bekijken die grenzen aan de provincie waar je woonachtig bent, maar bijvoorbeeld niet naar de regionale omroep die verder weg zit en niet grenst aan jouw provincie.

Een deel van de mede klanten van KPN vindt dit vervelend en zouden dit liever anders zien, zoals bijvoorbeeld bij Ziggo of Odido, omdat zei nog een binding hebben met de betreffende provincie waarvan ze de regionale omroep niet kunnen bekijken via KPN TV+.

Vanaf 2026 kun je via een kleine omweg toch kijken naar alle regionale zenders via de KPN TV+ Box en de KPN TV+ Soundbox, namelijk via de app NPO Start die je direct kunt openen via kanaal 205.
Want vanaf 2026 worden alle regionale omroepen aan de NPO Start app toegevoegd, en kun je via deze weg alsnog kijken naar de regionale omroep die KPN niet doorgeeft in jouw provincie.

Lees er alles over in de volgende nieuwsberichten:

6 reacties

• December 11, 2025

We gaan steeds meer via apps kijken en steeds minder via "ouderwetse" tv. Ik heb het altijd al belachelijk gevonden dat KPN niet gewoon alle regionale zenders doorgeeft. Er werden allerlei vage redenen genoemd waarom dat zo is. En zie nu: KPN word links gehaald door een app. Dat krijg je ervan als je stil blijft staan...

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ook Omroep Gelderland en RTV Oost hebben het reeds bekend gemaakt op hun website.

En ik er vanuit de de andere regionale omroepen hetzelfde gaan doen, of al reeds hebben vermeld op hun website.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Marlon92 

Ik onderstreep jouw reactie absoluut, ook ik begrijp nog steeds niet waarom KPN niet gewoon alle regionale omroepen doorgeeft, net zoals bij Ziggo en Odido.
Het zou gaan om de kosten voor landelijke doorgifte van de betreffende regionale omroep bij KPN, alleen Omroep Friesland (moet je wel Fries kunnen verstaan) betaald KPN voor een landelijk doorgifte en volgens mij ook AT5.

Nu wordt KPN ergens teruggefloten door de NPO, die vanaf volgende jaar (2026) alle regionale omroepen gaat uitzenden via hun NPO Start app.
De mede klanten met een KPN TV+ Box of KPN TV+ Soundbox hoeven dan alleen maar naar kanaal 205 te gaan, en ze kunnen kijken naar hun favoriete regionale omroep.
Maar je kunt natuurlijk ook de NPO Start app downloaden.

Al denk ik niet gelijk, dat KPN in stellen en sprongen alle regionale omroepen landelijk gaat doorgeven, maar wie weet is dit nauw net het zetje in de rug.

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • December 12, 2025

Ik heb op de NPO Start gekeken op mijn KPN TV + box. 

Maar ik zie op de NPO Start app geen regionale of lokale omroepen staan. 

En wanneer komen ze in 2026 beschikbaar op NPO Start app? 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Frans123 

Dat klopt, de regionale omroepen zijn nu nog niet te zien via NPO Start.
We leven nog in 2025, en het wordt pas in 2026 toegevoegd.

Wat ik heb begrepen, worden de regionale omroepen in het eerste kwartaal van 2026 toegevoegd, maar een exacte datum is nog niet genoemd/bekend.

De streekomroepen (voorheen lokale omroep) worden niet doorgegeven via NPO Start.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 12, 2025

Er zijn allemaal speculaties baseert op de brief van de minister Gouke Moes aan de Tweeder Kamer op 10 december 2025. Daar noemt hij ook 2 belemmering, technisch (NPO is nog niet in staat de integratie in hun app te realiseren) en wettelijk (Mediawet) vooral betreffend de reclameregeling. Mediawet kan niet zo snel veranderd worden, maar de minister denk een manier te vinden dit te omzeilen. Dus men moet so interpreteren, het aanbod komt als NPO klaar is met omprogrammeren van hun App, het kan op 1 januari 2026 zijn, maar ook eerder of later. Maar dat het zal komen, staat al vast.