Skip to main content
Vraag

KPN komt waarschijnlijk nooit met app voor Apple TV

• 11 maart 2025
  • 6 reacties
  • 131 keer bekeken

Ik denk nooit KPN deze zou eind vorig jaar al komen met een App.

ik heb KPN  TV en bellen er een aantal maanden uitgedaan en kijk TV via NLZiet nu via AppleTv 

Prachtig beeld voor mij gaat KPN TV het niet meer worden het zijn een stelletje horken daar!

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36628 reacties
  • 13 maart 2025

Hallo ​@Apple TV 4K ,

En toch is er hier op dit platform door KPN-medewerkers toegezegd dat die mogelijkheid er gaat komen. Het is alleen iets van de lange adem. Andere updates krijgen voorrang. 

Wel jammer natuurlijk dat het zo lang duurt. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 13 maart 2025

Hoi ​@Apple TV 4K. Bij mijn weten hebben we nooit toezeggingen gedaan over wanneer er eventueel een app voor Apple TV beschikbaar zou komen. We hebben we altijd gezegd dat het een serieuze optie voor ons is om ermee bezig te gaan. Voorlopig krijgt de ontwikkeling van de app voor AndroidTV, Tizen en WebOS voorrang en daarna is het kijken of er ruimte voor is. 

In dit verzameltopic kun je eventueel nog meer lezen over wat er allemaal besproken is over de app voor Apple TV. Maar je hebt ook al een goed alternatief gevonden begrijp ik en dat is alleen maar positief. Je moet het voor jezelf zo makkelijk mogelijk maken. 

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1204 reacties
  • 14 maart 2025

Ik heb ook het gevoel dat er géén tv app van kpn voor de Apple TV gaat komen. 

Arjan van KPN schreef:

We hebben we altijd gezegd dat het een serieuze optie voor ons is om ermee bezig te gaan. Voorlopig krijgt de ontwikkeling van de app voor AndroidTV, Tizen en WebOS voorrang …

Er is toch al een app voor Android TV, Tizen en WebOS? De app voor WebOS werkt prima, dus dat nu de ontwikkeling van een app voor de genoemde platforms voorrang moet krijgen boven de ontwikkeling van een app voor de Apple TV, is  niet meer dan een gelegenheidsargument om niets met de Apple TV te doen ​@Arjan van KPN .

Bovendien hoeft het één het ander niet uit te sluiten, kennelijk heeft kpn niet de ambitie een achterstand in te lopen.

Arjan van KPN schreef:

… en daarna is het kijken of er ruimte voor is. 

Geeft wederom een terugtrekkende beweging aan. En daaruit mag men concluderen dat kpn met betrekking tot de Apple TV ambitieloos en apathisch is en er voor kiest op eenzame achterstand te blijven staan.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 17 maart 2025
Berteman schreef:

Er is toch al een app voor Android TV, Tizen en WebOS? De app voor WebOS werkt prima, dus dat nu de ontwikkeling van een app voor de genoemde platforms voorrang moet krijgen boven de ontwikkeling van een app voor de Apple TV, is  niet meer dan een gelegenheidsargument om niets met de Apple TV te doen ​@Arjan van KPN .

Bovendien hoeft het één het ander niet uit te sluiten, kennelijk heeft kpn niet de ambitie een achterstand in te lopen.

We zijn bezig met een vernieuwde app die helemaal from scratch opgebouwd moet worden. Voor Android TV is die al live, maar voor Tizen en WebOS zit die nog in de Beta-fase. Maar de app voor Android TV moet ook nog doorontwikkeld worden, dus daar gaat alle capaciteit momenteel heen. Deze platformen trekken de meeste gebruikers en daarom hebben ze ook de prioriteit op dit moment. Maar ik zie de toekomst voor een app voor de Apple TV nog steeds rooskleurig in. 

KarenPe
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 14 reacties
  • 24 maart 2025
Arjan van KPN schreef:
Berteman schreef:

We zijn bezig met een vernieuwde app die helemaal from scratch opgebouwd moet worden. Voor Android TV is die al live, maar voor Tizen en WebOS zit die nog in de Beta-fase. Maar de app voor Android TV moet ook nog doorontwikkeld worden, dus daar gaat alle capaciteit momenteel heen. Deze platformen trekken de meeste gebruikers en daarom hebben ze ook de prioriteit op dit moment. Maar ik zie de toekomst voor een app voor de Apple TV nog steeds rooskleurig in. 

Ik wacht hier al 3 jaar op en vind het bijna een reden om na jaren mijn KPN abonnement op te zeggen. KPN is toch een van de grootste providers van Nederland? Ik snap het niet waarom het zo langzaam blijft.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 662 reacties
  • 24 maart 2025

Ik weet niks, maar persoonlijk denk ik dat er binnen één jaar wel een Apple TV app komt. Bij de oude Smart TV app was de development niet inhouse bij KPN. Dat is met de komst van de nieuwe TV+ App op de telefoon en Android TV wel zo.

En ze gebruiken nu één programmeertaal (volgens mij Flutter), wat vervolgens makkelijk(er) uit te rollen is op verschillende platformen. Er hoeft dus niet voor elk platform een nieuwe app vanaf de grond gemaakt te worden. Ik denk écht wel dat het goed komt.

Reageer