Skip to main content

Als je bij KPN een vaste contract hebt is het niet mogelijk om over te stappen naar KPN tv+. Nieuwe klanten en klanten zonder contract krijgen zonder probleem het kastje voor KPN tv+. Klantenservice geeft aan dat het niet kan bij een vast contract.
Ik vind dit raar beleid, je huurt de apparatuur van KPN en kunt niet over de nieuwste technieken beschikken omdat er iemand heeft bedacht dat als je een contract hebt niet de apparatuur kunt vervangen. 
Ik vind dit een vorm van discriminatie van vaste klanten. Zal daarom een klacht indienen bij de directie van KPN. 

Hallo @Alifiets ,

Zodra de contractperiode van jouw abonnement voorbij is, kun je verlengen.

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+:

 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

 


Dat lost het probleem niet op. Waarom vasthouden aan een termijn van een contract voordat je de nieuwste techniek kunt krijgen. Ik blijf het raar vinden. Als er dus bijvoorbeeld een super nieuw modem komt krijgen vaste klanten dat ook niet, waarom moet ik dan huur betalen. Moet dan ook mogelijk zijn om tussendoor apparatuur te vervangen. 


Dat lost het probleem niet op. Waarom vasthouden aan een termijn van een contract voordat je de nieuwste techniek kunt krijgen. Ik blijf het raar vinden. Als er dus bijvoorbeeld een super nieuw modem komt krijgen vaste klanten dat ook niet, waarom moet ik dan huur betalen. Moet dan ook mogelijk zijn om tussendoor apparatuur te vervangen. 

Is wel raar dan, want al sinds begin 2023 worden standaard nieuwe abonnementen alleen met KPN TV+ geleverd. Normaal gesproken zou jouw abonnement dan nu al (bijna?) contractvrij moeten zijn. Wat is jouw huidige einde-contractdatum? (Staat in MijnKPN)


Contract is begin dit jaar verlengd voor 2 jaar, waarbij er met geen woord gerept is over KPN tv+. 


Contract is begin dit jaar verlengd voor 2 jaar, waarbij er met geen woord gerept is over KPN tv+. 

Jammer, 

Er zijn momenteel twee verschillende mogelijkheden om te verlengen, maar ik merk dat zelfs KPN-medewerkers dat niet altijd weten. 
 

Maar jij hebt ongetwijfeld een tijdelijke korting gekregen bij het verlengen, dus daarom kun je nu een tijdje niets veranderen aan jouw contract. 
 

Tip voor de volgende keer: verleng nooit met twee jaar. Daarvoor verandert er jaarlijks teveel. 


Dat kan gebeuren is ook best ingewikkeld allemaal bij KPN. Maar als klant zit je dan met de gebakken peren. Ik ga een brief schrijven aan de directie omdat het principe kwestie. Zo ga je niet met vaste klanten om.


Dat kan gebeuren is ook best ingewikkeld allemaal bij KPN. Maar als klant zit je dan met de gebakken peren. Ik ga een brief schrijven aan de directie omdat het principe kwestie. Zo ga je niet met vaste klanten om.

Ik zal het jou makkelijk maken: 

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 


Dat heb ik al gebruikt en daar kreeg ik ook dit antwoord. Dus we gaan het hogerop zoeken. Bedankt voor je antwoorden. Ik ga voor een brief naar de directie, want met de Klantenservice kom ik niet verder.


U neemt bij KPN een dienst af. Een geen kastje. De dienst die u afneemt word via uw huidige kastje geleverd conform uw contract. Dus er is geen enkele reden dat u dat nieuwe kastje nodig zou hebben. Vanuit KPN bezien.

Bij het nieuwe kastje hoort een ander abonnement. Met een andere prijsstelling. Daarbij word er € 12,50 per maand voor tv betaald. Dat betaald u niet, u betaalt 10 euro (hogere prijs door inflatiecorrectie daargelaten). U heeft dus helemaal geen recht op dat nieuwe kastje, want daar betaald u te weinig voor.


Gelukkig is in dit geval de 'nieuwe' techniek, tv ontvanger, niet beter dan de oude. Tv uitzendingen zijn HD. Dat doen de "oude" kastjes ook voortreffelijk! En in combinatie met je smart-tv heb je ook alle mogelijkheden wat dat, apps, betreft. 

Het nieuwe kastje kan meer, is niet beter. De oude zijn vooralsnog zelfs stabieler en dus minder probleempjes. 

Waarom kpn gebruikers de mogelijkheid geeft om hun oude abonnement weer voor maar liefst 2 jaar vast te zetten is mij ook een raadsel. 


 

Waarom kpn gebruikers de mogelijkheid geeft om hun oude abonnement weer voor maar liefst 2 jaar vast te zetten is mij ook een raadsel. 

@PeterG 

Ten eerste betalen die klanten vaak (veel) meer voor hun abonnement dan met KPN TV+. En daar komt per 1 juli 2024 ook nog eens 3,8% bij op. Iedereen die nu (tot 1 juli 2024) overgaat naar TV+ ontloopt de inflatiecorrectie. 
 

Daarnaast vermoed ik dat KPN de overgang naar TV+ geleidelijk wil laten plaatsvinden. 


Iedereen die nu (tot 1 juli 2024) overgaat naar TV+ ontloopt de inflatiecorrectie. 

Nou ... dat weet ik niet helemaal zeker. Volgens mij heeft KPN de beschrijving van deze regel iets aangepast. Ik zag pas iets voorbij komen in de richting van "iemand die minder als 1 maand klant is krijgt geen prijsverhoging". 

En bij een nieuwe klant telt de datum waarop het abonnement bestelt is. Niet de datum waarop het abonnement gestart is. Ook leuk...


Waarom kpn gebruikers de mogelijkheid geeft om hun oude abonnement weer voor maar liefst 2 jaar vast te zetten is mij ook een raadsel. 

Precies om de oude ontvangers langer in het veld te houden. Zoals bij @Alifiets nu dus gebeurt. Dat levert KPN aanzienlijke kostenbesparingen op.

En is beter voor het milieu. Toch?


Iedereen die nu (tot 1 juli 2024) overgaat naar TV+ ontloopt de inflatiecorrectie. 

Nou ... dat weet ik niet helemaal zeker. Volgens mij heeft KPN de beschrijving van deze regel iets aangepast. Ik zag pas iets voorbij komen in de richting van "iemand die minder als 1 maand klant is krijgt geen prijsverhoging". 

En bij een nieuwe klant telt de datum waarop het abonnement bestelt is. Niet de datum waarop het abonnement gestart is. Ook leuk...

Nee, wel drie maanden……

https://www.kpn.com/service/internet2024

bij de veelgestelde vragen: 

 

Als je klant bent vóór 1 april 2024, dan geldt de inflatiecorrectie in 2024 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hier in juni informatie over per e-mail, brief of op je factuur. Je bent klant vanaf het moment dat wij je aanvraag voor Internet en/of TV hebben geaccepteerd. Dit is de datum van de orderbevestiging.
 

 


Nee, wel drie maanden……

https://www.kpn.com/service/internet2024

bij de veelgestelde vragen: 

 

Als je klant bent vóór 1 april 2024, dan geldt de inflatiecorrectie in 2024 ook voor jou. Als er veranderingen zijn in je abonnement, dan ontvang je hier in juni informatie over per e-mail, brief of op je factuur. Je bent klant vanaf het moment dat wij je aanvraag voor Internet en/of TV hebben geaccepteerd. Dit is de datum van de orderbevestiging.

Ok. 3 maanden dus.

Maar dus ook: iemand die nu overgaat naar TV+ krijgt wel gewoon inflatiecorrectie. Want die was voor 1 april 2024 al klant. 


Nee, als je nu overgaat op TV+ heb je een nieuw abonnement en dat telt. 
 

Vorig jaar is dat op dezelfde manier bij mij gebeurd. Ik ben toen ook niet verhoogd per 1 juli  2023. 


Nee, als je nu overgaat op TV+ heb je een nieuw abonnement en dat telt. 
 

Vorig jaar is dat op dezelfde manier bij mij gebeurd. Ik ben toen ook niet verhoogd per 1 juli  2023. 

Ja, vorig jaar wel ja. Maar volgens mij is dat veranderd. Dat is precies mijn punt. Er staat nu:

"Als je klant bent vóór 1 april 2024, dan geldt de inflatiecorrectie in 2024 ook voor jou."

Die zin lijkt me heel duidelijk. Die hoeft niet verder uitgelegd te worden toch?


Het gaat hier niet om de inflatiecorrectie. 


Als je over glasvezel beschikt in combinatie met de oude ontvangers, dan zou ik het lekker bij het oude platform houden. 
Terugkijken en opnames 1-10 (behalve viaplay) zijn dan in hogere “glas” kwaliteit te bekijken. Dit is niet het geval bij tv+

 


Het enige voordeel van de TV+ als je het zo kan noemen is het punt dat je deels zelf de aanwezige apps kan bepalen omdat het een Android apparaat is.

 

De eerste ontvanger krijgen we in bruikleen die huren we niet. Anders zou ik die van mij per direct terugsturen voor een lager maandbedrag.

 

De tweede en derde huur je wel. Dit soort topics komen wel vaker langs ook bij de andere providers want daar gaat het niet anders.


Hallo @Alifiets ,

Zodra de contractperiode van jouw abonnement voorbij is, kun je verlengen.

Dat kan telefonisch via 0800-0402. Het kan sinds kort ook via internet: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

---

 

@Noordzee Ik heb vandaag een aanbod per mail gekregen om te verlengen waarbij alles hetzelfde zou blijven. Wel een half jaar 5 euro p.m. korting. Omdat ik (nog) niet over wil gaan naar TV+ heb ik eerst goed naar de prijzen gekeken. Volgens mij waren dat niet de prijzen die bij TV+ horen.

Dus als ik het goed heb gezien, heb ik nu verlengd waarbij ik 'gewoon’ bij ‘Hussel’ ben gebleven (wat ik dus ook wilde.) In het contract, dat ik inmiddels heb gekregen, staat ook ‘Hussel'.

Het lijkt er dus op dat je nu via die mail wel kunt verlengen zonder dat je naar TV+ overgaat.


@Katana321 

Er zijn inderdaad momenteel twee verschillende manieren van verlengen. Zoals jij het hebt gedaan (via MijnKPN), blijf je onder de oude voorwaarden vallen met de oude prijzen en de oude ontvangers. 

Je kunt ook via de link die ik heb geplaatst in de verlengshop verlengen en dan ga je over op KPN TV+. 
 

Je kunt dus zelf bepalen wat je wil, alleen weet bijna niemand dit. 


@Katana321

Er zijn inderdaad momenteel twee verschillende manieren van verlengen. Zoals jij het hebt gedaan (via MijnKPN), blijf je onder de oude voorwaarden vallen met de oude prijzen en de oude ontvangers. 

Je kunt ook via de link die ik heb geplaatst in de verlengshop verlengen en dan ga je over op KPN TV+. 
 

Je kunt dus zelf bepalen wat je wil, alleen weet bijna niemand dit. 

@Noordzee Maar wat het verwarrend maakt, is dat je bij verlengen via MijnKPN rechtsboven een afbeelding van het TV+ menu ziet. Echt duidelijk is het allemaal niet zo. Het enige houvast voor mij waren de prijzen. 

Ik vind dan ook dat KPN meer duidelijkheid moet geven wat de klant nu precies krijgt bij die 2 verschillende manieren van verlengen.


Ik heb een vermoeden dat KPN de prijs van TV+ per 1 juli 2024 gaat verhogen voor nieuwe abonnees en verlengingen. Want anders ontstaan er grote verschillen met klanten die al ruim een jaar TV+ hebben en nieuwe klanten. Om precies te zijn: 3,8%

In het verleden werd zoiets (zo’n verhoging) aangekondigd met onmiddellijke inwerkingtreding. 

Klanten die nu nog verlengen naar KPN TV+ betalen de huidige prijs en gaan niet mee met de inflatiecorrectie. 

Bestaande klanten die eventueel TV+ overwegen kunnen daarom het beste voor 1 juli 2024 overstappen.
 

Let op: dit is puur een aanname van mij. Ik heb geen voorkennis.


Zelfde mogelijkheden als TV+ maar dan met Arris krijg je met een Chromecast erbij. De HD versie, meestal voldoende, kost 4 tientjes. De 4k versie 7 tientjes. Problem solved.

Heb of houd je niet van Android(-TV) dan kan je een Apple TV streamingbox overwegen. Maar die is wel de dubbele prijs t.o.v. de chromecast 4k.

Nota Bene. Voor de chromecast is ook de KPN TV app beschikbaar. Voor de Apple TV is ie aangekondigd, maar nog niet beschikbaar.


Reageer