Skip to main content

Even een vraagje, hoe komt het dat op Marktplaats heel veel Arris Vip 5202 word aangeboden.

Neem aan dat je het apparaat via KPN in bruikleen hebt en dat het geen eigendom is.

En ten 2e kan je evt tot aankoop overgaan zonder dat het gevolgen heeft voor je abbo.

Wel zou KPN mijns inziens bij het koppelen van een TV ontvanger aan het abonnement deze automatisch aan het abonnement moeten toevoegen en de abonnee daarvan op de hoogte stellen. De abonnee gaat dan dus €5,- per maand extra betalen en had dan dus net zo goed een extra TV ontvanger bij KPN kunnen aanvragen.

Klinkt inderdaad eenvoudig. Aan de andere kant: staat er in het contract voor TV+ dat je alleen officiële ontvangers mag gebruiken? Je kunt met je TV+ abonnement immers ook via apps of de website kijken, zonder dat dat extra kost. Zelfs als het kopen van een TV+ Box volgens de wet heling is, is het gebruik van zo’n apparaat dan ook verboden volgens het contract?

Op alle voorwaarden » prive » televisie word je verwezen naar “KPN Algemene Voorwaarden januari 2023”. En daarin wel “Als u apparatuur van ons huurt of leent”, maar ik zie niks dat me tegenhoudt zelf een ontvanger in elkaar te solderen. Of een vaag verkregen apparaat aan te sluiten? 🤔

 

Ja, dat is inderdaad ook verboden volgens de wet.

De KPN tv decoder mag niet via derden verkocht worden.

Kopen is heling.

Gebruiken is zelfs diefstal. 

 

KPN hoeft en zal hem nooit activeren.

Terecht. 

 

Niet de algemene voorwaarden, maar de wet is hier van toepassing. 

 

En de KPN ITV app is heel wat anders. 😉😊


Gebruiken is zelfs diefstal.

Diefstal van wát?

Of zoals ik schreef:

… maar ik zie niks dat me tegenhoudt zelf een ontvanger in elkaar te solderen. Of een vaag verkregen apparaat aan te sluiten?


joop2011 schreef:

Kopen is heling.

Dat is niet zo immers KPN doet in haar algemene voorwaarden impliciet afstand van haar eigendomsrechten door aan te geven dat zij bij niet inleveren na drie maanden huur de vervangingswaarde in rekening te kunnen brengen.

Of het netjes is om een TV ontvanger op Marktplaats te kopen is een andere vraag, maar het is geen heling.


Arjan van B schreef:

Diefstal van wát?

Diefstal van de TV streams in hoge kwaliteit op een extra televisie.

Dat is namelijk wat je huurt, het recht om de TV streams in hoge kwaliteit op een beeldscherm te kunnen kijken. De TV ontvanger "krijg" je daarbij in bruikleen.


Wel zou KPN mijns inziens bij het koppelen van een TV ontvanger aan het abonnement deze automatisch aan het abonnement moeten toevoegen en de abonnee daarvan op de hoogte stellen. De abonnee gaat dan dus €5,- per maand extra betalen en had dan dus net zo goed een extra TV ontvanger bij KPN kunnen aanvragen.

Klinkt inderdaad eenvoudig. Aan de andere kant: staat er in het contract voor TV+ dat je alleen officiële ontvangers mag gebruiken? Je kunt met je TV+ abonnement immers ook via apps of de website kijken, zonder dat dat extra kost. Zelfs als het kopen van een TV+ Box volgens de wet heling is, is het gebruik van zo’n apparaat dan ook verboden volgens het contract?

Op alle voorwaarden » prive » televisie word je verwezen naar “KPN Algemene Voorwaarden januari 2023”. En daarin wel “Als u apparatuur van ons huurt of leent”, maar ik zie niks dat me tegenhoudt zelf een ontvanger in elkaar te solderen. Of een vaag verkregen apparaat aan te sluiten? 🤔

 

KPN hoeft en zal hem nooit activeren.

Terecht.

Dat gaat gewoon automatisch op het moment dat je je eigen nummers ingeeft, dan werkt het ook. En geen haan die er naar kraait bij KPN.

Waarom denk je anders dat deze handel zo groot is. Op deze manier kun je aardig besparen, niet gek in deze tijd met de huidige prijzen. Ik praat het niet goed maar ik snap het wel. 


j3roentje schreef:

Op deze manier kun je aardig besparen, …

Ik denk dat dat nog wel eens mee zou kunnen vallen.

Er zijn waarschijnlijk maar weinig abonnees die drie of meer TV ontvangers gebruiken en ik denk dat het meerendeel van de abonnees wel geïnteresseerd is in het opnemen pakket waarbij er dus geen meerkosten zijn bij twee TV ontvangers.


Allemaal leuke reacties, MAAR:

Laten we niet op het forum diefstal, heling, illegale praktijken, etc. aan te moedigen.😣

Hier laat ik het bij.😣


Dat is namelijk wat je huurt, het recht om de TV streams in hoge kwaliteit op een beeldscherm te kunnen kijken. De TV ontvanger "krijg" je daarbij in bruikleen.

Dank, dat is de beste uitleg die ik tot nu toe gelezen heb!

Toch vind ik ook dat niet in de voorwaarden terug. Ja, volgens mij staat er wel ergens op de productpagina’s dat de TV+ Box een hogere kwaliteit geeft dan bijvoorbeeld de gratis televisie apps. Maar dat kan net zo goed aan de techniek liggen: ik zou het niet gek vinden als die apps op een dag ook betere kwaliteit geven.

En dus ook: ik zou het niet gek vinden als je je eigen apparatuur mag gebruiken voor TV+.

En dán vind ik het ook niet gek vind als mensen, als ze een TV+ abonnement hebben, een TV+ Box kopen die ze op Marktplaats tegenkomen. Hoe moeten ze wéten dat dat misschien raar is? Zo kon je bij Ziggo voorheen CI-kaarten kopen, die tegenwoordig alleen te huur zijn.

En zelfs alleen maar als reserve in huis halen vind ik geen dom idee als je geen dag zonder televisie wilt zitten.


Dat is namelijk wat je huurt, het recht om de TV streams in hoge kwaliteit op een beeldscherm te kunnen kijken. De TV ontvanger "krijg" je daarbij in bruikleen.

Dán vind ik het ook niet gek vind als mensen, als ze een TV+ abonnement hebben, een TV+ Box kopen die ze op Marktplaats tegenkomen.

Ik snap juist wel dat al die klanten met een TV+ abonnement graag een Arris 5202 willen hebben. 


 

Ik snap juist wel dat al die klanten met een TV+ abonnement graag een Arris 5202 willen hebben. 

 

Nee, ik zou niet weten waarom.

En zeker niet illegaal.

Zie wat ik eerder schreef.

------------------------------------------- 

Allemaal leuke reacties, MAAR:

Laten we niet op het forum diefstal, heling, illegale praktijken, etc. aan moedigen.😣

Hier laat ik het bij.😣

-----------------------------------------  


 

Ik snap juist wel dat al die klanten met een TV+ abonnement graag een Arris 5202 willen hebben. 

 

Nee, ik zou niet weten waarom.

Er zijn genoeg klanten die naar TV+ zijn overgestapt- en ook nieuwe klanten - die problemen ondervinden met de TV+, het gebruiksgemak ondermaats vinden of vinden dat verbeteringen te lang op zich laten wachten.

Dat jij tevreden bent met de TV+ is fijn, maar dat betekent nog niet dat iedereen dat maar moet zijn. En daarom begrijp ik best, dat er klanten zijn, die niets liever willen dan terug naar de Arris VIP 5202.

En zeker niet illegaal.

Zie wat ik eerder schreef.

------------------------------------------- 

Allemaal leuke reacties, MAAR:

Laten we niet op het forum diefstal, heling, illegale praktijken, etc. aan moedigen.😣

Hier laat ik het bij.😣

-----------------------------------------  

Er is hier niemand die diefstal, heling, illegale praktijken etc. aanmoedigt. Er wordt alleen geconstateerd, dat apparatuur van KPN te koop wordt aangeboden.

Je zou kunnen stellen dat KPN het weliswaar niet actief aanmoedigt, maar het ook niet als een dusdanig groot probleem ziet, dat het actief ontmoedigd wordt. Het is toch op zijn minst opmerkelijk te noemen dat sommige handelaren van constant nieuwe aanvoer van (ongebruikte!) apparatuur verzekerd lijken te zijn. 


Het is inderdaad lastig om hier wat aan te doen. Het ligt er heel erg aan waar de ontvangers vandaan komen. We gaan binnenkort wel iets doen waardoor een deel van deze handel moeilijker gaat worden. Maar het valt te bezien of dat veel gaat schelen.

Is er al bekend waar die grote partijen, nieuwe KPN producten op marktplaats vandaan komen? 


Het is inderdaad lastig om hier wat aan te doen. Het ligt er heel erg aan waar de ontvangers vandaan komen. We gaan binnenkort wel iets doen waardoor een deel van deze handel moeilijker gaat worden. Maar het valt te bezien of dat veel gaat schelen.

Is er al bekend waar die grote partijen, nieuwe KPN producten op marktplaats vandaan komen? 

Geen idee, valt ook niet onder mijn taken om dat uit te zoeken, dus ik kan ook niet vanuit officiele capaciteit met Marktplaats contact opnemen. Het fenomeen is bekend binnen KPN, dus ik neem aan dat als het belangrijk gevonden wordt iemand wel actie onderneemt.


Het is inderdaad lastig om hier wat aan te doen. Het ligt er heel erg aan waar de ontvangers vandaan komen. We gaan binnenkort wel iets doen waardoor een deel van deze handel moeilijker gaat worden. Maar het valt te bezien of dat veel gaat schelen.

Is er al bekend waar die grote partijen, nieuwe KPN producten op marktplaats vandaan komen? 

Het fenomeen is bekend binnen KPN, dus ik neem aan dat als het belangrijk gevonden wordt iemand wel actie onderneemt.

Dan kunnen we dus de conclusie trekken dat het totaal niet belangrijk is voor KPN, en dat het ze totaal niet boeit dat er hele partijen uit hun keten verdwijnen. 


Goh, je hebt een abonnement nodig.

TV+ Box op Marktplaats: maar je moet dus kpn hebben ervoor

(Maar uitgaande van het goede van de mens: misschien dacht deze verkoper dat het ook gewoon een Android TV apparaat is, dat zonder KPN diensten te gebruiken is.)


Nu maanden verder kunnen we constateren dat dezelfde handelaren nog steeds volop actief zijn op Marktplaats. Het is KPN in die maanden dus weer niet gelukt om deze handel te stoppen en/of contact op te nemen met Marktplaats.

Ik blijf het toch maar een vreemde gang van zaken vinden. 


Het is inderdaad lastig om hier wat aan te doen. Het ligt er heel erg aan waar de ontvangers vandaan komen. We gaan binnenkort wel iets doen waardoor een deel van deze handel moeilijker gaat worden. Maar het valt te bezien of dat veel gaat schelen.

Ik wil hier, ondanks dat het topic een tijd geleden actief was, toch even op reageren. Die nieuwe Android box was veelbelovend, maar blijkt nu nog steeds veel tekortkomingen te hebben. Ontwikkeling en verbetering gaan maar langzaam. Als je prestatie bijv. vergelijkt met een Chromecast 4K van zeven tientjes komt die box er maar bekaaid af. Die Chromecast gebruiken we nu dus ook om TV te kijken in plaats van die haperende KPN app op de Android box. Ik erger me groen en geel aan dat ding. In ons gezin gebruiken we alles van Apple dus over Android doen we sowieso een beetje lacherig, maar vaak ook wel terecht. Maar als ik gewoon terug wil naar de Arris 5202, dan mag dat niet! Logisch dat men dan gaat kijken naar andere mogelijkheden! Ik heb er zojuist een gekocht via MP, een nieuwe voor 3 tientjes. Ik hoop echt dat ik ‘m aan de praat krijg, alle negativiteit hier ten spijt.


Nu maanden verder kunnen we constateren dat dezelfde handelaren nog steeds volop actief zijn op Marktplaats. Het is KPN in die maanden dus weer niet gelukt om deze handel te stoppen en/of contact op te nemen met Marktplaats.

Ik blijf het toch maar een vreemde gang van zaken vinden. 

Nu maanden verder is het met die TV+ box ook nog steeds bagger.


Nu maanden verder kunnen we constateren dat dezelfde handelaren nog steeds volop actief zijn op Marktplaats. Het is KPN in die maanden dus weer niet gelukt om deze handel te stoppen en/of contact op te nemen met Marktplaats.

Ik blijf het toch maar een vreemde gang van zaken vinden. 

Nu maanden verder is het met die TV+ box ook nog steeds bagger.

Desondanks of ondanks dat zijn de TV+ boxen ook al op Marktplaats verkrijgbaar.


De KPN Box12b is nu ook te koop via BOL.com


Ja die is wel heel bijzonder, merk: KPN 😅 


Nu maanden verder kunnen we constateren dat dezelfde handelaren nog steeds volop actief zijn op Marktplaats. Het is KPN in die maanden dus weer niet gelukt om deze handel te stoppen en/of contact op te nemen met Marktplaats.

Ik blijf het toch maar een vreemde gang van zaken vinden. 

Nu maanden verder is het met die TV+ box ook nog steeds bagger.

Desondanks of ondanks dat zijn de TV+ boxen ook al op Marktplaats verkrijgbaar.

Idd ook hele partijen...

KPN TV+ ontvanger
 


14 stuks? Dat is geen klant die een eigen ontvanger verkoopt. Ik heb deze advertentie intern doorgegeven. Eens kijken of ze daar wat mee willen/kunnen doen.


De KPN Box12b is nu ook te koop via BOL.com

Ja die is wel heel bijzonder, merk: KPN 😅 

KPN is geen merk.😉

Het merk van de Box 12 is Sagemcom. (Frans bedrijf).

 

14 stuks? Dat is geen klant die een eigen ontvanger verkoopt. Ik heb deze advertentie intern doorgegeven. Eens kijken of ze daar wat mee willen/kunnen doen.

Maar ze werken toch niet als je ze aansluit? 

Of toch wel? 

Maar inderdaad 14 stuks, dat is een opkoper of zo. 


14 stuks? Dat is geen klant die een eigen ontvanger verkoopt. Ik heb deze advertentie intern doorgegeven. Eens kijken of ze daar wat mee willen/kunnen doen.

Ik heb wel eens gesuggereerd dat er misschien KPN medewerkers waren die er een aantal achterover drukte. Maar dat mocht ik niet zeggen…

Heel veel nieuw in de orginele verpakking. De meeste mensen bewaren de doos niet. Die gooien het weg.


Reageer