Skip to main content

Al eerder doorgegeven dat de decoder slecht reageert op de afstandsbediening. Afstandsbediening is al eens vervangen. Decoder al tig keer gereset, naar fabrieksinstellingen gezet, software opnieuw geladen,  ook samen met kpn medewerker aan de telefoon. Ik heb er nu wel mijn buik van vol. Wat gaat nu het plan worden?

Hoi @MartinVG, welkom op onze community!
Als je dit probleem blijft houden en de afstandsbediening is al vervangen blijft volgens mij alleen de TV ontvanger nog over. Heb je meerde ontvangers in huis? Dan kun je ze onderling nog eens omruilen om te kijken of de andere wél goed werkt. Als die dan hetzelfde issue heeft weet je dat er iets stoort met het signaal bij je TV in de buurt.


Wij hebben 1 ontvanger. Wij hebben geen andere apparaten toegevoegd wat storing zou kunnen veroorzaken. Het rode lampje op de decoder blijft vaak lang ‘hangen’ en dat geeft aan dat het commando van de afstandsbediening niet vlot verwerkt wordt. Dan kan het gebeuren dat het zo traag is dat je al een volgende toets/commando geeft wat dan in één keer tot ongewenste acties lijdt bij de decoder. Het is zeer irritant. Ik vraag me af of niet gewoon een nieuwe decoder moeten hebben omdat hij niet meer goed communiceert na alle updates van de decoder, en experiabox.


Het rode lampje op de decoder blijft vaak lang ‘hangen’ 

Ah. Je hebt 'dus’ een Arris VIP2952…. of een Arcadyan HMB2260 ?

Al eens even 1 minuut de stroom eraf gehad (schakelaar achterop)?


Beste Peter, ik heb ALLES al geprobeerd, ook samen met een collega van jou die telefonische ondersteuning bood. ALLES dus en het wordt niet beter. Alle software al diverse malen opnieuw geïnstalleerd, stekker er meer dan een half uur uit gehaald, enz. enz.


Bij sommige functies blijft het rec (receive) lampje langer branden. Zoals menu items. Dat is normaal bij de 2952 en 2260.

Ook bij openen en gebruik van apps is ie wat traag. Ook normaal (helaas, daarom doe ik de apps via een ander apparaat)

Bij zenders wisselen en teletekst en dergelijke reageert ie, als het goed is, wel vlot.

Is dat laatste ook niet het geval dan moet ie maar eens omgeruild. Heb je je gegevens ingevuld in je forumprofiel? Dan kan @Thomas van KPN het voor je regelen.


Sorry maar ik word weer aan het werk gezet met een reeks vragen wat me weer tijd en energie kost terwijl alles bekend is bij KPN.

Ik geef het op en ga denk ik eens kijken bij een andere provider. Als jullie overal steeds maar trouwe klanten lastig vallen met vragen over jullie eigen producten en zogenaamd niet weten welke apparaten of telefoonnummers dan ben ik er wel klaar mee hoor. Heel klantonvriendelijk.


Gewoon de huidige ontvanger (laten) omruilen. Je krijgt er een betere voor terug. 

Veel minder rompslomp dan overstappen. 

Een beller is sneller. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Heb inmiddels de nieuwe ontvanger en afstandsbediening. Ook het abonnement is aangepast en was goedkoper dan het oude abonnement. Alles werkt veel sneller nu maar ik moet wel wennen aan de nieuwe layout van de menu’s.

Maar ik ben tevreden, dus bedankt!


Reageer