Skip to main content
Beantwoord

KPN pluspakket maar geen BBC NL+

• July 23, 2025
  • 19 reacties
  • 861 keer bekeken

Gisteren het pluspakket van KPN besteld. De reden hiervoor is de nieuwe streamingsdienst van BBC NL+, dit is een onderdeel van het KPN pluspakket. Helaas blijft deze zender niet beschikbaar te zijn voor abonnee's met een ouder TV ontvanger van de KPN. Staat ergens heel klein onder de hoera pagina dat BBC NL + beschikbaar is. De enige reden waarom ik het pluspakket had besteld is deze zender. Vandaag gebeld met klantenserivce, aardig dame. Zij kon mij helaas niet helpen, oude kastje, nieuw kastje kan pas als mijn abonnement afloopt. Daarnaast kan ik het abonnement pas per 23-08 opzeggen, zou dus 10 euro voor niets betalen. Daar kon zij niets aan doen, “u kunt hierover wel een mail zenden en de situatie uitleggen". Nu komt de echte grap, er kan niet gemaild worden met de KPN. Alle ander mogelijkheden (facebook, ed. )wil ik geen gebruik van maken. Een paar vragen:

• waarom zet u niet op de eerste pagina van de aanbieding BBC NL+ dat deze niet op de oudere modellen ontvangers beschikbaar is.
  • waarom stuurt u geen nieuwe ontvanger aan abonnee's die voor deze zender gebruik willen maken van het KPNpluspakket. Levert u elke maand 10 euro op. Denk dat de nieuwe ontvanger ongeveer 25 euro kost. Reken uit.
  • waarom moet ik toch een maand betalen voor een dienst waar ik geen gebruik van zal maken.
  • waarom weet u klantenservice niet dat er geen mails naar jullie organisatie gezonden kan worden.

Hopelijk kunnen er antwoorden komen.

Groet, Johan 

Beste antwoord door joop2011

KPN pluspakket is een pakket voor meer tv zenders.

Bedoelt wordt het abonnement KPN tv+

Welk abonnement heb je?

De BBC NL+ app kan je alleen zien via het abonnement KPN tv+

Dan op de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 of Soundbox via de app van BBC NL+ die al op de box zit.

Als je contractvrij bent, kan je je abonnement aanpassen naar KPN tv+.

Je krijgt dan de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

De BBC NL+ app kan ook alleen via de DIW7022 of Soundbox.

Ontvangers heb je altijd in bruikleen bij KPN.

Abonnement is:

Internet 100/xx (koper of glasvezel (bij glasvezel 100 up en down))

TV pakket (inclusief DIW7022) € 12,50 per maand.

Pluspakket neem je automatisch mee (gratis bij internet tv en mobiel)

Zie ook deze topic. 

P.S.

Ik ben net zoals u klant bij KPN.😉

Mail kan bijna bij geen enkel bedrijf meer.

Gratis via telefoon 0800-0402

Of via MIJNKPN

Of facebook en X

19 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 23, 2025

KPN pluspakket is een pakket voor meer tv zenders.

Bedoelt wordt het abonnement KPN tv+

Welk abonnement heb je?

De BBC NL+ app kan je alleen zien via het abonnement KPN tv+

Dan op de KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 of Soundbox via de app van BBC NL+ die al op de box zit.

Als je contractvrij bent, kan je je abonnement aanpassen naar KPN tv+.

Je krijgt dan de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

De BBC NL+ app kan ook alleen via de DIW7022 of Soundbox.

Ontvangers heb je altijd in bruikleen bij KPN.

Abonnement is:

Internet 100/xx (koper of glasvezel (bij glasvezel 100 up en down))

TV pakket (inclusief DIW7022) € 12,50 per maand.

Pluspakket neem je automatisch mee (gratis bij internet tv en mobiel)

Zie ook deze topic. 

P.S.

Ik ben net zoals u klant bij KPN.😉

Mail kan bijna bij geen enkel bedrijf meer.

Gratis via telefoon 0800-0402

Of via MIJNKPN

Of facebook en X

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Bij het KPNpluspakket wordt ook het BBC nl+ aangeboden.

Hiervoor is een ander tv ontvangen nodig dan ik nu heb model HMB2260.

Dit staat op website van de KPN, hoe zou ik moeten weten dat er inmiddels andere tv ontvangers zijn. Aangezien mijn abonnement nog loopt krijg ik dus geen nieuwe ontvanger.

Zo kijk je BBC NL+

Op je TV+ Box of Soundbox

• Druk op de Apps-knop van je afstandsbediening. Kies daar voor de BBC NL+ app.
  • Of nog sneller: zap naar kanaal 250, druk op OK en begin met kijken.

BBC NL+ — het beste van je Britse buren, vanaf nu gewoon in je woonkamer. 

Als ik het nu lees snap ik wel dat ik misschien beter had moeten lezen. Door mijn enthousiasme niet goed opgelet. Maar misschien kan KPN het duidelijke aangeven dat het dus niet voor oude modellen ontvangers geldt. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 23, 2025

NEE, dat klopt niet.

Pluspakket is, zoals ik al vermelde, een aanvullend pakket voor meer tv zenders.

BBC NL+ is geen zender, maar een streamingdienst.

Alleen te zien op de Sagemcom DIW7022 en Soundbox

De app zit er al op.

250 is geen kanaal, maar een snelkoppeling.

Zelf maak ik gebruik van de app op de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) 

Ik vind het via de app (persoonlijk) veel makkelijker en sneller.

Hij staat bij ons bij de favorieten app's.

U heeft de Arcadyan HMB 2260 lees ik.

Dat is ondertussen een super verouderd model.

Als u contractvrij bent, kunt u uw abonnement omzetten naar KPN tv+

Meestal bent u dan ook goedkoper uit.

Dan krijg je de mediabox, die ik al een paar keer heb genoemd. 

Zie voor bedragen mijn eerste antwoord.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 23, 2025

Hoi Joop2011

Bedankt voor je reacties.

Helaas ben ik nog niet contractvrij en KPN wil mijn huidige contract niet omzetten.  Heel vervelend.

groet, Johan

ps. kan nog genoeg bedrijven waar wel mee te mailen valt.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 23, 2025

BBC NL kun je gewoon standaard kijken via kanaal 25, zit in het basispakket en heb je geen pluspakket voor nodig.

BBC NL+ is de streamingversie van BBCNL die je via kanaal 250 op kunt roepen of gewoon binnen de geïnstalleerde apps op je  KPN TV+ (SB) decoder ​@V1hof 

• July 23, 2025

BBC NL kun je gewoon standaard kijken via kanaal 25, zit in het basispakket en heb je geen pluspakket voor nodig.

BBC NL+ is de streamingversie van BBCNL die je via kanaal 250 op kunt roepen of gewoon binnen de ge:installeerde apps op je smart tv of de KPN decoder ​@V1hof 

Niet op een smart tv alleen de TV+ Box of de Soundbox. De app voor de BBCNL+ streamdienst is echt enkel beschikbaar via de twee genoemde KPN  ontvangers. Ik heb tevergeefs gezocht op mijn Samsung en GoogleTV.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 23, 2025

BBC NL+ is de streamingversie van BBCNL die je via kanaal 250 op kunt roepen of gewoon binnen de ge:installeerde apps op je smart tv of de KPN decoder ​@V1hof 

Niet op een smart tv alleen de TV+ Box of de Soundbox. De app voor de BBCNL+ streamdienst is echt enkel beschikbaar via de twee genoemde KPN  ontvangers. Ik heb tevergeefs gezocht op mijn Samsung en GoogleTV.

Je hebt gelijk ​@Rowi. , mijn tekst naar ​@V1hof aangepast.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 24, 2025

Zie ook mijn eerdere reacties, waar alles vermeld staat.

Het echte probleem is, dat veel mensen Plus en + door elkaar halen.

Dat kan ik ook best begrijpen.

Niet handig van KPN om beide uitdrukkingen voor verschillende dingen te gebruiken. (verwarrend nu ik er over nadenk).

---------------------------------------- 

Plus staat bij pluspakker of te wel aanvullend pakket met meer zenders en series en filmd.

'+ staat voor een ander internet pakket van KPN, namelijk KPN tv+

----------------------------------------- 

Maar je spreekt het beide hetzelfde uit.😉

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 24, 2025

En BBC NL+ ​@joop2011 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 24, 2025

En BBC NL+ ​@joop2011 

Dat is een keuze van BBC Engeland, daar staat KPN buiten.

Maar pluspakket en KPN tv+ zijn wel beide van KPN en kunnen voor sommige mensen verwarrend zijn.😉

• July 24, 2025

En BBC NL+ ​@joop2011 

Dat is een keuze van BBC Engeland, daar staat KPN buiten.

Maar pluspakket en KPN tv+ zijn wel beide van KPN en kunnen voor sommige mensen verwarrend zijn.😉

En om het nog verwarrender te maken heeft KPN nu ook de TV+ app.

Terzijde de BBCNL+ ondemand content is ook via NLZiet te benaderen. Dat kan nuttig zijn voor klanten zoals de topicstarter die nog niet op de huidige propositie  zitten.

https://www.bbcbenelux.com/blog/waar-kan-ik-bbc-nlplus-kijken

Of wachten tot deze dienst niet meer exclusief via KPN of NLZIET beschikbaar is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 25, 2025

Allemaal bedankt voor de reacties, vooral joop2011. Was inderdaad de boot ingegaan met KPN pluspakket en KPN tv+. Uiteindelijk bleek ik(via website KPN) mijn oude tv ontvanger te kunnen omruilen naar een KPN tv+ ontvanger. Zit nu zeer tevreden naar BBC NL+ te kijken. Verwarrend maar ik had beter kunnen lezen en de servicedesk had wat meer info moeten hebben. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 26, 2025

Beste ​@V1hof wat vind jij de toegevoegde waarde van de streamingdienst BBC NL+ ten opzichte van het standaard kanaal BBCNL op 25???

• July 26, 2025

Beste ​@V1hof wat vind jij de toegevoegde waarde van de streamingdienst BBC NL+ ten opzichte van het standaard kanaal BBCNL op 25???

Dat is natuurlijk vrij simpel te beantwoorden kijken wanneer je zelf wil, niet afhankelijk zijn van wanneer het wordt uitgezonden en dan eventueel terugkijken als iets wordt uitgezonden op een tijdstip dat je het niet meteen kan zien. En meteen een heel seizoen van een serie in een keer kijken.

Dat is de toegevoegde waarde van alle streamingsdiensten. Datzelfde gaat ook op voor NPO Start/plus.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 26, 2025

Ik had dat on demand aanbod van BBC NL al meer dan een jaar via NLziet. Bijna nooit gebruikt, meeste al gezien. 

MAAR. Het aanbod is nu uitgebreid. Dus ga het nog eens bestuderen. Ook 2 extra live kanalen. En BBC NL zit ook live in de app, maar ja, ook op 25.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 26, 2025

@Jand.  Toegevoegde waarde is kijken wanneer je wilt, uitgebreider aanbod van BBC programma's (favoriet van). Maar vooral de reclame die niet tussen de uitzending zit. Alleen aan het begin van een programma. Het is natuurlijk persoonlijk maar ik vind deze streamingsdienst een welkome aanvulling op mijn tv

• Topper
  • July 26, 2025

De BBC NL+ app is wel een van de slechtste apps die beschikbaar is om te streamen. Wat een aanfluiting zeg.

Maar goed, er staat wel leuke content bij.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 26, 2025

De BBC NL+ app is wel een van de slechtste apps die beschikbaar is om te streamen. Wat een aanfluiting zeg.

Het is gratis en het is nieuw.

• July 26, 2025

Kan je dat slecht iets meer toelichten gaat het om de indeling want de vernieuwde NPO app is ook een drama, bijna net zo erg, ik vind die Bbc nl+ app ook niet heel erg handig in gebruik.